شنبه ۰۲ تیرساعت ۰۴:۲۱Jun 2024 22
جستجوی پیشرفته

خبرهای خبرگزاری کتاب ایران 17 دی 1397 - ibna.ir

خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1393 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1394 خبرگزاری کتاب ایران 30 اسفند 1395 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1396 خبرگزاری کتاب ایران 31 فروردین 1397 خبرگزاری کتاب ایران 31 اردیبهشت 1397 خبرگزاری کتاب ایران 31 خرداد 1397 خبرگزاری کتاب ایران 31 تیر 1397 خبرگزاری کتاب ایران 31 مرداد 1397 خبرگزاری کتاب ایران 31 شهریور 1397 خبرگزاری کتاب ایران 30 مهر 1397 خبرگزاری کتاب ایران 30 آبان 1397 خبرگزاری کتاب ایران 30 آذر 1397 خبرگزاری کتاب ایران 30 بهمن 1397 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1397 خبرگزاری کتاب ایران 1 دی 1397 خبرگزاری کتاب ایران 2 دی 1397 خبرگزاری کتاب ایران 3 دی 1397 خبرگزاری کتاب ایران 4 دی 1397 خبرگزاری کتاب ایران 5 دی 1397 خبرگزاری کتاب ایران 6 دی 1397 خبرگزاری کتاب ایران 7 دی 1397 خبرگزاری کتاب ایران 8 دی 1397 خبرگزاری کتاب ایران 9 دی 1397 خبرگزاری کتاب ایران 10 دی 1397 خبرگزاری کتاب ایران 11 دی 1397 خبرگزاری کتاب ایران 12 دی 1397 خبرگزاری کتاب ایران 13 دی 1397 خبرگزاری کتاب ایران 14 دی 1397 خبرگزاری کتاب ایران 15 دی 1397 خبرگزاری کتاب ایران 16 دی 1397 خبرگزاری کتاب ایران 17 دی 1397 خبرگزاری کتاب ایران 18 دی 1397 خبرگزاری کتاب ایران 19 دی 1397 خبرگزاری کتاب ایران 20 دی 1397 خبرگزاری کتاب ایران 21 دی 1397 خبرگزاری کتاب ایران 22 دی 1397 خبرگزاری کتاب ایران 23 دی 1397 خبرگزاری کتاب ایران 24 دی 1397 خبرگزاری کتاب ایران 25 دی 1397 خبرگزاری کتاب ایران 26 دی 1397 خبرگزاری کتاب ایران 27 دی 1397 خبرگزاری کتاب ایران 28 دی 1397 خبرگزاری کتاب ایران 29 دی 1397 خبرگزاری کتاب ایران 30 دی 1397 
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۱۷ - ۲۲:۱۰    
نامزدهای مرحله اول جایزه بوکر عربی که معتبرترین جایزه ادبیات داستانی جهان عرب است در حالی معرفی شدند که برای اولین بار در تاریخ برگزاری این جایزه 7 نویسنده زن به فهرست بلند این جایزه راه یافتند.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۱۷ - ۱۸:۳۱    
افسانه شعبان نژاد، نویسنده و شاعر شناخته شده ادبیات کودک و نوجوان، از ترجمه مجموعه قصه های بامشی پیشی و تالیف مجموعه بازی، شعر، نمایش برای کودکان خبر داد.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۱۷ - ۱۸:۳۱    
جنگل برای همه کتاب تصویری بدون کلامی است که با ایده پردازی و تصویرگری نازنین عباسی از سوی انتشارات فاطمی منتشر شده است.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۱۷ - ۱۸:۲۱    
برایان گارفیلد، نویسنده محبوب فیلمسازان هالیوودی دردهه 1970 و 80 میلادی و همچنین خالق کتاب آرزوی مرگ در سن هفتاد سالگی و پس از تحمل بیماری پارکینسون برای مدتی طولانی دار فانی را وداع گفت.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۱۷ - ۱۸:۱۶    
مهلت فراخوان مقاله دهمین همایش آنان که می اندیشند با عنوان بررسی و بازخوانی آرا و اندیشه های امام موسی صدر تمدید شد.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۱۷ - ۱۸:۱۱    
ه مناسبت هفته نهضت سوادآموزی نوسوادان از کتابخانه عمومی آیت الله فیض سرخه ای بازدید کردند.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۱۷ - ۱۸:۱۱    
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: حضور 12 هزار ناشر در استان و صدور 9 هزار مجوز کتاب در سال گذشته جایگاه استان قم را در بین استان های دیگر متمایز کرده است.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۱۷ - ۱۸:۱۱    
بیژن سمندر بنیان گذار سرودن شعر به گویش شیرازی در 81 سالگی درگذشت. از او به عوان احیاگر گویش شیرازی و سرودن شعر به این گویش یاد می شد.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۱۷ - ۱۸:۰۶    
به منظور هم افزایی و بهره گیری از توان و ظرفیت های موجود در کتابخانه های عمومی، مربیان نهضت و نوسوادان شهر باشت از کتابخانه عمومی امام علی (ع) این شهر بازدید شد.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۱۷ - ۱۸:۰۱    
اولین نشست مشورتی کارشناسان فرهنگی نهاد کتابخانه های عمومی کشور در منطقه 6 کشور به میزبانی استان سمنان برگزار شد.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۱۷ - ۱۸:۰۱    
کتابخانه های عمومی دوگنبدان با اجرای مسابقه نقاشی در مدارس و قصه گویی در مهد کودک ها، به استقبال گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی رفتند.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۱۷ - ۱۵:۵۱    
دبیرخانه جایزه ادبی آثار برتر نتایج نهایی اولین دوره از این جایزه را اعلام کرد.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۱۷ - ۱۴:۵۱    
امروز 17 دیماه یادروز خواجوی کرمانی است؛ کسی که گرچه دستی بر آتش انواع قالب های شعری داشت اما اوج شاعری اش در غزل نمایان شد.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۱۷ - ۱۴:۵۱    
مدیر خانه ادبیات استان کرمان گفت: مقدمات و رایزنی های اولیه برپایی جایزه ادبی خواجوی کرمانی در حال انجام است و امید داریم سال اینده 17 دیماه و در روز خواجوی کرمانی اولین دوره این جشنواره برگزار شود.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۱۷ - ۱۴:۴۱    
بیست و دومین کنفرانس بین المللی فلسفه زیبایی شناسی و هنر در ایتالیا برگزار می شود.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۱۷ - ۱۴:۲۶    
این نشست با حضور منصور ضابطیان با هدف نقدمحتوایی رمان سرزمین نوچ برگزار می شود.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۱۷ - ۱۳:۲۶    
نوا ذاکری، خبرنگار کتاب روزنامه قانون از شب گذشته به کما رفت در بیمارستان بستری شد.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۱۷ - ۱۲:۱۱    
کتاب صوتی امام خمینی نوشته امیرحسین فردی از سوی انتشارات مدرسه وارد بازار نشر شد.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۱۷ - ۱۳:۱۱    
صعود و عروج ، یادمانی برای جاوید الاثر ارتفاعات بازی دراز، منوچهر نظری است. در این کتاب زندگی نامه، دست نوشته های شهید و دلنوشته ها و خاطرات مرتبط به او به قلم مشترک قاسم اسدیان و مهدی نظری روایت می ...
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۱۷ - ۱۳:۱۱    
بنیاد شعر و ادبیات داستانی در طرح سربرگ اشعار و داستان های اعضای انجمن های ادبی هر استان را گردآوری و به صورت مجموعه های مستقل منتشر خواهد کرد.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۱۷ - ۱۲:۵۶    
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد مهدی عزیززاده را به عنوان رئیس دبیرخانه کمیسیون توسعه فعالیت های تبلیغی و ترویجی قرآنی کشور منصوب کرد.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۱۷ - ۱۲:۴۶    
آرش نصراصفهانی می گوید: گویا هیچ برخورد و رفتاری در برابر افغانستانی ها ضد اخلاق تفسیر نمی شود و آن ها اساسا خارج از حوزه اخلاق تعریف شده اند ...
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۱۷ - ۱۲:۴۶    
رئیس اتحادیه ناشران قم با اشاره به ضرورت تمرکززدایی در حوزه نشر گفت: اگر بخواهیم فرهنگ را گسترش دهیم ...
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۱۷ - ۱۲:۲۶    
پس از امضای میثاق نامه ترویج کتابخوانی توسط تعدادی از رستوران ها و کافه های دوستدار کتاب شیراز، ولوله ای برای برگزاری نشست های ادبی و جشن امضا کتاب در آنها ایجاد شده است.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۱۷ - ۱۲:۲۱    
معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب استان در بهمن ماه امسال خبر داد.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۱۷ - ۱۲:۱۶    
آیت الله نوری همدانی گفت: در دنیای امروز شبهات فراوانی در داخل و خارج از کشور علیه اسلام و مخصوصاً تشیع مطرح می شود که پاسخگویی به آنها مستلزم پرورش علما و فقهای فاضل و با اخلاص است.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۱۷ - ۱۲:۱۶    
محمد صالح علا می گوید: توصیه می کنم از آثار درمانی شاهنامه غافل نشویم. شاهنامه و شعرهای مولانا می توانند ما را به خوبی درمان کنند ...
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۱۷ - ۱۲:۱۶    
نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: فضای مجازی را باید با کارهای ایجابی، مدیریت کرد و تنها با کارهای سلبی نمی توان مانع از آسیب های فضای مجازی شد.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۱۷ - ۱۲:۱۱    
سی و هشتمین مهمانی چای و داستان با حضور داوود امیریان برگزار خواهد شد و این نویسنده درباره موقعیت طنز و چگونگی گسترش آن سخن خواهد گفت.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۱۷ - ۱۱:۵۱    
صدودوازدهمین نشست زرین قلم به نقدوبررسی اثری از جان گریشام اختصاص دارد.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۱۷ - ۱۱:۴۱    
کتاب بدرود دون پایگی: شناخت موانع پیشرفت در کار و حرفه و راهکاری عبور از آن ها نوشته شریل سندبرگ نقد و بررسی می شود.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۱۷ - ۱۱:۳۶    
تفکر آندلسی ابن عربی باعث شد تا مراحل فلسفی شدن عرفان به اتمام برسد و نظام معرفت شناسی نوینی در تفکر اسلامی بوجود آید ...
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۱۷ - ۱۰:۳۱    
نویسندگان معروفی چون مارگارت آتوود، هیلاری منتل، و..... آثار جدیدشان را در سال 2019 منتشر می کنند.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۱۷ - ۱۰:۲۶    
محمد کشاورز و جمعی از نویسندگان به بررسی آخرین اثر پیام یزدانجو می پردازند.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۱۷ - ۰۹:۵۶    
نوجوانان می توانند 19 حکایت پندآموز را در کتاب قصه های قدیمی اثر رامین جهان پور بخوانند.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۱۷ - ۰۹:۵۱    
حاج مهدی قلی خان هدایت، مخبرالسلطنه در کتابش- خاطرات و خطرات- درباره تاثیرات و واکنش های اجتماعی کشف حجاب در دوره رضاشاه می نویسد ...
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۱۷ - ۰۹:۴۶    
سه جوان ایده پرداز گرگانی، استارت آپی را ایجاد کرده اند در آن دارندگان کتاب های مختلف را به متقاضیانی که مایلند برای مدتی معین این کتاب ها را اجاره کنند، متصل می کندتا از این راه کسب درآمد کنند.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۱۷ - ۰۹:۴۶    
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان گفت: در حال حاضر هیچ کتابخانه ای در استان مشکلات سرمایشی و گرمایشی ندارد.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۱۷ - ۰۹:۳۶    
حسن بهرامی، نویسنده و شاعر مطرح کهگیلویه و بویراحمدی که برگزیده جوایز متعددی از جمله شعر فجر، صادق هدایت و جایزه شهید غنی پور بوده است، معتقد است: وضعیت کتاب و کتاب خوانی در ایران ...
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۱۷ - ۰۹:۳۱    
شیوا مقانلو، تعیین حقوق روشن ناشر و مترجم و ذکر تبصره هایی مختص به وضعیت کپی رایت اثر، حق تصمیم گیری درباره طرح جلد ...
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۱۷ - ۰۹:۲۶    
رشته کوه زاگرس به علت ساختارهای منحصر به فردی که به لحاظ زمین شناسی دارد، برای بسیاری از محققان و کارشناسان چالش برانگیز است.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۱۷ - ۰۸:۴۱    
کارشناسان و مسئولان فرهنگی شرکت کننده در میزگرد بررسی علل پائین بودن سرانه کتابخوانی در ایران ، عوامل مختلفی را در این رابطه برشمردند ...
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۱۷ - ۰۸:۴۱    
یک فعال حوزه لیتوگرافی با اشاره به ورود تکنولوژی های جدید در صنعت چاپ گفت: نیمی از لیتوگرافان مجوز دار به دلایل مختلف؛ ازجمله هم گام نشدم با تکنولوژی های روز، فعال نیستند.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۱۷ - ۰۸:۳۶    
کتاب پاریس دوراس تالیف آلن کندله شرح حال نویس فرانسوی است که در آن به مواجهه دقیق دوراس با شهر پاریس می پردازد و این فیلمساز و نویسنده فرانسوی را از منظر مواجهه با این شهر تعریف می کند.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۱۷ - ۰۸:۳۶    
شعله نام مجموعه اشعار، ترانه ها و طراحی های لئونارد کوهن است که پس از مرگش منتشر شد. ویلیام لوگان، شاعر و منتقد امریکایی نگاهی انداخته به این مجموعه.