سایر منابع:
سایر خبرها
بازی قالیباف در مقابل اصولگرایان
محمدباقر قالیباف شهردار پیشین تهران دیروز در گفت وگویی با ررویداد24 به ضرورت گفت وگو میان جریان ها پرداخته و انتقاداتی را هم به سازوکار اصولگرایان وارد و عملکرد جمنا در جریان انتخابات های گذشته را ناموفق دانسته است. قالیباف معقتد است که بخشی از جریان اصولگرا به گفت وگو نگاه مونولوگ محور دارد. گویا قالیباف در صدد آماده شدن برای انتخابات 1400 است. او در همان زمان یعنی پیش از انتخابات 96 به خاطر همین عدم وحدت پذیری و نبودن وحدت رویه در میان اصولگرایان به شدت به تردید افتاد و شرط نامزدی در انتخابات را حمایت یک پارچه طیف های گوناگون اصول گرایان قرار داد و دیدیم که برخی شرط او را نیز عقلانی دانستند. اما آنگونه که شاهد بودیم، اصولگرایان، باز از جناح رقیب شکست خوردند و نتوانستند مردم را مجاب به رای دادن به خودشان کنند. یکی از دلایل این شکست کنارگذاشتن قالیباف که هم چهره آشناتری بود و هم از سوابق مدیریتی برخوردار بود به نفع رئیسی که فاقد پشتوانه کار اجرائی و مدیریتی بود دانسته اند. در همان زمان باهنر رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری، در مورد قالیباف گفته بود که محمدباقر قالیباف، شهردار تهران، در انتخابات گذشته رای دوم را آورده و نامزدی او از سوی اصولگرایان قابل بررسی است . این در حالی است که قالیباف در این گفت وگو گویی یک چرخش جدی در نظرات خود انجام داده است. نه جمنا را قبول دارد و نه رویه اصولگرایان در جریان انتخابات. گویی در نظر دارد با یک برنامه دیگری وارد کارزار انتخابات شود. پر واضح است که انتخابات در ایران سازوکار دقیق و ساختارمندی ندارد. اینکه تا کنون اصلاح طلبان توانسته اند در انتخابات های انجام شده پیروز شوند، بیش از آنکه بر اساس یک ساختار حزبی باشد، به خاطر پایگاه اجتماعی و تاثیرات حسن عملکرد آنها بر اذهان بوده است. در شرایط کنونی دیگر نه پایگاه حزبی جوابگوی وضعیت موجود است نه کاریزما بودن یا نبودن افراد کاندید شده. می توان گفت وضعیت کنونی به گونه ای است که اگر کسی بتواند خودش را بهتر از دیگر کاندیداها معرفی کند و یا بتواند روشن تر و شفاف تر صحبت کند و از همه مهمتر، هرکس بتواند در این وضعیت به اقتصاد جامعه شوکی وارد کند و آن را از این رکود و رخوت خارج کند، می تواند نظر افکار عمومی را تا حد زیادی با خود همراه کند. وضعیت سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی به گونه ای است که گویی مردم منتظر یک اتفاق و حرکت جدی هستند تا احساس کنند جامعه از این رکود خارج می شود و می توانند شاهد بهبود وضعیت معیشت باشند. این مهم ترین مسئله در انتخاب آینده خواهد بود. ...
بخش دوم مناظره ی چالشی سالگرد انتخابات [+واکنش ها]
حال گذار به دموکراسی توان رسیدن به یک توافق از طریق گفتگو بین نیروهای حکومتی سرسخت و مخالفین هست. کاش عماد بهاور رو اونقدری دست کم نگیریم تو سیاست . سید عبدالهادی آرامی هم نوشته است: همین که از فضای پر التهاب 76 رسیدیم به فضایی که در آن عماد بهاور از نهضت آزادی با اصولگرایان بنشینند و در فضایی آرام مباحثه کنند، به معنی این است که اصلاحات موثر بوده . بیشتر بخوانید: گزارش یک
علل ایجاد خشونت اجتماعی اخیر واکاوی شد؛تلخی ناحیه گرایی در کام کازرون
تدوین پیش نویس قانون تقسیمات کشوری که در سال96 منتشر کرد، مدعی شد که این طرح باعث سازماندهی فضای ملی، ایجاد تعادل منطقه ای با بهره گیری از قابلیت ها و مزیت های اجتماعی فرهنگی سیاسی ، اقتصادی و طبیعی سرزمین، وحدت و یکپارچگی سرزمینی و تقویت وفاق ملی، رشد و اعتلای فرهنگ ایرانی و اسلامی به عنوان عناصر هویت ملی، توسعه نظم و امنیت عمومی، عدم تمرکز و تفویض اختیار به مدیران محلی و تقویت نقش استانداران
معادلات غلط در نظام آموزشی کشور
آموزش و پرورش اجازه نمی دهد تحولات کیفی این نهاد مسیر منطقی خودش را طی کند. این ها مسائلی هستند که بعد از انقلاب با آن ها روبه رو بوده ایم. البته این مسائل در سال ها و دوره های مختلف شدت و ضعف داشته اند. از جهت دیگر، رسانه های عمومی مثل صداوسیما باید به تحولات آموزش و پرورش کمک کنند، اما نه تنها کمک نمی کنند، بعضاً با شیوه ی تولید برنامه هایشان باعث کُند شدن تحولات آموزش و پرورش می شوند
گزارش یک مناظره چالشی در سالگرد انتخابات 96
همیشه قوی تر بودند؛ 16 میلیون رای داشتند، قدرت نظامی داشتند، جنگ برده داشتند در کل منطقه، رسانه ها قوی شده بودند، نیروهای جوانشان به مرز پختگی و بالای سی سال رسیده بودند؛ اینها همه باعث می شود که به دولتی که با استرس و وعده هایی که خودش هم می دانسته نمی تواند محقق کند انتخابات را برده است، فشار وارد می کند. همان 5 درصدی که می خواستند حصر برداشته شود، همان 3 درصدی می خواستند زنان به ورزشگاه
مصطفی تاج زاده،: حذف اصلاح طلبان و اصولگرایان آرزوی خامی است/ اصلاح طلبان در به کار گرفتن نیرو های توانا ...
امروز میراث آقای احمدی نژاد است. اگر بعد از آقای خاتمی یک چهره اصلاح طلب انتخاب شده بود و اصلاحات ادامه پیدا می کرد، کشور به این وضعیت دچار نمی شد. دوم آنکه در ایران که دولت مقتدر است و جامعه مدنی ضعیف، هر جریانی که بخواهد اصلاحی در جامعه صورت دهد، مجبور است در قوه مجریه مسئولیت بگیرد. این هم فقط مربوط به سال 76 به بعد نیست. مهندس بازرگان هم هرجا دستش می رسید، مسئولیت اجرایی می پذیرفت. قبل
دومین رخداد ملی بررسی مسایل و چالش های روابط عمومی ایران برگزار شد
شود و به عنوان واقعیت گسترش می یابد. مردم همزمان با طرح اخبار پوچ، اخبار واقعی را انکار می کنند. همچنین با تضعیف سیستم ایمن ذهنی در برابر هجوم اطلاعات مواجه هستیم، ذهن قدرت فیلتر را از دست می دهد . به دلیل مجموعه اطلاعات تهاجمی فرد قدرت ارزیابی اخبار را ندارد و از خبر می گریزد یا قدرت تشخیص درست آن را از دست می دهد. دکتر محبیان در ادامه اظهار داشت: تولید اخبار موجب شده شکل روابط عمومی تغییر
آمریکا علیه جامعه مدنی
از دموکراسی نداشتند. نمونه دوم که به ما نزدیک تر و ملموس تر است دولت دموکراسی خواه مهندس مهدی بازرگان است که فردای پیروزی انقلاب 57 استقرار یافت و از فرق سر تا نوک پا لیبرال میانه رو بود. نخست وزیر آن دبیر کل نهضت آزادی و سخنگوی آن نیز عباس امیرنظام بود. اما چرا برافتاد؟ می توان گفت همان آمریکایی ها در ساقط شدنش بی نقش نبوده اند. به این صورت که قول داده بودند دست به عمل تحریک آمیز نمی زنند و