سایر منابع:
سایر خبرها
...، اما این مردم مصر مرا گناهکار می دانند، درباره وجود مبارک پیامبر اکرم(ص) که مردم را از پرستیدن سنگ و چوب بازداشت، سالیان متمادی پیش مردم مذنب بود، بعد از این که به مدینه هجرت کرد و جنگ های بدر و خندق و مانند آن ایجاد شد، فضای عمومی مکه علیه پیامبر(ص) است. وی گفت: وجود مبارک پیامبر(ص) به خداوند عرض نمی کند که و لهم علی ذنب ، چون مقام پیامبر(ص) بسیار بالاتر از مقام حضرت موسی(ع) است ...
به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) آیت الله العظمی جوادی آملی امروز، پنجم خردادماه در درس تفسیر خود در مسجد اعظم قم گفت: سوره فتح در مدینه نازل شده و چند بخش مهم دارد؛ یکی در صدر این سوره که مغفرت پیامبر را محصول فتح مبین می داند؛ یکی هم صلح حدیبیه که مقدمه فتح مکه است؛ در صدر سوره سخن از مغفرت حضرت به وسیله فتح مبین است یعنی خداوند فتح مبین را برای مغفرت ذنب پیامبر(ص) قرار دهد. ...
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله عبدالله جوادی آملی امروز در تفسیر آیات ابتدایی سوره مبارکه فتح در مسجد اعظم گفت: اگر ضلالت، ظلم و ذنب به وجود مبارک موسای کلیم(ع) یکی در سوره شعری و یکی در سوره قصص داده شد، طبق تحلیل امام رضا(ع) در کتاب شریف عیون اخبار الرضا(ع) ظلم و ذنب و ضلالت از چشم گروه مقابل است، فرمود من در نزد آنان گناهکار هستم، من در نزد آنان ظالم هستم و من در نزد آنان دچار ...
و حضرت روی همه آنها خط بطلان کشید که برای همه بت پرستان کار سنگینی بود. وی افزود: اگر انسان به جایی برسد که حیات و مماتش لله باشد دیگر ذنبی ندارد بنابراین ذنب در سوره فتح از حیث این ذنب مصطلح نیست و استغفار آنان نیز که در روایات بیان شده برای دفع ذنبی است که نیامده است. آیت الله جوادی آملی عنوان کرد: در سوره نصر نیز شهادت می دهد که نصر غیر از فتح است؛ در جنگ بدر، نصر بود ولی ...
خودش آینده را می بیند. وجود مبارک حضرت امیر در همان خطبه معروف نهج البلاغه فرمود یک عده گویا بهشت را می بینند، گویا جهنم را می بینند. خداوند در بخش های پایانی سوره مبارکه فجر می فرماید روزی می شود که جهنم را می آورند این جهنم منقول کیست؟ در بخشی از آیات فرمود هیزم جهنم خود آدم های ظالم اند ﴿وَ أَمَّا الْقاسِطُونَ فَکانُوا لِجَهَنَّمَ حَطَباً﴾ این ندارد که بالأخره ما از جنگل هیزم می آوریم خود این ...