سبک ها ندارم اما محمدتقی همه سبک های معروف آن دوران را می خواند و تبحر خاصی داشت، اما پدرشان بیشتر سبک منشاوی را دوست داشت، به یاد دارم که در حسینیه ارشاد زمانی که به عنوان قاری افتخاری دعوت شده بود تا تلاوت کند و سوره مبارکه حمد را تلاوت کرد، قاریان حاضر در آن جلسه به وی لقب عبدالباسط ایران را داده بودند، در همان مسابقات از وی برای سفر به خارج از کشور دعوت کردند اما پدرشان اجازه رفتن را نمی دادند . ادامه دارد... به زودی اذان، تمامی تلاوت ها، آلبوم تصاویر، خاطرات دوستان مرحوم محمدتقی تسویه چی و بخش دیگری از مستند حضور گروه خبری ایکنا در منزل خانواده تسویه چی منتشر می شود. ...
/> ایجاد رغبت و شوق، درون انسان این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه به چه طریقی انس با قرآن کریم انجام می شود، یادآور شد: مرحوم شاه آبادی، استاد عرفان امام خمینی(ره)، 19 دستورالعمل را به منظور انس با قرآن بیان کرده است که در کتاب طواف خورشید به ویژگی ها و صفات درونی انسان اشاره شده است که ایجاد صفت و ظرفیت های معنوی توسط فرد باید با ممارست صورت گیرد که این بحث نیاز به یک سری تمرین
شیعیان این کشور گفت: اخلاق شیعیان در پاکستان علوی است؛ به دور از خشم و اضطراب زندگی می کنند. با وجود اینکه از لحاظ مالی در تنگنا هستند اما آنها را ناشکر نمی بینیم؛ قناعت دارند و تعامل و خدمت به هم برای آنها افتخار محسوب می شود. ارادت خاص مردم پاکستان به امام(ره) و رهبر معظم انقلاب وی با اشاره به جایگاه امام راحل و مقام معظم رهبری میان مردم پاکستان، گفت: آنها ارادت زیادی به
خوبی کردید به خصوص این که تجلیل از جناب عبدالعظیم حسنی را مقدمه ای قرار دادید برای تجلیل از نام آوران عرصۀ علم و ادب در ری. همانطور که اشاره کردید ری مرکز بسیار مهمی از لحاظ علمی و فرهنگی در تاریخ ما است و سر سلسلۀ این بزرگان هم جناب عبدالعظیم با این که اهل ری نیستند اما حقاً و انصافاً به ری و تاریخ ری آبرو داده اند و حقّ عظیمی به گردن همۀ تهرانی ها و اهل ری دارند. شخصیّت جناب
خود را می خواهد معرفی کند، حسنین را به عنوان سید شباب اهل جنه معرفی می کند و از حمزه سیدالشهداء به این شکل یاد می کند که عموی ما حمزه کسی است که وقتی شربت شهادت را نوشید و رسول خدا بر او نماز خواند و بجای 5 تکبیر، 70 تکبیر برای او گفت. معاویه چگونه خاندان خودت را با خاندان ما مقایسه می کنی؟ او اسدالله و اسد رسوله بود. اشاره به حضرت حمزه در احتجاجات امیرالمومنین کاملا دیده شده است.
بعد به مشروطه مشروعه معتقد شد، هنگامی که مشروطه را از دست متدینان و اهل علم گرفته بودند. ایشان می گفت: وقتی مجاهدان تهران را فتح کردند، من با حاج شیخ خیلی مراوده داشتم، اما دیگر نمی شد به راحتی پیش او رفت. آقایی آمد و گفت که من کاغذی دارم و حاج شیخ باید آن را امضا کند. نامه هم از طرف مرحوم نجم آبادی بود. من گفتم که ملاقات ممنوع است و نمی شود او را دید. او همچنان اصرار کرد و من کسی را می شناختم که