ویژه برنامه ملکوت تکلم گرامیداشت شاعر فقید احمد عزیزی، روز پنجشنبه 19 بهمن ماه به همت مدیریت آفرینش های ادبی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در خانه شعر برگزار می شود.
محسن جوادی؛ معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین اختتامیه چهارمین دوره کارگاه خلق کتاب تصویری دستان با اشاره به تاثیر تصویر در حوزه نشر بر تقویت فرهنگ کتاب و کتابخوانی بر برگزاری نمایشگاه ...
نشست هم اندیشی تاسیس شرکت فراگیر صنفی ساعتی پیش با حضور جمعی از اعضای اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران برگزار شد، برپایی این نشست به دنبال مطالبه گروهی از اعضای اتحادیه بود.
رباعیات خیام (ادبیات ایران از دیروز تا امروز) از سری کتاب هایی است که ادبیات کهن ایران را به زبان ساده برای کودکان و نوجوانان شرح می دهد و قابل فهم می کند.
نقش ترجمه و کارکردهایش برای مطالعات زبان فارسی بسیار مهم است، متاسفانه برخی اوقات شاهد آن هستیم که برخی از مولفانی که در حوزه تالیف زبان و ادبیات فارسی کار می کنند ...
جمال الدین اکرمی، از نویسندگان راه یافته به مرحله نهایی سی وپنجمین دوره کتاب سال، با بیان اینکه اصل جشنواره کتاب سال تشویق کردن است نه کشف نخبه ها، گفت: می شود، دیگر انگیزه ای برای نوشتن رمان ندارم.
یوسف علیخانی که رمان جدیدش با عنوان خاما به تازگی وارد بازار نشر شده و در لیست پرفروش ها قرار گرفته معتقد است که فروش دو چاپ از یک کتاب در مدت زمان 15 روز برای کشوری هشتاد میلیونی چندان اتفاق ویژه ای ...
احمدعلی حیدری؛ با اشاره به میزبانی جمهوری اسلامی ایران از 10 پژوهشگر خارجی در آیین اختتامیه بیست و پنجمین دوره جایزه جهانی کتاب سال بر لزوم ترجمه آثار برگزیده تاکید کرد.
سی وپنجمین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و بیست وپنجمین جایزه جهانی کتاب سال، فردا(چهارشنبه 18 بهمن ماه) به کار خود خاتمه می دهد و برگزیدگان جوایز خود را از دست رئیس جمهوری دریافت می کنند.
کتاب ها در گروه های یازده گانه سی و پنجمین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران به رقابت می پردازند و ارزشمندترین کتاب ها در این رویداد فرهنگی معرفی می شوند.
انتشارات شمع و مه طی 15 سال اخیر در حوزه ترجمه و انتشار آثار ایرانی در انگلستان فعالیت داشته است؛ فعالیتی که با شائبه هایی مثل رانت و باند بازی همراه بوده و افشین شحنه تبار به قاطعیت آن ها را رد می ...
محسن ملکی می گوید: به هیچ وجه نباید تن به توهم بومی گرایی داد، این که مثلاً باید آثارمان را از خلال مفاهیمی ایرانی درک کنیم یا مثلاً در چهار مقاله عروضی به دنبال روشی برای نقد شازده احتجاب بگردیم ...