سایر منابع:
سایر خبرها
دیدگاه را مطرح کرده اند: 1. بنابر دیدگاه ابو سعید خدری و عبد الله و قتاده و سدی، مراد از حبل الله، قرآن است؛ 2. به گفته ابن عباس و ابی زید، مراد، دین اسلام است؛ 3. مقصود از حبل الهی، امامان علیهم السلام هستند. ابان بن تغلب از حضرت صادق علیه السلام نقل می کند که فرمود: ما آن حبل اللَّه هستیم که خدا فرمود: (وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعاً). ...
، اما شگفتا که در باره موضوع مهمی مانند شخصیت والای امام رضا سکوت کرده ای ! در حالی که تو ایشان را خوب می شناسی و با اخلاق و رفتار و بزرگواری حضرت آشنایی کامل داری . ابونواس ابتدا در پاسخ گفت: به خدا سوگند، تنها بزرگی او مانع از انجام این کار شده است، چگونه کسی چون من، درباره شخصیت برجسته ای همچون امام رضا(ع) شعر بسراید؟ آن گاه شعری گفت که چکیده معنی آن چنین است: از من نخواهید که او را ...
عموی خود برای بستن راه معاویه گسیل داشت ، تا پس از آن ، خود امام با سپاه اصلی وارد میدان شوند. عبیدالله بن عباس علاوه برخویشاوندی در رده معدود کسانی بود که از امامت ، حضرت مطلع بود و ایشان را به عنوان حجت خدا می شناخت و نه خلیفه پنجم. گذشته از این عبیدالله بن عباس در دوره امیرالمومنین حاکم یمن بود و در آن مقطع با هجوم نیروهای معاویه مجبور به عقب نشینی شده و فرار کرده بود. در آن مقطع ...
نویسنده می افزاید: به راستی اگر جز این بود، محمد(ص) کجا و یثرب کجا؟ علی(ع) کجا و کوفه کجا؟ حسین و زینب سلام الله علیهما و کربلا و شام؟ اهل بیت کجا و رنج سامرا و کاظمین؟ امام رضا و مدینه کجا و مسیر طولانی خراسان و مرو؟ آنچه اهمیت ماجرا را مضاعف می کند، فراهم نبودن اقتضائات در اغلب سال های این دوره 250 ساله است. یک بار است که مقدمات در مسیر و مقصد فراهم است و انسان فقط رنج مهاجرت از دیار را به جان می خرد و یک بار هنگامی است که اصلا مقدمات فراهم نیست بلکه معارض بر سر طی طریق فراوان است. پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) با ای ...
هنگام اذن دخول می گوییم خدایا می دانم که پیامبر(ص) و جانشینان آن حضرت زنده هستند و در نزد تو روزی می خورند و آنان جایگاه مرا می بینند؛ سخنم را می شنوند و سلام مرا پاسخ می دهند. پس می توان از راه دور نیز از محضر امام رضا(ع) اجازه بگیریم تا دل های خود را وارد حرم کنیم. مرحوم آیت الله العظمی بهجت سفارش می کرد: هنگامی که از حضرت رضا (ع) اذن دخول می طلبید و می گویید ءادخل یا حجت الله یعنی ای ...