شنبه ۰۸ اردیبهشتساعت ۱۲:۴۹Apr 2024 27
جستجوی پیشرفته

تولید و فروش پلاستر وال مش (پلاستر گچی و سیمانی)

وال مش به عنوان یکی از سیستم‌های نوین برای مهار لرزه‌ای در ساختمان‌ها شناخته می‌شود که از ترکیب توری فایبرگلاس و پلاستر مورد استفاده قرار میگیرد. پلاستر وال مش، یکی از مهم ترین اجزای وال مش محسوب میشود که اجرای صحیح و انتخاب درست آن، تاثیر زیادی روی عملکرد وال مش خواهد داشت. انتخاب بهترین نوع پلاستر برای اجرای وال مش، تحت تاثیر عوامل مختلفی همچون نوع مش و توری فایبرگلاس مورد استفاده است. از این رو مهندسین، پیمانکاران و مجریان ساختمان‌ها، باید در ابتدا با انواع پلاستر آشنایی داشته باشند و سپس بهترین نوع پلاستر را انتخاب کنند.

پلاستر وال مش چیست؟

پلاستر وال مش یکی از اجزای مهم در سیستم وال مش است که در دو لایه زیرین و رویین، برای پوشش دهی توری فایبرگلاس مورد استفاده قرار میگیرد. این نوع پلاستر، باعث افزایش استحکام توری فایبرگلاس روی دیوار شده و با چسبندگی بالای خود، عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان می‌دهند. این نوع پلاستر با اجرای دقیق روی دیوار، می‌تواند مقاومت بالایی را به دیوار بدهد و باعث افزایش استحکام آن شود.

دیوارهایی که با پلاستر وال مش مهار شده‌اند، استحکام بالایی در برابر زلزله دارند. در واقع این نوع پلاستر با ترکیب توری فایبرگلاس، مانند یک روش مهار لرزه‌ای عالی عمل می‌کند و استحکام سازه را چندین برابر بیشتر خواهد کرد. 

انواع پلاستر وال مش کدام است؟

انواع پلاستر وال مش از نظر جنس به دو دسته پلاستر سیمانی و گچی تقسیم بندی می‌شوند. هر دوی این پلاسترها می‌توانند برای اجرای صحیح وال مش روی دیوار مورد استفاده قرار گیرند، اما عملکرد آن‌ها زمانی مناسب خواهد بود که متناسب با نوع توری فایبرگلاس انتخاب شوند. پلاستر گچی با ترکیب گچ و افزودنی‌های مختلف آماده می‌شود و رنگ سفید دارد. پلاستر سیمانی با ترکیب سیمان و ماسه استفاده می‌گردد و رنگ طوسی رنگ دارد. پلاستر کشی بر روی دیوار بسته به نوع اجرای سیستم وال مش خواهد بود. در نوع اول پلاستر کشی به صورت نواری بوده و در نوع دوم پلاستر به صورت سرتاسری بر روی سطح دیوار اجرا می شود. در هر صورت اجرای حداقل 10 میلیمتر پلاستر بر روی دیوار پیشنهاد می‌گردد.

 پلاستر گچی وال مش چیست؟

پلاستر گچی، از پودر گچ، مواد معدنی و افزودنی های مختلف با نسبت مشخص استفاده می‌شود. این پلاستر دارای خاصیت چسبندگی بالایی بوده و در زمینه‌های مختلفی کاربرد دارد. اجرای وال مش و پوشش دادن مش فایبرگلاس با گچ می تواند مزیت‌های زیادی را به همراه داشته باشد.

 

مزایای پلاستر گچی وال مش چیست؟

به طور خلاصه مزایای پلاستر گچی وال مش عبارتند از:

1.انبساط و انقباض پایین در شرایط مختلف محیطی

2.مقاومت بالا در برابر ترک خوردگی 

3.اجرای آسان و سریع 

4.عایق صوتی و حرارتی مناسب 

5.مقاومت بالا در برابر آتش سوزی 

6.رنگ سفید و متناسب با رنگ دیوار

7.وزن سبک تر نسبت به پلاستر سیمانی 

8.سهولت در اجرا و پلاستر کشی

پلاستر سیمانی وال مش چیست؟

پلاستر سیمانی بر پایه سیمان تولید شده و در پلاستر کشی توری فایبرگلاس مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع پلاستر علاوه بر داشتن سیمان، از ماسه، پلیمر، سنگدانه های ریز و ... ساخته شده است. پلاسترهای سیمانی از چسبندگی بسیار بالایی برخوردار است و می تواند برای مهار دیوارهای غیر سازه ای استفاده شود. استحکامی که توسط این پلاستر ایجاد می‌شود، می تواند از ترک خوردگی دیوار جلوگیری کند. همچنین مطابق ضوابط آیین نامه‌ها پلاستر سیمانی مورد استفاده در سیستم وال مش می بایست دارای مقاومت فشاری حداقل 30 مگا پاسکال باشد.

مزایای پلاستر سیمانی وال مش چیست؟

به طور خلاصه مزایای پلاستر سیمانی وال مش عبارتند از:

1.انبساط و انقباض ناچیز

2.جلوگیری از ترک خوردگی دیوارها 

3.مقاوم کردن دیوارها در برابر رطوبت و حرارت 

4.حفظ یکپارچگی خود پس از خشک شدن

5.مقاومت بالا

6.سهولت در اجرا و پلاستر کشی

در سیستم وال مش از کدام پلاستر استفاده کنیم؟ 

با توجه به اینکه دو نوع پلاستر وال مش در بازار موجود است، باید حتما در هنگام انتخاب این دو نوع پلاستر دقت زیادی وجود داشته باشد. پلاسترهای وال مش به دلیل ترکیباتی که دارند، می توانند متناسب با نوع خاصی از مش فایبرگلاس مورد استفاده قرار گیرند. مش فایبرگلاس مقاوم به قلیا یا AR با کمک پلاستر سیمانی اجرا می‌شود. اما در مواقعی که نیاز به اجرای توری فایبرگلاس معمولی یا E-GLASS است، می‌توان از پلاستر گچی استفاده کرد. چرا که پلاستر سیمانی باعث خوردگی توری فایبرگلاس معمولی خواهد شد. باید توجه داشت که هم لایه زیرین و هم لایه رویی توری فایبرگلاس باید با یک نوع پلاستر اجرا شوند. همچنین مطابق ضوابط آیین نامه در وجه خارجی دیوارهای پیرامونی باید از پلاستر سیمانی در سیستم وال مش استفاده نمود و نمی توانید در هنگام پلاستر کش از پلاستر گچی استفاده کنید.

 

عوامل مؤثر بر قیمت پلاستر گچی و پلاستر سیمانی وال مش کدام است؟ 

قیمت پلاستر گچی و پلاستر سیمانی وال مش تحت تاثیر فاکتورهای مختلفی است و نمی‌توان بدون توجه به این موارد، قیمت را به طور دقیق به مشتریان اعلام نمود. به طور کلی، نوع پلاستر تاثیر زیادی روی قیمت پلاسترکشی وال مش دارد. پلاسترهای سیمانی از جمله پلاسترهای باکیفیتی اند که قیمت بالاتری نسبت به پلاسترهای گچی دارند. البته به طور معمول تقاضای بازار، قیمت روز سیمان و گچ و بسیاری از نوسانات دیگر در بازار، روی قیمت پلاستر وال مش تاثیرگذار می باشند. به طوری هر چقدر قیمت ترکیبات استفاده شده در این پلاسترها بالاتر رود، قیمت آن ها نیز افزایش پیدا خواهد کرد. برای استعلام قیمت پلاستر سیمانی و گچی، باید به کارشناسان فروش مقاوم سازی افزیر در تماس باشید تا قیمت دقیق این پلاسترها را به شما اعلام کنند. برای این منظور میتوانید به وبسایت مقاوم سازی افزیر به آدرس www.afzir.com مراجعه کنید.

تفاوت پلاستر گچی و پلاستر سیمانی وال مش چیست؟

پلاستر گچی و پلاستر سیمانی وال مش، هر دو با هدف ایجاد چسبندگی روی دیوار مورد استفاده قرار میگیرند. با این حال از نظر ساختاری تفاوت‌هایی میان این دو پلاستر وجود دارد که توجه به آن‌ها بسیار حائز اهمیت است. در ادامه مقاله قصد داریم شما را با تفاوت های پلاستر گچی و سیمانی وال مش آشنا کنیم. 

1.مقاومت: پلاستر وال مش باید مقاومت و استحکام فیزیکی خوبی داشته باد. پلاسترها باید در برابر بارهای خمشی مقاومت کند. اگرچه پلاستر چگی مزایای مخصو به خود را دارد ولی پلاستر سیمانی مقاومت بالاتری نسبت به پلاستر گچی دارد. 

2.کاربرد: پلاستر سیمانی خاصیت ضد رطوبتی دارد. همین موضوع باعث شده تا اجرای آن در سطوح خارجی دیوارها، فضای بیرونی ساختمان ها مانند بالکن و ... بهبود پیدا کند. پلاسترهای گچی برای پوشش دیوارهای داخلی استفاده می‌شوند. در واقع پلاستر گچی حساس به رطوبت و پلاستر سیمانی مقاوم به رطوبت خواهد بود.  همچنین در صورتی که از پلاستر سیمانی جهت اجرای وال مش استفاده می کنید استفاده از مش فایبرگلاس AR الزامی می باشد.

3.وزن پلاستر: وزن پلاسترهای سیمانی و گچی با یکدیگر یکسان نیست. چگالی و وزن پلاستر سیمانی در مقایسه با پلاسترهای گچی بیشتر است. بنابراین وزن یک ضخامت مشخص از پلاستر سیمانی بیشتر از وزن همان ضخامت از پلاستر گچی می باشد. به طور کلی وزن مخصوص پلاستر گچی نصف وزن مخصوص پلاستر سیمانی می باشد. همین امر باعث افزایش بار مرده در ساختمان‌ها به دلیل اجرای پلاستر سیمانی خواهد شد. 

4.تفاوت در زمان سخت شدن: زمان سخت شدن پلاستر وال مش اهمیت زیادی دارد. زمان پخت پلاستر مربوط به زمان سخت شدن آن است. پلاسترهای گچی دارای زمان پخت کوتاه‌تری هستند و از طرف دیگر فرآیند عمل آوری این پلاسترها، نسبت به پلاسترهای سیمانی ساده تر می‌باشد. بنابراین پلاستر گچی زودتر خشک و سخت می شود.

پلاستر وال مش چگونه بروی دیوار اجرا می شود؟  

پلاسترکشی سیستم وال مش در دو مرحله اجرا می شود. اولین مرحله که به عنوان گام اول اجرای وال مش است، روی دیوار انجام می شود. در این مرحله لازم است که یک لایه مشخص از پلاستر گچی یا سیمانی روی دیوار و در محل هایی که قرار است توری فایبرگلاس اجرا شود، قرار بگیرد. روش اجرای پلاستر روی دیوار، معمولا به صورت ماله کشی است. 

در مرحله بعدی باید توری فایبرگلاس را روی پلاستر نصب شده روی دیوار قرار داد. سپس لایه دوم پلاستر سیمانی یا گچی روی توری و مش فایبرگلاس قرار می گیرد. در هر دو مرحله، باید میزان مناسبی از پلاستر بر اساس برگه اطلاعات فنی پلاستر با میزان مشخصی از آب مخلوط شود و سپس روی دیوار اجرا گردد. توجه به جزئیات فنی و اختصاصی پلاسترها برای اجرا در سیستم وال مش، اهمیت بسیار زیادی دارد.

خرید پلاستر سیمانی و گچی از شرکت مقاوم سازی افزیر

در صورت نیاز به اجرای وال مش برای مهار لرزه ای دیوارها، باید حتما علاوه بر تهیه توری فایبرگلاس مرغوب، اقدام به خرید پلاستر سیمانی و گچی نیز کنید. شرکت مقاوم سازی افزیر، مرکز فروش انواع پلاستر سیمانی و گچی است که محصولات خود را با بهترین کیفیت به بازار عرضه می کند. در صورت نیاز به خرید پلاستر سیمانی و گچی، می توانید از طریق شرکت مقاوم سازی افزیر میزان مناسبی از این پلاسترها را خریداری کرده و در محل پروژه دریافت نمایید.