سایر منابع:
سایر خبرها
...> افخمی با هفت چه کرد؟ برنامه هفت در دوران فریدون جیرانی توانست جای خود را بین هنرمندان و اهالی سینما باز کند. پس از آن در دوران محمود گبرلو هرچند این برنامه قدری افول کرد، اما همچنان درصدی از اهالی سینما مخاطب آن بودند. هفت پس از گبرلو به بهروز افخمی سپرده شد. کم رمق ترین دوره برنامه هفت در دوران حضور افخمی در این برنامه بود. افخمی جنجالی ترین برنامه ها را روی آنتن برد؛ تا آنجا که هفت به جای ...
حتما انتخاب نمی کنند! منظورتان چه نوع فیلم یا فیلم سازی است؟ مثلا آقای امیر نادری. ایشان قبل از انقلاب فیلم های خوبی ساخته بود و من همیشه از ایشان به نیکی یاد می کردم. هرچند بعد از انقلاب به آمریکا سفر کرد و فیلم سازی را در آنجا ادامه داد. ایشان فیلم آ، ب، ث... منهتن را ساخت، اما وقتی این فیلم را به کن فرستاد، حتی آن را در انتخاب اولیه فیلم ها قرار ندادند، چه برسد به اینکه وارد ...
پست های حساس مدیریت فرهنگی می شود؟ به نظرم مسئله فرهنگ موقعیت عمومی دارد و به هویت برمی گردد؛ یعنی هرکسی در هر جایگاهی می تواند به حوزه فرهنگ و حتی هنر ورود کند. در واقع صفتی مضاف است. من از نوجوانی وقتی خودم را شناختم، زیاد مطالعه می کردم. علاوه بر کتاب های دینی و علمی، بیشتر به خواندن رمان های جنایی علاقه مند بودم که برایم جذابیت داشتند. شاید جالب باشد بدانید آن زمان همه کتاب های پرویز قاضی ...
. از همین زمان شهرت فراگیر او هم شروع شد. شعر، رمان، مقالات هنری، نظریه پردازی سیاسی، تابلوهای نقاشی و خلاصه هر چیزی که پازولینی زیر قلم می برد، از همین دوران به بعد مخاطبان فراوان یافتند. از همین زمان بود که رمان های پازولینی در فهرست پرفروش های سال قرار گرفتند و مقالاتش سوژه بحث های جنجالی روز شد. دیگر شعرهای او زبان گرد محافل روشنفکری بودند و منتقدان با تابلوهای نقاشی اش از نقادی لذت می ...
آمریکا حضور پیدا کردید و... . با این پیشینه چگونه فردی نظامی به مسائل فرهنگی علاقه پیدا می کند و به مرور وارد پست های حساس مدیریت فرهنگی می شود؟ به نظرم مسئله فرهنگ موقعیت عمومی دارد و به هویت برمی گردد؛ یعنی هرکسی در هر جایگاهی می تواند به حوزه فرهنگ و حتی هنر ورود کند. درواقع صفتی مضاف است. من از نوجوانی وقتی خودم را شناختم، زیاد مطالعه می کردم. علاوه بر کتاب های دینی و علمی، بیشتر به خواندن ...
فرمان حضرت موسی، خصوصاً در فصل اول، رنگ بارزی دارند. از آنجا که گوته در جوانی این نمایشنامه را پی ریزی کرده بود، به مرور که پیش می رویم داستان از وجهه مذهبی و دینی خارج می شود و شخصیت های غیرمذهبی، اساطیری و دانشمندی که قائل به وجود خداوند هم نیست در آن نقش بازی می کنند. تغییرات فکری و رفتاری فاوست در نمایشنامه قابل مشاهده است. این تغییرات خواننده را با خودش همراه می کند. فاوست زندگی آینده و ...
فیلم اسلشر و ترسناک نیست؛ یعنی چاقو را می توانی نبینی و آدم کشی اش می تواند شکل دیگری داشته باشد. این ریشه های فردی و شخصی و تداوم این گونه مضامین و آدم های روان پریشی که بعضا با روحیه بزهکارانه کنش ها و واکنش های خودشان را بروز می دهند، در ذهن فریدون جیرانی از کجا می آید؟ اگر بدون خودسانسوری بخواهی صحبت کنی، جدا از جاذبه های بصری و نمایشی این نوع کارها، این نوع مضامین و دست مایه ها ریشه ...