سایر منابع:
سایر خبرها
بود که نقش اساسی داشته باشند می خواستند ولی فرق می کنه با این که آیا آمادگی برای پذیرش این مسئولیت دارند یا ندارند؟ نه ادعای خودشون، ارزیابی ما. آقای دکتر یکی از مواردی که شما از نظر بعضی انقلابی ها مورد اتهام هستید اما به نظر من می شه گفت شاید یک نوع سند افتخار هستش در واقع بحث دخالت شما در اعدام های ابتدای انقلاب هستش. حتی آقای خلخالی می یان توی خاطرات شون ذکر می کنند که می خواستن یک ...
جلد چهارم نوشته اند، در حالی که این کتاب جلد سوم نورالانوار است. ساختار کتاب مظهر الانوار همان گونه که نویسنده کتاب توضیح داده است، این کتاب در مورد امام مهدی(عج) و مباحث مرتبط با آن تالیف شده و فصول آن بدین ترتیب است: فصل اول. فی الولایه المطلقه؛ و فصل دوم: فی کون مرتبه الولایه فوق مرتبه النبوه: در این دو فصل ابتدا به توضیح معنای امامت و ولایت می پردازد و در ادامه اثبات می کند ...
خود ایشان، زیر نظر حکومت اسلامی و در ساختار قضایی و نظام دادرسی وجود دارد (ر.ک: مکارم شیرازی، 1427، ج1، ص366365). در این صورت، حتی می توان با ایجاد محاکم اختصاصی اهل کتاب در ساختار قضایی و به کار گیری افرادی از خودشان برای امور قضایی و احوال شخصیه در محدوده مورد نیاز، امور قضایی ایشان را به نحو قابلِ قبولی سامان داد. البته این امر به دلیل اشکالاتی که در شرایط قضاوت و لزوم مسلمان بودن ...
واقع تنها مسیر، صراط مستقیمِ اجتهاد است. نظر اسلام ذیل روش و متدولوژی اجتهاد کشف شده است؛ بنابراین این روش باید برای دستیابی به نتایج مهم در عرصه های مدیریت و فقه الاجتماع نیز به کار گرفته شود. در مورد اینکه آیا فقه الاداره زیرشاخه فقه الاجتماع است، عده ای بر این موضوع پافشاری می کنند که فقه الاقتصاد، فقه الاداره، فقه التربیه و فقه القضا، شاخه هایی از فقه الاجتماع هستند. به نظر بنده ...
به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه ، حجت الاسلام والمسلمین عزالدین رضا نژاد در نشست علمی نقش آل سعود در تقویت جریان های تکفیری که در مرکز تخصصی شیعه شناسی حوزه علمیه قم برگزار شد گفت: در قرن چهارم حنفی ها در مقابل اهل اعتزال شکل گرفتند و آنها را اهل حدیث می نامیدند؛ مراجعه به آرای سلف را مطرح کردند در حالی که بیش از دویست سال با سلف فاصله داشتند. وی افزود: به همین دلیل اصطلاح سلف و گرایش ...
، 230). بنابراین بهتر آن است که واژۀ قاص را عام بدانیم؛ آنگاه قُصّاص را به دو دستۀ مستقل و حکومتی تفکیک نماییم (برای این رویکرد، رک : مقریزی، 4/ 18؛ ابن حجر، رفع الإصر، 167). بر پایۀ آنچه گلدسیهر در ادامۀ بحث خویش آورده، به نظر می رسد گفتار وی در بارۀ استقلال جریان فرهنگی قصاص، ناظر به دوران شکل گیری این پدیده بوده است. بااینحال، کاستی دیگر توصیف گلدسیهر، تأکید وی بر هدف اخلاقی قصاص است ...
دروزی که انشعابی است از اسماعیلیان، در سوریه، لبنان، فلسطین اشغالی و اردن پراکنده است. جوامع دروز در کشورهای مختلف، هرچند از نظر مذهبی یک پارچه اند، عملکردهای متفاوتی دارند؛ در حالی که دروزیان لبنان از اسرائیل در واهمه اند، دروزیان اسرائیل تنها عرب هایی اند که اجازة خدمت در ارتش را دارند و به صورت تاریخی، بین یهود و دروز در اسرائیل نزدیکی وجود دارد. عامل دروز گرچه در خاورمیانه اساسی نیست، ولی قابل چشم ...