یکشنبه ۰۳ تیرساعت ۲۳:۱۱Jun 2024 23
جستجوی پیشرفته

خبرهای فرهنگ امروز 22 اسفند 1394 - farhangemrooz.com

فرهنگ امروز 30 آبان 1394 فرهنگ امروز 30 آذر 1394 فرهنگ امروز 30 دی 1394 فرهنگ امروز 30 بهمن 1394 فرهنگ امروز 1 اسفند 1394 فرهنگ امروز 2 اسفند 1394 فرهنگ امروز 8 اسفند 1394 فرهنگ امروز 9 اسفند 1394 فرهنگ امروز 10 اسفند 1394 فرهنگ امروز 11 اسفند 1394 فرهنگ امروز 12 اسفند 1394 فرهنگ امروز 15 اسفند 1394 فرهنگ امروز 16 اسفند 1394 فرهنگ امروز 17 اسفند 1394 فرهنگ امروز 18 اسفند 1394 فرهنگ امروز 19 اسفند 1394 فرهنگ امروز 20 اسفند 1394 فرهنگ امروز 22 اسفند 1394 فرهنگ امروز 24 اسفند 1394 فرهنگ امروز 25 اسفند 1394 فرهنگ امروز 26 اسفند 1394 
فرهنگ امروز   ۱۳۹۴/۱۲/۲۲ - ۱۸:۱۹    
کتاب دختران آفتاب برای شانزدهمین مرتبه تجدید چاپ و از سوی انتشارات سروش وارد کتابفروشی ها شد.
فرهنگ امروز   ۱۳۹۴/۱۲/۲۲ - ۱۸:۱۹    
پنجاه گفت وگوی محمود گبرلو با هنرمندان سینمایی ایران از طیف های مختلف، در قالب یک کتاب منتشر می شود.
فرهنگ امروز   ۱۳۹۴/۱۲/۲۲ - ۱۶:۳۳    
تفاهم نامه همکاری میان موزه هنرهای معاصر تهران و موزه ملی ارمنستان به امضا رسید.
فرهنگ امروز   ۱۳۹۴/۱۲/۲۲ - ۱۶:۱۸    
آیین نکوداشت و رونمایی از دیوان اشعارمرحوم جواد آذر در فرهنگسرای نیاوران برگزارشد.
فرهنگ امروز   ۱۳۹۴/۱۲/۲۲ - ۱۶:۰۳    
اچ. جی. ولز نویسنده انگلیسی آثار علمی-تخیلی اهمیت زیادی در بین نویسندگان و خوانندگان علاقه مند به این ژانر دارد زیرا او اولین نویسنده ای بود که نوشتن این گونه داستانی را آغاز کرد ...
فرهنگ امروز   ۱۳۹۴/۱۲/۲۲ - ۱۵:۴۸    
یادداشت پیش رو با آسیب شناسی رویکرد معرفت شناسانه در تحول علوم انسانی، خطرات روش گرایی حاد، بی توجهی به تاریخ و میدان واقعیات اجتماعی و نیز ذهن گرایی و نخبه گرایی یک سویه آن را گوشزد می کند.
فرهنگ امروز   ۱۳۹۴/۱۲/۲۲ - ۱۵:۴۳    
افرادی که تاکنون در وب سایت اهل قلم ثبت نام نکرده اند، می توانند برای دریافت بن کارت های الکترونیکی ویژه نمایشگاه کتاب تا بیستم فرودین ماه 95 به سایت اهل قلم مراجعه و ثبت نام کنند.
فرهنگ امروز   ۱۳۹۴/۱۲/۲۲ - ۱۵:۱۹    
مجری و کارشناس برنامه مشاعره از انتشار سالنامه فرهنگی، هنری جدید با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی ریاست جمهوری خبر داد.
فرهنگ امروز   ۱۳۹۴/۱۲/۲۲ - ۱۵:۰۴    
سال نو و بهار نزدیک است. ایرانیان به رسم قدیم به یکدیگر عیدی می دهند و روزهای شیرینی را سپری می کنند. بسیاری از مردم ترجیح می دهند به یکدیگر کتاب عیدی بدهند اما نمی دانند چه کتابی بخرند ...
فرهنگ امروز   ۱۳۹۴/۱۲/۲۲ - ۱۴:۴۵    
نخستین مجلد از کتاب نقد حال اثر شهریار زرشناس توسط دفتر نشر معارف منتشر شد.
فرهنگ امروز   ۱۳۹۴/۱۲/۲۲ - ۱۴:۳۱    
واحد نظارت و ارزشیابی دفتر موسیقی مجوز 16 آلبوم و 8 تک آهنگ و 3 کنسرت را طی هفته گذشته صادر کرد.
فرهنگ امروز   ۱۳۹۴/۱۲/۲۲ - ۱۴:۱۶    
فرم ثبت نام برای علاقمندان استفاده از برنامه های سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر روی سایت جشنواره قرار گرفت.
فرهنگ امروز   ۱۳۹۴/۱۲/۲۲ - ۱۴:۰۱    
استان اصفهان تا ابتدای روز هشتم از آغاز طرح عیدانه کتاب با 3 هزار و 501 خریدار، پُرفروش ترین استان در طرح عیدانه کتاب شناخته شد.
فرهنگ امروز   ۱۳۹۴/۱۲/۲۲ - ۱۴:۰۱    
کتاب دگرگونی بنیادی فلسفه یونان در برخورد با شیوه اندیشه اسلامی تألیف مرحوم دکتر عبد الجواد فلاطوری به همت انتشارات مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران منتشر شد.
فرهنگ امروز   ۱۳۹۴/۱۲/۲۲ - ۱۳:۳۱    
نقد عقل محض کتابی است که ویراست جدید آن با ترجمه بهروز نظری از سوی انتشارات ققنوس منتشر شده است. این کتاب در دهه 1360 از سوی ادیب سلطانی به چاپ رسید ...
فرهنگ امروز   ۱۳۹۴/۱۲/۲۲ - ۱۳:۱۶    
آراء ژاک دریدا در علوم انسانی به میزبانی مجمع عالی حکمت اسلامی بررسی و بازخوانی می شود.
فرهنگ امروز   ۱۳۹۴/۱۲/۲۲ - ۱۳:۰۱    
فراخوان ارسال مقاله به فصلنامه مطالعات صلح با هدف جمع آوری ایده های جدید و نوآوری ها اعلام شد.
فرهنگ امروز   ۱۳۹۴/۱۲/۲۲ - ۱۲:۴۶    
آیین اختتامیه دهمین جایزه کتاب سال شعر خبرنگاران برگزار شد و برگزیدگان این دوره معرفی شدند. همچنین در این مراسم از علی باباچاهی برای سال ها فعالیت در حوزه شعر و ادبیات تجلیل شد.
فرهنگ امروز   ۱۳۹۴/۱۲/۲۲ - ۱۲:۳۱    
پرویز ضیاء شهابی، مترجم و هایدگرپژوه از ترجمه مدخل فلسفه فرهنگ نامه تاریخ و فلسفه خبر داد و گفت: به احتمال زیاد این اثر از سوی نشر مینوی خرد منتشر می شود.
فرهنگ امروز   ۱۳۹۴/۱۲/۲۲ - ۱۲:۱۶    
'پرناب موکرجی' رییس جمهوری هند جمعه شب در مراسمی از سه استاد هندی که خدمات برجسته ای درتوسعه و ترویج زبان فارسی داشته اند با اعطای گواهینامه افتخار و جایزه نقدی تقدیر کرد.
فرهنگ امروز   ۱۳۹۴/۱۲/۲۲ - ۱۲:۰۱    
کتابشناسی نسخ اسلامی شامل معرفی بیش از پنج هزار اثر نوشته شده درباره نسخ خطی اسلامی در آلمان منتشر شد.
فرهنگ امروز   ۱۳۹۴/۱۲/۲۲ - ۱۱:۴۶    
جلال تهرانی گفت: آنچه به توسعه فرهنگی می انجامد نوابغ نیستند بلکه جریان های فرهنگی هستند و ما در این جایزه می خواهیم بگوییم آدم های معمولی هم به شرط استمرار فعالیت شان می توانند موفق باشند.
فرهنگ امروز   ۱۳۹۴/۱۲/۲۲ - ۱۱:۳۱    
سازمان اسناد و کتابخانه ملی، این کتابخانه در طول ایام نوروز سال 95، تنها در روز نخست سال تعطیل است. این کتابخانه در دیگر روزهای نوروز 95 پذیرای علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی است ...
فرهنگ امروز   ۱۳۹۴/۱۲/۲۲ - ۱۱:۱۶    
نامگذاری سال 94 به عنوان سال تئاتر، بازسازی تئاتر شهر و افزایش بودجه 78 درصدی هنر نمایش برای سال 95 و... مهمترین اتفاقات امسال بودند.
فرهنگ امروز   ۱۳۹۴/۱۲/۲۲ - ۱۱:۱۶    
آگوستین می گوید: وقتی نخستین زن و مرد با حکم خدا مجازات شدند کل نژاد بشری که بنا بود به واسطه ی نخستین زن اولاد آدم بشوند ...
فرهنگ امروز   ۱۳۹۴/۱۲/۲۲ - ۱۱:۰۱    
رهبر ارکستر فیلارمونیک تهران با تشریح تازه ترین فعالیت های این مجموعه از برگزاری چند رپرتوار متفاوت و تولید یک آلبوم موسیقی در سال آینده خبر داد.
فرهنگ امروز   ۱۳۹۴/۱۲/۲۲ - ۱۰:۴۶    
امروز سالروز تولد شاعر و نویسنده فلسطینی، محمود درویش است.
فرهنگ امروز   ۱۳۹۴/۱۲/۲۲ - ۱۰:۴۱    
خواجه نصیر سه قوه ی اصلی برای انسان قائل است: عقل، شهوت و غضب. قوه ی عقل مربوط به نظر و قوه ی شهوت و غضب مربوط به عقل است ...
فرهنگ امروز   ۱۳۹۴/۱۲/۲۲ - ۱۰:۳۱    
جهان بین با اشاره به پیشرفت های پروسه تولید علوم انسانی اسلامی گفت: جریان مرتبط با علوم انسانی اسلامی توانسته از نقد، به سمت نظریه حرکت کند، هر چند هنوز عملکردها با مامویت ها تناسب ندارد.
فرهنگ امروز   ۱۳۹۴/۱۲/۲۲ - ۱۰:۲۶    
تهیه کننده مراسم نکوداشت عوامل و بازیگران سریال هزاردستان بیان کرد که در این مراسم برای اولین بار از نسخه اچ دی این اثر رونمایی می شود.
فرهنگ امروز   ۱۳۹۴/۱۲/۲۲ - ۱۰:۰۷    
دکتر فاطمه زیباکلام، استاد فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه تهران که بر اثر بیماری ناگهانی در بیمارستان بستری شده بود، دار فانی را وداع گفت.