سایر منابع:
سایر خبرها
و قوتِ خانواده اش را به این سادگی دور ریخت. پناهی به زن می گوید که فضله و آن قسمت از روغن را که آلوده شده دور بریزد. این داوری به قدری روی او اثر می گذارد که به تهران می رود و در یک مؤسسه آموزش بازیگری ثبت نام می کند. نمی توان کتمان کرد که اهمیت نمادینی در این رخداد هست، طوری که می شود با آن مرزی کشید مابین دو سپهر از کنش، میان سپهر قانون و سپهر تراژدی، یا به بیانی مابین سپهر تصمیم پذیری کنش ...
...: غزلی درباره قصه نمایش من یه زنم، صدامو می شنوین؟ به صبا، گفت: ما در این نمایش از یک جنگ حرف میزنیم، جنگی که صدایش به گوش نمیرسد، صدایی که قرن ها زیر برف و سرما یخ زده، صدایی که حتی از پژواکش هراسانیم. صدای یک زن. داستان پر فراز و نشیب او از همان بدو تولد اغاز می شود، او بالغ می شود، مادر می شود، پیر می شود و این تا نسل ها بعد ادامه پیدا می کند. هرچند ممکن است در بعضی مکان ها و زمان ...
آمریکاست که مردمانش از ترس با اسلحه می خوابند و زنان پلیس، خود، قربانی همکارانشان هستند. برای کشورهایی است که زنان حق رأی ندارند یا اروپاییانی که پلیس شان زنان را در ساعاتی از شب منع رفت و آمد می کنند و زنان مجبورند برای سیر کردن شکم، پابه پای مردان در کارخانه ها کار کنند. و نماینده و وزیر و وکیل و مجری آنها درکارنامه تجاوز به عنف دارند و... جای این اطوار در ایران شریف نیست. نهایت تدبیرتان برای حضور ...
بافت و ساخت آن از دل روشن و دست توانای زنان و مردان عشایر بر می آید و مشارکت جمعی در بافت آن نشانگر دل دریایی عشایر این مرز و بوم است. نام مسکن عشایر 'آلاچیق' است که از دو بخش تشکیل می شود. بخش بالایی چادریا سقف آن سیاه چادر نام دارد و از موی بز بافته می شود. بخش دیگر دیواره جانبی است که چیق یا چیت نام دارد و از ترکیبی از نی و موی بز است. مراحل پاکیزه سازی و ریسندگی موی بز برای بافت سیاه ...
منصور ماتریدی (وفات 333 ه.ق)، باقلانی (وفات 403 ه.ق)، امام الحرمین (وفات 478 ه.ق)، ابو حامد غزالی (وفات 505 ه.ش)، فخرالدین رازی (وفات 606ه.ق) ابن حاجب (وفات 646 ه.ق) بیضاوی (وفات 685 ه.ق در تبریز) می توان اشاره کرد. روش دسته بندی این مقاصد نزد غزالی به این صورت است: دین، نفس، عقل، نسل و مال. (المستصفی، ج 1 ص 258). بعد از وی امام فخر رازی این مقاصد را به دو صورت دسته بندی کرد: یک بار به این ...