سایر منابع:
سایر خبرها
آمدن برادر کوچکش از سلمانی شروع می شود و البته مخاطب این صحنه را نمی بیند اما می تواند حدس بزند که سمیه چگونه برخورد کرده که دوباره چمدان به دست به خانه می آید. ایزدیار بازیگری که خودش معتقد است آدم صبور و باتحملی است، باید با درایتش با عواقب این شهرت کنار بیاید و در انتخاب های بعدی اش دقت کند. او در سی سالگی به حق بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم فجر شد. پدرام شریفی، حضور در نقش ...
خواهد بود. جشنواره جهانی فیلم فجر بطور رسمی ازامروز اول اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد و تا 6 همین ماه ادامه دارد. وطن امروز/محمدامین همدانی، تهیه کننده انیمیشن بچرخ تا بچرخیم : برای تخریب به اثر برچسب می زنند تهیه کننده انیمیشن بچرخ تا بچرخیم با اشاره به واکنش ها نسبت به این انیمیشن بیان کرد که عده ای برای اینکه این اثر را تخریب کنند به آن برچسب زده و به یک جریان خاص ...
این نیست که مثلاً با همایون شجریان کار نکنم، یا با علی زندوکیلی و حتی مرتضی اسکندری و میلاد فرهودی. اینکه خیلی بخواهم به یک صدای خاص و ویژه فکر کنم که آلبوم بیاید و به قول این روز ها بترکاند، اینگونه نبود. به تنها چیزی که این روز ها فکر می کنم، این است که عاشقانه هایی که شاعرم تحویلم می دهد را به بهترین شکل ارائه بدهم. این وسط خواننده هم مثل یک عضو دیگر اضافه می شود، چه بهتر که صداهای جدید داشته ...
منسجمی صورت نگرفته است. ایشان با هدف تقویت داستان انقلاب که زیر سایه ادبیات دفاع مقدس و بعدتر انفعال بخشی از بدنه فرهنگی جامعه اعم از مسئولین و هنرمندان؛ به فراموشی سپرده شده بود، این حرکت ارزشمند و بزرگ را پایه ریزی کردند. به نظر من هم تا قبل از شروع این جشنواره فرهنگی، کارهای داستانی با موضوعیت انقلاب، به صورت پراکنده و کم رمق اتفاق افتاده بود. اما اینها به تنهایی نمی توانست حق مطلب ...
سامان صفرزائی - هیچ کس نمی داند که چگونه مشروطه را به دست آوردیم. به نظر می آید که مشروطه خود به خود از زمین سبز شده است. سر پرسی سایکس در کتاب مشهور خود تاریخ ایران (1) این نقل قول را مرتبط با پندار عوام مطرح کرده است و ظاهراً کوششی بوده است برای آنکه توضیح اجتماعی و سیاسی مشخصی در خصوص دگرگونی های سازنده انقلاب مشروطه که از نیمه دوم قرن نوزدهم در ذهن روشنفکران، طبقه متوسط و محروم و همچنین ...
به عدم پیدا شود، اما نوعی فحص دیگر هم لازم است که نسبت به آن قصور شده است. منظور از فحص این است که برای تفسیر یک سخن باید مجموعه شریعت را در نظر داشت و فراتر از مخصص و مقید مصطلح، به جستجو پرداخت. به عبارتی این نگاه را که می شود فهم پازلی (10) شریعت و دین نامید، در حقیقت تأکیدی بر این است که هر گزاره شرعی به تنهایی خود قطعه هایی از یک پازل هستند که اگر چه دارای شکل و ساختار مفهومی خاص ...