سایر منابع:
سایر خبرها
...> [7] بقره، 214 [8] در حکمت269 نیز در همین رابطه آمده است: مردم در دنیا دو دسته اند، یکی آن کس که در دنیا برای دنیا کار کرد و دنیا او را از آخرتش بازداشت، بر بازماندگان خویش از تهیدستی هراسان و از تهیدستی خویش در امان است، پس زندگانی خود را در راه سود دیگران از دست می دهد. دیگری آن که در دنیا برای آخرت کار می کند و نعمت های دنیا نیز بدون تلاش به او روی می آورد، پس بهره هر دو جهان را چشیده و مالک هر دو جهان می گردد و با آبرومندی در پیشگاه خدا صبح می کند و حاجتی را از خدا درخواست نمی کند جز آن که روا می گردد. منبع: ...
عقیق : حجت الاسلام و المسلمین نبوی معاون تبلیغ حوزه های علمیه در مقاله ای با موضوع مبلغان و انتخابات راهکارها و شیوه تبیین ویژگی های اصلح را بیان کرده است. متن مقاله معاون تبلیغ حوزه در ذیل می آید: بار دیگر صحنۀ باشکوه حضور میلیون ها انسان برای انتخاب نمایندگان مردم، در شرف شکل گیری است. کم کم بازار تعریف و تمجیدهای به حق و ناحق رونق می گیرد و انبوه مردم حیران در لا به لای ...
.... آنچه که مطرح است از توحید واجب تا توحید معبود است. راه هائی که قرآن فرا راه انسان نصب می کند مختلف است. چون قرآن مأدبه و غذای آماده خداست و در کنار این غذای آماده همه مردم از انبیاء و اولیاء و دیگران نشسته اند و آنان یعنی انبیاء و اولیاء از حقایق و لطایف قرآن برخوردارند. شاگردان آن ها و مؤمنین و همچنین اوساط مردم هر کسی به مقدار استعدادش از غذای آماده قرآن بهره می گیرد. توحید عبادی ...
غرب مسلمان دیدم ولی اسلام ندیدم و در اینجا اسلام بود ولی مسلمان نبود. لَا یَغُرَّ نَکَ تَقَلُّبُ الَّذِینَ کَفَرُوا فِی البِلَدِ- مَتَعٌ قَلِیلٌ ثُمَّ مَأوَئهُم جَهَنَّمُ وَ بِئسَ الِمَهادُ (196-197، آل عمران) و این مطالب در حالی است که گاهی انسان باید کمی تدبر نماید کمی اندیشه کند که چه باید کرد؟ در زمانی زندگی می کنیم که انواع تبلیغات، توطئه ها و انحرافات؛ فطرت ...
. علت هم این است که مدیریت یک جامعه، جزو اثرگذارترین مسائل جامعه است[1]. در میدان مدیریت توحیدی، ضروری است که خود مدیر بهره ای از توحید داشته باشد؛ و تمامی اعمال مدیریت هایی که می کند بر این اساس باشد. در این سبک تمام برنامه ریزی ها و دستورالعمل ها بخش نامه ها و در کل تمام حرکاتی که مدیر در مدیریت بخواهد انجام دهد باید توجه به توحید داشته باشد و خود مدیر بر اساس هوس و منیت هیچ عملی انجام ...