سایر منابع:
سایر خبرها
، لزومی ندارد که تمامی آنها مسلمان باشند، اصلا لزومی ندارد که دارای دین آسمانی باشند یا نه؛ در کنار امام حسین (ع) در عاشورای سال 61 هجری قمری، وهب و ام وهب که نصرانی بودند نیز حضور داشتند. در آن نبرد، وهب به درجه رفیع شهادت نائل آمد ام وهب و همسر وهب نیز همسفر حضرت زینب (س) تا شام و کوفه و مدینه شدند؛ پس در جدال بین حق و باطل، یک قوم یا یک مذهب خاص، "موضوعیت" ندارد. اعتقاد ما بر این است که ...
بازگردید که این بر تنزیه و پاکی شما بهتر است و خدا به هر چه می کنید داناست . آیه مبارکه 12 سوره حجرات نیز می فرماید ای اهل ایمان از بسیار پندارها و گمان بد در حق یکدیگر اجتناب کنید که برخی ظن و پندارها باطل و بی حقیقت و معصیت است و نیز هرگز از حال درونی هم تجسس مکنید و جاسوسی بر احوال خلق مگذارید و غیبت یکدیگر روا مدارید ایا شما دوست دارید گوشت برادر مرده خود را بخورید ؟ البته کراهت و نفرت از ان دارید ...
افاضه بازمی ماند و نه معلول از انقیاد و خضوع سربازمی زند . انقیاد جهان هستی در برابر خداوند بی نیازی معلول که صرف نیاز به علّت است از علت خود که لازمه ضروری وی عین افاضه بر معلول است، با اساس علیت و معلولیت سازگار نیست؛ لذا سراسر جهان امکان که معلول خدای سبحان است، بنده محض حق بوده و آنی از امتثال دستور تکوینی آن حضرت تمرّد ندارد؛ ﴿إنّما أمره إذا أراد شیئاً أن یقول له کن ...
مُبَارَکٌ لِیَدَّبَّرُوا آیَاتِهِ وَ لِیَتَذَکَّرَ أُولُوا الْأَلْبَابِ (1)؛ [این] کتابی مبارک است که آن را بر تو نازل کرده ایم تا [درباره ی] آیات آن بیندیشند و خردمندان پند گیرند. آری اگر مقصود بسته بودن راه علم بر عامّه است که اهل دقت و نظر نیستند، شامل اولیای مخلص خداوند نمی گردد. در این صورت فرض عوض می شود و نظریه ی دوم به شرح زیر پدید می آید. 2. رموزی هستند میان خدا و رسول، که جز اولیای ...
از خودشان فرستاد تا آیات خدا را بر آنها خوانده و آنها را تزکیه نماید و کتاب و حکمت به آنها بیاموزد و وقتی به اهمیت بیشتر آن پی می بریم که می بینیم خداوند در قرآن کریم بعد از یازده بار قسم ، تنها راه رستگاری را تزکیه نفس ذکر می کند. وَ الشَّمْسِ وَ ضُحیها ... قَدْ أَفْلَحَ مَنْ زَکَّیها [5] هر که نفس خویش را تزکیه کرد رستگار شد. و آنچه به این مجاهده ویژگی فوق العاده می دهد دائمی بودن آن است و ...
راهنمایی نزد ایشان نشست، سلمان گفت: بر تو باد به همراهی کتاب خدا و علیّ بن ابی طالب؛ زیرا او با قرآن است و هرگز از آن جدا نمی شود، و ما نیز شهادت می دهیم که خود از رسول خدا (ص) شنیدیم که می فرمود: علیّ دایر مدار حقّ است هر کجا که حقّ باشد او نیز با آن است، و به درستی که علیّ؛ صدّیق است، علیّ فاروق است، که میان حقّ و باطل را تمییز داده و جدا می کند . ... طبق فرمان خود رسول خدا (ص) ما و دیگران ...
الاِنابَة - وَ اَنیبوا اِلی ربِّکُم - و هذا شَهرُ التَّوبَة، وَ هذا شَهرُ المَغفِرَةِ وَ الرَّحمَة. این ماه و این فضا، این خصوصیّات را دارد . این عبارت که بخشی از آیه 54 سوره زمر است، انذار و هشداری است برای بندگان به ویژه گمراهان و خطاپیشگان تا پیش از رسیدن روز قیامت، به مسیر بندگی خدا بازگردند؛ وَ أَنیبُوا إِلی رَبِّکُمْ وَ أَسْلِمُوا لَهُ مِنْ قَبْلِ أَنْ یَأْتِیَکُمُ الْعَذابُ ثُمَّ لا ...
پیامبر بازگفتم. پیامبر فرمود: أُکتٌُب فَوَالَّذِی نَفسِی بِیَدِهِ مَا خَرَجَ مِنهُ إِلاَّ حَق (بنویس به خداوند سوگند از این (اشاره به دهان مبارک،) جز حق خارج نخواهد شد) (التّرمذی، بی تا، ج4: 145). از رافع بن خدیج نیز منقول است: ما در حال گفتگو بودیم که پیامبر بر ما گذشت و فرمود: دربارة چه چیز گفتگو می کنید؟ گفتیم: دربارة آنچه از شما شنیده ایم. فرمود: گفتگو کنید و بدانید که آنکه بر من ...