یکشنبه ۱۶ اردیبهشتساعت ۲۲:۲۴May 2024 5
جستجوی پیشرفته

خبرهای الف 9 فروردین 1400 - alef.ir

الف 29 اسفند 1393 الف 29 اسفند 1394 الف 30 اسفند 1395 الف 29 اسفند 1396 الف 29 اسفند 1398 الف 30 اسفند 1399 الف 31 اردیبهشت 1400 الف 31 خرداد 1400 الف 31 تیر 1400 الف 16 مرداد 1400 الف 31 شهریور 1400 الف 30 مهر 1400 الف 30 آبان 1400 الف 30 آذر 1400 الف 30 دی 1400 الف 30 بهمن 1400 الف 29 اسفند 1400 الف 1 فروردین 1400 الف 2 فروردین 1400 الف 3 فروردین 1400 الف 4 فروردین 1400 الف 5 فروردین 1400 الف 6 فروردین 1400 الف 7 فروردین 1400 الف 8 فروردین 1400 الف 9 فروردین 1400 الف 10 فروردین 1400 الف 11 فروردین 1400 الف 12 فروردین 1400 الف 13 فروردین 1400 الف 14 فروردین 1400 الف 15 فروردین 1400 الف 16 فروردین 1400 الف 17 فروردین 1400 الف 18 فروردین 1400 الف 19 فروردین 1400 الف 20 فروردین 1400 الف 21 فروردین 1400 الف 22 فروردین 1400 الف 23 فروردین 1400 الف 24 فروردین 1400 الف 25 فروردین 1400 الف 26 فروردین 1400 الف 27 فروردین 1400 الف 28 فروردین 1400 الف 29 فروردین 1400 الف 30 فروردین 1400 الف 31 فروردین 1400 
الف   ۱۴۰۰/۰۱/۱۴ - ۱۴:۲۳    
فروش فوری خودروسازان بلافاصله در تعطیلات سال نو شروع شده است، اما آیا این اخبار به معنی ریزش قیمت خودرو است؟
الف   ۱۴۰۰/۰۱/۱۱ - ۱۸:۲۱    
مدل موی عجیب رونالدو نازاریو در فینال جام جهانی 2002 پس از 19 سال از یاد نرفته است.
الف   ۱۴۰۰/۰۱/۱۱ - ۱۳:۱۷    
در زمان مواجهه و واکنش به حوادث خبری باید حداقل 25 نکته را مدنظر قرار دهیم که در ادامه به آن ها اشاره می کنم. 1- در واکنش های خبری هیجان زده نشویم 2- به سرعت وارد فاز قضاوت نشویم ...
الف   ۱۴۰۰/۰۱/۱۱ - ۰۵:۰۲    
ما در مطلب زیر قصد داریم چند نکته را به شما نشان دهیم که می توانید با توجه به آن ها اصل یا جعلی بودن شارژر خریداری شده خود را کشف کنید.
الف   ۱۴۰۰/۰۱/۱۰ - ۲۰:۲۲    
مدیرکل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هر کارفرمایی که به صورت غیر مجاز از نیروی کار خارجی استفاده و یا در مشاغلی به جز شغل تعیین شده در پروانه کار اقدام کند ...
الف   ۱۴۰۰/۰۱/۱۰ - ۲۰:۰۶    
کوه های اره ای در نزدیکی روستای جهر از توابع بخش شهداد در استان کرمان واقع شده اند. عنوان جهر معرف وضع طبیعی آن ها است که یعنی در گودی قرار گرفته و دور از حاشیه کویر لوت قرار دارند ...
الف   ۱۴۰۰/۰۱/۱۰ - ۱۵:۵۰    
جشنواره رنگ هولی در هندوستان برگزار شد. تصاویری از این جشن را در ادامه خواهید.
الف   ۱۴۰۰/۰۱/۱۰ - ۱۲:۴۰    
روزهای قرنطینه خانگی و فاصله گذاری اجتماعی، سالی که گذشت را از تمام سال های زندگیمان جدا کرد. هنوز هم شرایط همان است، اما امید برای برگشتن به شرایط عادی زندگی در وجودمان بیشتر شده است ...
الف   ۱۴۰۰/۰۱/۱۰ - ۱۲:۴۰    
بخش مسکن که رابطه پیشین و پسین با 134 حوزه اقتصادی دارد بنا به گفته کارشناسان از ظرفیت بالایی برای ایجاد اشتغال و رونق تولید برخوردار است اما رکود بیش از هفت ساله ساخت و ساز ...
الف   ۱۴۰۰/۰۱/۱۰ - ۱۲:۴۰    
قیمت دلار در سال گذشته نوسانات زیاد و قابل توجهی را تجربه کرد به گونه ای که قیمت آن در اولین ماه سال 1399 حدود 16 هزار تومان بود اما در اوایل پاییز 99 از 30 هزار تومان نیز عبور کرد.
الف   ۱۴۰۰/۰۱/۱۰ - ۱۲:۴۰    
شرکت های فناوری در سالهای اخیر به یک پیشران برتر در رشد اقتصادی، ذائقه مصرف کننده و بازارهای مالی تبدیل شده اند.
الف   ۱۴۰۰/۰۱/۱۰ - ۱۲:۴۰    
شرکت تاکسی اینترنتی "اوبر"(Uber) از امروز وسایل نقلیه تمام برقی را به فهرست گزینه های سفر خود در شهر لندن اضافه می کند.
الف   ۱۴۰۰/۰۱/۱۰ - ۱۲:۴۰    
در این گزارش به معرفی هفت اختراع عجیب و غریب از "نیکولا تسلا" از دستگاه موج جزر و مدی مصنوعی گرفته تا یک دوربین که از افکار افراد عکس می گیرد، می پردازیم که تاکنون پا به دنیای واقعیت نگذاشته اند.
الف   ۱۴۰۰/۰۱/۱۰ - ۱۲:۴۰    
از دیدگاه طب ایرانی هر فصل سال دارای مزاج خاصی است و بر همین اساس لازم است در هر فصل توصیه ها و تدابیر خاصی برای حفظ سلامت و پیشگیری از بروز بیماری ها و یا به حداقل رساندن عوارض فصل به کار گیریم.
الف   ۱۴۰۰/۰۱/۰۹ - ۱۶:۵۵    
مسجد عمادالدوله کرمانشاه در محله قدیمی فیض آباد، در طرف غرب بازار زرگرها ، در سال 1285 هجری قمری توسط امام قلی میرزا عمادالدوله، والی غرب، و سرحددار عراقین احداث شده است ...
الف   ۱۴۰۰/۰۱/۰۹ - ۲۱:۴۳    
بازی های رایانه ای مستقیما در زمره تحریم های آمریکا نیست، اما ریسک تنبیهات، باعث شده تا شرکت ها ایرانیان را از دسترسی به این بازی ها محروم کنند، اما ایرانیان بهرحال این بازی ها را دارند.
الف   ۱۴۰۰/۰۱/۰۹ - ۲۱:۲۲    
معاون نخست وزیر روسیه از رونمایی اولین هواپیمای برقی دنیا در نمایشگاه بین المللی هوا فضای ماکس که از 29 تیر تا 3 مرداد در مسکو برگزار می شود، خبر داد.
الف   ۱۴۰۰/۰۱/۰۹ - ۲۰:۴۴    
نماینده سابق ایران در اوپک معتقد است قطعا قرارداد 25 ساله ایران با چین تاثیر زیادی بر شرایط دو کشور دارد ...
الف   ۱۴۰۰/۰۱/۰۹ - ۲۰:۲۳    
توافق 25 ساله ایران و چین اگر منجر به جذب سرمایه شود، می تواند موتور رشد اقتصاد کشور را تقویت کند.
الف   ۱۴۰۰/۰۱/۰۹ - ۱۹:۴۲    
عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران معتقد است که مشکل نسخه الکترونیک در داروخانه ها هنوز پابرجا است.
الف   ۱۴۰۰/۰۱/۰۹ - ۱۹:۲۵    
در شرایطی که کانال سوئز مسدود شده است، ایران می تواند با فعال سازی کریدور شمال-جنوب خود، گامی رو به جلو برای باز پس گیری قدرت ترانزیتی از دست رفته خود بردارد.
الف   ۱۴۰۰/۰۱/۰۹ - ۱۹:۰۰    
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کل کشور، بازبودن مساجد و دیگر اماکن مذهبی در ماه مبارک رمضان را منوط به تصمیم گیری ستاد ملی کرونا دانست.
الف   ۱۴۰۰/۰۱/۰۹ - ۱۹:۰۰    
بنیاد مستضعفان در واکنش به ادعای رسانه های معاند درباره توزیع کارت هدیه 5 میلیون تومانی به روحانیون با انتشار توئیتی این ادعا را دروغ پردازی معاندان عنوان کرد.
الف   ۱۴۰۰/۰۱/۰۹ - ۱۸:۵۶    
سازمان هواشناسی کشور با صدور هشداری از رگبار باران در برخی مناطق و افزایش ارتفاع امواج در جنوب کشور خبر داده است.
الف   ۱۴۰۰/۰۱/۰۹ - ۱۸:۳۶    
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بخشی از مشکلات کشور ناشی از چالش های جدی حکمرانی است به این معنا که گاهی تصمیمات ما با مصلحت اندیشی های غلط همراه می شود که باید جلوی آن گرفته شود.
الف   ۱۴۰۰/۰۱/۰۹ - ۱۸:۲۴    
روزنامه واشنگتن تایمز با اشاره به اینکه نشانه های واضحی از فروپاشی تحریم ها وجود دارد، نوشت؛ چین اکنون آشکارا تحریم ها را به بازی گرفته و تهران نیز این جسارت را دارد تا خواسته بایدن برای اینکه نخست ...
الف   ۱۴۰۰/۰۱/۰۹ - ۱۸:۱۱    
30 نفر از محکومین امنیتی مناطق کُرد نشین در لیست اخیر قوه قضاییه به مناسبت نیمه شعبان قرار گرفتند که از سوی مقام معظم رهبری هم با عفو این افراد موافقت شد.
الف   ۱۴۰۰/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۸    
وزیر امور خارجه هند در دیدار با ظریف در دوشنبه ضمن تأکید بر لزوم همکاری کشورهای منطقه به ویژه هند و جمهوری اسلامی در تحکیم صلح و ثبات در افغانستان ...
الف   ۱۴۰۰/۰۱/۰۹ - ۱۷:۲۹    
نماینده مردم آبادان نوشت: رئیس کل بانک مرکزی از بدهی 90 هزار میلیارد تومانی 11 نفر به سیستم بانکی خبر می دهد. چرا این افراد را به مردم و قوه قضاییه معرفی نمی کنند؟!
الف   ۱۴۰۰/۰۱/۰۹ - ۱۷:۲۵    
محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه کنفرانس قلب آسیا در تاجیکستان، امروز با محمد حنیف اتمر ، وزیر امور خارجه افغانستان دیدار و گفت وگو کرد.
الف   ۱۴۰۰/۰۱/۰۹ - ۱۷:۱۶    
تحلیل رفع تحریم ها با نگاهی واقع بینانه از الزامات اساسی برنامه ریزی اقتصادی در سال های آتی کشور است ...
الف   ۱۴۰۰/۰۱/۰۹ - ۱۶:۵۹    
با درخواست و پیشنهاد ابراهیم حاتمی کیا کارگردان فیلم سینمایی ارتفاع پست ، هواپیماربایان پرواز اهواز-بندرعباس بعد از 20 سال، مشمول عفو شده و از زندان آزاد شدند.
الف   ۱۴۰۰/۰۱/۰۹ - ۱۶:۲۱    
مراسم تشییع پیکر زنده یاد آزاده نامداری مجری و بازیگر، دوشنبه 9 فروردین 1400 در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) برگزار شد ...
الف   ۱۴۰۰/۰۱/۰۹ - ۱۶:۰۴    
بر اساس تغییر رنگ بندی شهرهای مختلف کشور از نظر شیوع ویروس کرونا، خروج و ورود خودروها با پلاک بومی و غیربومی ...
الف   ۱۴۰۰/۰۱/۰۹ - ۱۶:۰۴    
علیرغم اعلام بازگشایی کانال سوئز این امر به طور کامل انجام نشده و بنابر خبر نیویورک تایمز کشتی مسدود کننده حدود 80 درصد شناور شده است ...
الف   ۱۴۰۰/۰۱/۰۹ - ۱۵:۱۸    
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای حل مشکلات اقتصادی نباید نگاه مان به دیگران باشد بلکه باید خودمان اقدام و برای حل مشکلات اقتصادی تدبیر کنیم ...
الف   ۱۴۰۰/۰۱/۰۹ - ۱۵:۰۵    
وزیر امور خارجه آمریکا در اظهاراتی روابط کشورش با چین را "به طور فزاینده خصمانه" دانسته و گفت که خواستار برخورد "از موضع قدرت" با پکن در هرگونه تعامل یا تقابل احتمالی است.
الف   ۱۴۰۰/۰۱/۰۹ - ۱۴:۵۷    
سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به نقش چاقی و اضافه وزن در تشدید علائم بیماری کرونا و میزان اثربخشی واکسن، به افراد دارای اضافه وزن توصیه کرد که از مصرف شیرینی، شکلات و آجیل در ایام نوروز پرهیز کنند.
الف   ۱۴۰۰/۰۱/۰۹ - ۱۴:۴۴    
رئیس جمهور مصر ضمن تشکر از تمام کسانی که در بازگرداندن کشتی منحرف شده در کانال سوئز مشارکت داشتند، از پایان بحران در این آبراهه بین المللی خبر داد.
الف   ۱۴۰۰/۰۱/۰۹ - ۱۴:۳۶    
فرآیند بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران، توسط هیأت اجرایی آغاز شد.
الف   ۱۴۰۰/۰۱/۰۹ - ۱۴:۲۸    
نخست وزیر استرالیا در راستای مقابله با آزار جنسی زنان، دو وزیر کابینه خود را به خاطر رسوایی های جنسی برکنار کرد.
الف   ۱۴۰۰/۰۱/۰۹ - ۱۳:۵۸    
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از وزیر امور خارجه دعوت خواهد کرد تا با حضور در صحن مجلس یا کمیسیون، درباره سند ایران و چین توضیح دهد.
الف   ۱۴۰۰/۰۱/۰۹ - ۱۳:۴۶    
وزیرکار از سیاست های اشتغالی در سال جدید خبر داد و گفت:بسته حمایتی شامل حمایت هایی از تولید و کارآفرینی در کشور در دستور کار داریم که امیدواریم پس از تصویب کارگروه رئیس جمهور آن را ابلاغ کند.
الف   ۱۴۰۰/۰۱/۰۹ - ۱۳:۳۷    
بارش برف بهاری در نخستین روزهای سال 1400 رخت سپیدی بر تن بهار کرد و چهره زمستانی به ییلاقات اشکورات رحیم آباد گیلان و سپارده رامسر مازندران بخشید.
الف   ۱۴۰۰/۰۱/۰۹ - ۱۳:۲۵    
صدها تن از معترضان کوبایی به منظور اعتراض به تحریم آمریکا طی مدت 60 سال علیه کشورشان با برپایی کاروانهایی از خودروها، موتورها و دوچرخه ها در یک مسیر مشهور کنار دریا در شهر هاوانا تظاهرات کردند.
الف   ۱۴۰۰/۰۱/۰۹ - ۱۳:۱۷    
سازمان اورژانس گزارش داده است که طی 13 روز اخیر 42 نفر بر اثر وقوع سوانح جوی مصدوم و دو تن فوت شده اند.
الف   ۱۴۰۰/۰۱/۰۹ - ۱۳:۰۹    
منابع عراقی از حمله به کاروان لجستیک ارتش آمریکا در این کشور خبر دادند.
الف   ۱۴۰۰/۰۱/۰۹ - ۱۲:۵۵    
پیکر آزاده نامداری با حضور خانواده و مردم در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) به خاک سپرده شد.
الف   ۱۴۰۰/۰۱/۰۹ - ۱۲:۴۷    
خراب شدن ناگهانی خودرو و ماندن درجاده یکی از سخت ترین لحظاتی است که یک راننده ممکن است با آن مواجه شود ...
الف   ۱۴۰۰/۰۱/۰۹ - ۱۲:۴۷    
سفیر سابق ایران در چین با بیان اینکه سند راهبردی ایران و چین هیچ ارتباطی به برجام ندارد، گفت: اگر این سند 6 سال پیش امضا می شد، بسیاری از مشکلات اقتصادی می توانست مرتفع شود.
الف   ۱۴۰۰/۰۱/۰۹ - ۱۲:۴۲    
از روزگاران قدیم خرید طلا همواره به عنوان یکی از راه های پس انداز کردن مورد توجه بوده است، ضمن این که خرید این فلز گرانبها می تواند در دراز مدت سودآور باشد ...
الف   ۱۴۰۰/۰۱/۰۹ - ۱۲:۴۲    
پلی الکترولیت شیمیایی یک ماده منعقد کننده یا لخته ساز با نام هایی مانند پلی اکریل آمید ، PAM ، PAM ، پلی-2-پرونامید ، پلی-1-کاربامواتیلن و یک ترکیب پلیمری اکریل آمید است. پلی الکترولیت چیست ...
الف   ۱۴۰۰/۰۱/۰۹ - ۱۲:۳۸    
معاون درمان وزیر بهداشت با بیان اینکه کرونای انگلیسی به صورت گسترده در سطح کشور پخش شده است، گفت: تا پایان ماه رمضان جمع زیادی از افراد پرخطر علیه ویروس کرونا واکسینه می شوند و دو ماه بعد با تولید ...
الف   ۱۴۰۰/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۶    
رئیس جمهوری روسیه در سخنانی گفت، عوارض جانبی خفیفی را از بابت تزریق واکسن کرونا تجربه کرده است.
الف   ۱۴۰۰/۰۱/۰۹ - ۱۲:۱۸    
روز ناگزیر این روزها که می گذرد ، هر روز احساس می کنم که کسی در باد فریاد می زند احساس می کنم که مرا از عمق جاده های مه آلود یک آشنای دور صدا می زند آهنگ آشنای صدای او ...
الف   ۱۴۰۰/۰۱/۰۹ - ۱۲:۱۸    
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: وقوع خیز قطعی کرونا در شهرهای متعددی از نوار غربی و مرکزی کشور جدی است.
الف   ۱۴۰۰/۰۱/۰۹ - ۱۲:۰۵    
کیانوش جهانپور در توییتی نوشت: بندهای مرتبط با سلامت و آموزش علوم پزشکی مندرج در سند راهبردی ایران و چین که روز گذشته به امضای وزرای امور خارجه دو کشور رسید ...
الف   ۱۴۰۰/۰۱/۰۹ - ۱۱:۵۷    
رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد قصد دارد هزینه خرید واکسن از کواکس را از طریق منابع مالی اش که در حساب های خارجی به خاطر تحریم ها مسدود شده و همچنین از طریق ارسال نفت پرداخت کند.
الف   ۱۴۰۰/۰۱/۰۹ - ۱۱:۲۹    
محرومیت بازیکن پرسپولیس شامل تمرینات انفرادی نمی شود و وی می تواند از روز 14 فروردین برای تیمش بازی کند.
الف   ۱۴۰۰/۰۱/۰۹ - ۱۱:۱۶    
رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز به استان گلستان سفر کرد.
الف   ۱۴۰۰/۰۱/۰۹ - ۱۱:۰۸    
الف   ۱۴۰۰/۰۱/۰۹ - ۱۱:۰۸    
علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی در توییتی نوشت: امضاء سند نقشه راه همکاری راهبردی ایران و چین بخشی از سیاست مقاومت فعال است ...
الف   ۱۴۰۰/۰۱/۰۹ - ۱۱:۰۰    
معاون سازمان انرژی اتمی گفت: به دلیل شرایط حاکم بر ارتباطات بین المللی کشور و مشکلات ناشی از انتقال ارز و تحریم های بانکی با مشکلاتی در زمینه تامین و انتقال ارز برای تامین برخی ملزومات واحد یکم ...
الف   ۱۴۰۰/۰۱/۰۹ - ۱۰:۵۵    
الف   ۱۴۰۰/۰۱/۰۹ - ۱۰:۳۸    
نخست وزیر ارمنستان از تصمیمش برای استعفا در ماه آینده میلادی و باقی ماندن در این سمت تا زمان برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام ماه ژوئن خبر داد.
الف   ۱۴۰۰/۰۱/۰۹ - ۱۰:۲۶    
در بررسی علل اصلیِ غیبت امام عصر علیه السلام و خصوصاً فلسفه طولانی شدن غیبت آن حضرت، به موارد متعددی برخورد می کنیم که هر کدام سهمی در این امر دارند.
الف   ۱۴۰۰/۰۱/۰۹ - ۱۰:۱۸    
در شب میلاد حضرت ولی عصر (عج) آسمان مسجد مقدس جمکران نورباران شد و زائران و منتظران برای ظهور حضرت دست به دعا برداشتند.
الف   ۱۴۰۰/۰۱/۰۹ - ۱۰:۰۵    
مقام های مصری و همچنین مسئولان کشتی غول پیکر اِوِر گرین از شناور شدن مجدد این کشتی و همچنین تدارک برای بازگشایی کانال مسدود شده سوئز خبر دادند.
الف   ۱۴۰۰/۰۱/۰۹ - ۰۹:۴۹    
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت:امیدواریم رخدادهای اخیر در بریستول انگلیس که منجر به سرکوب شدید مردم معترض این شهر از سوی پلیس شد ...
الف   ۱۴۰۰/۰۱/۰۹ - ۰۹:۲۳    
جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا شامگاه یکشنبه به وقت محلی در واکنش به امضای توافق 25 ساله ایران و چین گفت، که مدتهاست درباره مشارکت ایران و چین نگران بوده ام ...
الف   ۱۴۰۰/۰۱/۰۹ - ۰۹:۱۹    
رسانه ایران اینترنشنال بر حجاب اجباری در ایران متمرکز شده و آن را خلاف حقوق شهروندی و سلامت روان افراد توصیف می کند اما از بی حجابی اجباری در تاجیکستان تلویحا دفاع می کند ...
الف   ۱۴۰۰/۰۱/۰۹ - ۰۸:۵۵    
اینکه بشر به شکل فطری و نیز اعتقادی، منتظر موعود مانده و می داند که روزی کسی می آید و با ظهور خود پایان پرشکوهی را برای جدال تاریخی حق و باطل رقم می زند ...
الف   ۱۴۰۰/۰۱/۰۹ - ۰۰:۱۹    
یک نویسنده آمریکایی جوبایدن را دنباله رو سیاست های "کاملا غلط" دونالد ترامپ در قبال چین خواند.