سایر منابع:
سایر خبرها
دنیا و جهان است. رستگاری در فضای معنویت مدرن مورد توجه نیست جعفری با اشاره به اینکه آقای ملکیان به عنوان متفکر این نوع از معنویت در کتاب سنت و سکولاریسم طی مقاله ای با عنوان پرسش هایی پیرامون معنویت می گوید: رستگاری در فضای معنویت مدرن مورد توجه نیست، گفت: نقد مبنایی این نظریه آن است که آیا واقعا آزمون پذیری دنیایی و آزمون پذیری تجربی می تواند، نشان دهنده صحت و سقم یک اندیشه ...
اتّصال به حضرت حجّت یعنی اتّصال به خدا. چرا ما نسبت به دشمنان اهل بیت، بغض و عداوت داریم؟ چون آن ها با حبّ خدا مخالفت کردند. تولی و تبری همین است. لذا عزیز دلم، اگر این حبّ باشد نجات می یابیم. خداوند بزرگان و اعاظممان را رحمت کند، یکی از اولیاء، مرحوم آقا معلّم دامغانی برای بنده بیان کرد: من در عالم رؤیا، اب مکرّم شما را دیدم، گفتم: چطور شد؟ گفت: فلانی، هنگام مرگ، همه ی کسانی که دوست ...
.... این امر بدان معنا است که به طور مرتب افراد بیشتری زیر خط فقر قرار می گیرند. در بحث اصل توزیع عادلانه ثروت و درآمدهای جامعه به آمارهای شکاف درآمدی بین دهک های پایین و بالای جامعه و گسترش دائمی این شکاف درآمدی در طول زمان اشاره خواهد شد. بنابراین، هیچ گاه در درون چنین نظام اقتصادی نمی توان انتظار داشت که فقر از بین برود و همه مردم در حد کفاف بهره مند گردند. اگر هم چنین امری در برخی ...
...؛ ((کسانی که خشم خود را فرو می برند)) امام علیه السلام فرمود: خشم خود را فرو بردم ، غلام بقیه آیه را خواند: (وَالعافین عَنِ النّاس – و کسانی که از مردمان درمی گذرند) فرمود: از تو در گذشتم و عفو کردم . سپس دنباله آیه را خواند: (...وَاللَّهُ یُحِبُّ الْمُحْسِنِینَ / آل عمران، 134)؛ (و خداوند نیکوکاران را دوست می دارد). فرمود: تو را آزاد کردم . بر خلاف میل نفس عمل کن، اینجا جای عفو است نه ...
و درستکار بوده است. تلاوت مجلسی آیات 3-25 سوره قصص توسط مصطفی اسماعیل بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ نَتْلُو عَلَیْکَ مِنْ نَبَإِ مُوسَی وَفِرْعَوْنَ بِالْحَقِّ لِقَوْمٍ یُؤْمِنُونَ [بخشی] از گزارش [حال] موسی و فرعون را برای [آگاهی] مردمی که ایمان می آورند به درستی بر تو می خوانیم (3) إِنَّ فِرْعَوْنَ عَلَا فِی الْأَرْضِ وَجَعَلَ ...
کند در این حال یکی از حاضران از حضرت پرسید: فَمَا بَالُکَ یَا أَمِیرَالْمُؤْمِنِین؟ خودت چه حالی داری؟ به اصطلاحِ بعضی، گویا می خواست یک نوع نقدی نسبت به حضرت داشته باشد. ظاهراً می شود دو وجه برایش ذکر کرد که فعلاً مهم نیست؛ بلکه مهم، پاسخی است که حضرت به او می فرمایند : وَیْحَکَ إِنَّ لِکُلِّ أَجَلٍ وَقْتاً لَا یَعْدُوهُ وَ سَبَباً لَا یَتَجَاوَزُهُ؛ وای بر تو! هر ...
نامه که نشانگر نوع تلقی او نسبت به دکتر مصدق و دولتش می باشد، نگاشته است، به متن نامه ها در زیر اشاره می شود: شش ماه است که زمام ملت مسلمان ایران در اثر فداکاری های سرسخت مسلمین به دست تو افتاده، ببین چه جنایتی در تاریخ جنایت کاران سفاک دنیا بود که نسبت به مسلمین نکردی؟. زندان قصر، به کمک خدای توانا، سیدمجتبی نواب صفوی [7] [8] در مقابل اعلامیه ها و نامه های نواب برضد دکتر ...
مقابل اراده الهی و یا عوامل طبیعی دست بسته و مجبور باشد، دیگر تکلیف و پاداش و کیفر، مفهوم خود را از دست می دهد. (مطهری، ص 14) این بیان مرحوم مطهری همان تذکر به وجدان انسان است، نسبت به این یافت انسانی که اختیار و عدل با جبر و نفی عدل مناقض است. هر بیانی منجرّ به این نتیجه شود که این اراده و اختیار عبد در طول اراده و اختیار دیگری است (این دیگری چه آفریده باشد و چه آفریدگار)، عدل خدا ...
، تنظیم اجتماعی و جلوگیری از ایجاد هرج و مرج است و مادامی که قوانین موجود، تأمین کننده این هدف باشد نیازی به عوض شدن آن احساس نمی توان و همین که این قوانین استعداد ایجاد نظم و عدالت را از دست بدهد، قانون گذاران بشری آن را عوض شدن می دهند. در نتیجه در این نوع از سامانه های حقوقی، افراد واضع قانون، خود ناظر بر مقررات می باشند و توان دارند هر قانونی را که دیگر جواب گو نیست نسخ و جایگزین ...