سایر منابع:
سایر خبرها
اختلاف دارند، قرآن آن ها را فقط با اختلاف در رنگ در ردیف حیوانات و گیاهان نام می برد. آن جا که فرمود: درخت ها و گیاهان و میوه های رنگارنگ روییده می شوند، درباره ی انسان هایی که اندیشه و فکری ندارند نیز همین تعبیر را دارد: فقط خردمندان و دانشمندان و علمای متعهد و با عمل را استثنا می کند. در سوره ی فاطر می فرماید: ( أَلَمْ تر أَنَّ اللَّهَ أَنزَلَ مِنَ السَّماءِ مَاءً ) (15) خدا از آسمان باران نازل ...
این نکته، به وضع قوانین می پردازند آمده است: (إِنَّهُمْ کَانُوا إِذَا قِیلَ لَهُمْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ یَسْتَکْبِرُونَ) (صافات: 35 ); اینان این گونه بودند که تا به آن ها گفته می شد خدایی جز خدای یگانه نیست سرپیچی می کردند. پس از آنچه بیان شد معلوم می شود که اساس تفکر اسلامی در منشأ قانونگذاری و مشروعیت مقررات حقوقی، خداوند متعال و وحی (توحید محوری) است و در اندیشه غرب اساس، انسان و ...