سایر منابع:
سایر خبرها
اکنون آورده ایم می افزاییم. (65) قَالَ لَنْ أُرْسِلَهُ مَعَکُمْ حَتَّی تُؤْتُونِ مَوْثِقًا مِنَ اللَّهِ لَتَأْتُنَّنِی بِهِ إِلَّا أَنْ یُحَاطَ بِکُمْ فَلَمَّا آتَوْهُ مَوْثِقَهُمْ قَالَ اللَّهُ عَلَی مَا نَقُولُ وَکِیلٌ ﴿66﴾ یعقوب گفت: تا شما برای من به خدا عهد و قسم یاد مکنید که او را برگردانید مگر آنکه (به قهر خدا) گرفتار و هلاک شوید من هرگز او را همراه شما نخواهم فرستاد ...
سنجاق نشود، بنابراین باید کتاب به قدری واضح و شفاف باشد که تمام منویات مولف را شرح دهد. از این منظر نثر کتاب خواندنی است. وی افزود: با توجه به اینکه نویسنده، مخاطبان کتاب را افرادی می داند که نه خیلی بی دین هستند نه دین دار، باید بگویم مخاطب کتاب باید سواد بالایی برای درک آن داشته باشد و بنابراین مخاطب عام برای خواندن این اثر با مشکل مواجه می شود. بنابراین اصل متن برای مخاطب عام ثقیل است و ...
مردمی نشدن این مسئله و در واقع تقلیل مسئله به یک مناسبت و رویداد است. به نظر من علت این امر را به اختصار می توان یک خطای ادراکی دانست. در این خطای ادراکی که از سوی دستگاه های حاکمیتی صورت گرفت؛ نفس اینکه هر سال در روز قدس مردم تجمع کنند، راهپیمایی برگزار شود و مردم با زبان روزه در آن حضور پیدا کنند، شعارهایی در دفاع از فلسطین سر دهند و پلاکاردهایی به دست بگیرند، برای مطرح شدن مسئله فلسطین در جامعه ...
مَسْئُولُونَ ﴿24﴾ آنها را متوقف سازید که باید بازپرسی شوند. (24) مَا لَکُمْ لَا تَنَاصَرُونَ ﴿25﴾ شما چرا از هم یاری نمی طلبید. (25) بَلْ هُمُ الْیَوْمَ مُسْتَسْلِمُونَ ﴿26﴾ ولی آنها در آن روز تسلیم قدرت خداوندند. (26) وَأَقْبَلَ بَعْضُهُمْ عَلَی بَعْضٍ یَتَسَاءَلُونَ ﴿27﴾ (و در اینحال) آنها رو به یکدیگر کرده و از هم سؤ ال ...
) فَکَفَی بِاللَّهِ شَهِیدًا بَیْنَنَا وَبَیْنَکُمْ إِنْ کُنَّا عَنْ عِبَادَتِکُمْ لَغَافِلِینَ ﴿29﴾ پس شهادت و حکم خدا میان ما و شما کفایت کند که ما از پرستش شما غافل بودیم. (29) هُنَالِکَ تَبْلُو کُلُّ نَفْسٍ مَا أَسْلَفَتْ وَرُدُّوا إِلَی اللَّهِ مَوْلَاهُمُ الْحَقِّ وَضَلَّ عَنْهُمْ مَا کَانُوا یَفْتَرُونَ ﴿30﴾ در آن روز هر شخصی جزاء اعمال نیک و بدی ...
...، معنایش این است که آن جناب گناه نمی کند، و گفتیم که گناه فرع تکلیف است. ( ان الّذین یضلون عن سبیل اللّه لهم عذاب شدید بما نسوا یوم الحساب ) – این جمله نهی از پیروی هوای نفس را تعلیل می کند به اینکه این کار باعث می شود انسان از روز حساب غافل شود و فراموشی روز قیامت هم عذاب شدید دارد و منظور از فراموش کردن آن بی اعتنایی به امر آن است. در این آیه شریفه دلالتی است بر اینکه ...