سایر خبرها
جنایتکار است ولی عراق کشور اسلامی است. قرآن یک آیه دارد و آیه اش این است. اگر امشب شب اول ماه رمضان همین آیه را حفظ کنید من دست شما را می بوسم. لَنْ یَجْعَلَ اللَّهُ یعنی هرگز خدا اجازه نمی دهد، لِلْکافِرِینَ کافرین هم می شناسید، عَلَی الْمُؤْمِنِینَ مؤمنین هم می شناسید. سَبِیلًا یعنی راه، یعنی خدا اجازه نمی دهد کفار بر مسلمان ها راه نفوذ داشته باشند. اسلام اجازه نمی دهد کفار بر مسلمان ها راه نفوذ ...
مِنَالدُّعاهِ اِلی طاعَتِکَ را عزت بخشی و نفاق و منافقین را منکوب سازی و ما را در آن دولت از زمره خوانندگان مردم بسوی اطاعت تو وَالْقادَهِ اِلی سَبیلِکَ وَتَرْزُقُنا بِها کَرامَهَ الدُّنْیا وَالاْخِرَهِ اَللّهُمَّ ما و از برندگان بسوی راه خود قرارمان دهی و بدان وسیله بزرگواری دنیا و آخرت را نصیب ما گرداندی خدایا آنچه را که عَرَّفْتَنا مِنَ الْحَقِّ فَحَمِّلْناهُ ...
سده اخیر علی رغم کم توجهی شاعران به شعر توحیدی، پرداختن به ماه مبارک رمضان همچنان به عنوان یکی از رگه ها و جریان های اصلی شعر نیایشی در جریان شعر معاصر حضور دارد. شعر نیایشی در این دوره نیز از تنوع مضمون و نگاه برخوردار است. در ادامه تعدادی از اشعاری که با این موضوع سروده شده اند، منتشر می شود: علیرضا قزوه: آمد از پرده برون ماه منور رمضان از هلال مه نو دارد ساغر رمضان ...
ننوشته باشم که بعد از خستگی درس، وقتی احساس نیاز به استراحت می کردم، آنها را می نوشتم. از بس که بعضی از اشعار، مرا به وجد می آورد، به خطاطی سفارش می دادم که آنها را با خط خوش بنویسد و آن را به دیوار اتاقم می زدم. در حجره ام در قم اشعاری از حافظ نصب بود که برخی از آنها را به یاد دارم: صراحی می کشم پنهان و مردم دفتر انگارند عجب گر آتشِ این زرق در دفتر نمی گیرد و همچنین: در ...
...> مبادا از جهان یک شب بگیرد خواب راحت را بگو شیپورهای شایعه خاموش بنشینند و بشنو از دل آوار، آواز حقیقت را مرا با قامت خونین یارانم تماشا کن ببینی تا مگر حیرانی صبح قیامت را برای کودکان لالایی از جنس رجز خواندم که در گهواره فهمیدند معنای شهادت را فلسطینم، سلاحی دارم از آه و نمیترسم نثار جان دشمن میکنم طوفان وحشت را فلسطینم، غم آخرزمانم، قبله ی ...
می خورند و حرف کمتر می زنند لیکن در جنگ کوشش بیشتر می کنند که اشاره به پرحرفی رستم نیز هست و ابیات چنین است (ابیات (345 تا 351): همی خورد بهمن ز گور اندکی نبد خوردنش پیش او صد یکی بخندید رستم بدو گفت: شاه ز بهر خورش بیش دارد سپاه خورش چون برین گونه داری بخوان چگونه شدی بر ره هفتخوان؟ تا جایی که پاسخ بهمن بدین گونه است: ...
متعالی ایرانی پرداخت که متن این سخنرانی بدین شرح است: الف_ حکیمان فردوسی و خیام: استاد جلال خالقی مطلق در مقاله وزین خود با عنوان شاهنامه فردوسی (مذکور در دانشنامه زبان و ادب فارسی) آبشخور اصلی برخی اندیشه های خیامی در موضوع ناپایداری و بی اعتباری جهان را شاهنامه فردوسی می داند. معنایی قابل تامل و البته قابل بحث. فردوسی حکیم بلندمرتبه ایران در سال 329 هجری پا به جهان ...