سایر منابع:
سایر خبرها
متذکر نمی شود ( آل عمران/آیه 7) عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی همدان بیان کرد: امام علی(ع) فرمود: به خدا قسم خداوند تنزیل و تأویل را به پیامبرش و ایشان به من آموخت ، در میدان علم چه کسی می تواند مدعی باشد که راسخ در علم است یعنی هیچ چیز نیست کهدر عالم نداند یک نفر در عرصه علم و معرفت و قرآن فهمی که یک جمله مانند علی(ع) بگوید و این امام کسی است که هر جور آزمودنش و در هر علمی آزمودنش پاسخ ...
سَاهُونَ (7) اگر به جای عَن صَلاتِهم گفته می شد: فی صلاتهم ؛ در این صورت احدی حتی رسول خدا نیز از ویل و نفرین در امان نمی ماند، چرا که او نیز در نمازش دچار سهو شد. (8) انس بن مالک (رضی اله عنه) از قول پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) نقل می کند که حضرت فرمود: خدا را سپاسی که خداوند در این آیه فی صلاتهم نگفت . (9) در این زمینه- همان طور که علماء تفسیر گفته اند- با اطلاعات اندکی نمی توان کار را ...
فقط ائمه مشروعیت و استحقاق امامت و ریاست بر امت اسلامی را دارند و تنها ایشان حجت خداوند در میان مردم محسوب می شوند. ائمه نیز از سوی خداوند متعال و به نص الهی امامت و ریاست یافته اند و تنها اطاعت از ایشان در ردیف اطاعت از خدا و رسول خداست. (10) این مبنای شیخ در خصوص خاستگاه مشروعیت قدرت امامان در عصر غیبت نیز استمرار دارد و در این عصر نیز ریاست کسی مشروع است که عالم، عادل، عاقل، کامل و ...
این آیه و تا پایان سوره به بحث معاد و توحید اشاره شده و می فرماید برخی منکر و برخی مقر معاد بودند؛ فرمود اینها اگر اهل رای و نظر باشند می فهمند که عالم یک آفریدگاری دارد و سرانجام همه امور هم به سوی او است. فقط هستی خدا عین ذات است وی اظهار کرد: امام رضا(ع) در توحید صدوق و امام علی(ع) در نهج البلاغه فرمود هرچیزی که هستی او عین ذات نیست یک علت دارد و آن این است که مخلوق است ...
ابتدا با نیابت خاص امام دوازدهم شروع می شد و پس از مدتی مدعی مقامات بالاتری می شدند که اعتقاد به تناسخ و حلول از جمله آن ها است. برای نمونه درباره عقاید محمد بن نصیر نمیری از مدعیان دروغین نیابت آمده که او به تناسخ ارواح و حلول، قائل و معتقد بود که خداوند در وجود امام علی 7حلول کرده است! او ادعای نبوت داشت و امام عسکری 7را خدا می پنداشت و اباحی گری را در فرقه خود مرسوم کرده بود (ر.ک: نوبختی، 1404 ...