سایر منابع:
سایر خبرها
لَهُمْ عَذَابٌ مُهِینٌ* وَإِذَا تُتْلَی عَلَیهِ آیاتُنَا وَلَّی مُسْتَکْبِرًا کَأَنْ لَمْ یسْمَعْهَا کَأَنَّ فِی أُذُنَیهِ وَقْرًا فَبَشِّرْهُ بِعَذَابٍ أَلِیمٍ (لقمان، 7-6) 25 . لهو به معنای سرگرم شدن و مشغول شدن و در اصطلاح قرآنی یعنی سرگرم شدن به چیزی و کاری که یاد خدا را می فراموشاند. رِجَالٌ لَا تُلْهِیهِمْ تِجَارَةٌ وَلَا بَیعٌ عَنْ ذِکْرِ اللَّهِ وَإِقَامِ الصَّلَاةِ وَإِیتَاءِ الزَّکَاةِ (نور، 37) 26 . برای آگاهی بیشتر ر.ک به روح الله حسینیان، غنا و موسیقی در فقه اسلامی، صص 62-54 ...
، من عبدالله بودم و هستم و عبدالله هم از دنیا می روم. من یک گناه هم نکرده ام که از کیفرش بترسم؛ ما انبیاء که معصوم هستیم و اهل گناه نبودیم و اگر می گوییم می ترسیم، اخاف علیکم من عذاب یوم عظیم ، از عذاب روز بزرگ برای شما می ترسیم که با یک بدن هفتاد-هشتاد کیلویی بعد از مُردن درگیر آتش برزخ و در قیامت هم درگیر آتش دوزخ شوید و راه نجات را به روی شما برای ابد ببندند. قرآن می فرماید: هرکسی در جهنم می رود ...
؛ وقتی که جدایی، ضررهای بزرگتری برای زوجین و فرزندان در پی داشته باشد. 2٫ طلاق آخرین راه حل منطقی برای دفع آسیب هست؛ آنجا که زندگی عذاب آور و غیر قابل تحمل می شود و با اهمیت این هست که در قضاوت با توجه به ظرفیت و اندازه ی آسیب، راه حل مشکل عرضه شود. 3٫ اما اگر جدایی، خود آسیب بزرگ تری را بهمراه داشته باشد، ادامه زندگی دفع آسیب هست. 4٫ کاربرد قاعده لاضرر در طلاق و سایر مورد ها مغفول مانده ...
ضَرَبْتُمْ فِی الْأَرْضِ فَأَصَابَتْکُمْ مُصِیبَةُ الْمَوْتِ تَحْبِسُونَهُمَا مِنْ بَعْدِ الصَّلَاةِ فَیُقْسِمَانِ بِاللَّهِ إِنِ ارْتَبْتُمْ لَا نَشْتَرِی بِهِ ثَمَنًا وَلَوْ کَانَ ذَا قُرْبَی وَلَا نَکْتُمُ شَهَادَةَ اللَّهِ إِنَّا إِذًا لَمِنَ الْآثِمِینَ ﴿106﴾ ای کسانی که ایمان آورده اید هنگامی که یکی از شما را [نشانه های] مرگ دررسید باید از میان خود دو عادل را در موقع وصیت به شهادت میان خود ...