سایر منابع:
سایر خبرها
روزهایی هستند که دره ی مرگ یک منطقه ی حاصلخیز بود. حالا شواهد جدید نشان می دهند که شاید عمر این ماهی ها بسیار کمتر از چیزی باشد که قبلا تصور می شد. در یک مطالعه ی جدید، این نظریه مطرح شده که کپوردندان های چشمه ی سوراخ شیطان، در واقع بین 108 تا 830 سال پیش در این غار آبی ساکن شدند. این باعث شد دانشمندان درباره ی چگونگی پیدایش این ماهی ها تجدیدنظر کنند. سوراخ شیاطین، زیستگاه طبیعی ...
...: در پایان سال 1978، تمامی یک کشور به رهبری شخصیت مذهبی تقریبا ناشناس 7 تا آن زمان، که از خانه محقری در حومه پاریس به رهبری می پرداخت، علیه پادشاهی با قدمت بیش از دو هزار سال به پا خاست . 8 سایروس ونس وزیر امور خارجه آمریکا در زمان وقوع انقلاب اسلامی ایران در کتاب توطئه در ایران (دو برداشت از یک متن) درباره رهبری فراگیر و قاطع حضرت امام می نویسد: دیگر این امر روشن شده بود که تظاهرات ضد رژیم در ...
وزن ها بوده است. نجفی ادامه داد: کوشش های عروض قدیم با طرح دوایر عروضی از عهده این کار برنیامده است. در قرن اخیر نیز کوشش های چند تن از محققان ایرانی و خارجی به نتیجه مطلوب نرسیده است. چرا این کوشش ها تاکنون ناموفق بوده است، آیا راه ساده ای وجود دارد که با آن بتوانیم اوزان شعر فارسی را طبقه بندی کنیم و از این طریق به ساز و کار آن ها دست یابیم؟ چرا عبارتی موزون است (مثلا: فواره چون بلند شود سرنگون ...
پایه یک محوطه مربع شکل قرار دارد. در قسمت بالای بنا گنبدی قرار داشته که از آجر ساخته شده بود که البته تخریب شده و اثری از آن بجای نمانده است. تزئین های دل انگیز و زیبای متنوع به داخل مسجد اختصاص دارد. طبق شواهد، کف مسجد با کاشی های براق پوشیده شده بود. شبستان بزرگ مسجد نیز محاط به رواق های به هم پیوسته است و از سه سو با طاق نماهایی به رواق های اطراف خود ارتباط دارد. این شبستان با سقفی ...
. مطالعه ارتباطات سنتی و حوزه عمومی (4) و ابعاد تأثیر آنها در جنبش ها و حرکت های اجتماعی، چند زمانی است که در سطح محدودی توجه بخشی از اندیشمندان حوزه ارتباطات را به کشف و شناخت هر چه بیشتر اجزا و عناصر آن معطوف کرده است. تاریخ ارتباطات شفاهی ایران، سرشار از نمونه ها و شواهد حضور و تأثیر شبکه ارتباطات و رسانه های سنتی در تحولات سیاسی و اجتماعی و فرهنگی جامعه ایران است. کشف این شواهد و گزارش ها ما را در ...
تکذیب قرار می گیرد، در حالی که ضمایری که برگشتش به خداست در قرآن فراوان دیده می شود، از کجا بفهمیم که مرجع این ضمایر علی (ع) نباشد با این که سیاق آیات نشان می دهد که مرجع این ضمایر خداوند متعال است؟ علامه طباطبایی در پاسخ آنان گفت: آن چه در روایت وارد شده این است که حضرت علی (ع) اول و آخر است و در روایاتی هم آمده است که معنی اول و آخر بودن علی (ع) این است که اول کسی است که به رسول اکرم ...
، احساس کردم به فرصت و زمانی دیگر نیاز دارم تا بتوانم، بوف کور را با دل سیر، فارغ از پیش داوری های موجود، با آرامش بخوانم و چند بار هم بخوانم . *** در طول این سال ها، بیشتر نوشته های هدایت را خوانده ام و درباره شان هم، زیاد خوانده و شنیده ام که یک دست نبوده و نیستند، به عبارتی آثار و شخصیت هدایت، با نظر موافق و مخالف، نه به یک اندازه اما در نهایت، روبه رو شده است . به طور مثال در ...