سایر منابع:
سایر خبرها
گفتگو به معنای هم عقیده بودن نیست
و بعضا پررنگ تر از متن شد و موج سواری برخی افراد و رسانه ها بر این حاشیه ها و البته در مواردی هم همراهی خودِ آقای شجریان کار را به جایی رساند که تبعات سنگینی به عرصه موسیقی وارد شد. علیرغم این که شما می گویید آقای شجریان تاکید داشت که هنرمند نباید در قاب کوچک حزب و گروه سیاسی قرار بگیرد، این مسائل به وقار و تراز موسیقی و خود ایشان هم لطمه زد. آن اظهارات و مواضع سیاسی کار را به جایی رساند که شجریان ...
رابطه ای جذاب و وسوسه انگیز
از این ورزش کناره گرفته و نمی خواهد حسین هم وارد این رشته ورزشی شود. خواجویی از همان قسمت نخست بخوبی روی این علاقه حسین مانور داده و بر این اساس داستان را شکل داده است. به همین خاطر هم مخاطب در تمام طول کار با حسین همذات پنداری کرده و در بیم و امید نسبت به فرجام کارش به سر می برد. در نقطه مقابل با اصغر چاووشی به عنوان رقیب حسین در کشتی مواجهیم که ضدقهرمان متقاعدکننده ای به نظر می رسد. در واقع از ...
کسب و کار زندگی و مرگ
، مثلا مهرداد اسکویی مجموعه عکسی را از او مربوط به دهه 70 منتشر کرد. کیارستمی وسواس و سخت گیری خاصی نسبت به انتشار تصویر خود داشت؛ همان طور که اغلب از گفت وگوکردن طفره می رفت. حال که از این جهان رفته و عکس هایش روی دیوار قرار گرفته، این سؤال به ذهن می رسد که این مجموعه چرا الان منتشر شده است؟ و آیا خودش موافق انتشار این عکس ها بوده ؟ غضبانپور پاسخ می دهد: شما سؤال کردید چرا بعد از مرگ آقای ...
از بیانات مقام معظم رهبری جهت ایده های خلاقانه در عکاسی استفاده کردیم/ تلاشمان این است که سلیقه هنری ...
پرورش دهیم و آنها را با اثر هنری درگیر کنیم و کمک کنیم خود به نتیجه ی مطلوب برسد. این روند ضمن به چالش کشیدن مخاطب باعث ماندگاری بیشتر اثر در ذهن او می شود. با توجه به حضور ما در جنگ نرم فکر می کنید فعالان عرصه ی فرهنگ نیاز دارند به چه سلاح هایی مجهز شوند؟ – کاری که ما به طور تخصصی و متمرکز می توانیم در این رابطه انجام دهیم ایده پردازی های نو است؛ مثلا ما در زمینه ی کار ...
آموزش جامع اینستاگرام؛ از سیر تا پیاز!
مطلب در 21 مردادماه 1395 به روزرسانی شد – سؤالات رایج بیشتر به همراه پاسخ اضافه شد. لطفاً پیش از پرسیدن سؤال در بخش نظرات مطلب را به طور کامل مطالعه کنید. جذابیت ابتدایی سرویس اینستاگرام برای کاربران افکت ها و فیلترهای جذاب تصاویر بود. بعضی از این افکت ها قابلیت هایی مانند Tilt-Shift را برای ایجاد عمق میدان مصنوعی به تصاویر اضافه می کنند و برخی هم به صورت جالبی رنگ و نور و کنتراست تصاویر را تغییر می دهند تا حالتی قدیمی به آن ها بدهند. اما حالا که افکت های اینستاگرامی را در اپلیکیشن های فراوانی می بینیم و برخی از آن ها مانند Aviary یا Pixlr حتی افکت های بیشتر و بهتری دارند چه عاملی باعث محبوبیت بیشتر اینستاگرام است؟ جواب این سوال 50 میلیون کاربر اندروید و iOS است که یک شبکه اجتماعی را به وجود آورده اند. اینستاگرام سال گذشته برای اندروید عرضه شد و طی مدت هفت روز 10 میلیون بار دانلود شد و به قدری محبوب شد که کمپانی فیس بوک را مجاب کرد تا آن را به قیمت یک میلیارد دلار خریداری کند. در حال حاضر بیشتر کاربران ترجیح می دهند برای اشتراک تصاویر و بعضی اوقات ویدئوهای کوتاه خودشان به جای شبکه های اجتماعی دیگری مانند فیس بوک از اینستاگرام استفاده کنند؛ چرا که مخاطبان بیشتری تصاویرشان را می بینند و همچنین افکت های جذاب آن کار را برای کاربران آسان کرده است. در این مطلب از سیر تا پیاز اینستاگرام را برای کاربران تازه وارد به شما آموزش خواهیم داد. یک – نصب و ثبت نام ابتدا برای استفاده از این سرویس به یک گوشی یا تبلت اندرویدی و یا آیفون، آیپادتاچ و یا آیپد نیاز دارید. آخرین نسخه اپلیکیشن اینستاگرام را برای اندروید می توانید از بازار یا گوگل پلی و برای iOS از اپ استور به رایگان دانلود کنید. حالا برای استفاده از اینستاگرام باید از طریق گوشی در این سرویس عضو شوید. پس از عضویت می توانید عکسی به عنوان تصویر پروفایلتان انتخاب کنید و یک بیوگرافی کوتاه تا 150 کلمه در مورد خودتان به همراه آدرس وب سایت بنویسید. پروفایل های اینستاگرام به صورت پیش فرض در حالت Public یا عمومی قرار دارند؛ به این ترتیب هر کسی با داشتن نام کاربری اینستاگرام شما قادر خواهد بود تصاویرتان را ببیند. اما اگر نمی خواهید به همه این اجازه را بدهید می توانید با ورود به دکمه اول از سمت راست و انتخاب دکمه سه نقطه و سپس تیک زدن Private Account تصاویرتان را خصوصی کنید. به این ترتیب تنها افرادی که با اجازه شما اکانت تان را دنبال می کنند (Followerها) می توانند تصاویرتان را ببینند؛ البته این تنظیمات تأثیری روی دنبال کنندگان فعلی شما ندارد. دو – به اشتراک گذاری تصاویر و ویدئوها در نوار ابزار پایین صفحه دکمه وسط مربوط به شروع عکاسی و یا فیلم برداری برای به اشتراک گذاری است. با لمس آن اپلیکیش دوربین اینستاگرام اجرا شده و می توانید عکس بگیرید. همچنین با فشردن دکمه سمت چپ شاتر (شکل 9 نقطه) می توانید تصاویری را که قبلاً گرفته اید از گالری وارد کنید و همچنین از دکمه های بالای آن برای سوییچ بین دوربین های جلو و عقب، فعال کردن فلش و خطوط راهنما استفاده کنید. اینستاگرام همچنین اخیراً قابلیت به اشتراک گذاری فیلم ها را نیز فراهم کرده و با فشردن دکمه دوربین فیلم برداری تا 15 ثانیه به صورت مداوم فیلم برداری کنید و یا چندین قطعه را به هم بچسبانید. ویدئوها را هم می توانید مانند تصاویر با افکت های خاصی زیباتر کنید. سه – ویرایش تصاویر پس از گرفتن عکس مورد نظر و هدایت به صفحه ویرایش امکانات خوبی را در اختیار خواهید داشت. درست زیر عکس سه دکمه چوبدستی شعبده بازی، آچار و یک خورشید و یک مشاهده می کنید. چوب دستی افکت های مختلفی را بر روی عکس اعمال می کند که در آخرین نسخه اینستاگرام، پنج افکت جدید نیز اضافه شده است. وقتی افکت مورد نظر را انتخاب کردید با لمس دوباره آیکن مربوط به آن می توانید شدت افکت را تنظیم کرده و قاب مربوط به آن را اضافه یا حذف کنید . در آخر نوار انتخاب افکت ها نیز یک امکان جدید Manage اضافه شده که به کاربر اجازه می دهد باتوجه به سلیقه اش در استفاده از افکت ها، ترتیب نمایش آن ها را تغییر دهد یا هرکدام را که نمی پسندد پنهان نماید. دکمه خورشید سعی می کند نور و کنتراست تصویر را به صورت خودکار تغییر دهد که این گزینه نیز قابل تنظیم شدت است. دکمه آچار امکانات بسیار بیشتری را فراهم می کند: برای صاف کردن و یا کج کردن تصاویر به کار می رود. توجه داشته باشید که این عمل با زوم کردن روی تصویر امکان پذیر می شود. جهت تنظیم روشنایی. جهت تنظیم کنتراست یا تضاد. جهت تنظیم درجه گرمی رنگ ها. جهت تنظیم اشباع رنگ جهت تنظیم شدت روشنایی بخش های روشن تصویر جهت تنظیم شدت روشنایی سایه ها و بخش های تاریک تصویر افزودن یک هاله تاریک در اطراف تصویر شبیه سازی عملکرد دوربین های پیشرفته DSLR با عمق میدان کم برای ایجاد افکت خارج از فوکوس بودن قسمتی از تصویر برای تیزکردن لبه ها و جبران تار بودن عکس چهار – به اشتراک گذاری ...
سفر به دنیای انتزاع از قاب تاریخ!
ادبیات و عرفان ما به وفور دیده می شود و حتی می توان گفت جهان را می توان در حد یک نقطه فشرده کرد.وی اضافه می کند: رابطه بین تصویر و عکاس در هنر مدرن بسیار مورد توجه قرار گرفته و عکاسی جنبه ای دارد که به عنوان پنجره ای رو به جهان شناخته می شود و من تنها سعی کردم این پنجره را کمی کدر و تار کنم تا مخاطب خودش به دنبال جهان پشت پنجره بگردد. مدیر اجرایی نمایشگاه حال گذشته خاطرنشان می کند: هدف من از عکس برداری ...
به بهانه حضور پنج عکاس اراکی در نمایشگاه عکس عاشورایی/لنزهای اراکی در سوگ پایتخت
شود را بشناسد. این عکاس اراکی توضیح داد: این امر موجب می شود تا عکاس بهترین سوژه ها را در ذهن خود قاب بندی و در نهایت عملی و عکاسی کند. بدیهی است که عکاسی از عزاداری و آیین صرف حضور و شات زدن نیست بلکه مهم ترین کار عکاس در این زمینه تجسم و عینیت بخشی به روح عزادرای است. عزیزی در خصوص عکس هایی که در اینترنت بعنوان عزاداری های مسلمانان در عاشورا منتشر می شود، گفت: متاسفانه برخی از آداب ...
چرا شبکه های ماهواره ای زیاد شد؟
. این شباهت به متن بازمی گردد یا در بازی هم تعمدی بر آن داشتید؟ این سوال پیش از این توسط خبرنگاران دیگری هم از من پرسیده شده است. می خواهم همین جا این نکته را باز کنم که اگر منتقدی هم قصد نوشتن نقدی بر این نمایش و بازی مرا داشت از آن آگاه باشد. الناز در نمایش پنج ثانیه برف و ملوک در فیلم کافه ستاره از یک قشر هستند. طبیعی است که احتمالا این نقش آن شخصیت را در ذهن مخاطب تداعی ...
نگاهی به فیلم متولد65 / خاطره بازی کمیاب از آلبوم دهه شصت
سرخوشی ابزرگونه اش، توقع یک روایت واقع گرا را در ذهن مخاطب ایجاد می کرد اما در ادامه شاهد اتفاقاتی بودیم که اگرچه وقوع شان در جهان خارج فیلم غیر ممکن نیست، لااقل بعید و نادر است. به این اتفاقات می گویند اتفاقات سینمایی و این دقیقاً همان چیزیست که ما طی این سال ها در سینمای مان کم داشتیم. مثلاً رضا و خاطره هر کدام یک بار بعد بیرون رفتن از خانه برای تنها نگذاشتن نامزدشان برمی گردند و شاید ...
لیلی نام چه کسانی است!
احتمالاً در مورد تئاتری جنجالی با نام لیلی نام تمام دختران سرزمین من است که به مناسبت هفته دفاع مقدس در سالن ارشاد خرم آباد به نمایش درآمد شنیده اید تئاتری که با ورود مقامات و چهره های سیاسی استان به موضوع و اظهارنظرها در خصوص وهن آور بودن نمایش مذکور؛ عذرخواهی کارگردانش را به دنبال داشت؛ اما [...] احتمالاً در مورد تئاتری جنجالی با نام لیلی نام تمام دختران سرزمین من است که به مناسبت هفته دفاع مقدس در سالن ارشاد خرم آباد به نمایش درآمد شنیده اید تئاتری که با ورود مقامات و چهره های سیاسی استان به موضوع و اظهارنظرها در خصوص وهن آور بودن نمایش مذکور؛ عذرخواهی کارگردانش را به دنبال داشت؛ اما این پایان ماجرا نبود و در ادامه با پشتیبانی مدیر کل ارشاد از برگزاری نمایش مذکور و رد هر گونه حق اظهارنظر برای افراد غیر کارشناس در مورد تئاتر یاد شده، بستری مناسب برای موضع گیری های سیاسی از سوی شخصیت های متعلق به جریانات مختلف، فراهم گردید. پس از امضای نامه ی طرح سوال از وزیر ارشاد از سوی هشت نفر از نه نماینده استان و افزایش فشارها برای برکناری حمیدرضا حنان مدیر کل ارشاد استان، شاهد گلایه ی آقای جنتی، وزیر مستعفی فرهنگ و ارشاد درباره ی حساسیت های به وجود آمده و اظهارنظرهای مخالف در مورد برگزاری تئاتر مذکور، در روز خداحافظی اش از مسند صدارت بودیم. سخنانی که خود به هیزمی برای شعله وری آتش اختلاف بین موافقین و مخالفین و ادامه ی موضع گیری ها در این خصوص شد. راه اندازی پویش مردمی حمایت از آقای حنان و صدور بیانیه و توضیح منتشر شده از سوی اداره کل ارشاد استان نیز افاقه نکرد و مانعی برای درخواست برکناری آقای مدیرکل، از تریبون نماز جمعه خرم آباد نگردید. با گذر از گمانه زنی های فعالین سیاسی، نظیر ارتباط موضوع با تلاش برخی از نمایندگان جناح اکثریت برای تعدیل فشارهای سه نماینده ی اصلاح طلب که خواهان توضیح وزارت ارشاد در مورد لغو مستمر برگزاری کنسرت های موسیقی بودند و یا شایعه ی مقاومت حنان برای عدم تغییر در پست معاونت ارشاد استان که مورد اخیر در سخنان روز تودیع آقای وزیر نیز شنیده شد، می توان نمایش مذکور را فارغ از هر نگاه سیاسی مورد کنکاشی دوباره قرار داد. وقتی از ابتدا به روند برگزاری نمایش مذکور می نگریم، قبل از هر چیز توقیف یک ماهه ی نمایش، در تهران به چشم می آید که شنیدن این نکته، اگر بخواهیم از هر پیش داوری فاصله بگیریم دست کم لزوم حساسیت بیشتر برای ناظران و صدور محتاطانه ی مجوز اجرای مجدد را به ذهن متبادر می سازد. در مورد اجرای نمایش نیز می توان گفت بازیگران که اغلب با بازی های آماتور، صحنه های دوران دفاع مقدس را باورناپذیر خلق می کردند در کنار ضعف در نمایش نامه و دیالوگ نویسی، مجموعه ای ارائه می کردند که به هیچ عنوان تداعی کننده ی آن سال ها نبود هرچند به قول یکی از آگاهان امر، سن و سال کم مجموعه ی عوامل به ویژه کارگردان نمایش، حکایت از عدم تجربه ی مستقیم سال های جنگ دارد و فاصله ی زیاد محتوای نمایش با خاطرات ما، شاید طبیعی و مقتضای سن ایشان باشد. اما ضعف در تکنیک به این ها هم منحصر نمی شد و اشکالاتی مثل انطباق ناهمگون موسیقی تراژیک با شوخی های هزل و همین طور انتخاب و چیدمان بی نواخت ابزار صحنه، تصور و ارتباط مخاطب عام و خاص را با نمایش دچار اختلال می کرد. البته این ضعف های فنی در برابر مشکلات آزاردهنده ی بعدی ایراد مهمی به شمار نمی آمدند مواردی چون انتخاب کلمات و جملاتی دور از فضای دهه ی شصت و هفتاد شمسی، بکار بردن شوخی های کلامی و غیرکلامی سخیف که دونشان هر انسانی بود چه اینکه فاعلش سرباز وطن باشد یا نباشد و همچنین معنای خفیف و زار مستتر در برخی کنایات ایشان. این مشکلات وقتی بیش از پیش قابل نقد می گردند که بدانیم بر اساس متن قرار است همه ی نقش های این نمایش (چهار سرباز) که سیلی از عبارات و معانی زشت را در رفتار و گفتار خود ارائه می دهند در انتهای نمایش با اصابت گلوله ی خمپاره به شهادت برسند و در قاب ذهن مخاطب به رفیع ترین نقطه ارتقا یابند اما امان از بنای رفیعی که بر شالوده ای ضعیف برپا گردد. در ساده انگارانه ترین حالت، این نمایش با پاره ای تغییرات ساختاری در سناریو و قطع ارتباط با جبهه و جنگ و شهید و شهادت، می توانست برای مخاطبینی دیگر و مقطعی زمانی غیر از هفته دفاع مقدس، اجرایی دم دستی و جُنگی مفرح باشد. نیازی به گفتن نیست که هستی امروز ما متأثر از رشادت ها و فداکاری های دلاوران رزمنده است و درخت تناور آبرو و عزت ایرانیان با خون شهداست که سیراب شده و با از جان گذشتگی های آنان است که بر جای استوار مانده. لذا سخت است درک کسانی که برای محافظت از مدیرکل ارشاد لرستان و برای به جای آوردن سنت سیاسی دفاع از مسئولین متعلق به جریان خودی، بر هشت نماینده ای که طرح سؤال را امضا کرده اند خرده می گیرند که چرا در سایر موارد چون بیکاری جوانان لرستان و اشتغال و رفاه و مسکن و ازدواج و ... این چنین یکدست و یکپارچه دولت را به زیر سؤال نمی برید. مگر نه اینکه که فصل مشترک اهم امور از نظر ایرانیان آزاده غیر از حفظ حرمت شهید نیست. اما از سوی دیگر محبت شهدا چون شمایلی ربانی بر لوح دل وجان همه ی مردم این دیار آویخته است و این سرمایه ی معنوی از سوی هیچ شخص و حزب و جریانی قابل مصادره نیست و نمی توان به پشتوانه ی داشتن گرایش خاص سیاسی خود را میراث دار انحصاری خون شهدا دانست. پس اگر کسی به دفاع از حرمت شهدا بر می خیزد باید بداند که از سرمایه ی معنوی همه ایرانیان دفاع کرده نه از دستاوردها و افتخارات یک حزب خاص. شهدا چشم وچراغ همه ملت سرفراز ایران هستند و همه ایرانیان با هر مرام و دین و آیین و دیدگاه سیاسی وامدار شهدایند و پاسداری از راهشان افتخاری است همگانی. همچنین نمی توان منکر خدمات شایسته ی مدیر فعلی فرهنگ و ارشاد استان شد و نباید با بروز یک کاستی در زیرمجموعه ی تحت امر ایشان، همه آنچه در مدت خدمت ایشان به سختی فراهم گردید را نادیده گرفت و اعتلای نام لرستان را که دیگر بار با اقدامات هوشمندانه بر تارک فرهنگ این سرزمین درخشید را از یاد برد. دور از ذهن نیست که با دخالت مسئولین ذی ربط، فضایی برای تعامل بیشتر فراهم گردد و این مسئله ختم به خیر گردد. فراموش نباید کرد برای صدور مجوز اجرای این نمایش، گروهی از متخصصین و مسئولین اعم از کارشناسان خود اداره ارشاد و دیگر نهادهای ذی ربط اظهارنظر نموده و متن نهایی را تصدیق نموده اند تنها مسئله ی پشتیبانی مدیرکل محترم ارشاد از نمایش مذکور می ماند که هر چند وظیفه دانستن حمایت از زیرمجموعه، به خودی خود خلقی نیکوست، اما ادامه اش در شرایط فعلی، آن هم پس از عذرخواهی های پی درپی کارگردان و ارسال توپ به زمین ارشاد، خیلی مدبرانه به نظر نمی رسد. سید علی جزایری درج شده توسط : مدیریت خبر میرملاس ...
این سینما به یک آفت مبهم عقیدتی مبتلاست/ عناصر فارابی دهه 60 برای آینده خود و با پول بیت المال آزمون و ...
حکم او بلکه چون داستان در دهه 50 می گذشت برای مخاطب وجه تاریخی سینمای فارسی را تداعی می ساخت. در ضمن می خواستم فیلمبرداری سیاه و سفید را تجربه کنم و پله به پله جلو بروم. قبول کردم! انوار با عصبانیت به تهیه کننده فیلم اول من گفت: برو وگرنه دستور می دهم تو و کارگردان فیلم را زندانی کنند آن فیلم وقتی در 110 دقیقه تدوین و آماده نمایش شد مجموعه شما قدرت را به دست گرفته و آقای گلمحمدی ...
دعوت مخاطب به مرور خاطرات
مرحله پخش رسید؟ چند ماهی درگیر فیلمنامه بودم. حدود دو هفته پیش تولید داشتیم، فیلمبرداری سه روز طول کشید و چند روز هم مراحل فنی کار وقت گرفت. * آنچه بیش از هر چیز نماهنگ چای روضه را برای مخاطب جذاب می کند، حس و حال جاری بر این اثر است. حس و حالی نوستالژیک که همه ما از دوران کودکی مان به یاد داریم. دقیقا همینطور است. اگر مجموعه کارهای من را در کنار هم قرار دهید و با ...
نفیسه روشن، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در گفتگو با روزان : جذابیت تئاتر همان نفس به نفس بودن با ...
. اگر در کار تصویر بازیگر اشتباهی انجام دهد، می تواند استراحت کوتاهی داشته باشد تا خستگی اش رفع شود و آن صحنه مجددا تصویربرداری شود، اما در تئاتر، بازیگر یک ساعت و نیم تا دو ساعت را باید درگیر حس، بازی و نقشش باشد و یکی از مهم ترین محسنات هنر نمایش این است که می توان نتیجه بازی را همان لحظه از نگاه مخاطب دید و آن را دریافت کرد. * فکر می کنید مخاطبی که شما را بارها و بارها در قاب تلویزیون ...
نگاهی دیگر به نمایشگاه 26 عکاس تفاوت دیده نشده
است و عکس ها زیر نورهایی که به خوبی چیدمان نشده اند، به معرض دید عموم گذاشته شده اند. برای عکاسان زن دعوت شده به این نمایشگاه، هیچ محدودیتی در نوع ارائه و چیدمان و حتی قیمت گذاری وجود نداشته و آنها آزاد بوده اند که در قالب های مستند، مستند اجتماعی، چیدمان و فتومونتاژ آثار خود را ارائه کنند. بااین همه به نظر می رسد که فشردگی نمایش 160 قاب عکس، باعث نادیده گرفته شدن سکوت بصری و فضای سفید گالری شده ...
بررسی تخصصی شیائومی Redmi Note 2 - یک خرید ارزشمند
مورد این صفحه نمایش باید به روشنایی حداقلی بسیار پایین آن اشاره کرد که در تاریکی شب نیز مشکلی را برای چشم ها ایجاد نمی کند. روی این صفحه نمایش به عنوان یک نکته منفی دیگر، ظاهرا هیچ پوشش محافظی (از نوع معمول شیشه های محافظ همانند خانواده گوریلا گلس) در نظر گرفته نشده و بنابراین احتمال خراشیده شدن آن در صورت استفاده نکردن از کاورهای شیشه ای و پلاستیکی جداگانه وجود دارد. زیر صفحه ...
دیدار با آیدین آغداشلو در کتابفروشی آینده
در خدمتتان بودیم، در آغاز این سفر بودید؟ آیدین آغداشلو: وقتی که یک سفر طولانی پیش می آید و آدم بر می گردد، سئوال می کنند چه خبر؟ این جلسه به گمانم تنها به این خاطر تشکیل شده است. منتهی آقای دهباشی متنی را که برای این گفتار تهیه کرده و نوشته بودند و مستقیم برای پسر من فرستادند. پسرم هم همان متن را گذاشتند . متنی که ایشان از من به عنوان استاد یاد کردند، خب دچار مشکل شده بودم. چون به نظر می رسد ...