سایر منابع:
سایر خبرها
دانشمندان اسلامی را تربیت کرد که در میان ایشان جمعی از زهاد و اهل معرفت مانند اویس قرنی و کمیل بن زیاد و میثم تمار و رشید هجری وجود دارند که در میان عرفای اسلامی مصادر عرفان شناخته شده اند و عده ای مصادر اولیه علم فقه و کلام و تفسیر و قرائت و غیر آن ها هستند. مقام زن؛ ... این زن بود که مرا به اینجا رساند. او شریک من بوده است و هر چه کتاب نوشته ام نصفش مال این خانم است... اگر زن ...
یافت می شود. (53) معروف است که العیازر اهل ورمز اصطلاح فیلسوف را به همان معنایی به کار می برد که در آثار لاتینی قرون وسطا در کیمیاگری و علوم خفیه به کار برده می شد. یعنی به عنوان لقب دانشمندی که در این علوم خفیّه خبره و با تجربه است در کتابش به نام در باب روان شناسی، هر کجا که به عنوان فیلسوف ظاهر می شود، اندیشه های مربوط به سحر و جادو و از این نوع را بیان می کند. (54) همه ی این مؤلفه ها ...
منجم اهل نینوا معروف به سموئیل درباره ی مسیح موعود را در این دست نوشته سانسور می کند، تا به نظر نرسد که گویا او به آن اعتقاد داشته است . و او در سفر حسیدیم کتاب پرهیزگاران می گوید: اگر دیدی کسی در مورد مسیح موعود پیشگویی می کند، باید بدانی که او با سحر و جادو سروکار داشته و با شیاطین مراوده و معاشرت دارد؛ یا او یکی از کسانی است که می کوشد با اسمای خداوند شعبده بازی کند. حال آنکه این فرد وقتی ...
جمله مسائلی است که عرفان حسیدیسم آلمان پاسخگویی به آنها را بر عهده می گیرد. (28) جلال خدا یا کاود، آن مرتبه ی الاهی که خود را برای انسان آشکار می سازد، از نظر حسیدها خدای خالق نیست بلکه صادره ی اول است. منشأ این اندیشه آموزه ی سعدیا در باب جلال الاهی است که تبیینی از انسان انگاری های کتاب مقدس و ظهور خدا در رؤیای انبیا مطرح می کرد. به نظر او، خداوند که با عنوان خالق نیز لایتناهی (29) و ناشناخته ...
...، افترا به زن شوهردار، ازدواج مجدد، طلاق، ارث و ... (127 – 194)؛ ضرب و جرح و صدمات بدنی (195 – 214) و ... (27) از جمله مباحثی که در دوران معاصر درباره ی قوانین تورات مطرح شده خاستگاه های این قوانین و نیز احتمال تأثیرپذیری آنها از قوانین و فرهنگ هایی است که پیش از آن در همان منطقه وجود داشته اند. در سال 1934 آلبرشت آلت (28) در مقاله ای با عنوان خاستگاه های حقوق اسرائیلی (29) به نقادی ...