سایر منابع:
سایر خبرها
مطرح فرنگی و خارجی به دست آورده اند. اما اندک نویسندگانی هم پا به عرصه گذاشته اند که شناخت شایسته ای از زبان، تاریخ و آدم داشتند. نویسندگانی که تجربه و نگاه نویی را عرضه کردند. هیئت داوران بخش رمان و داستان بلند دهمین دوره پاداش جلال آل احمد این خیابان سرعت گیر ندارد نوشته مریم جهانی را به سبب خلق موقعیت نو و توجه به زندگی روزمره شخصیتی که کمتر در ادبیات معاصر به ...
برای فهم حقیقت دست به خطر می زند. اما این کنجکاوی، متکی به اراده ای آهنین نیست. شاهد آن هم درماندگی او در موقعیت های مختلف پیگیری پرونده بهمن است. او در برابر شازده درمانده می شود، در اتاقک اسماعیل به درماندگی می رسد، در اتاق سفید برای تخلیع مثانه اش به بن بست می رسد، برای رفتن به خانه اش در قم هم مستأصل می شود و هیچ راهی پیش روی خویش نمی بیند. شخصیت های مهم دیگر، دیوانی و شازده هستند ...
... حجت الاسلام محمد قطبی بیان نمود : نقاشی ابزار تبدیل محیط به متن است و می تواند یک مقوله هنری زمان خاص خود را با یک مقوله هنری زمان دیگر مقایسه کند. نقاشی تاریخ گذشته و افسانه ها را برای فهم آیندگان، به تصویر می کشد . رئیس دفتر تبلیغات با بیان اینکه نقاشی یک هنر بینا است و گذشته را به آینده متصل می کند، گفت: گاهی یک تصویری را که نقاش خلق می کند، سرمنشاء تاریخ و داستان سرایی در بعد ...
آنتونیو نِگری، قرارگرفته است. این دو فیلسوفِ سیاسی کوشیده اند به پاسخی برای این پرسش دست یابند که چگونه می توان جنبش های سیاسی را بدون رهبر به درستی هدایت کرد. آن ها می گویند: از یک سو، دوران آن به سر آمده که یک فرد سیاسی پیشرو موفق شود به نام توده ها قدرت را از آنِ خود سازد. از سوی دیگر، اشتباه فاحشی است اگر انتقاداتِ بجایِ وارد به امر رهبری را به معنای رد کامل نهاد و سازمان سیاسی پایدار تلقی ...
روزنامه شرق - نادر شهریوری: اگوست استریندبرگ (1912-1849) در عالم نمایش بیانگر روح معذبی بود که به شکل های مختلف ظاهر می شد. استریندبرگ خود را نمایش نامه نویس، رمان نویس، نقاش، منجم و حتی کیمیاگری می دانست که می تواند جیوه را به طلا بدل کند. او همه اینها می توانست باشد، زیرا از هر حادثه ای مفهومی خاص استنتاج می کرد. او گاه حادثه ای را که برای نخستین بار با آن مواجه می شد، آشنا می یافت و آن گاه ...