سایر منابع:
سایر خبرها
مصطفی کیایی کارگردان بارکد : دنبال عدالت هستم
چیزهایی است که می نویسی و انجام می دهی تا در موقع دیدن قصه پایان ها را کنار هم بچینی و به کشف و شهود تازه ای دست پیدا کنی. چرا همیشه از چهره ها برای فیلم های تان استفاده می کنید؟ چون وقتی شما بخواهید فیلم تان خوب در بیاید و استاندارد باشد باید تصویر خوب ، قاب خوب ، صدای خوب ، گریم خوب و اجرای خوب داشته باشید. یعنی باید همه اینها در حد استاندارد باشد. مشکل ما در سینمای بدنه این بود ...
این فیلم حاصل آموخته ها و نگاه من به سینما است
براساس یک داستان واقعی نوشته شده و مهم ترین نکته ای که مرا جذب کرد، حضور مادری بود که بعد از آن اتفاق شروع فیلم، در موقعیتی قرار می گیرد که باید تصمیم های جسورانه بگیرد. دقیقا همان نکته ای که شما اشاره کردید، پایه و اساس شروع نگارش این فیلمنامه بود. ویژگی مهمی که فیلم را با وجود موضوع آشنای محوری تبدیل به اثری متفاوت با نگاهی مستقل و مدرن می کند، زاویه دید حاکم بر قصه و شخصیت هاست که هر ...
کارگردان عادت نمی کنیم : از سیاه نمایی می پرهیزم
ادعا صحه می گذارند که عادت نمی کنیم شبیه به خودش است و شبیه و پیرو فیلمی نیست. قصه اش در گونه درام های اجتماعی چندسال اخیر می گنجد اما سعی شده در روایت بصری، قصه و در اجرا، شکل و فرم مستقلی داشته باشد شب کلید زدن فیلم یکی از بازیگران زن از فیلم جدا شدو خانم هدیه تهرانی جایگزین شد درباره انتخاب بازیگران بفرمایید همه بازیگران خوب این فیلم به ما لطف داشتند و آمدند و همراه بودند ...
مهناز افشار از سانسورچی عصبانی است!
جزئیات قضایی آشنا باشید، متوجه خواهید شد که این گذشت زمان بیش از آن که بخواهد انتخابی از سر زیباشناسی باشد، ضرورت اجتناب ناپذیر قصه خواهد بود و حاصل جلسات متعددی است با حساسیتی که مبادا از این جزئیات با سهل انگاری بگذریم. چه اتفاقی را برای فیلم خانه ای در خیابان چهل و یکم در جشنواره فیلم فجر پیش بینی می کنید؟ این واقعا سوال من باید از شما باشد چون این پیش بینی، کار من نیست. من ترجیح می دهم صبر کنم و با مخاطب فیلم را ببینم و نظرش را بشنوم ...
فرهنگ در رسانه
فیلمنامه بوده است. که البته شما در این بخش خیلی موفق بودید و مخاطب را تا پایان با فیلم همراه می کنید. درسینمای کلاسیک ما در ابتدا شخصیت ها را تعریف می کنیم و پس زمینه چینی برای بروز شخصیت، قصه اتفاق می افتد، ولی من در آااادت نمی کنیم خیلی روی این موضوع تاکید داشتم که ما باید یک ساختاری طراحی کنیم که کاراکترها طی مسیر معرفی شوند. این یک انتخاب بود اما ریسک هم داشت. کار سختی بود چون ...
برای طیف گسترده مخاطب فیلم ساختم
جدید در کارنامه او و سینمای ایران محسوب می شود. بارکد علاوه بر اینکه در راستای روحیه تجربه گرای شما محسوب شده و شبیه به فیلم های قبلی تان نیست، به جهت فرم، سبک و لحن این جنس کمدی های هجوآمیز در سینمای ایران هم تازه و متفاوت است و به همین جهت می تواند همراه با ریسک باشد. حرکت به سوی این تجربه جدید چطور شکل گرفت؟ واقعیت اینکه من بعد از عصر یخبندان دوست داشتم یک قصه اجتماعی درباره ...
مباحث درسی با قصه گویی جذاب تر می شود/راه یافتگان پایانی جشنواره بین المللی قصه گویی معرفی شدند/تشریح ...
معلمان در این نشست ها برگزار می شود. آمار ارایه شده از سوی مدیر فرهنگی جشنواره درباره ی تعداد قصه گویان کانون در تمامی دوره های این رویداد قابل تامل بود و او گفت: در هجده دوره گذشته 20هزار و 81 قصه گوی ایرانی و 100 قصه گوی خارجی در این جشنواره شرکت کرده اند. هجدهمین جشنواره بین المللی قصه گویی روزهای 27 تا 30 بهمن در مرکز آفرینش های فرهنگی هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می شود. ...
انقلاب به چه نوع موسیقی نیاز دارد؟
همان سال هم به این دلیل که پنج، شش ماه به دهه فجر مانده بود، همان سال جشنواره برگزار شد. -از حال و هوای اولین جشنواره موسیقی ایران بگویید. نحوه ی برگزاری چگونه بود؟ چه افرادی حضور داشتند. این جشنواره موسیقی در تالار وحدت هفت، هشت شب بود. من به یاد دارم عضو هیئت داوران بودم که مسئولیت سخنرانی افتتاحیه برعهده من شد. من تعیین نشده بود. مسائلی پیش آمد که اجباراً من سخنرانی افتتاحیه ...
مخاطب امروزی خیلی بی رحم است
آااادت نمی کنیم که عنوان و لوگوی غیرمتعارفی دارد، دومین ساخته بلند سینمایی ابراهیم ابراهیمیان است که در بخش سودای سیمرغ جشنواره فجر حضور دارد؛ فیلمی که قدم بزرگی در کارنامه او نسبت به کار قبلی این کارگردان است. فیلم با وجود اینکه سراغ یک سوژه تکراری در سینمای ایران رفته است که اتفاقا خط قرمز نیز محسوب می شود اما با یک پرداخت خوب توانسته به یک اثر قابل قبولی تبدیل شود که به گفته ...
حاشیه نگاری ششمین روز جشنواره فجر 34
را لازم تر از تماشای این فیلم دیدم. جای شما خالی در محوطه برج و بلندی هایش قدمی زدم و چه مطبوع هم بود! بارکد حالا می توان گفت کیایی، بلدِ کار شده است؛ خوب می داند چطور تروتمیز یک روایت جذاب را از ابتدا تا انتها بدونِ اضافه کاری و کم کاری، میزان و دقیق روایت کند. می شود درباره محتوای آن سخن گفت، ولی از نظر سینمایی، فیلم های کیایی سینماست! تعهد او به پیوند فیلم هایش با مسائل اجتماعی ...
فرهنگ در رسانه
آیا فیلم بادیگارد نقطه عطف شما در آثار سینمای تان است؟ بیان کرد: این دادگاه شماست چراکه به نظر من فیلم بادیگارد اصلا نقطه عطف سینمای من نیست. این فیلم فقط هجدهمین اثر سینمایی من است که من طبق یک روال و مسیری که تا به امروز پیموده ام آن را کارگردانی کردم. البته در اینجا باید بگویم حس و حال برای حضور در این جشنواره برای من مانند حس و حال حضور در جشنواره سال 65 است که مصادف با عملیات کربلای 5 بود و ...
بارکد و افول یک کارگردان/ آبنبات چوبی یا فیلم هنر و تجربه
خبرگزاری فارس ، گروه سینما و تئاتر: روز ششم جشنواره برج میلاد میزبان فیلم های تمرین برای اجرا ، بارکد ، وارونگی و آبنبات چوبی بود. تمرین برای اجرا زن خیانت کاری که از زمان خود جلوتر است! فیلم تمرین برای اجرا ساختة محمدعلی سجادی، یکی دیگر از آثار به نمایش درآمده در بخش هنر و تجربة سی و چهارمین دورة جشنوارة فیلم فجر است. این فیلم دربارة یک گروه تئاتر است که تلاش می ...
فرهنگ در رسانه
بود و این تصمیم مدیریت کاخ بود. وی ادامه داد: حضور بچه ها در برج میلاد به این دلیل است که برخی از بازیگران فیلم ها کودک هستند. طی این روزها نه دست اندرکاران اجرایی فرزندان خود را آورده اند و نه برای همسر و فرزند شخصیت خاصی کارت صادر شده است و ما همه توصیه های لازم را در زمینه حضور افراد داشته ایم. حسنی نسب در پایان در پاسخ به صحبت های رنجبران گفت: متاسفانه تلاش شما برای برگزاری مناسب جشنواره به ...