به گزارش سفیرافلاک وبلاگ" باید کاری کرد" نوشت: بعد از مذاکرات هسته ای متاسفانه در ذهن برخی از مسئولین مفهوم استکبار ستیزی کمرنگ شده است، تا جایی که برخی در رسانه هایشان به شعار مقدس" مرگ بر امریکا ، مرگ بر انگلیس و مرگ بر اسرائیل" حمله می کنند. از طرفی دیگر بازگشایی سفارت انگلیس و مجوز فعالیت شبکه بی بی سی باعث شد که افرادی بر این باور برسند که سیاست نظام بر تعامل با غرب است.
از او پرداختند. افت مخاطبان و بالاگرفتن اعتراضات موجب شد که علی نژاد کم کم کرکره ماجرا را پایین بکشد و به دنبال علم کردن یک شوی تبلیغاتی دیگر بگردد. به نظر می رسد نسبت مستقیمی میان پرده دری و گستاخی هر چه بیشتر از یک سو، و افزایش منافع مالی روزنامه نگار مورد نظر از سوی سرویس های اطلاعاتی-امنیتی غربی وجود دارد. مسیح علی نژاد بعد از فروکش کردن اقبال نسبت به کمپین کذاییش، برای تحت توجه
با خود همراه کنند، دست به تحریف اندیشه های امام خمینی (ره) می زنند و اینجا نیز با گونه ای از استحاله فرهنگی سر و کار داریم. به نظر می رسد این ها حلقه های یک زنجیر هستند که به یکدیگر متصل اند و حتی استراتژی و تاکتیک های آنان در سنت دینی و نصوص قرآنی و روایی ما نیز تبیین شده است. اگر بخواهیم بر مبنای یک تبیین قرآنی با مسایل و چالش های فرهنگی جامعه ایران روبه رو شویم، از کجا باید آغاز کنیم؟
نفت در ایران که با پشتیبانی ملت و با همکاری و تلاش مجدانه آیت الله کاشانی و دکتر مصدق روی داد، دولت انگلستان که منافع سیاسی و اقتصادی خود را به شدت در خطر می دید با گشودن یک جبهه رسانه ای، فضای تبلیغاتی سنگینی را علیه اقدامات دولت ایران ایجاد کرد. هدف اصلی این حرکت، معرفی دکتر مصدق به عنوان شخصیتی ناکارآمد، منفعت طلب، لجوج و مستبد و ایجاد اختلاف میان رهبران نهضت بود. برای اشاعه چنین
دولتمردان ایران به سوی روسیه تمایل می یافتند، انگلستان تلاش می کرد که آنها را از صحنه خارج سازد و اگر نفوذ انگلیس در حکومت ایران گسترش می یافت، روسیه به وسایلی متوسل می شد تا آن وضع را تغییر دهد. علی رغم این همه رقابت و اختلاف، پس از انقلاب مشروطه، ناگهان بین روسیه و انگلیس توافقی حاصل می شود که به موجب آن، ایران به مناطق نفوذ تقسیم می شود. بر اساس قرارداد تقسیم ایران، منطقه مرکزی کشور، بی طرف اعلام شد
سیاست انگلوفیلی سیدضیاء همچنان به وی تمایل داشت، در مواقع لزوم از وی استفاده می کرد. سیدضیاء هفتم مهر 1322با هدایت سازمان های انگلیسی به ایران وارد شد. گفته می شود یکی از اهداف انگلستان از به کارگیری مجدد وی در صحنه سیاسی ایران استفاده از نفوذ وی در میان ایلات و شوراندن آنها علیه آلمان ها در صورت اشغال ایران طی جنگ دوم جهانی بود. بدین ترتیب دور جدید فعالیت های انگلوفیلی سیدضیاء با حضور وی به عنوان