دوشنبه ۰۷ خردادساعت ۰۲:۳۷May 2024 27
جستجوی پیشرفته

خبرهای خبرگزاری کتاب ایران 18 دی 1400 - ibna.ir

خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1393 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1394 خبرگزاری کتاب ایران 30 اسفند 1395 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1396 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1397 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1398 خبرگزاری کتاب ایران 30 اسفند 1399 خبرگزاری کتاب ایران 31 فروردین 1400 خبرگزاری کتاب ایران 31 اردیبهشت 1400 خبرگزاری کتاب ایران 31 خرداد 1400 خبرگزاری کتاب ایران 31 تیر 1400 خبرگزاری کتاب ایران 31 مرداد 1400 خبرگزاری کتاب ایران 31 شهریور 1400 خبرگزاری کتاب ایران 30 مهر 1400 خبرگزاری کتاب ایران 30 آبان 1400 خبرگزاری کتاب ایران 1 آذر 1400 خبرگزاری کتاب ایران 30 بهمن 1400 خبرگزاری کتاب ایران 1 اسفند 1400 خبرگزاری کتاب ایران 1 دی 1400 خبرگزاری کتاب ایران 2 دی 1400 خبرگزاری کتاب ایران 3 دی 1400 خبرگزاری کتاب ایران 4 دی 1400 خبرگزاری کتاب ایران 5 دی 1400 خبرگزاری کتاب ایران 6 دی 1400 خبرگزاری کتاب ایران 7 دی 1400 خبرگزاری کتاب ایران 8 دی 1400 خبرگزاری کتاب ایران 9 دی 1400 خبرگزاری کتاب ایران 10 دی 1400 خبرگزاری کتاب ایران 11 دی 1400 خبرگزاری کتاب ایران 12 دی 1400 خبرگزاری کتاب ایران 13 دی 1400 خبرگزاری کتاب ایران 14 دی 1400 خبرگزاری کتاب ایران 15 دی 1400 خبرگزاری کتاب ایران 16 دی 1400 خبرگزاری کتاب ایران 17 دی 1400 خبرگزاری کتاب ایران 18 دی 1400 خبرگزاری کتاب ایران 19 دی 1400 خبرگزاری کتاب ایران 20 دی 1400 خبرگزاری کتاب ایران 21 دی 1400 خبرگزاری کتاب ایران 22 دی 1400 خبرگزاری کتاب ایران 23 دی 1400 خبرگزاری کتاب ایران 24 دی 1400 خبرگزاری کتاب ایران 25 دی 1400 خبرگزاری کتاب ایران 26 دی 1400 خبرگزاری کتاب ایران 27 دی 1400 خبرگزاری کتاب ایران 28 دی 1400 خبرگزاری کتاب ایران 29 دی 1400 خبرگزاری کتاب ایران 30 دی 1400 
ایبنا   ۱۴۰۰/۱۰/۲۷ - ۱۳:۵۹    
کتاب پیوند خونی نوشته آثول فوگارد است که در سال 1961 در آفریقای جنوبی نوشته شده است و مباحثی چون تبعیض نژادی و آپارتاید را مطرح می کند.
ایبنا   ۱۴۰۰/۱۰/۲۲ - ۰۹:۵۹    
مجموعه فرهنگی و انتشاراتی پائو، ترجمه ژاپنی کتاب قالی شویان علی بلوکباشی را با عنوان آئینه ایران منتشر کرد.
ایبنا   ۱۴۰۰/۱۰/۲۱ - ۱۰:۴۴    
سیصد و چهل و پنجمین نشست علمی مرکز حافظ شناسی-کرسی پژوهشی حافظ با موضوع فیلمنامه های پویانمایی با اقتباس از تک بیت های غزلیات حافظ برگزار شد.
ایبنا   ۱۴۰۰/۱۰/۲۰ - ۱۳:۲۰    
کتاب مرور نوشتگان(سابقه پژوهش)؛ فنون مرور نظام مند و سنتی به همت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی به تازگی منتشر شده است.
ایبنا   ۱۴۰۰/۱۰/۱۹ - ۱۰:۵۰    
سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، فراخوان مقاله فصلنامه علمی تخصصی آرشیو ملی را منتشر کرد.
ایبنا   ۱۴۰۰/۱۰/۱۹ - ۰۹:۲۰    
با حضور جمعی از مسئولان و شاعران استان قزوین از کتاب شعر صوتی شعید سعید که شامل 50 سروده در مدح و رثای سردار دل ها شهید حاج قاسم سلیمانی است، رونمایی شد.
ایبنا   ۱۴۰۰/۱۰/۱۸ - ۲۱:۳۵    
معاون فرهنگی وزیر ارشاد با بیان این که تشکل ها برای اجرای برنامه های فرهنگی در ایام برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران برنامه ریزی کنند، اظهار کرد: این برنامه ها برای تشکل ها ...
ایبنا   ۱۴۰۰/۱۰/۱۸ - ۱۷:۴۰    
کتاب روباه و ستاره نوشته کورالی بیکفورد اسمیت با ترجمه شهناز صاعلی توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد.
ایبنا   ۱۴۰۰/۱۰/۱۸ - ۱۷:۳۵    
عباس کریمی عباسی، مترجم رمان خفاش که توسط نشر چترنگ به چاپ سوم رسیده، معتقد است؛ داستان اگر بومی نباشد محکوم به فراموشی است و رمان واقع گرای جنایی ایران باید کاراکترهایی ایرانی داشته باشد تا باورپذیر ...
ایبنا   ۱۴۰۰/۱۰/۱۸ - ۱۶:۴۰    
چاپ سوم کتاب شرح رساله المشاعر ملاصدرا نوشته ملامحمدجعفر لاهیجی با تصحیح و تحقیق سید جلال الدین آشتیانی به همت مؤسسه بوستان کتاب منتشر شد.
ایبنا   ۱۴۰۰/۱۰/۱۸ - ۱۶:۲۵    
شهر کتاب ایلام با حضور جمعی از مسئولان ادارات فرهنگی، نویسندگان، هنرمندان، ناشران و روزنامه نگاران ایلامی افتتاح شد.
ایبنا   ۱۴۰۰/۱۰/۱۸ - ۱۶:۱۰    
مرتضی کاردر ضمن بیان این که اولین دوره برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران با ابهاماتی برای تعدادی از ناشران همراه بود ...
ایبنا   ۱۴۰۰/۱۰/۱۸ - ۱۶:۰۰    
هفتمین نشست از سلسله نشست های تخصصی با عنوان نقد ویلیامز بر فلسفه اخلاق معاصر از سوی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران برگزار می شود.
ایبنا   ۱۴۰۰/۱۰/۱۸ - ۱۵:۴۰    
محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه نشست کارگروه ملی زیارت با بیان این که جلسات طرح تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی روند مثبتی را دنبال می کند ...
ایبنا   ۱۴۰۰/۱۰/۱۸ - ۱۵:۱۵    
هنر در مقام الهیات نوشته آندرئاس آندرئوپولوس، ارتباط میان هنر و دین را در نمایشنامه های یهودیان باستان، تراژدی یونانی، رنسانس، نماد بیزانس و کلیسای جامع قرون وسطایی بررسی می کند.
ایبنا   ۱۴۰۰/۱۰/۱۸ - ۱۵:۱۰    
مرکز تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با نیم قرن سابقه فعالیت در عرصه هنرهای نمایشی، برای برگزاری جشن های پنجاهمین سالگرد تاسیس خود آماده می شود.
ایبنا   ۱۴۰۰/۱۰/۱۸ - ۱۵:۱۰    
متروپولیت کالوژسکی، رئیس شورای نشر کلیسای ارتدوکس روسیه معتقد است هیچ نویسنده ای در دنیا همچون فئودور داستایفسکی این چنین عمیق بر خواننده خود تأثیر نگذاشته است.
ایبنا   ۱۴۰۰/۱۰/۱۸ - ۱۵:۰۵    
شیطان سفید اثر جان وبستر و کرایتون ستودنی نوشتۀ جی. اِم. بَری از سوی نشر متیس روانه بازار شدند.
ایبنا   ۱۴۰۰/۱۰/۱۸ - ۱۵:۰۰    
مدیر تولید انتشارات به نشر از در دست چاپ بودنِ رمانی با عنوان باغ پسته خبر داد که با وجودِ شکل و شمایلِ امروزی، اشاره ای به ماجرای فدک دارد.
ایبنا   ۱۴۰۰/۱۰/۱۸ - ۱۴:۴۰    
مترجم پکس معتقد است برای بچه ها کتاب خوب و خواندنی، اهمیت دارد حالا چه فرقی می کند این کتاب تالیف باشد یا ترجمه. این فضای محدود و دید بسته ماست که این موضوع را این اندازه مهم، جلوه می دهد
ایبنا   ۱۴۰۰/۱۰/۱۸ - ۱۴:۱۵    
دبیر اتحادیه ادکا گفت: همایش ملی ادکا با نام نقش ها، کارکردها و خدمات کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسانی تا تاریخ 15 بهمن برای ارسال مقاله و ثبت نام تمدید شد.
ایبنا   ۱۴۰۰/۱۰/۱۸ - ۱۴:۱۵    
حاج محمدصادق صافی گلپایگانی از پیشکسوتان کتابخانه مجلس شورای اسلامی در سحرگاه جمعه، 17 دی ماه 1400 دارفانی را وداع گفت.
ایبنا   ۱۴۰۰/۱۰/۱۸ - ۱۴:۰۵    
نشست تخصصی هستی نگاری در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به همت اداره کل پژوهش کتابداری و آموزش سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار شد.
ایبنا   ۱۴۰۰/۱۰/۱۸ - ۱۳:۴۵    
کتاب رهنمای دین؛ دستور تبلیغ رساله ای پیرامون امر به معروف و نهی از منکر به همت مؤسسه بوستان کتاب به چاپ رسید.
ایبنا   ۱۴۰۰/۱۰/۱۸ - ۱۳:۳۵    
انجمن کلام اسلامی حوزه با همکاری دبیرخانه علمی کنفرانس الهیّات عملی، هشتمین پیش نشست کنفرانس بین المللی الهیات عملی را برگزار می کند.
ایبنا   ۱۴۰۰/۱۰/۱۸ - ۱۳:۳۰    
نشست ادبی شعر معاصر آواژه یکشنبه (19 دی ماه) به میزبانی غلامرضا طریقی و با حضور شاعران مطرح در خانه شعر و ادبیات برگزار می شود.
ایبنا   ۱۴۰۰/۱۰/۱۸ - ۱۳:۳۰    
خانه آقای شاه محمدی و خانم دادوند، زوج کتابدوست مشگین شهری در اردبیل، تنها یک منزل مسکونی برای یک خانواده نیست؛ بلکه مأمن اهل محل است؛ تمام آنها که کتاب را آخرین پناه و مهربان ترین یار خود می دانند.
ایبنا   ۱۴۰۰/۱۰/۱۸ - ۱۳:۱۰    
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی، هنری مساجد یزد از آغاز داوری بیش از 2200 اثر در نخستین جشنوار شعر و داستان بچه های مسجد در این استان خبر داد.
ایبنا   ۱۴۰۰/۱۰/۱۸ - ۱۳:۰۰    
نماینده آیت الله سیستانی در ایران 450 جلد کتاب کودک به کتابخانه مرکزی قم اهدا کرد.
ایبنا   ۱۴۰۰/۱۰/۱۸ - ۱۲:۵۵    
مرجان ظریفی داستان نویس و از مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خوزستان، معتقد است: گاهی موضوع یک داستان با نوشتن چند خط کامل می شود و باید در پشت آخرین جمله یک نقطه گذاشت و آن را تمام کرد ...
ایبنا   ۱۴۰۰/۱۰/۱۸ - ۱۲:۳۵    
کتاب زندگینامه داستانی شهید حسین صافی با عنوان کبوتر قاصد از سوی انتشارات مدرسه روانه بازار نشر شد.
ایبنا   ۱۴۰۰/۱۰/۱۸ - ۱۲:۲۰    
کتاب هنر به روایت مدرسه دوباتن توسط طناز لایق هنرمند شیرازی ترجمه و به کتابفروشی ها آمد.
ایبنا   ۱۴۰۰/۱۰/۱۸ - ۱۲:۱۵    
مریم اخوتی، دبیر بورد کتابداری پزشکی کشور گفت: استفاده از شبکه های مجازی، مدیاها و پلتفرم های مختلف و همچنین فضای کتابخانه زنده در وب سایت کتابخانه های بیمارستانی باعث اطلاعات درمانی می شود.
ایبنا   ۱۴۰۰/۱۰/۱۸ - ۱۱:۴۵    
جواد کلاته عربی با بیان این که عملیات عطش قصه انسانیت را در دل جنگ روایت می کند، گفت: جنگ با نگاه واقعه محور ...
ایبنا   ۱۴۰۰/۱۰/۱۸ - ۱۱:۳۵    
مهشید میرمعزی، مترجم رمان وزن کلمات ، اثر پاسکال مرسیه، درباره ترجمه این اثر گفت: در زبان آلمانی درباره کسانی که بسیار سنجیده صحبت می کنند و کلمات را به درستی به کار می برند می گویند ...
ایبنا   ۱۴۰۰/۱۰/۱۸ - ۱۱:۳۰    
مدیر انتشارات دلیل ما با اشاره به استقبالی که از نمایشگاه مجازی کتاب فاطمی شده است گفت: هدف ما تبدیل این نمایشگاه به جریان فرهنگی است تا در طول سال کتاب هایی درباره حضرت زهرا (س) به خانه های مردم ...
ایبنا   ۱۴۰۰/۱۰/۱۸ - ۱۱:۲۵    
کامل جابر؛ سرهنگ عراقی در آخرین شب در خرمشهر ، خاطرات خود از نحوه فتح خرمشهر توسط رزمندگان ایرانی را روایت می کند ...
ایبنا   ۱۴۰۰/۱۰/۱۸ - ۱۱:۲۵    
شبکه اجتماعی اینستاگرام، صفحه شخصی محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را مسدود کرد.
ایبنا   ۱۴۰۰/۱۰/۱۸ - ۱۰:۴۰    
فائزه فرهودی، دانش آموخته مقطع دکترای تخصصی علم اطلاعات و دانش شناسی از برگزاری وبینار عملیاتی سازی الگوی بومی مدیریت بحران در سازمان ها خبر داد و گفت ...
ایبنا   ۱۴۰۰/۱۰/۱۸ - ۱۰:۳۰    
مدیر انتشارات آوند دانش با اشاره به مزایای استفاده از قابلیت کیوآرکد در کتاب های این انتشارات اظهار کرد: مخاطبان می توانند با اسکن این کدها اطلاعاتی شامل طرح جلد، چکیده ...
ایبنا   ۱۴۰۰/۱۰/۱۸ - ۱۰:۳۰    
وبینار بلاگری کتاب؛ از ترویج کتابخوانی تا درآمدزایی با هدف آشنایی با قواعد و فواید بلاگری کتاب، محتوای اثر بخش، قصه گویی و بلاگری، درآمدزایی و پرداختن به موضوع پرسونال برندینگ برگزار می شود.
ایبنا   ۱۴۰۰/۱۰/۱۸ - ۱۰:۱۵    
امروز تحرک اجتماعی در آمریکا از اروپا کم تر است، ولی رویای آمریکایی، رویایی که با پروپاگاندا گسترش یافت، همچنان پا برجاست
ایبنا   ۱۴۰۰/۱۰/۱۸ - ۱۰:۰۵    
یاسر خواجوی گفت: به نظر می رسد با توجه به درصد بالای افرادی که در جامعه با اختلالات اضطرابی دست به گریبان هستند، آشناسازی خانواده ها ...
ایبنا   ۱۴۰۰/۱۰/۱۸ - ۱۰:۰۵    
مدیر انتشارات کوله پشتی می گوید، سال گذشته کتاب ها با کاغذ دولتی منتشر می شدند و حالا که گرانی کاغذ باعث افزایش قیمت کتاب از صفحه ای 200 به 300 تومان شده، یارانه نمایشگاه نیز باید افزایش یابد.
ایبنا   ۱۴۰۰/۱۰/۱۸ - ۱۰:۰۰    
یعقوب آژند، پژوهشگر و مترجم گفت: کتاب تحلیلی از تاریخ ایران مدرن اوایل دوره قاجار تا سال 1337ه.ش را در برمی گیرد، کتابی که وقایع نگاری تاریخ نیست بلکه تحلیلی از تاریخ ایران در بازه زمانی است.
ایبنا   ۱۴۰۰/۱۰/۱۸ - ۰۹:۵۰    
پروفسور فرانک فن هیپل مقام سابق کاخ سفید و استاد دانشگاه پرینستون می گوید کشورهای هسته ای در حال افزایش ذخائر بمب اتمی خود هستند و جامعه بین المللی هیچ اطلاعی از برنامه هسته ای اسرائیل ندارد.
ایبنا   ۱۴۰۰/۱۰/۱۸ - ۰۹:۴۵    
حبیبی می گوید: برای من ترجمه صرفاً یکی دیگر از فرم های تولید مفاهیم و سلاح های معرفتی است که در صورت تداوم و تعقیب آنها در دنیای ایده ها و بدن ها می تواند مونتاژهایی بدیع و مؤسس ایجاد کند و همزمان ...
ایبنا   ۱۴۰۰/۱۰/۱۸ - ۰۹:۰۵    
کتاب اصول اقتدار، نمونه ای برای جهاد تبیینی به قلم حجت الاسلام راجی روانه بازار نشر شد.