سایر منابع:
سایر خبرها
حوزه مدیریت، در کتاب روح تشنه (ترجمه دکتر عبدالرضا رضایی نژاد، نشر فرا) راهکارهای موثری در این زمینه ارائه می دهد. چالش مالکیت سنتی یکی از دوستانم اخیرا چنین ماجرایی را برایم تعریف کرد: ما به تازگی بخشی از ساختمان اداری و تجهیزات آن را نوسازی کردیم. شرکتی که طرف قرارداد ما شد، اظهار داشت که طراحی، ساخت و نصب وسایل را بر عهده خواهد گرفت. اما در عمل خودشان هیچ یک از این فعالیت ها را ...
به دین خود باشد؛ بلکه در نظام فکری آیت الله جوادی، منطق درونی آن این است که پس از محاجه، نوبت تبر و شمشیر است. محاجه و جنگ دفاعی، هریک جایگاه خاص خود را دارد و یک نوع همسازی و هماهنگی بین مفاهیم مزبور که به مثابه صراط عمل می نماید، وجود دارد؛ چنان که ایشان معتقد است: نخست باید عقیده را عرضه کرد و پس از تحقق تبیّن رشد از غی، نوبت به نهی از منکر، اجرای حد و مانند آن خواهد رسید . معنای ...
سایانا چین میزبان چهارمین سال برپایی این مراسم بود. جوایزی که تا حد بسیاری تحت مؤثری پیکارهای قهرمانی جهان بوداپست 2017 به ورزشکارن رسید. در شنا کیلب درسل از ایالات متحده و سارا شوسترم از سوئد خوب ترین شناگران مرد و زن سال 2017 انتخاب گردیدند. او در سال 2017 کارکردی خیره کننده داشت و در پیکارهای جهانی بوداپست هفت طلا به دست آورد و به دومین شناگر تاریخ (پس از هموطنش مایکل فلپس) مبدل ...
کتابهایی در این باره بیابم، به جز چند ترجمه معدود هیچ تولید وطنی در این باره نیافتم. تعجبی نداشت که با جستجو در کتب خارجی به تعداد زیادی کتاب در این رابطه برخورد کردم. برای چه درباره شکست می نویسم؟ برای اینکه دریافتم ما ملتی هستیم که نیازمند درک مفهوم شکست هستیم و نیازمند شجاعت قبول شکست. آنچه که در رابطه با شکست در فرهنگ و ادب ما وجود دارد بیشتر از مفهوم مجسم شکست نیست، یعنی شکست در یک جنگ یا ...
شیعه به بهشت می رود و شام را با پیامبر (ص) می خورد. در فتوای دیگری گفته می شود که کشتن شیعه موجب آمرزش گناهان می شود. نک::www.shia-news.com 1- continuum of destruction مراجع منابع - استور، آنتونی (1373)، ویرانگری انسان: ریشه های کشتارجمعی و ستمکاری انسان، ترجمه: پروین بلورچی (رستمکلایی)، تهران، نشر روایت، چاپ اول. - اتنف، رنالد (1383)، رهیافت ...
چیزی نیست که به حساب آید. ک) در روانشناسی وجودی، همه چیز از انسان شروع می شود و او هر چه بخواهد، می تواند باشد. همچنین، ماهیّت یا فطرت برایش وجود ندارد و اگر هم داشته باشد، او بدون هیچ ماهیّت از پیش تعیین شده ای به دنیا می آید. امّا در دیدگاه قرآنی، انسان با فطرتی الهی به دنیا می آید که قدرت تشخیص خیر و شرّ خود را دارد، امّا به دلیل قدرت اختیار در او، توانایی شر شدن را هم دارد و اوست که ...
و از اقتدار بر هر کاری، جواز آن را استنباط نکرد؛ قدرت و زور را مصحح هر خواسته و مجوز هر میل و راهگشای هر شهوت یا غضب ندانست؛ چنان که در بایدها و نبایدها، مرز عرفان عملی و اخلاق را از یک سو و حریم فقه و حقوق را از سوی دیگر باید جدا نمود تا آزادی هریک از این دو رشته حکمت عملی با دیگری خلط نشود. آنچه هم اکنون مطرح می شود، بحث جامعی است که می تواند برای همه موارد فقهی، حقوقی و اخلاقی شاخص ...