سایر خبرها
سوره اعراف می فرماید: واذ قالت أمه منهم لم تعظون قوماً الله مهلکهم أو معذبهم عذاباً شدیدا قالوا معذره الی ربکم و لعلهم یتقون؛ و آنگاه که گروهی از ایشان گفتند: برای چه قومی را که خدا هلاک کننده شان است، یا آنان را به عذابی سخت عذاب خواهد کرد، پند می دهید؟ گفتند: تا معذرتی پیش پروردگارتان باشد و شاید که آنان پرهیزکاری و مراقبت کنند. پس این معنای اصطلاحی که در فرهنگ نامه ها آمده است، تعریفی ...
چه مقاومت مسلمانان بیشتر می شد، امداد غیبی خداوند نیز بیشتر می شد. در حقیقت این اختلاف به یک اصل کلی اشاره دارد مبنی بر اینکه در طول تاریخ هرچقدر مسلمانان در مواجهه با دشمنان و تحریم ها و تهدیدهایشان مقاومت و ایستادگی بیشتری داشته باشند امدادهای خدا نیز بیشتر خواهد شد. در آیه 9 سوره انفال می خوانیم: إِذْ تَسْتَغِیثُونَ رَبَّکُمْ فَاسْتَجابَ لَکُمْ أَنِّی مُمِدُّکُمْ بِأَلْفٍ مِنَ ...
...، حق حاکمیت بر انسان ها ندارد؛ زیرا انسان ها همه آزاد آفریده شده اند؛ بنابراین اگر کسی بخواهد بر انسان ها حکمرانی کند، باید از آفرینشگر انسان ها اجازه داشته باشد که آگاه به همه ی مصالح و مفاسد زندگی است و حق حاکمیت فقط از آن اوست. در قرآن کریم به صراحت هرگونه حاکمیت از آن خداوند اعلام شده است: إِنِ الْحُکْمُ إِلاَّ لِلّهِ : (9) هیچ حکم و فرمانی جز برای خدا نیست. معنای آیه این است که حکم در ...
مرا دوختی ولی افسوس حرف روز و شبت بوریا شده با زینبم بگو سه کفن مانده پیش ما با زینبم بگو که به غم مبتلا شده با او بگو که بوسه زند بر گلوی خشک بر حنجری که محمل سر نیزه ها شده با او بگو که بوسه زند جای مادرش بر پیکری که خرد شده، آسیا شده حسن لطفی شعر درباره دهه فاطمیه جز با غم و درد و غریبی ...
...> سپس اشاره به عواقب شوم عدم پذیرش دعوت حیات بخش خدا و پیامبر می کند و می گوید: ((از فتنهای بپرهیزید که تنها دامن ستمکاران شما را نمی گیرد بلکه همه را فرا خواهد گرفت )) (و اتقوا فتنة لا تصیبن الذین ظلموا منکم خاصة ). ((فتنه )) در قرآن مجید در موارد متعددی بکار رفته گاهی به معنای آزمایش و امتحان و گاهی به معنای بلاء و مصیبت و عذاب آمده است این کلمه در اصل به معنای داخل کردن طلا در کوره است ...
می کند. در آیه ی 46 سوره ی انفال به صراحت آمده است: دوگانگی قدرت و مهابت شما را از میان می برد. وَأَطِیعُواْ اللّهَ وَرَسُولَهُ وَلاَ تَنَازَعُواْ فَتَفْشَلُواْ وَتَذْهَبَ رِیحُکُمْ (36) و از خدا و پیامبرش اطاعت کنید و با هم نزاع مکنید که سُست شوید و مهابت شما از بین برود. فیض کاشانی با اشاره به اختلاف در جنگ بدر و احد، بر قول خداوند تأکید دارد که با اختلاف، در رویارویی با دشمن ضعف و سستی می ...