سایر منابع:
سایر خبرها
مؤمنان در جایی از نهج البلاغه، اوصاف کلی انسان های کامل را بیان می کند و می فرماید: آنان زنده کننده علم و میراننده جهل اند. بردباری آنان شما را از علم شان، و بیرون شان از درون شان و سکوت شان از گفتار حکیمانه شان خبر می دهد. نه با حق مخالفت ورزند و نه درباره آن اختلاف نظر دارند. آنان ستون های اسلام اند و پناهگاه های پناهندگی هستند. به وسیله آنان است که حق به جایگاه خود بازگشت، و باطل از مسند خود برکنار ...
بیشتر سلف در آیه لایعلم تأویله الا الله والراسخون فی العلم (آل عمران: 7) بر الا الله وقف کرده اند. او از عقیده این افراد برآشفته شده و می گوید اینها فرق تفسیر و تأویل را نفهمیده اند و گمان کرده اند تأویل در این آیه همان تأویل در معنای اصطلاحی متأخران است که این اشتباه است و باعث بدفهمی آیه شده است. عجیب است که ابن تیمیه به این افراد نسبت جهل می دهد، اما خود وی بعد از معناکردن تأویل[8] می ...
ریشه در بی دینی و بی تقوایی دارد حجت الاسلام و المسلمین حجت الله اسماعیلی امام جمعه شهرستان قرچک در خطبه های نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: نصرت الهی نصیب مردم باتقوا می شود، شرط نزول برکات الهی، رونق فضیلت ها جامع، ضامن عزت و سعادت جامعه تقوا است. وی گفت: همه بدبختی ها بیچارگی ها در جامعه اسلامی به خاطر دوری از اسلام اصیل و راستین است، کفران نعمت نتیجه اش فقر، گرسنگی و ذلت ...
، بزرگی، بلندمرتبگی، سلطنت، قدرت، شدّت و امکان بر امور است. (27) ثانیاً همه ی قدرت از اوست و هم او آن را به دیگران می دهد. انْ آتَاهُ اللّهُ الْمُلْکَ . (28) می فرماید: وَآتَیْنَاهُم مُّلْکًا عَظِیمًا . (29) ثالثاً این قدرت به همه ی انسان ها به تساوی واگذار شده است. خداوند نفرموده است مکنا بعضکم ، بلکه فرموده است مکناکم؛ همه ی شما را توان بخشیدیم . البته هنگام ورود این قدرت به جامعه و در اِعمال آن ...
به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شیخ صدوق در کتاب من لا یحضره الفقیه و عیون اخبار الرضا از موسی بن عبد اللّه نخعی روایت کرده که گفت خدمت حضرت هادی علیه السّلام عرض کردم: یابن رسول اللّه، مرا زیارتی با بلاغت تعلیم فرما که کامل باشد، تا اینکه هرگاه خواستم یکی از شما را زیارت کنم، آن را بخوانم. فرمود: چون به درگاه حرم رسیدی، بیایست و شهادتین را بگو یعنی ...
.... لشکریانش فرار کردند و شکست خوردند سپس سنگ دیگری پرتاب کرد و با ضربه ی شدید به تاج یاقوت خورد و کشته شد. (45) همان گونه که خداوند فرمود: فَهَزَمُوهُم بِإِذْنِ اللّهِ وَقَتَلَ دَاوُدُ جَالُوتَ وَآتَاهُ اللّهُ الْمُلْکَ . (46) پادشاهی به عنوان مظهر قدرت سیاسی، حکمت و آموزش خداوند به داوود، همه کنار یکدیگر به کار رفته است و ملک و سلطنت او همراه با علم و دانش. در آیه های دیگر نیز به صراحت ...