سایر منابع:
سایر خبرها
، ص221.) بنابراین، حضرت زینب (سلام الله علیها) مردم کوفه را به آن زن احمق قریشی که رشته های بافته شده را از هم وا می کرد، تشبیه می کنند که همه اعمال نیک خود را از بین بردند؛ چراکه آنان پس از بستن عهد و پیمان، آن را شکستند و خیانت ونیرنگ ورزیدند و با این پیمان شکنی، راه را برای جنایات هولناک کربلا آماده ساختند. اینان در واقع، رشته محکم ایمان الاهی را -که بر پایه و مبنای مودت اهل بیت(علیهم ...
اللَّهِ یَعْمَلُ فِی عِبَادِ اللَّهِ بِالْإِثْمِ وَ الْعُدْوَانِ ثُمَّ لَمْ یُغَیِّرْ بِقَوْلٍ وَ لَا فِعْلٍ کَانَ حَقاً عَلَی اللَّهِ أَنْ یُدْخِلَهُ مَدْخَلَهُ یعنی اگر کسی ببیند، ظالمی بر او حکومت می کند و به دین خدا عمل نمی کند و عهد الهی را می شکند و در بین مردم به ستم رفتار می کند، اگر قیام نکنند و او را به جای خود ننشانند، سزاوار است که خداوند مظلوم سلطه پذیر را با آن طاغی سلطه گر یکجا به ...
عهد می کند حیثیت و اعتبار خود را زیر سوال می برد و ما راه درست را انتخاب کردیم. اشاره آقای روحانی به آیه 56 سوره انفال است که می فرماید: الَّذِینَ عَاهَدْتَ مِنْهُمْ ثُمَّ یَنْقُضُونَ عَهْدَهُمْ فِی کُلِّ مَرَّةٍ وَهُمْ لَا یَتَّقُونَ ﴿56﴾ البته رئیس جمهور به هر دلیلی نخواست دو آیه بعدی را هم مورد اشاره قرار دهد که خداوند در آنها می فرماید: فَإِمَّا تَثْقَفَنَّهُمْ فِی ...
ینقضون" با زمان مضارع، در کنار "الذین عاهدتَ منهم" با زمان ماضی، به معنای صفتی درونی است که در طرف عهد وجود دارد. قید "فی کل مرة"، اصطلاحی بودن این لفظ را کاملاً می رساند. چون در مورد مرّة های آینده که هنوز به وجود نیامده نیز صدق می کند. تشخیص چنین صفتی هیچ ربطی به "تعداد عهدهای نقض شده" ندارد. و مثلاً خداوند می تواند از وجود این صفت در قلوب کفار خبر دهد، که اگر کسی مؤمن به قرآن باشد دیگر آزمودن خدا ...
آیه بعد که رییس جمهور محترم آن آیات را نمی خواند) این است: إِنَّ شَرَّ الدَّوَابِّ عِنْدَ اللّهِ الَّذینَ کَفَرُوا فَهُمْ لایُؤْمِنُونَ*الَّذینَ عاهَدْتَ مِنْهُمْ ثُمَّ یَنْقُضُونَ عَهْدَهُمْ فی کُلِّ مَرَّه وَ هُمْ لایَتَّقُونَ*فَإِمّا تَثْقَفَنَّهُمْ فِی الْحَرْبِ فَشَرِّدْ بِهِمْ مَنْ خَلْفَهُمْ لَعَلَّهُمْ یَذَّکَّرُونَ*وَ إِمّا تَخافَنَّ مِنْ قَوْم خِیانَهً فَانْبِذْ إِلَیْهِمْ عَلی ...
به گزارش راهنمای سفر من به نقل از خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) تبیان نوشت: اگرچه قرآن کریم لفظ سنّت را در مورد نزول عذاب در اقوام و جوامع کافر و مشرک و ستمگر و فاسق و فاجر و باطل گرا هم به کار می گیرد، ولی از آنجا که هیچ یک از افعال الهی عبث و گزاف نیست لیکن همه آنها بر اساس ضوابطی، از صفت حکمت خداوند سرچشمه می گیرد می توان اصطلاح سنّت الهی را به معنای عامتر گرفت و آن را بر ضوابطی که در افعال ...