در خاورمیانه کشوری هست که برنامه هسته ای مخفیانه دارد و بخشی از مراکز هسته ای اش در بیابان پنهان شده است. بعد از چندین سال، این کشور در آستانه دستیابی به سلاح هسته ای است. با این حال، ایالات متحده از تمام امکانات موجود استفاده می کند تا جلوی این اتفاق را بگیرد. در پشت صحنه، بر سر این موضوع مذاکرات پرتنشی بین واشنگتن و تل آویو در جریان است. پرسش: این برنامه هسته ای متعلق به کدام کشور
: عربستان و کشورهای عرب از حمله اسرائیل به ایران جهت از بین بردن برنامه هسته ای این کشور حمایت می کنند، زیرا ما مخالف ایران و شیعه هستیم. وی افزود: کشورهای اهل تسنن هر چند این موضوع را اعلام نمی کنند، اما آن را تأیید کرده و در دیدارهای محرمانه با مقامات رژیم صهیونیستی حمایت خود را از این اقدام ابراز داشته اند. وی تأکید کرد: اعراب معتقدند که از سوی ایران و نه اسرائیل، تهدید می شوند ما و
جنایتکار سعودی گفت ما مخالف شیعه و ایران، و در کنار اسرائیل هستیم. ولید بن طلال بن عبد العزیز در مصاحبه با شبکه بلومبرگ گفت: عربستان و کشورهای عرب از حمله اسرائیل به ایران جهت از بین بردن برنامه هسته ای این کشور حمایت می کنند، زیرا ما مخالف ایران و شیعه هستیم. وی افزود: کشورهای اهل تسنن هر چند این موضوع را اعلام نمی کنند، اما آن را تأیید کرده و در دیدارهای محرمانه با مقامات رژیم صهیونیستی
مقاله تلاش می شود با استفاده از چارچوب نظری بازنمایی و بهره گیری از روش تحلیل گفتمان، رویکردهای گفتمانی موجود در این مستند مورد بررسی قرار گیرد. واژگان کلیدی ایران هراسی، فعالیت های هسته ای، مستند ایرانیوم، جنگ روانی، شرق شناسی، بازنمایی، تحلیل گفتمان. مقدمه القاء هراس از ایران از همان سال های ابتدایی وقوع انقلاب اسلامی و شکل گیری نظام جمهوری اسلامی، به
مرکز علوم و امور بین الملل بلفر ( Belfer ) در مقاله ای با عنوان "بله، توافق هسته ای ایران برای آمریکا خوب است" با تأکید بر این که "توافق هسته ای برای آمریکا زمان می خرد" می نویسد: جدال در واشنگتن تا هم اکنون به یک دوقطبی تبدیل شده است؛ طرفداران توافق نهایی پیش رو، مدعی تعطیل شدن برنامه تسلیحات هسته ای ایران هستند. مخالفان می گویند این توافق راه ایران را برای رسیدن به بمب باز می کند.
آن زمان در خواب و خیال روابط گرم تر با غرب بود واکنش درخوری به این اقدام کاخ سفید نشان نداد اما تحلیلگران غربی مرگ این پیمان را ضربه ای جدی به ان.پی.تی دانستند که جهان را به سوی وضعیتی بدون محدودیت های موثر برای گسترش سلاح های هسته ای سوق می داد. اثرات این اقدام آمریکایی ها سال ها بعد در گسترش ناتو به شرق و تهدید فضای امنیتی روسیه خود را نشان داد و جنگ اوکراین که همچنان قربانی می گیرد یکی از نتایج
را ضربه ای جدی به ان.پی.تی دانستند که جهان را به سوی وضعیتی بدون محدودیت های موثر برای گسترش سلاح های هسته ای سوق می داد. اثرات این اقدام آمریکایی ها سال ها بعد در گسترش ناتو به شرق و تهدید فضای امنیتی روسیه خود را نشان داد و جنگ اوکراین که همچنان قربانی می گیرد یکی از نتایج دومینوی آمریکا در خروج از ABM است. 2- دومین مورد از چنین رفتاری باز هم در معاهده ای میان آمریکا و شوروی رخ داد