سایر منابع:
سایر خبرها
وودی آلن :می خواهم سریال بسازم تا از بقیه عقب نمانم!
دستیار زیبایی (کریستین استورات) گرفتار می شود. آلن می گوید: فضای داستان دوران پر زرق و برق در کالیفرنیا را نمایش می دهد. شما حتماً داستان هایی در رابطه با ستاره های آن دوران و زندگی شبانه پرتجملی که داشته اند، خوانده اید. او در هشتاد سالگی نیز همان مرد ریز نقش و نابغه شوخی طبعی به نظر می رسد که در سال 1977 اسکار را برای آنی هال از آن خود کرد و همچنان در کافه ی مایکل به نواختن کلارینت ...
خواندنی هایی از 116 سال حضور ایران در المپیک
حریفان را ضربه کرد و تنها در مسابقه آخر برابر عصمت آتلی ترک یک - صفر باخت و قهرمانی را از دست داد. تختی قرار بود در این مسابقات پرچمدار کاروان ورزش ایران باشد اما اتفاق جالبی رخ داد؛ تختی، کاری کرد که نشان از مرام و پهلوانی اوست، او که آماده بود با پرچم داخل ورزشگاه المپیک رم برود، حضور جعفر سلماسی نظرش را جلب کرد، تختی فکری کرد و ناگهان در آستانه حضور گروه ورزشکاران ایران در پیست ورزشگاه، با اصرار ...
رابطه جنسی با وعده ازدواج چقدر قابل پیگیری قانونی است؟/ دخترها هوشیار باشند
...، این است که گاهی پسری به دختر وعده ازدواج می دهد، اما قبل از ازدواج از او رابطه جنسی می خواهد. دختر هم برای به دست آوردن دل پسر به این رابطه تن می دهد، اما پسر، یک یا چند پسر دیگر را هم به محل قرار می آورد و عملاً همگی به دختر تجاوز می کنند. سمانه 28 سال دارد و به تازگی این تجربه بسیار تلخ را از سر گذرانده است. او در این رابطه می گوید: "دوست پسری به اسم سعید داشتم که با حرف هایش عقلم ...
آسرایی از عاشقی گفت
می کرد. از چندین بار عاشق شدنش صحبت کرد و گفت که در همه آنها شکست خورده و کدام ترانه را برای کدام معشوق و در چه شرایط روحی و احساسی خوانده است. حالا مردمی که بیننده خندوانه بودند و آنها که بازتاب های این برنامه را در رسانه ها خوانده اند ، می دانند که آسرایی بعد از گرفتن دیپلم به فیلیپین رفته تا درس کشاورزی بخواند و بعد به کانادا مهاجرت کرده و کارهایی از قبل مکانیکی، پیتزارسانی و ... را ...
میلیاردی های سینما، از تایتانیک تا زوتوپیا
...> فروش جهانی: 1.516.045.911 میلیارد دلار فروش هفته اول: 147.187.040 میلیون دلار بودجه تولید اثر: 190 میلیون دلار شعار تبلیغاتی: آخرین سواری کارگردان : جیمز ون فیلمنامه نویس: کریس مورگان بازیگران: وین دیزل، دواین جانسون، پل واکر مهم ترین عنصر موفقیت در گیشه: بی شک مرگ نابهنگام ستاره فیلم پل واکر در حضور علاقه مندان این سری ...
چهره ها در شبکه های اجتماعی (287)
و سیما با مشکل بزرگی از جهت تامین بازیگر نقش پلیس و نیروی انتظامی مواجه خواهد شد. عکس مثلا هنری حسن جوهرچی در یک باغ زیبا که آدم را یاد سکانس آخر فیلم های عروسی دهه 80 می اندازد. البته جای عروس خانم در حالی که به صورت اسلوموشن از دوربین دور می شوند، در عکس خالی است. اشکان خطیبی در حالِ شیطنت با کودکِ درونِ بیرونش! - ماشالا عمو! چه لباس قشنگی! کی واست طراحیش کرده ...
احمد بن موسی نورانی ترین چراغ در بین امامزادگان هستند
برنامه های این آستان مقدس در دهه کرامت برگزاری نمایشگاه معرفی خدمات آستان مقدس در حوزه های مختلف به عموم مردم، برگزاری مسابقات ورزشی استانی جام دهه کرامت در رشته های شنا، تیراندازی، فوتسال، برگزاری شب شعر حضرت شاهچراغ(ع)، اجرای روزانه تئاتر از زندگینامه حضرت، توزیع زندگینامه حضرت احمد ابن موسی(ع) در بین عموم مردم، برگزاری مسابقه پیامکی با اهدای جوایز، محفل بزرگ انس با قرآن با حضور قاریان بین المللی در ...
دورخیز دوباره عروسک ها برای فتح گیشه ها
قهرمانان نوستالژیک کودکان دهه 60 بود، کلاه قرمزی معصوم، ساده، سمج و سربه هوا بود و این باعث می شد دهه شصتی ها که در سال های دهه 70، روزهای کودکی شان را سپری می کردند با شخصیت او همذات پنداری کنند. حتی لباس کلاه قرمزی هم همان لباسی بود که بچه های دهه 60 هنگام بازی در کوچه ها بر تن می کردند. ماجرای فیلم هم از این قرار بود که کلاه قرمزی، روستایش را برای این که به تهران بیاید و همکار آقای مجری بشود، ترک می ...
در عمق "پیاده روی"!
جالب را ادامه دهد. او پس از پایان جنگ، شروع کرد به شرکت در مسابقه های ماراتون پیاده روی شش روزه در شیکاگو، نیویورک و سرانجام لندن: هر روز به جز یک شنبه ها. طی دو دهه بعد، زمانی که بیس بال به سمت وسوی آماتوری رفته و بوکس طرف دار چندانی نداشت، پیاده روی به محبوب ترین ورزش برای تماشاگران امریکایی تبدیل شد و وستن هم شخصیت محوری آن بود. او در عملی زیرکانه، ظاهری خاص و ثابت برای خود انتخاب ...
چرا از برخی هنرجویان سینما سوء استفاده می شود؟
چطور می شود امین تارخ با این کارنامه قابل اعتنا و غبطه برانگیز، در سال های اخیر در سینما غایب است؟ پیشنهادها نازل است یا دُزِ وسواس و گزیده کاری را خیلی بالا برده اید؟ من تا اواخر دهه 80 کار سینمایی داشتم و کارهای تلویزیونی را هم که در دهه 90 و تا همین مدتی پیش داشته ام، اما واقعیت این است که بیش از 12 فیلم و حداقل 22 سریال تلویزیونی در این سال ها به من پیشنهاد شده، ولی هیچ کدام مرا به قبول پیشنهادها ترغیب نکرده است. سن آدم که بالا می رود، سختگیرتر هم می شود. اگر بنا را بر کار با کارگردانان صاحب نام و فیلمسازان جوان موفق بگذاریم که این اتفاق برای من افتاده است و نتیجه هم کارهای قابل قبولی شده. بعضی اوقات آدم دلش می خواهد زیر حد توان خودش حرکت نکند. پس در این موضوع، به جای نرمشی که در زندگی به خرج می دهید، سختگیری می کنید؟ آن نرمش، شخصیتی است، اما این یک سختگیری حرفه ای است. اتفاقا وقتی سن یک هنرمند بالاتر می رود، مردم توقع بیشتری از او دارند. یعنی اگر شما در فیلم و سریالی بازی کنید که سطح آن پایین باشد، مردم علنا گله می کنند. آنجاست که از دست یک بازیگر، فقط گریه برمی آید. اهل هنر، دلشکستگی مردم را طاقت نمی آورند. چرا در سینمای ما برای بازیگرانی که پا به دهه های 60، 70 و بالاتر می گذارند، نقش مناسبی نوشته نمی شود؟ در حالی که می بینیم آل پاچینوی 76 ساله دنی کالینز بازی می کند و رابرت دنیروی 72 ساله در جوی ، یک مکمل عالی است و ... دست روی نکته ای گذاشتید که برای بازیگرانی به سن ما آزاردهنده است. البته مقایسه ما با بازیگران هالیوود، قیاس مع الفارق است، اما در یک نقطه می توانیم وجه مشترک داشته باشیم و آن هم این است که متوقع هستیم نقش درخوری برای همنسلان ما وجود داشته باشد. آدم شاهد است که در سینمای جهان، نقش برای جک نیکلسن نوشته می شود که فیلم درباره اشمیت را بازی کند؛ یعنی نقش به نوعی از احساسات شخصی این بازیگر در نوشتار و اجرا، نشأت و بهره گرفته است. آنجا با نقش هایی که برای داستین هافمن، رابرت دنیرو، مریل استریپ و دیگر بازیگران می نویسند، این امید به بازیگران میانسال و کهنسال داده می شود که بازنشستگی به معنای ازکارافتادگی نیست. یا دنی کالینز را برای آل پاچینو می نویسند تا سندهایی از او در سنین مختلف به یادگار بماند. دوست و همکار شما، آنت بنینگ 58 ساله هم در این فیلم بازی خوبی می کند. (می خندد) بله، چند سال پیش او به همراه برخی اعضای آکادمی اسکار به ایران و به کارگاه بازیگری ما آمد و به قول خودش از این فضا و جدیت امر آموزش لذت برده بود. بنینگ هیچ وقت بازیگر خارق العاده ای نبوده، اما شناخته شده و محبوب بود، ولی وقتی بعدا به آمریکا رفتم، دیدم در یک نمایش، نقش مده آ را بازی می کند. همه بلیت ها پیشفروش شده بود و نشان می داد مردم هنوز او را پیگیری می کنند. به هر حال این حسرت برای من و همنسلانم در اینجا وجود دارد. در ایران باید یک دهه بگذرد تا برای آقای علی نصیریان، نقشی مثل حاج یونس فتوحی در میوه ممنوعه نوشته شود. من نمی گویم تعداد نصیریان ها زیاد است، اما در هم نسل های ایشان و من بازیگران بسیار شایسته ای مثل مهدی هاشمی، سعید پورصمیمی، داریوش فرهنگ، مسعود رایگان و... هستند، واقعیت این است که حساسیتی وجود ندارد. دلم می خواهد این حساسیت زنده شود. باید بدانیم که وقتی سن بالا می رود، تجربه حرفه ای هم بیشتر می شود و اتفاقا باید در این زمان، بهره برداری بیشتری از بازیگران باتجربه صورت بگیرد. واقعا نقش هایی که به ما پیشنهاد می شود، پیچیده و جذاب نیست که آدم دلش بخواهد کار کند. شما از آن بازیگرانی نیستید که حالا برویم سر کار ببینیم چه می شود؟ خیلی از بازیگران از ترس بیکاری، ریسک حضور در کارهای ضعیف را می پذیرند. مطلقا. برای این که من به هیچ وجه بیکاری ندارم یا خودم را با آموزش سرگرم می کنم یا در تولید و پر کردن کتاب های صوتی شرکت دارم یا سر تمرین تئاترهای دوستان می روم. به خاطر بیکاری یا ترس از فراموش شدن، پیشنهاد بازی در هر نقشی را قبول نمی کنم. سینمای امروز ایران، به لحاظ کیفیت بازی ها چه وضعیتی دارد؟ آیا قابل دفاع است؟ درباره کیفیت بازی ها با نوعی دودستگی مواجهیم؛ ما یک سری بازیگر تازه وارد داریم که بازیگری را در حد مدل بودن و اجرای شوی لباس تعریف می کنند و یک نگاه فشن طوری به بازیگری دارند. شما ببینید آقای نصیریان در همه مراسم ها و جشن ها و جشنواره ها، کت و شلوار رسمی و آراسته ای م ...