سایر منابع:
سایر خبرها
مارال جیرانی: مُد به فرهنگسازی نیاز دارد
در دنیایی که اطلاعات بسرعت رد و بدل می شود، بسرعت می توان سره را از ناسره و خوب را از بد جدا کرد، مثلا اکنون همه می دانند مانتوهایی که پشت آنها نوشته من ملکه هستم جواب نداده و فقط بازار جُک را داغ کرده است، البته در این فضا به خانم ها هم توهین های زیادی شده است، اما نمی توان جواب قانع کننده ای به این مسخره بازی ها داد، چون از قدیم گفته اند: خودکرده را تدبیر نیست! اما این ملکه های دروغین چگونه به شعار خانم های ما تبدیل شد و پوشش و مد را زیر سوال برد؟ با مارال جیرانی طراح لباس در این باره همصحبت شدیم. او دختر فریدون جیرانی است و طراحی لباس سریال معمای شاه را هم به عهده داشته است. چطور شد به طراحی لباس علاقه مند شدید؟ علاقه اصلی ام طراحی مد بود، چون طراحی لباس برای سینما، تئاتر و تلویزیون کاملا با طراحی مد فرق دارد، اما در کشور ما فضای مد زیاد باز نیست، به همین دلیل به سمت طراحی لباس سینما رفتم . در سینما و تلویزیون برای طراحی لباس دستتان باز است؟ محدودیت که خیلی زیاد است، اما گاهی در تلویزیون لباس های خوبی برای سریال ها دیده می شود مثل لباسی که برای خانم آزاده صمدی در سریال انقلاب زیبا طراحی شده بود. به نظر می رسد اگر لباس پوشیده باشد، برای زیبایی آن مشکلی وجود ندارد. من سریال انقلاب زیبا را ندیدم، اما گاهی استثنا پیش می آید و لباس مناسبی برای بازیگر طراحی می شود. واقعیت این است که الان شرایط به گونه ای است که برخی بازیگران ترجیح می دهند از لباس های خودشان برای فیلم یا سریال استفاده کنند. طراحان لباس در تلویزیون عملا کاری انجام نمی دهند و فقط سعی می کنند ترکیب لباس (ست کردن) آنها مناسب باشد. در صورتی که طراحی لباس برای شخصیت منفی، مثبت یا حتی خنثی کاملا با هم فرق دارد. لباس شخصیت های سریال ها و فیلم ها می تواند در ارائه مد و نوع لباس مردم جامعه هم تاثیرگذار باشد؟ دقیقا می تواند این تاثیر را داشته باشد، اما واقعیت این است که الان بیشتر برنامه های ماهواره و شبکه جِم روی انتخاب برخی افراد برای لباس تاثیر گذاشته است. این برنامه ها کاملا روی فرهنگ کشور ما تاثیر دارد و دقیقا می توان مصداق تهاجم فرهنگی را در سطح جامعه دید. سریال های بسیار سطحی ماهواره، سلیقه و رفتار مردم را نشانه گرفته و یکی از راه های برون رفت از این شرایط، تولید و پخش برنامه و سریال های خوب از تلویزیون کشور خودمان است تا مردم به جای تماشای ماهواره، برنامه های خودمان را تماشا کنند، آن زمان است که می توان امیدوار بود مردم به فرهنگ خودمان علاقه مند شوند. مانتوهایی که روی آنها نوشته هایی مانند"IM QUEEN" (من ملکه هستم) مد شده، مانتوهای ارزان قیمتی هستند که خیلی ها آن را می پوشند، بدون این که حتی مفهوم آنچه را پوشید ه اند، بدانند. این طراحی ها از کجا می آید؟ ما در کشورمان طراحان لباس خوبی داریم که می توانند لباس های بسیار مناسبی طراحی کنند، اما به آنها بها داده نمی شود، به همین دلیل کارهای آنها زیرزمینی شده و مشتریان خاص خود را پیدا می کند. واقعیت این است برای عموم مردم و جوانان لباس مناسبی طراحی نمی شود که آنها بتوانند از آنها استفاده کنند. در چنین شرایطی نباید انتظار داشت جوانی که بنا به شرایط سنی، یکی از دغدغه هایش مد است، به سمت لباس های بی هویت نرود. به نظرم برای جلوگیری از این مدها باید با توجه به فرهنگ کشورمان لباس طراحی کنیم و آن را در اختیار مردم قرار دهیم. منظورتان از مد های زیرزمینی چیست؟ مزون هایی که مشتری های خاص خود را دارند و برای عموم مردم لباس طراحی نمی کنند. البته در همین مزون ها می توان لباس های خوبی را هم پیدا کرد که با فرهنگ ما سازگاری دارد. لباس هایی را که آنها طراحی می کنند، می توان در مانتوفروشی ها ارائه کرد و به مردم نشان داد به جای خرید مانتوهای نوشته دار و بی هویت می توان از مانتوهای زیبا با طراحی اصیل و خوب استفاده کرد. اما مانتوهایی که روی آنها کار شده و معروف به سنتی هستند، قیمت بالایی دارد و معدودی از مردم می توانند آنها را خریداری کنند. این درحالی است که مانتوها و لباس های ارزانی که برای طراحی آنها فکر نشده است، بیشترین آسیب را به جامعه می رسانند. باید دولت از خط تولید لباس های خوب با طراحی مناسب حمایت کند و آنها را در اختیار قشری بگذارد که توانایی خرید مثلا مانتویی به قیمت 300 200 هزار تومان را ندارد. طراحان، لباسی را که طراحی می کنند نمونه های اصل و مرغوب آن در کارگاه هایی تولید می شود که بازارشان فروشگاه های گران قیمت است. این فروشگاه ها مشتریان خاص خود را دارند، اما کپی آنها که کیفیت مناسبی ندارد و گاهی طراحی اولیه هم مخدوش شده با قیمت پایین به قشری فروخته می شود که توانایی خرید مانتوها و لباس های گران را ندارند. به نظر می آید، عموم مردم دوست ندارند لباس ها و مانتوهای سنتی و اصیل بپوشند و بیشتر به لباس هایی گرایش دارند که ریشه در فرهنگ ما ندارد. مثلا از مانتو با نوشته من ملکه هستم بیشتر از مانتویی استقبال می کنند که در طراحی آن از طرح کاشی های اصفهان استفاده شده است، برای این بخش چه باید کرد؟ این گرایش ریشه در سریال ها و کانال های مد ماهواره ای دارد. مردمی که مخاطب این آثار هستند، تمایل دارند ش ...
چگونه گوینده خبر شوم؟
این هنر، موهبتی است که در نهاد برخی افراد مستور مانده و باید این گوهر باارزش را در جوهر وجودی آنها کشف کرد و پرورش داد. جوانان بسیاری هستند که با شنیدن یا دیدن خبر گویندگان تلویزیون و رادیو به این شغل هنرگونه مشتاق می شوند و سوالات فراوانی برایشان پیش می آید که آیا آنها هم می توانند گوینده خبر شوند؟ آیا گوینده شدن شرایط، توانایی و سواد خاصی می خواهد؟ آیا مراکزی برای کشف استعدادهای آن وجود دارد؟ جام جم در مصاحبه با چند نفر از استادان و پیشکسوتان گویندگی خبر این سوالات را مطرح کرد تا رهنمودهای این افراد،چراغ راهنمایی برای مشتاقان فن، هنر و علم گویندگی خبر باشد. تمرین، تمرین و تمرین فواد بابان/ پیشکسوت گویندگی خبر آموزشگاه هایی به صورت محدود و معدود در تهران راه اندازی شده اند که رشته گویندگی خبر را تدریس می کنند و آموزش می دهند. ضروری است چنین آموزشگاه هایی در شهرستان ها هم ایجاد شود یا مراکز صدا و سیما در استان ها همتی کنند تا جوانی که علاقه مند به حضور در عرصه گویندگی خبر است بتواند استعداد و توانایی خود را درک کند. استعدادها و صداهای نابی در شهرستان ها وجود دارند که باید کشف و در حوزه خبر به کارگرفته شوند. یک دانشجوی گویندگی خبر باید دارای دو ویژگی ژنی و اکتسابی باشد. ویژگی ژنی به مجموع استعدادهای ذاتی و خدادادی گفته می شود مانند صدا و صورت خوب و مناسب و ویژگی های اکتسابی به مواردی اطلاق می شود که از طریق آموزش آکادمیک و مطالعه حاصل شود. صدای بم برای گویندگی خوب نیست، چراکه دامنه رشد آن یک ربع است. همچنین صدای زیر هم دامنه کمی دارد و به یک ربع محدود می شود، اما صدای میانه صدایی مناسب برای گویندگی خبر است، چراکه از دامنه یک ربع بالا و یک ربع پایین برخوردار بوده و قدرت مانور بالایی دارد. صدای بم در آثار سینمایی و صدای زیر برای برنامه کودک مناسب است. لذا یک گوینده خوب باید با تمام پرده های آوایی و تکنیک های بلندی و زیری صدا آشنا باشد. کسی که روی صدای خود تمرین کند و از صدای رسا و مناسبی برخوردار باشد نه تنها در استودیوی خبر، بلکه در زندگی فردی و اجتماعی نیز می تواند از آن استفاده کند. به عبارتی، مردم روی افرادی که دارای صدای رسا، سواد و سخنوری هستند بیشتر حساب می کنند. فن بیان در گویندگی خبر مجموعه ای از تکنیک های زبان بدن و زبان گفتار است. این فن به نوعی یک معیار و استاندارد برای بیان مناسب گویندگی است. لذا یک گوینده هر اندازه که در این حوزه مطالعه داشته باشد باز کم است و باید اطلاعات خود را همیشه به روز نگه دارد. گوینده ای که دستش به واسطه نداشتن مطالعه مستمر برای مخاطب رو شود دیگر نمی تواند اعتماد مخاطب را جلب کند. یک دانشجوی گویندگی باید دارای سه ویژگی رفتاری باشد. اول عشق، دوم عمل و سوم علم و مطالعه است. یک گوینده باید عاشق کارش باشد و این عشق را در عمل با حضور بموقع و انجام کار به نحو احسن نشان دهد. از این دو مهم تر، مطالعه و تمرین است. گویندگی یعنی تمرین، تمرین و تمرین. گوینده بدون مطالعه، گوینده نیست، چراکه گویندگی هم هنر است و هم فن. در دوره ای برخی استادان گویندگی مانند آقایان افشار، سلطانی، حیاتی و بختیاری و برخی دیگر حضور داشتند و در کنار آنها و از بدحادثه، من هم کار گویندگی را شروع کردم و به عبارتی مردم لطف داشتند و مرا تحمل می کردند. بیراهه زیاد و راه، اندک استاد امیر نوری. مدرس و پیشکسوت گویندگی خبر همان گونه که بسیاری از جوانان علاقه مند رشته بازیگری و نمایش هستند و برای یادگیری و ارضای علاقه خود به آموزشگاه های بازیگری می روند، برخی افراد هم دیده می شوند که علاقه مند مشتاق گویندگی خبر در رادیو و تلویزیون هستند. گویندگی خبر علاوه بر استعداد ذاتی و جوهر خداداد که شرط نخست ورود به این عرصه است، الزامات دیگری هم می طلبد. برخورداری از اندام های صوتی سالم مانند لب، دهان، دندان، زبان، حلق، ریه و حنجره سالم به همراه آهنگ و تُن صدا از پیش شرط های ابتدایی برای گویندگی خبر است. شروط و ویژگی های دیگری نیز وجود دارد که جنبه اکتسابی دارند. اولین ویژگی اکتسابی یک فرد علاقه مند به فراگیری فنون و علم گویندگی خبر، آموزش صحیح دستور زبان و روان خوانی ادبیات فارسی است. برای یک گوینده خبر، زبان فارسی تنها کلمات و جملات پشت سرهم نیست، بلکه هر حرف و کلمه دارای وزن و موسیقی و آهنگ است. یک گوینده خبر باید با وزن و موسیقی کلمات آشنا باشد تا بتواند از یک سو به بهترین شکل محتوا و پیام خبر را انتقال دهد و از سوی دیگر گوش مخاطب را شیفته آهنگ صدای خود کند نه این که او را خسته کند. سلامت این اندام یک حالت بالفعل است و برای بالقوه شدن آن فرد باید در دوره های آموزشی گویندگی خبر شرکت کند و جدیت داشته باشد. فن بیان یکی از آموزش های مهم رشته گویندگی خبر است. این فن یعنی فراگیری اصول و قواعد بیان درست، یعنی بیان قاعده مند با معیارهای زبان فارسی. فن بیان به تعریفی یعنی موسیقی کلام فارسی. این فن باعث می شود ما از تمام یا بیشتر تارهای صوتی و حنجره خود بهره ببریم، آنها را پرورش دهیم تا به صدایی پُر و به اصطلاح کوک شده برسیم. فن بیان ...
مجری، نماد سلیقه یک ملت است
مردم تهران و شهرری سال 1337 و مردم آبادان و خرمشهر سال 1339، تلویزیون را به خانه های خود بردند. پخش برنامه ها سیاه و سفید بود و وزارت پست و تلگراف و تلفن امتیاز تاسیس آن را به بخش خصوصی داده بود. در آن زمان شیوه پخش برنامه ناچار مستقیم بود، زیرا دستگاه ضبط برنامه های تلویزیونی هنوز تکمیل نشده بود و اولین برنامه سازان و تهیه کنندگان تلویزیونی مجبور بودند از مجریان مسلط و با استعداد استفاده کنند. هنوز شبکه های گوناگون از راه نرسیده بودند و فقط یک شبکه در خیابان الوند داشتیم و بس! اما امروز در عصر پدیده های انبوه زندگی می کنیم که مقوله ای کاملا مجزا و بسیار مفصل است. همان قدر که تعریف انسان عصر جدید پیچیده و دشوار است، برنامه سازی و اجرای برنامه برای این انسان هم پیچیده و مستلزم دانش و آگاهی بسیار است. در برنامه های تلویزیونی مجری، نماینده و نتیجه سلیقه مدیر شبکه و حتی نماد سلیقه یک ملت است. فرض کنید که من و شما به تماشای چند برنامه تلویزیونی از کشورهایی مانند تانزانیا، بنگلادش، برمه، گینه و مانند آن نشسته ایم و زبان مردم آن سرزمین را نمی دانیم و از قاب تلویزیون، مردم سرزمین دیگری را در زیر ذره بین نگاه خود داریم. پس از دیدن چند برنامه از کشورهایی که به آن سفر نکرده ایم و چندان اطلاعی از وضعیت آن نداریم، ناخودآگاه انگاره های ذهنی در باره آن کشور در اندیشه ما شکل می گیرد. بنابراین مجریان تلویزیونی که خط اول تماس شبکه با تماشاگران هستند، نه تنها بر کودکان ما، نوجوانان یا جوانان این سرزمین بلکه روی اذهان، افکار، سلیقه، رفتارها و اندیشه میانسالان نیز تاثیر آشکار و پنهان برجا می گذارند. در درجه نخست لباس، آرایش موها و هر چه که ظاهر آدمی نامیده می شود و سپس در مرتبه بعدی، شیوه حرف زدن مجری با تماشاگران، تکلیف برنامه را در دقایقی بسیار کوتاه در همان لحظات آغازین با تماشاگر روشن می کند اما مسئولیت ها صرفا متوجه مجری نیست. در روند شکل گیری و زنجیره تولید آثار تلویزیونی، نقش اصلی به عهده تهیه کننده است که سایه ای از مدیر شبکه محسوب می شود. روی تهیه کننده بیشتر از همه تاکید می کنم...! و بدانیم که این حرفه تعریف مفصلی دارد. تهیه کننده باسلیقه، دانا و باسواد می داند که مجری، دکور، لباس، زبان بدن و چهره، نور، رنگ، موسیقی، خط، گرافیک و تمام مبانی زیباشناختی در روان شناسی تاثیر، هر کدام در جای خود چه اهمیت حیرت آوری دارند. در نتیجه به هنگام بسته شدن نطفه یک برنامه تلویزیونی، همانا تهیه کننده است که مخاطب شناسی و هدف را در عصر کثرت ها، مدنظر قرار می دهد و بهترین و مناسب ترین مجریان را برمی گزیند. گرچه مسئولیت حضور و انتخابش بر دوش تهیه کننده است، اما مجری تلویزیون نمی تواند و نباید فراموش کند که نماد سلیقه تمام مردم سرزمینش محسوب می شود و باید او نیز به فرهنگ، روان شناسی تاثیر و مخاطب شناسی آگاه و مطلع باشد. دکتر اکبر عالمی دانشیار رشته سینما و تلویزیون ...
داستان هایی ساده با مفاهیم عمیق انسانی
. ماجراها با ورود سارا استنلی به اونلی آغاز می شود. او که مادرش را از دست داده اکنون باید پیش خاله ها و دایی اش زندگی کند. داستان در قسمت های اولیه، جدال سارا با بچه ها در جزیره بخصوص دختر دایی و پسر دایی اش و اختلاف عقیده با خاله سختگیرش است. در ادامه ماجراها با بزرگ شدن بچه ها شکل دیگری می گیرد. تصمیم فیلیسیتی برای ورود به دانشکده پزشکی و ازدواجش با گاس پایک و تلاش فیلیکس برای این که حرفه پدرش ...
پریا دغدغه جوانان را دارد
چطور شد که در مجموعه پریا ایفای نقش کردید؟ در باره ویژگی های این نقش برایمان می گویید؟ آقای عفیفه، مرا برای بازی در این مجموعه دعوت کرد و بعد از این که فیلمنامه را خواندم، با هم به دفتر حسین سهیلی زاده رفتیم و بیشتر در باره کار صحبت کردیم. موضوع به روز سریال مرا برای بازی در این نقش ترغیب کرد چرا که دغدغه اش، جوانان بود. سریال همچنین ارتباط خانواده ها با هم و مشکلات میانشان را به چالش می کشد و خود من هم همواره عقیده ام بر این بوده که باید از جوانان مراقبت و سعی کنیم آنها را از تمام خطرهایی که بر سر راهشان است آگاه سازیم. بنابراین بازی در این نقش را پذیرفتم. در نقش پدری هستید که هم با فرزندش درگیری دارد و هم در زندگی شخصی اش دنبال اتفاقاتی تازه است. تعریف خود شما از شخصیت حسین آقا چیست؟ او را چگونه شخصیتی می دانید؟ من معمولا نقش های منفی یا سیاه را قبول ندارم، بلکه فکر می کنم این برخورد آدم ها در موقعیت های گوناگون و در مواجهه با اتفاقات مختلف است که موجب می شود مسیر زندگی آنها به سمت و سویی برود یا افراد دیگر آنها را آدم های بدی بدانند. حسین آقا، پدر کیوان هم فردی دلسوز است که همسرش را از دست داده و تنهاست و سعی می کند این مشکلات گوناگون زندگی اش را به گونه ای برطرف کند و در عین حال، هوای تمام اعضای خانواده خودش و همسر سابقش را هم داشته باشد. اگر نگاه کنید مابه ازای تمام شخصیت های این قصه در زندگی واقعی خودمان هم پیدا می شود. چقدر تلاش کردید که به تصویر کشیدن این شخصیت، دور از کلیشه های مرسوم باشد، خصوصا این که شما اخیرا نقش پدر مجموعه شهرزاد را بازی کرده بودید و حالا حسین آقا هم پدری با خصوصیاتی شبیه جمشید است. تمام آدم ها شخصیت هایی متفاوت با هم دارند. هر کدام از ما بینش و جهان بینی مختص خودمان را داریم و لذا دو پدر شاید به لحاظ قیافه قدری شبیه یکدیگر باشند اما هر کدامشان نوع تفکر خود را دارند و شخصیت هایی جداگانه اند. لذا من شباهت میان این دو نقش را رد می کنم. حسین مردی است که دلش شور بچه هایش را می زند و می کوشد مشکل آنها را به دوش بکشد؛ شاید پسرش را تنبیه هم بکند اما همه کارهایش از سر دلسوزی و عشق است و بچه ها مهم ترین دستاورد زندگی اش هستند. در نگاه به کارنامه بازیگری شما نقش های بسیار متنوعی از تاریخی گرفته تا حتی خیلی منفی شبیه مجموعه خانه ای در تاریکی می توان دید، اما به نظر می رسد در سال های اخیر از این گونه نقش ها کمی فاصله گرفته اید و نقش های ساده تر را ترجیح می دهید. آیا این انتخاب شخصی خودتان بوده است؟ ویژگی های نقش خیلی برایم فرقی نمی کند. من بازیگرم؛ دلم می خواهد نقش شخصیت هایی را در ژانرهای مختلف ایفا کنم و در وهله اول آن شخصیت به دلم بنشیند. در حال حاضر، مدت هاست دلم می خواهد نقش خواجه تاجدار، آغامحمدخان قاجار را در مجموعه ای بازی کنم و این جزو آرزوهای بلندمدتم است. آغامحمدخان آدمی است که وجوه زیادی به لحاظ پرداخت دارد و از زمان دربند بودنش تا اوج قدرت و عصیان او را می توان به تصویر کشید و نقش برای یک بازیگر هم جای کار زیادی دارد. تاکنون این ایده تان را با کارگردانی هم مطرح کرده اید؟ نه. خودتان چطور؟ تصمیم ندارید در صورتی که امکانش فراهم شد این مجموعه را بسازید و کارگردانی کنید؟ حقیقتا علاقه ای به این کار ندارم. ترجیحم این است در همان وظیفه ای که بر عهده ام گذاشته شده ایفای مسئولیت کنم و به دنبال حوزه های های مختلف دیگر نباشم. با یک دست دو هندوانه برنمی دارم و تلاشم این است که همان بار خودم را بدرستی به مقصد برسانم! به مجموعه پریا برگردیم. تجربه همکاری با سعید سهیلی زاده را چگونه دیدید؟ از بازی در این مجموعه رضایت دارید؟ آقای سهیلی زاده از مردان نیکی است که من سابقه همکاری با او را در سال 73 برای یک بار داشتم، اما بعد از آن همکاری دوباره میسر نشد تا این مرتبه که باز وقتی اطلاع دادند من سر کار شهرزاد بودم، اما طرح فیلمنامه را خواندم و از داستان خوشم آمد. گروه بازیگران سریال هم همه افرادی هستند که تاکنون تجربه همکاری مشترک را با هم نداشته اند؛ درست است؟ با خانم بایگان چرا؛ پیش از این در فیلم سینمایی مرد عوضی همبازی بودیم اما چندان صحنه مشترکی نداشتیم و فقط ایشان را می شناختم. در این سریال، بازی مستقیم با ایشان دارم و هر بار شخصیت خوب و پشتکارشان را ستایش می کنم. از تجربه همکاری با بقیه بازیگران هم رضایت دارم. فکر می کنید رابطه میان شخصیت شما (حسین آقا) با خانم بایگان (نیره خانم) در طول داستان بدرستی شکل گرفته است؟ به نظر نمی رسد، این دو نفر دیالوگ هایی کمی سبکسرانه برای سن خود دارند؟ نه. به عقیده من این دو نفر افرادی هستند که جوانی خودشان را از دست داده اند، اما هنوز می توانند به زندگی کردن ادامه بدهند و این اتفاقا نکته ای مثبت برای مخاطبینی است که ممکن است همسرشان را از دست داده باشند. به نظرم هیچ کس نباید تنها بماند، چرا که تنهایی آدم را از پا در می آورد. خود من هرگاه همسرم برای یک هفته به مسافرت می رود یا من از خانه دور می شوم احساس تنهایی و دلگیری می کنم و خیلی از آثاری را که در شهرستان فیلمبرداری می شوند، به همین دلیل قبول نمی کنم؛ مگر این که خانمم همراهم باشد. اتفاقا احساس می کنم آدم ها در این سن خیلی بیشتر به هم احتیاج دارند و اعتقادم بر این است که همه تا زمانی که می توانند باید از تنهایی فرار کنند. و صحبت پایانی؟ امیدوارم همه مردم این مجموعه را با دقت تماشا کنند؛ چرا که مسائلی در آن مطرح شده که در جامعه امروزمان موضوعیت دارد، بخصوص لازم است که جوانان آگاهی هایی نسبت به زندگی شان کسب کنند؛ ...
دورهمی جمعه پخش نخواهد شد
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) برنامه تلویزیونی دورهمی فقط در روز جمعه پخش نخواهد شد. این برنامه تلویزیونی به کارگردانی و اجرای مهران مدیری با بخش های نمایشی و حضور مهمان های برجسته، پنجشنبه شب ساعت 21 و شنبه شب راس ساعت 23 پخش می شود. دورهمی به کارگردانی مهران مدیری و با بازیگری الیکا عبدالرزاقی، محمد نادری، مهران رنجبر، سروش جمشیدی، امیر جنانی، رامین ناصر نصیر، و لیلا ایرانی،از پنجشنبه تا شنبه، هر شب به روی آنتن می رود. ...
افق روشن و ضرورت استفاده بهینه از خون های اهدایی
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی رادیو سلامت، با توجه به تدوین دستورالعمل ملی برای مصرف بهتر و بهینه خون و فرآورده های خونی، در برنامه افق روشن ، روز شنبه، از ساعت 9:05 به مدت 45 دقیقه با حضور دکتر آزیتا چگینی، عضو هیات عالی طب خون موضوع اوقات فراغت و ورزش در اماکن شهری را مورد بررسی و تحلیل قرار می دهد. افق روشن عنوان برنامه ای از گروه اجتماعی رادیو سلامت است که به مهم ترین موضوعات سلامت اجتماعی در سطح کلان می پردازد. این برنامه رادیویی در قالبی گفتگو محور سعی در تبیین موضوعات مرتبط با سلامت اجتماعی دارد و می کوشد تا در خصوص محیط زیست، حقوق شهروندی و .... به مخاطبان آگاهی رسانی کند. گفتنی است، برنامه افق روشن روزهای شنبه به موضوعات زیست محیطی، دوشنبه ها به حقوق شهروندی و آموزش شهروندی و چهارشنبه ها به فضاهای شهری عمومی اختصاص دارد. چگونه سفری سالم داشته باشیم؟ برنامه صبح و زندگی شبکه رادیویی سلامت، پنجشنبه هفتم مردادماه، موضوع سفر و گردشگری را مورد بحث و بررسی قرار می دهد. برنامه صبحگاهی صبح و زندگی که کاری از گروه سلامت اجتماعی این شبکه رادیویی است، با حضور دکتر حمیدرضا بابامرادی، روان شناس به این پرسش که چگونه سفری برویم که سالمتر بمانیم و انرژی بگیریم؟ پاسخ می دهد. اطلاع رسانی صبحگاهی، و ایجاد امید و نشاط در شنونده های صدای دانش، نشاط و آرامش از جمله اهداف این برنامه رادیویی است؛ که موضوعات آن بر اساس نیاز و دغدغه های شنوندگان از جمله محیط زیست، ترافیک، بیماری ها و غیره انتخاب می شود. گفتنی است، برنامه زنده صبح و زندگی ، روزهای شنبه تا پنجشنبه هر هفته، از ساعت 7:05 دقیقه به مدت 80 دقیقه، بر روی موج اف.ام ردیف 102 مگاهرتز تقدیم شنونده های صدای دانش، نشاط و آرامش می شود. راستگویی و بهبود تعاملات اجتماعی در پشت پلک صبح برنامه پشت پلک صبح شبکه رادیویی سلامت، بامداد شنبه 9 مرداد ماه، با موضوع راستگویی و بهبود تعاملات اجتماعی تقدیم شنونده های صدای دانش، نشاط و آرامش می شود. پشت پلک صبح عنوان برنامه ای از رادیو سلامت است که می کوشد فضایی آرام را برای لحظه های شبانگاهی شنونده های صدای دانش، نشاط و آرامش به ارمغان آورد. با صداقت و راستگویی بیشتر جامعه از حس اعتماد متقابل بیشتری برخوردار خواهد شد و افراد در تعاملات گوناگون اجتماعی موفق تر عمل می کنند. در همین راستا، این برنامه شبانگاهی بامداد شنبه که کاری از گروه سلامت اجتماعی این شبکه رادیویی است با حضور دکتر علیرضا شریفی یزدی، جامعه شناس و دکتر حسین ابراهیمی مقدم، روانشناس به این سوال که نقش راستگویی در تعاملات اجتماعی چیست؟ پاسخ می دهد. پشت پلک صبح ، جنگی شبانه در راستای رعایت حقوق شهروندی متقابل و افزایش آگاهی اجتماعی است که از بخش های مختلف و متنوعی همچون گفتار، گزارش، ترانه و تصنیف، نمایش و کارشناسی تشکیل شده است. یادآور می شود، برنامه پشت پلک صبح در راستای ارتقای دانش مخاطبان در حوزه سلامت و تغییر نگرش در افراد شب کار، هر شب از 30 دقیقه بامداد به مدت 120 دقیقه،از موج اف. ام ردیف 102 مگاهرتز تقدیم شنوندگان شبکه رادیویی سلامت می شود. داستان ها و آدم ها از برف در اتاق فیروزه ای می گوید شبکه رادیویی سلامت، پنجشنبه هفتم مرداد ماه، در برنامه داستان ها و آدم ها به قصه برف در اتاق فیروزه ای خواهد پرداخت. برنامه داستان ها وآدم ها با اعلام داستان و روایت داستان آغاز می شود و در ادامه روانشناس و کارشناس این برنامه رادیویی به تحلیل روابط شخصیت ها و عناصر داستان، نشانه شناسی و ارتباط داستان با مسایل و مصادیق واقعی جامعه ی امروز می پردازد. این برنامه، این هفته با حضور دکتر مینا پورفرخ، روان شناس به بررسی داستان برف در اتاق فیروزه ای نوشته سپیده ابرآویز می پردازد. گفتنی است، داستان ها وآدم ها عنوان برنامه ای از گروه بهداشت روان این شبکه رادیویی است که پنجشنبه ها (یک هفته در میان) از ساعت 19:10 دقیقه، با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از موج اف.ام ردیف 102 مگاهرتز تقدیم شنونده های صدای دانش، نشاط و آرامش می شود. ...
جیسن بورن دوباره افشاگری می کند
اخیر سینما، در سال 2002 تولید شد. این فیلم موفق به فروشی 215 میلیون دلاری در سطح جهانی شد. به نوشته هالیوود ریپورتر، چهار قسمت قبلی این اکشن افشاگرانه فروشی یک میلیارد و 200 میلیون دلاری در آمریکا و بقیه کشورهای جهان داشته اند. قسمت تازه این مجموعه فیلم در حالی به روی پرده سینماها می رود، که برخی از منتقدان سینمایی از بالا رفتن سن مت دیمون خبر می دهند. آن ها می گویند او برای ظاهر شدن در نقش کاراکتر جیسن بورن کمی پیر است و ایفای این نقش، باید به دست بازیگر جوان تری سپرده شود. ...
کیفر حسن فتحی را در شبکه چهار ببینید
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی سیما، فیلم های سینمایی، تلویزیونی و انیمیشن جک آیریش: لکه سیاه ، تبسم گرگ ، سرگذشت ریچارد کمپ ، سزار چاوز ، قصه گو ، عبور از مرز: چارلی رایت ، تپه عقاب ها ، مردی به سان باد ، پیش از آن که بگویی خداحافظ ، راه نجات ، برکه من ، عشق پدرانه ، عملیات پایتخت ، خشم ، مرد عنکبوتی شگفت انگیز ، رز زرد ، پیش به جلو ، طلا ، روزی که می آید ، مهمان داریم ، بعد از زلزله ، اقلیما ، کیفر ، فراموشی ، تلواسه ، فقط بیست ، گوزن شمالی ، سرزمین های شاد ، کیس جوان ، قصیده شب بارانی ، ماشین ها 1 و 2 ، اولین باران پاییزی ، پل 2 ، دور دنیا در 50 سال ، پرواز ، شیدا ، سلطان تپه ، آلن پاتریج ، ویلا می تازد ، محافظت از خانم تس ، بدون هیچ ردی ، ماهی استثنایی ، خانواده ، نیمه شب ، برف پیما ، استالینگراد ، فروشنده ، راز پنهان ، سفر کارول و آتش در کوهستان در روزهای پایانی هفته و سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)، پنجشنبه، جمعه و شنبه 7، 8 و9 مرداد ماه از شبکه های سیما روی آنتن می رود. شبکه یک سیما فیلم سینمایی جک آیریش: لکه سیاه به کارگردانی جفری واکر، پنجشنبه 7 مرداد ماه ساعت 22:00 از شبکه یک سیما پخش خواهد شد. در خلاصه داستان فیلم با بازی گای پیرس و مارتا دزل دراپ آمده است: دس کانر که از گمشدن پسرش گری احساس نگرانی می کند به جک آیریش که یک کارآگاه خصوصی است مراجعه می کند. دس دوست قدیم پدر مرحوم جک است و به همین خاطر جک پرونده او را بلافاصله قبول می کند. ابتدا به نظر می رسد که گری یک تاجر فعال است که ماهی چند بار به اقصا نقاط جهان سفر می کند و در یکی از این سفرها ناپدید شده است اما تحقیقات جک نشان می دهد که گری در واقع یک قاچاقچی مواد مخدر است که با همکاری یک کارتل تجاری بزرگ در استرالیا اقدام به این کار می کرده است. پس از این تحقیقات شخصی به نام دیوید از اداره پلیس با جک مخفیانه تماس گرفته و با او قرار ملاقات می گذارد که ... **** فیلم تلویزیونی تبسم گرگ به کارگردانی جواد علیزاده، جمعه 8 مرداد ماه ساعت 16:00 از شبکه یک سیما پخش خواهد شد. در خلاصه داستان فیلم آمده است: نادر شکارچی جوانی است که با همسر و پسرش در کلات نادری زندگی می کند. همسرش مارال در آستانه دومین وضع حمل خود است و برای سلامتی فرزندش قالیچه می بافد و آن را نذر امام رضا می کند. او از نادر می خواهد تا قالیچه را به حرم امام رضا (ع) برساند اما نادر برای حل مشکلات مالی خود درگیری های دیگری دارد. او که در شکار غیرقانونی گرگ دست دارد توسط یک گله دار اجیر می شود تا گرگ بزرگی را شکار کند. نادر راهی کلات می شود اما در می یابد که حیوان مورد نظر گرگ نیست بلکه یک پلنگ است. ماجرای در کلات می پیچد و ماموران محیط بانی متوجه می شوند که نادر برای شکار پلنگ راهی کلات شده است. آنها به تعقیب او پرداخته و ... لیلا نامداری، پردیس افکاری، رضا نامدار و امیر محاسباتی در فیلم تلویزیونی تبسم گرگ بازی کرده اند. **** فیلم سینمایی سرگذشت ریچارد کمپ به کارگردانی ژرمینال آلوارز، شنبه 9 مرداد ماه ساعت 09:00 از شبکه یک سیما پخش خواهد شد. در خلاصه داستان فیلم با بازی ژان، هاگز آنگلید و ملانی تیئری آمده است: در سال 2009 ریچارد کمپ میانسال کمیسر اداره پلیس است که در پی بررسی یک پرونده قتل با شاهدی به نام هلن بتیستلی آشنا می شود. ریچارد در جستجوی اسناد و شواهد پرونده ناگهان در زمان سفر کرده و به دوره جوانی اش در اداره پلیس باز می گردد. در گذشته هم او بر روی پرونده یک قاتل زنجیره ای کار می کرد. ریچارد میانسال که از همه قتل ها و نحوه وقوع آنها و نام مقتولین آگاه است به کمک هلن که در آن سال ها یک روانپزشک جوان و بی تجربه است اطلاعات خوبی به ریچارد جوان و کمیسرهای دیگر مسئول پرونده می رساند. اما این موضوع باعث جلوگیری از قتل ها نمی شود. ریچارد میانسال خود برای کشتن قاتل زنجیره ای اقدام می کند اما ... **** فیلم سینمایی سزار چاوز به کارگردانی دیگو لونا، شنبه 9 مرداد ماه ساعت 16:00 از شبکه یک سیما پخش خواهد شد. در خلاصه داستان فیلم با بازی مایکل پنا، آمریکا فررا و رزاریو داوسن آمده است: سزار چاوز کارگر اهل مکزیک است که به همراه خانواده و همشهریان خود در مزارع اربابان آمریکایی در مرز بین مکزیک و آمریکا کار می کند. او و سایر کارگران در ازای کار سخت مبلغ ناچیزی دریافت می کنند و زندگی بخور و نمیری دارند. این موضوع زمینه ساز اعتراضاتی در میان کارگران می شود. چاوز و عده ای از اطرافیانش تصمیم می گیرند که کارگران مزرعه را دعوت به اعتصاب کنند. او شوراهایی را در بین کارگران تشکیل داده و اقدام به دادن وام می کند به این ترتیب کارگران زیادی دور او جمع می شوند. کارگران به سرکردگی چاوز تظاهراتی انجام می دهند اما ... شبکه دو سیما فیلم تلویزیونی قصه گو به کارگردانی مصطفی کوشکی، پنجشنبه 7 مرداد ماه ساعت 8 صبح از شبکه دو سیما پخش می شود. داستان فیلم روایت گر زندگی مرحوم مهدی آذریزدی است. یک زوج که در ارتباط با زندگی و داستان های مهدی آذریزدی تحقیق می کنند، نزد ایشان رفته و او را ب ...
ثریا به شبکه یک بازگشت
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی شبکه یک، ثریا در این برنامه ضمن آسیب شناسی مستند از عملکرد مناطق آزاد و نقد و بررسی لایحه اخیر دولت مبنی بر افزایش تعداد این مناطق، به تبیین مدل مطلوب محرومیت زدایی از دیدگاه انقلاب اسلامی می پردازد. در این برنامه دکتر روح الله ایزدخواه، کارشناس مسائل منطقه ای به بررسی الگوی مطلوب توسعه و محرومیت زدایی از نگاه انقلاب اسلامی می پردازند و دکتر محمدرضا پورابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و دکتر غلامرضا تاج گردون، رییس کمیسیون برنامه و بودجه خانه ملت نیز به صورت تلفنی مهمان برنامه خواهند بود. برنامه ثریا در این هفته مروری بر اهداف اولیه ایجاد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی خواهد داشت و چرایی فاصله گرفتن از اهداف اولیه تولید، اشتغال زایی و صادارت و تبدیل شدن این مراکز به سکوهای واردات به کشور، نقد و بررسی می شود. همچنین الگوهای توسعه مناطق محروم مبتنی بر اقتصاد لیبرال و ضرورت تبیین الگوهای توانمندسازی مناطق محروم و نقاط مرزی با نگاه اقتصاد مقاومتی و مردمی کردن اقتصاد (الگوی جهاد سازندگی) برای مخاطبان تبیین خواهد شد و آثار فرهنگی- اجتماعی و تغییر سبک زندگی در مناطق محروم و همچنین آثار سو فرهنگی کالاهای وارداتی از مناطق آزاد در مراکز فروش لوکس و برج های تجاری کلانشهرها مورد بررسی قرار می گیرد. در بخش گپ و گفت برنامه نیز حسین جلیلیان از کارکنان کارخانه جی ال ایکس که در منطقه آزاد اروند مستقر می باشد و مهدی احمدی کارگردان مستند دوچاهی؛ نقطه پرواز با موضوع جهادگرانی که سال 59 از پیشقراولان سازندگی در مناطق محروم بودند، در برنامه حضور خواهند یافت. برنامه ثریا با شعار دیدبانی برای پیشرفت ایران امشب ششم مرداد حوالی ساعت23:10 به تهیه کنندگی محسن مقصودی به روی آنتن شبکه یک سیما می رود. ...
گزارشی از میلیونی های اینستاگرام، از رونالدو تا بهنوش بختیاری
. در این بین زوج های سینمایی هم از رقابت عقب نماندند. بهنوش طباطبایی با سه میلیون و 500 هزار فالوئر و همسرش مهدی پاکدل با یک میلیون و پانصد هزار دنبال کننده یکی از زوج های پرطرفدار اینستاگرام هستند. رامبد جوان با سه میلیون و 300 هزار فالوئر و همسرش نگار جواهریان با 393 هزار دنبال کننده زوج بعدی هستند. رامبد جوان به دنبال موفقیت برنامه خندوانه و نوع فعالیتش در شبکه های مجازی ...
واکاوی سینمای دفاع مقدس در رادیو ایران
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از شبکه رادیویی ایران، این هفته جمعه در حوض نقره، سینمای دفاع مقدس و اثرات آن در حوزه فیلم و سینما با حضور شهاب شهرزاد و سعیده جانی خواه از منتقدین وکارشناسان برنامه بررسی می شود. به گفته ریحانه یزدان دوست، تهیه کننده حوض نقره با توجه به اهمیت دفاع مقدس، فیلم هایی که در حوزه جنگ و دفاع در دهه 70 ساخته شده اند بررسی می شود. برنامه حوض نقره جمعه ساعت 15:00 با اجرای مهرناز فقیهی از آنتن رادیو ایران پخش می شود. ...
چهره ها در شبکه های اجتماعی (286)
هایی از کارتون "پسر شجاع" حضور داشت. البته هیکلش آن موقع خیلی رو فرم تر از الآن بود. این یکی برادر هم در فیلم "Life of Pi" نقش ریچارد پارکر را بر عهده داشت و توانست در همان سال اسکار بهتری غرشِ سال را از آن خود کند. سلفی بانمک ماهور الوند که آدم را یاد لحظات حساسی می اندازد که سر کلاس درس، دوستت در حال ارائه مقاله است و به جای مفاهیم درسی دارد خزئبلات تحویل می دهد و تو هم برای حفظ ...
مجری و بازیگر کشورمان با دخترش به خندوانه آمد
شب گذشته برنامه خندوانه میزبان حسین رفیعی بود. این مجری و بازیگر باسابقه کشورمان به همراه دخترش نارگل به این برنامه امده بود حسین رفیعی درباره بچه دار شدن و اینکه بچه ها خیلی زود بزرگ می شوند گفت که به نظر من پدر و مادر حدود 20 سال فرصت دارند که از بودن بچه هایشان لذت ببرند چرا که پس از آن بچه ها ترجیح می دهند با دوستان شان همراه شوند. وی همچنین از زندگی این روزهای پسر 16 ...
چشمم را روی خیلی چیزها بستم تا بازیگری را ادامه دهم
برای دهه شصتی ها مهیمن همان خانم مهربان و خوش چهره ای است که در سریال آینه دیده شد و بعد از آن در فیلم ها و سریال های زیادی با همان شکل و شمایل درخشید و هرگز کسی نپرسید چرا او نقش های دیگری بازی نمی کند؟ انگار همه مردم می دانند که او ذاتا مهربان است چه در دنیای واقعی و چه مقابل دوربین. مهیمن اما در سریال تا ثریا که از شبکه آی فیلم بازپخش می شود، نقشی متفاوت را بازی می کند؛ نقشی که نشان داد کارگردانان می توانستند در همه این سال ها از دیگر ظرفیت های این بازیگر هم استفاده کنند. مهیمن بتازگی نوه دار شده و حال روحی خیلی خوبی دارد، درباره روحیه و حس خوب این روزهایش با او هم صحبت شدیم. از حس جدیدتان برایمان بگویید، به نظر خیلی هیجان زده هستید؟ 40 روز است که نوه دار شده ام، حس بسیار عجیب و غریبی است و از تجربه آن بسیار خوشحالم. نوه پسری یا دختری؟ نوه پسری بچه را می آورند پیش شما که از او مراقبت کنید؟ نه! من به خانه پسرم می روم تا نوه ام را ببینم. ساعاتی که با او هستم خیلی حال خوبی دارم و انرژی زیادی می گیرم. نوه دختری با نوه پسری فرق دارد؟ چون دختر ندارم، نمی دانم! فقط یک پسر دارم و داشتن نوه دختری را تجربه نکردم، اما همین یکی به اندازه دنیا به من انرژی و حس خوب می دهد. به نظر می رسد نوه می تواند از مادربزرگ و پدربزرگ حمایت روانی و روحی خوبی کند؟ دقیقا. وقتی پیش نوه ام هستم، حس و حالی دارم که واقعا نمی توانم بیان کنم. دور هم بودن خانواده ها و این که چند نسل از یک خاندان کنار هم باشند، چه تاثیری در زندگی روزانه و روحیه افراد دارد؟ اتفاق خیلی بزرگی است. امید به زندگی در آدم خیلی بیشتر می شود. دور هم زندگی کردن و با هم بودن، زندگی را رنگی و جذاب می کند. من از روزی که نوه دار شده ام حسی را تجربه می کنم که تاکنون آن را نمی شناختم و الان حالم خیلی خوب است. با این اوصاف الان دوست ندارید کاش فرزند بیشتر و در نهایت نوه بیشتری داشتید؟ حسرت گذشته را نباید خورد، اما در این یک مورد، بله کاش بچه بیشتری داشتم تا الان نوه های بیشتری دورم بودند. اما این روزها که کلا فرزندآوری در خانواده ها کم شده و زن و شوهرها به داشتن یک یا دو بچه رضایت می دهند. شرایط اقتصادی خیلی سخت شده و مسلما خانواده ها نمی توانند چند تا بچه داشته باشند. به نظرم مردم دوست دارند تعداد فرزندانشان زیاد باشد، اما شرایط مالی اجازه نمی دهد. هر بچه ای کلی هزینه دارد و کمتر خانواده ای می تواند آن را تامین کند. اما شما احتمالا به خاطر شرایط کاری تان به داشتن یک پسر رضایت دادید؟ من کارم را خیلی دوست داشتم برای همین چشمم را روی خیلی چیزها بستم تا بتوانم بازیگری را ادامه دهم. البته پشیمان نیستم چون هنوز هم کارم را عاشقانه دوست دارم. شما همیشه نقش خانم های دلسوز، مهربان و خانواده دوست را بازی می کنید به نظر می رسد در زندگی شخصی همین روحیه را دارید. گذشت و دوست داشتن اصول زندگی من بوده و هست. دل من فقط جای عشق و محبت است و همین باعث شده تا مقابل آدم ها و اتفاقات،زیاد انعطاف داشته باشم. از خیلی چیزها که شاید برای دیگران آزردگی یا مشکل به وجود آورد، می گذرم. این خصلت ذاتی است یا به مرور زمان به دست آورده اید؟ بیشتر ذاتی است. مادرم بسیار مهربان بود و بزرگ شدن در کنار چنین مادری بزرگ روی ما تاثیر زیادی گذاشت. مادرم همه مردم را دوست داشت و با همه مهربانی می کرد و محبتش فقط مخصوص بچه هایش نبود. چند تا خواهر و برادر دارید؟ پنج تا خواهر بودیم و محیط خانه ما کاملا زنانه بود. به نظرم محبت زنان با مردان فرق دارد و خانه ما سرشار از مهر و محبت بود. پدرتان از داشتن پنج دختر چه حسی داشت؟ حس بسیار خوبی داشت. دخترها خیلی وابسته پدر و مادر هستند و معمولا آنها را حتی بعد از ازدواج هم رها نمی کنند. ما به پدر و مادرمان وابستگی شدیدی داشتیم. شش سال قبل مادرم فوت کرد، اما هنوز هم از این اتفاق غمگینم و نتوانستم جای خالی مادرم را بپذیرم، اما با تولد نوه ام حالم بهتر شده است. او از نظر عاطفی کمکم می کند غم از دست دادن مادرم را کمتر احساس کنم. آدم های مهربان باید بیشتر از دیگران برای حفظ روحیه خود انرژی صرف کنند، شما چگونه این روحیه را در خودتان تقویت می کنید؟ با توکل به خدا. همیشه از او کمک می خواهم و اگر اتفاق بدی در زندگی ام بیفتد، از خدا طلب بخشش می کنم؛ چون بر این باورم اگر ما اشتباهی مرتکب شویم بازخورد آن را در زندگی می بینیم. به همین دلیل تلاش می کنم اشتباه نکنم و اگر مرتکب خطایی شدم، آن را جبران کنم تا خدا از من راضی باشد. رضایت خدا برایم خیلی اهمیت دارد. مادران چگونه می توانند خصلت های خوب مانند مهربانی را به فرزندان خود منتقل کنند؟ با مهربانی و توجه. بچه ها از همان نوزادی متوجه محبت و مهربانی می شوند. نوه 40روزه من متوجه این مهربانی می شود و حتی از نگاه و چشمانش می فهمیم که محبت ما را دریافت می کند. اگر می خواهیم فرزندان مهربانی بزرگ کنیم باید مدام به آنها عشق بورزیم. شما ...
طنز و شیرین با شکرپنیر رادیو صبا
ایجاد لحظات شاد و آرامش بخش برای مخاطبان این رادیوست. صبا همه روزه از ساعت 6 صبح تا 10 شب برای مخاطبان خود برنامه پخش می کند و در حال حاضر هم در هر روز هشت ساعت تولید برنامه داریم که در قالب های مختلفی چون مسابقات و طنز و سرگرمی تهیه می شوند. توانا در تعریف شکرپنیر به عنوان برنامه ای طنز و پرمخاطب که از بهمن ماه سال 93 از این شبکه روی آنتن رفته است، بیان می کند: هنگامی که طرح اولیه این ...
دوره سوپراستاری ما در تلویزیون گذشت
ببینیم . با همه اینها معتقدم تک تک ما دوران سوپراستاری در تلویزیون را پشت سر گذاشته ایم. در آن روزها من واقعا جواب تلفن تهیه کنندگان را نمی دادم. به واقع شرمنده می شدم چون مثلا در سال 77 بودیم و من کارهایم تا پایان سال 79 برنامه ریزی شده بود. قبل از ما بازیگرانی بودند که داشتند می درخشیدند و ما جای آنها را گرفتیم، بعد ما رفتیم و دیگران آمدند. این سیر طبیعی است. البته زمانی که سریال در پناه تو پخش ...
دورهمی ، خندوانه و ما
تماشاگران به صورت حضوری در استودیو و گرفتن بازخورد به صورت زنده از آنها، بسیار بهتر می تواند نظر مردم را درباره موضوع یا راه حلی آشکار کند. نمونه بارز این مسئله را می توان در برنامه خندوانه یافت که چند شب پیش مجری برنامه، رامبد جوان و میهمان او درباره رفتار ناپسند برخی از افراد در شبکه های اجتماعی و ناسزاگویی آنها در صفحه های اجتماعی چهره های مشهور صحبت کردند. این نوع رفتار دور از ادب مدتی است ...
رامبد به دست جناب خان استیضاح شد!
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حسین رفیعی و دختر 8 ساله اش نارگل این بار از ابتدای خندوانه با برنامه همراه شدند. جوان پس از حضور آن ها از نارگل راجع به معدل و درسش پرسید و این بهانه ای شد تا رفیعی از زمان تحصیل خودش بگوید. در ادامه صحبت از بچه داری شد و رفیعی بیان کرد: به نظر من آدم تا 20 سال فرصت دارد تا لذت بودن با فرزندش را بچشد و از آن به بعد است ...
به خاطر شهرت کلاه سر دیگران نمی گذارم/ با این سن و سال دیگر نمی توانم راننده آژانس شوم!
حسن فتحی یکی از نقش های اصلی سریال شب دهم را به پرویز فلاحی پور داد و او آنقدر این نقش را خوب بازی کرد که بین عموم مردم به شهرت رسید و در ادامه در سریال هایی مانند مرد هزار چهره، گل های گرمسیری، دلنوازان و.. بازی کرد. فلاحی پور در اواخر سری اول سریال شهرزاد با نقش نصرت وارد این سریال شد؛ نقشی که در سری دوم پررنگ تر خواهد شد. با این بازیگر که متولد محله مهرآباد است و با هنرمندانی چون سعید کشن فلاح، مجید مجیدی، رضا چراغی و .. همدوره بوده درباره سبک زندگی اش هم صحبت شدیم. بیشتر بچه های مناطق شوش، امامزاده حسن و مهرآباد و... وقتی تصمیم می گرفتند راهشان را از بقیه مردم و همسن و سال های خودشان سوا کنند یا به سمت ورزش می رفتند وبیشتر فوتبالیست می شدند یا جذب مراکز فرهنگی و هنری شده بازیگر و کارگردان تئاتر می شدند شما چگونه به سمت هنر گرایش پیدا کردید؟ آن زمان در محله هایی که ما ساکن بودیم، آدم های مختلف با روحیات گوناگون زندگی می کردند. من خودم توی همان زمین خاکی هایی که شما می گویید، زیاد بازی کرده ام. برخی از دوستانم هم جذب تیم هایی مانند پرسپولیس و استقلال و .. شدند. واقعیت این است در آن دوره هر کسی می خواست سالم زندگی کند یا به ورزش روی می آورد یا فرهنگ و هنر. الان می گویند از راه هنر و فرهنگ نمی شود نان خورد یا درآمد ثابت داشت، آن زمان هم چنین دیدگاهی وجود داشت؟ یا خانواده شما مخالف حضور شما در این حوزه نبودند؟ خانواده ام که کلا با هنر و تئاتر مخالف بودند، اما خودم به این هنر علاقه زیادی داشتم. وقتی نوجوان بودم به این فکر نمی کردم که آیا می توانم از این راه پول دربیاورم یا نه؟ فقط علاقه بود که مرا به سمت بازیگری برد. بعدها هم که به سمت کارهای اداری با حقوق ثابت رفتم، متوجه شدم که نمی شود هم بازیگر بود و هم شغل ثابت و اداری داشت. مثلا یک دوره ای معاون فرهنگسرای خاوران بودم، یک دوره ای هم معاونت عروسکی دانشگاه هنر را به عهده داشتم اما چون سریال بازی می کردم، باید چند ماهی مرخصی می گرفتم و سرکار نمی رفتم. این شرایط با روح کارمندی منافات داشت به همین دلیل همه وقت و انرژی خود را صرف بازیگری کردم و دیگر به سمت کارهای اداری نرفتم . یعنی هیچ وقت مشکل معیشتی و نگرانی برای تامین مخارج زندگی نداشتید؟ خیلی وقت ها با چنین مشکلاتی روبه رو می شوم اما چاره ای نیست به قول حافظ: که عشق آسان نمود اول ولی افتاد مشکل ها... به هرحال من به دنبال علاقه ام رفتم و همین عشق باعث شد تا بتوانم مشکلات را تحمل کنم. در شرایط سخت اقتصادی امروزه، بیکاری خیلی آزاردهنده است اما راهی است که حدود 40 سال قبل شروع کرده ام و دیگر نمی توان آن را رها کرد. راستش ما کار دیگری جز بازیگری بلد نیستیم. مردم ما را می شناسند و همین باعث می شود که نتوانیم کارهای دیگری را انجام دهیم؛ مثلا من با این سن و سال دیگر نمی توانم راننده آژانس شوم! راهی را طی کرده ایم که قابل برگشت نیست اما هنوز هم همان علاقه باعث می شود دوام بیاوریم. البته دولت هم باید از هنرمندان و بازیگرانی که عمر خود را صرف هنر این مملکت کرده اند، حمایت کند. اما خیلی از هنرمندان کشور ما حتی بیمه هم نیستند در حالی که هنرمندان دیگر کشورها زمانی که بیکار می شوند، بیمه بیکاری می گیرند ! بازیگران زیر ذره بین هستند و مردم درباره آنها قضاوت می کنند اما برخی از بازیگران می گویند اگر لازم باشد برای تامین مخارج زندگی حاضرند هر کاری انجام دهند تا شرمنده خانواده نشوند؟ به نظرم این بیشتر شعار است! اگر بازیگر معروفی به بیکاری بخورد و تصمیم بگیرد مثلا راننده آژانس شود، هر مسافری که سوار می کند باید یک مصاحبه مطبوعاتی هم بکند و توضیح دهد که چرا این کار را انجام می دهد! مردم باورشان نمی شود. بازیگران هم گاهی برای تامین مخارج زندگی باید کارهای دیگری انجام دهند. مردم آنقدر سوال می کنند و با شگفتی با بازیگران برخورد می کنند که ترجیح می دهی، برای مدتی خانه نشینی را انتخاب کنی تا شرایط بهتر شود.خود من در یک دوره ای که بیکار بودم، ماشینم را فروختم تا بتوانم با پول آن دوره بیکاری را سپری کنم. پس شهرت چندان هم خوب نیست. شما هم گاهی به این فکر می کنید کاش مثل مردم عادی بودید تا راحت تر می توانستید زندگی خود را مدیریت کنید؟ مشهور شدن دست من نبود! از روی علاقه بازیگر شدم و اصلا به این فکر نمی کردم که معروف شوم اما حرفه ام باعث شهرتم شد. شاید الان برخی با هدف معروف شدن، بازیگری را انتخاب کنند اما دغدغه نسل من، واقعا شهرت و پول نبود به همین دلیل اکنون هم که به بی پولی می خوریم، قناعت و صبر می کنیم تا این دوره را پشت سربگذاریم. اما برخی عادت به قناعت ندارند و به هر راهی می زنند تا به پول به اصطلاح گنده برسند؟ نسل ما سالم زندگی کرده و می کند. من هیچ وقت به این فکر نمی کنم که از شهرتم استفاده کرده و کلاه سردیگران بگذارم. هیچ وقت نمی توانم از اعتماد دیگران سوءاستفاده کنم. امروزه تهیه کننده ها و کارگردانان جوانی هستند که از موقعیت و شهرت خود سوءاستفاده کرده و خیلی راحت سر بقیه عوامل از جمله بازیگران کلاه می گذارند و پول آنها را نمی دهند. اما نسل من سالم زندگی کرده و سالم خواهد ماند. چه عواملی باعث شد که نسل شما سالم تر از نسل های بعدی زندگی کند؟ کسی که با لقمه حلال بزرگ می شود و بچه هایی که در خانو ...
نیمه شب اتفاق افتاد!
می شد. علی معلم درباره این نشان گفت: دریافت کنندگان این نشان باید بدانند چه جایگاهی دارند و این نشان آنها را قدرتمندتر خواهد کرد . این نشان توسط مسعود کیمیایی به فیلمساز جوان شهرام مکری اهدا شد. کیمیایی بعد از اهدای این نشان گفت: خیلی سخت است که عباس کیارستمی رفته باشد، جمشید ارجمند رفته باشد، سالرفت احمدشاملو باشد و من اینجا باشم. در سن و سال ما روزگار خوب نیست و انگار باید به سیاه ...
کمیدین معروف خندوانه به سوگ نشست +عکس
منتشر شده توسط رامبد جوان را در ادامه خواهید خواند.رقابت رامبد جوان و ... صحبت های بسیار جالب احمدرضا عابدزاده در برنامه خندوانه +عکس به گزارش ممتاز نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران : رامبد جوان در خندوانه دوم اردیبهشت ماه از دست هایی گفته است که برای هر یک از ما خاطرات تلخ و شیرینی را یادآوری می کنند، دست هایی که مثل اثر انگشت متنوع ... ...
حسین رفیعی به خندوانه می آید
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی برنامه خندوانه، حسین رفیعی که از قدیم دوستی دیرینه ای با رامبد جوان دارد، امشب روبروی او مینشیند و به سوالات رامبد جوان پاسخ می دهد. عمده شهرت حسین رفیعی به علت بازی در نقش ف ف در برنامه تلویزیونی نیمرخ بوده که در دهه هفتاد اجرا شد.