سایر منابع:
سایر خبرها
به گزارش راهنمای سفر من به نقل از روز چهارشنبه ایرنا از موزه ملی ایران، مجموعه آثار فرهنگ و تمدن کهن ارمنستان همراه با دو نماینده از موزه تاریخ ارمنستان شب گذشته(سه شنبه) وارد کشور شد. بنابر گفته جبرئیل نوکنده مدیر موزه ملی ایران این آثار که شامل 103 شی مربوط به هزاره چهارم تا سده یکم پیش از میلاد است در نمایشگاه مشترک ایران و ارمنستان به نمایش در می آید. مدیر موزه ملی ایران پیشتر به ...
شامگاه سه شنبه 11 مهر مجموعه آثار فرهنگ و تمدن کهن ارمنستان از این کشور همراه با دو نماینده از موزه تاریخ ارمنستان وارد ایران شد و به موزه ملی ایران انتقال یافت. جبرئیل نوکنده مدیر موزه ملی ایران امروز چهارشنبه 12 مهر 96 با اعلام این خبر گفت: این آثار که شامل 103 شیء مربوط به هزاره چهارم تا سده یکم پیش از میلاد است در نمایشگاه مشترک ایران و ارمنستان به نمایش درخواهد آمد. ...
...> جزیره ای زیبا و بکر که در اقیانوس هند و جنوب غربی هند واقع شده است و نام پایتخت آن ماله است. ماهی های زیبای رنگی در سواحل خیره کننده مرجانی، مرداب های صاف و زلال و درختان نارگیل، آرامش وصف ناپذیری را به این جزیره هدیه داده اند. و خاطره به یاد ماندنی را از سفر به این سرزمین برایتان به رقم آورده اند. مسجد جامع ماله، موزه ملی و ساختمان مولی آگه از جمله جاذبه های این جزیره هست که بازدید از آن را نباید ...
...> * قطار زمستانی ایران و لهستان در کماست خسرو سینایی کارگردان فیلم مرثیه گمشده که به حضور لهستانی ها در ایران اختصاص دارد، گفت: سال 1349 پدر دوست مسیحی ام فوت کرد و برای خاکسپاری به قبرستان ارمنی ها در دولاب تهران (منطقه 14) رفتیم. هنگام قدم زدن در این قبرستان با سنگ قبرهای لهستانی های مهاجر در ایران مواجه شدند. پس از آن به مدت 4 سال یعنی تا 1353 به وزارت فرهنگ و هنر و تلویزیون آن زمان ...
) وارد این مرکز شد و به همراه حسام الدین سراج در شکل گیری واحد موسیقی حوزه هنری نقشی تعیین کننده ایفا کرد. بعدها سید عبدالحسین مختاباد و رضا مهدوی هم به این جمع پیوستند. نفر در سال های اولیه دهه شصت توانست مجموعه نینوا را با صدای حسام الدین سراج انتشار دهد. آثاری که از جمله قطعات خاطره انگیز زمان جنگ و انقلاب به شمار می روند. بعد از انتشار نینوای یک و دو با صدای سراج، نفر با سراج کاری ویژه انجام ...
منزلت دیگر بار رمزی و مذهبی ندارد و صرفاً مداومت یک نقشمایه سنتی است.در دومین مرحله تطور درخت سرو، هم زمان با نفوذ تمدن اسلامی سرو از ریشه های باستانی جدا شده و به نگارهای زینتی مبدل و از ماهیت مذهبی خود دور می شود. هر چند براساس شواهد به دست آمده این اعتقاد همچنان پا بر جاست کهتا سده دوازدهم هجری سرو مظهر و نماد خرمی جاویدان درخت زندگی بوده است. از اینجاست که سرو به صورت ساده بته جقه تصویر شده و به ...