سایر منابع:
سایر خبرها
جایی که خلوت نشین شب های اهل لیل آیت الله العظمی ادیب شد و از اصحاب لیل ایشان شد و به آن مقامات و مطالب عرفانی و الهی رسید. لذا انسان باید تلاش و کوشش کند. نابرده رنج، گنج میسّر نمی شود. انسان باید همیشه از نفس خود مراقبت و مواظبت کند. بعد حضرت می فرمایند: در عمل خیر جلو برود، نترسد، خدا هم عنایت می کند. فإنّ شِدَّةَ تَوقّیهِ أعْظَمُ مِمّا تَخافُ مِنهُ ، تو خودت را در آن بیانداز، چون ...
یعْلَمُونَ وَ مَا لَا یطِیقُونَ وَ مَا اضْطُرُّوا إِلَیهِ وَ الْحَسَدُ وَ الطِّیرَه وَ التَّفَکُّرُ فِی الْوَسْوَسَه فِی الْخَلْوَه مَا لَمْ ینْطِقُوا بِشَفَه .[8] نه تنها در باب حدود، تسامح و تساهل راه ندارد بلکه رسول خدا(ص) نسبت به حدود با دقت بیشتری عمل می کردند به دلیل آنکه خود حضرت می فرمایند: از لغزش اشخاصی که اهل شرّ نیستند درگذرید مگر در حدود الهی.[9] شاهد بر مطلب جریان زنی است ...
: اگر دولت ایران برای یکی دو سال دیگر، رفتن به حج را منع می کرد، حتماً حکومت حجاز حاضر به قبول شرایط پیشنهادی ایران می شد و درنتیجه، هم برای زائران ایرانی رفع مزاحمت می گردید و هم نسبت به تعمیر قبور و خرابی های به عمل آمده امتیازاتی به دست می آمد (همان، ص73). آغاز روابط دیپلماتیک (روند خروج آل سعود از انزوای سیاسی ) در این هنگام و به رغم برخوردهای وحشیانه وهابیان با ...
حساسیت زا می باشد ، قانون یگونه ای عمل و اجرا شود که نه تنها موهِم شبهه و تردید در مردم و افراد مورد داوری قرار گرفته نباشد بلکه باید در کمال شفافیت ، حس اطمینان واعتماد نسبت به داوری برانگیزد. ایشان گفتند حتی اگر همه جامعه مدرسین هم جمع بشوند و راجع به اجتهاد یک نفر اظهار نظر کنند ما نمی پذیریم... ببینید از نظر فنی حرف این است که اگر همه مراجع و همه مدرسین هم جمع بشوند و ...
، الحمدلله ربّ العالمین. آن وقت این حمد چه در باب نعم ظاهری برای انسان باشد، مثلاً حالا خانه یا وسیله نقلیّه، همسر خوب، فرزند خوب و ... دارد، که می گوید: الحمدلله ربّ العالمین. یا گاهی موارد، نعمت های بالاتری دارد، مانند نعمت ولایت، نعمت دین دار بودن، که می گوید: الحمدلله ربّ العالمین. حتّی اگر به ظاهر بلا هم به او رسید، بگوید: الحمدلله ربّ العالمین. چون یک دسته از نعم هم ظاهری بود، لذا ...
...> حامیم : بله! میرسراجی : این مطلب که حضرت قائم (عج) نسل و فرزندی ندارد را بر اساس حدیث معتبر و معروف امام رضا (ع) در کتابش آورده است و در پاورقی هم اصل حدیث در بحار ج 25 ص 251 تذکر داده شده است.. تا اینجا را که ان شا الله قبول دارید چون متن و کتاب حجّت خدا احمد بصری - البته به زعم شما- معتبر است؟ پاسخ لطفا؟ حامیم : متن متشابهات را دوباره بخوانید!،بعد از ...
نفی سلطه ی بیگانگان است. اعتقاد به قاعده ی نفی سبیل و لوازم آن در این بُعد از گفتمان اسلام ناب تجلی می یابد: امام بزرگوار ما تقابل ایجاد کردند و فرمودند: اسلام امریکایی و اسلام ناب محمّدی . اسلام ناب و خالص، اسلامِ توحید و وحدت بین امّت اسلامی، اسلامِ و لن یجعل الله للکافرین علی المؤمنین سبیلا ، اسلامِ الاسلام یعلو و لا یعلی علیه ، اسلامی که می گوید: و لو انّ اهل القری آمنوا و اتّقوا لفتحنا ...
در عدم عود هیچیک از آنها متعین میشود که در واقع هیچ معدومی اعاده نخواهد شد. ملاصدرا در اسفار (29) توهمی را مطرح میکند که متوهم در آن به کثیری از حوادث زمانی اشاره میکند که معدوم بوده، سپس ایجاد میشوند و دوباره معدوم میگردند؛ یعنی برای یک شیء واحد دو عدم متصور است، پس وجود نیز باید از این امکان برخوردار باشد. آیت الله جوادی آملی پاسخ ملاصدرا بر اشکال مذکور را شکل گرفته از بیان محقق ...