چهارشنبه ۰۳ تیرساعت ۰۰:۲۷Jun 2026 24
جستجوی پیشرفته
کیهان ۱۳۹۶/۰۳/۰۹ - ۲۰:۰۶

انجمن ایران و آمریکا ؛ پروژه نفوذ سازمان سیا

انجمن ایران و آمریکا وقتی برای اولین بار در سال1304 (آغاز سلطنت رضاخان)، آرتور پوپ1به ایران آمد، تاسیس انجمن فرهنگی ایران و آمریکا یکی از پیشنهادات او در سخنرانی بود که در ستایش از آثار هنری ایران در منزل سردار اسعد بختیاری و در حضور سردار سپه، رییس الوزراء برگزار شده بود. این پیشنهاد پوپ توسط محمدعلی فروغی (نخست وزیر وقت)، با تشکیل گروهی مرکب از حسن اسفندیاری، حسین علا، محمدعلی فرزین و ارباب کیخسرو شاهرخ برای تهیه زمین و مطالعه درخصوص طرح تاسیس چنین انجمنی، ادامه یافت. ... ... ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، "ادامه خبر" را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بیشتر بدانید ...)