سایر منابع:
سایر خبرها
.... خبرنگاران و اهالی ادب همه دنبال این بودند که بدانند ما از کدام ناشر، برگزیده را انتخاب کردیم و نه اینکه شعر و شاعر منتخب کیست. کسی به دنبال محتوای اثر برگزیده نبود. می خواستند بدانند روشنفکر چاپ کرده کتاب را یا جناب مذهبی! همین شد که وقتی کتاب مرحوم قهرمان به عنوان برگزیده انتخاب شد همه تقریبا سرد شدند، چون هیچ انگیزه ای برای دعواهای سیاسی در آن نبود و البته ناشرش هم نه چپ بود و نه ...
نیما هنوز مجبورند برای اثبات اینکه شاعرند، در نشست های سنتی ادبی، شعر کلاسیک بخوانند. بخش اعظم جامعه ادبی آن روزگار، هنوز به تبعیت از چند شاعر کلاسیک گوی مشهور، نیما را دیوانه می دانند و شعر نو را، یاوه! در چنین شرایطی، حتی اگر گمان ببریم که طاهباز، جوان جاه طلبی بوده جویای نام که می خواسته همنشین دکتر معین و جلال آل احمد باشد، سرمایه گذاری روی چنین پروژه ای، جنون محض بوده! اما اغلب ...
وقتی سخن از مصاحبه با دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی درباره مرحوم پرورش باشد انتظار ارزیابی مواضع سیاسی او خواهد بود. اما حبیبی بیشتر از نگاه عرفانی استاد گفت، از روزی که در حرم امام رضا (ع) او را به نکته ای مهمان کرد تا روزی که مرحوم استاد عسکراولادی در بستر بیماری بر دست او بوسه زد و او را عارف سالک خواند. آیا شروع آشنایی شما با مرحوم پرورش بعد از حضور ایشان در تهران بود یا پیش از آن هم ...
اینها رویکردها و دوره های مختلف کاری دارند . مثلا آثار پیتر کاستلوچی که خیلی ها می گویند هنر هشتم است، یعنی دیگر تئاتر هم بهش نمی گویند، می آید و در کار آخرش خلاف کارهای قبلی عمل می کند و حتی برخلاف خودش . اینکه ما حتما به سن خاصی برسیم تا تجربی کار کنیم را من متوجه نمی شوم . چون اصلا ممکن است مثلا ما به 70 سالگی نرسیم . استدلال شان این است که باید روش های معمول و کلاسیک را کار کرد و بعد ...
. این کاری است که معمولا در این گونه کتاب ها انجام می دهند اما من سعی کردم این مطالب را با هم ترکیب کنم و نشان بدهم که همه مطالب با هم یک مجموعه را می سازند و زندگی و آثار شاعر یا متفکر را نباید از هم جدا کرد. به علاوه سعی کردم سراغ نکاتی بروم که می تواند روشن کننده این معنی باشد که چرا رازی فلان کتاب ها را نوشته، یا چرا به فارسی نوشته و چرا به عربی ننوشته است. من این مطالب را به هم پیوند داده ام ...