سایر منابع:
سایر خبرها
وعده بزرگ کریم باقری/علی دایی را آشتی می دهیم
حضور داشته باشیم و بتوانیم کمک کنیم. از قول شما اعلام شده بود که گفتید امیر (پسرتان) می خواهد شماره 6 تیم ملی بشود! من اصلا چنین حرفی نزدم و نمی دانم که این حرف ها از کجا در می آید. امیر در حال حاضر بازیکن تیم فوتبال است و فرصت زیادی دارد تا تکلیفش روشن شود. بازی اش خوب هست؟ بد نیست! اما هر چه باشد باید به او فرصت داد تا خودش را نشان دهد. او الان بازیکن
دونگا: تجربه قوچان نژاد به ایران در جام جهانی کمک می کند/ مردم برزیل در بازی با آرژانتین طرفدار ایران ...
/> دونگا در ادامه در مورد اینکه در فوتبال تکنیکی و ظریف برزیل او چگونه به عنوان یک بازیکن فیزیکی و قدرتی خودش را نشان داد، خاطرنشان کرد: هرکس باید در زمین وظیفه ای را انجام دهد در فوتبال همه از فوتبال زیبا صحبت می کنند اما باید گل نخوری تا برنده شوی چرا که همه نگران گل نخوردن هستند در سال 1994 همه بازیکنان با هم کار متقابل انجام می دادند و هم در دفاع و هم در حمله فعالیت زیادی داشتیم که توانستیم همه را
قلعه نویی: به اکبرپور و نیکبخت خیلی بدی کردم
ورزش ایرانی: به گزارش "ورزش سه"، قلعه نویی از اینجا شروع کرد که: طبیعتاً ما با توجه به نتایج بدی که گرفته ایم از نظر روحی و روانی شرایط ایده آلی نداریم. هر چند ما در چند هفته اخیر از نظر فنی خوب بودیم اما بد نتیجه گرفتیم و بد هم گل خوردیم. مسئولیت باخت ها با من است باید متذکر شوم تمام مسئولیت های شکست های اخیر استقلال بر عهده من است. هیچ شخص دیگری از بازیکن گرفته تا اعضای کادر فنی و هیئت مدیره و مدیرعامل هیچکدام نقشی در این شکست ها نداشتند و من مسئولیت تمامی این باخت ها را به گردن می گیرم. آماده بازی راه آهنیم بازی برابر راه آهن برای ما بسیار مهم است. ما راه آهن را آنالیز کرده و می دانیم که تیمی جوان و با برنامه است و مربی خوبی دارد. درست است که دیدار فردا دیدار سختی است اما ما از هر نظر برای رویارویی با راه آهن آماده هستیم. اشتباه فردی داریم ما در بازی های اخیر روی اشتباهات فردی گل خورده ایم و ساختار و نظم دفاعی ما هیچ ایرادی ندارد. شما نگاه کنید ما چطور روی اشتباهات فردی گل های بچگانه می خوریم. در همین بازی ذوب آهن روی گل دوم اتفاقی افتاد که دیگر فکر نمی کنم تا پایان لیگ برتر چنین صحنه ای را در تیم استقلال شاهد باشیم. سلیمان فلاح فردا بازی می کند شرایط بدنی بازیکنان راه آهن بهتر از استقلال است. با توجه به خستگی بازیکنان، ما درخواست کردیم بازی یک روز به تعویق بیفتد اما قبول نکردند. در این بازی به غیر از قاضی و رمضانی که مصدوم هستند و آندو که محروم است، می توانیم از سلیمان فلاح استفاده کنیم. فردا زمان نقل وانتقالات آغاز می شود و ما در نظر داریم نام سلیمان فلاح را در لیست مان ثبت کرده و از او در بازی مقابل راه آهن استفاده کنیم. شرایط ما بحرانی نیست طبیعتاً وقتی نتایج ضعیف باشد و دربی را واگذار کنید این اتفاقات رخ می دهد اما هستند تیم های بزرگ دیگری که در جام حذفی مقابل تیم های لیگ یکی حذف شدند، امتیازشان هم نزدیک ماست اما این اتفاقات برای شان رخ نداده و نمی دهد. من نمی دانم معنی بحران چیست؟ بحران یعنی اینکه من تیم سیزدهم و نهم را تحویل بگیرم نه اینکه با صدر جدول 4 امتیاز اختلاف داشته باشم، آن هم در شرایطی که 45 امتیاز از لیگ باقی مانده باشد و از این 45 امتیاز 27 امتیاز آن در خانه است. همیشه حق با مردم است آقایانی که آمده اند و علیه من صحبت کرده اند عکس شان معلوم است که کجا کار می کنند و در چه مدرسه فوتبالی فعالیت می کنند. آنها شناسایی شده اند. آقایان بچگی کردند که این افراد را مقابل باشگاه فرستادند. در طرف مقابل وقتی هواداران به نفع من شعار می دهند می گویند برنامه ریزی شده بود اما وقتی به ضرر من صحبت می کنند می گویند خودجوش بوده است. این قانون فوتبال است. من با استقلال سه قهرمانی لیگ و دو قهرمانی جام حذفی آورده ام اما وقتی نتیجه نگیری مردم توقع دارند و شعار می دهند که البته حق هم با آنهاست. بالاخره جوانی که با پنج هزار تومان پول به استادیوم می آید حق دارد که تیمش نتیجه نگیرد. فاصله ما 11امتیاز که نیست ظاهراً یکشنبه هر هفته جلسه هیئت مدیره برگزار می شود که البته دستور کار این جلسه توسط افشارزاده در سایت باشگاه اطلاع رسانی شده است. باز هم تأکید می کنم که مسئولیت نتایج به دست آمده بر عهده من است اما ما 11 امتیاز از صدر جدول فاصله نداریم بلکه چهار امتیاز عقب هستیم که خیلی راحت جبران می شود. ضمن اینکه در بازی مقابل تیم های پرسپولیس و ذوب آهن من ترکیب و نفرات اصلی ام را در اختیار نداشتم که انشاءالله در نیم فصل دوم با تقویت تیم این مشکل هم حل می شود. به نیکبخت و اکبرپور بدی کردم من به هر کسی که در این فوتبال خوبی کرده باشم به سیاوش اکبرپور و علیرضا نیکبخت واحدی خیلی بدی کردم. واقعاً حق دارند که بیایند و این مصاحبه ها را علیه من انجام دهند. البته من حرف های شان را در جایی نخواندم اما شنیده ام چه چیزهایی گفته اند. چه بگویم؟ به هر من به این دو بازیکن خیلی بدی کردم! علاقه زیادی به حقیقی دارم رضا حقیقی هافبک پرسپولیس هم استانی من است. یادم می آید در بازی استقلال و پیام من بازی او را دیدم و از سبک بازی اش خوشم آمد. از همان موقع می خواستم حقیقی را به استقلال بیاورم اما نشد. من علاقه زیادی به او دارم اما وجدانا نمی دانم چه گفته، چون مطبوعات و رسانه ها را نمی خوانم. این مسائلی است که متأسفانه در رسانه ها نوشته می شود و من توجهی به آنها ندارم.اما من چه مشکلی با بازیکنان محبوب می توانم داشته باشم؟ مگر فرهاد مجیدی خودش تصمیم به خداحافظی نگرفت؟ مگر نه اینکه آقای مجتبی جباری به خاطر بیانیه باشگاه جدا شد و به قطر رفت؟مگر در سپاهان که بودم و توانستیم دو فصل قهرمان شویم با بازیکنی به مشکل خوردم؟ آن زمان ستاره هایی مانند سیدجلال، عقیلی و رحمتی را داشتیم اما در هیچ مقطعی با آنها به مشکل برنخوردیم. قانونگذار تخلف می کند خودم هم نمی دانم چرا محروم شدم. من یک سؤال دارم. مگر نه اینکه قانونگذار قانون می گذارد و ما باید آن را اجرا کنیم، پس چرا کمیته انضباطی که در فوتبال قانونگذار است خودش قوانین خودش را رعایت نمی کند؟ هنوز برای من مشخص نشده چرا دیدار استقلال و تراکتورسازی با حضور تماشاگران برگزار شد؟ مگر نه اینکه اینجا قانون اجرا نشد؟ با این شرایط تخلف صورت گرفته است. البته من دوست داشتم تماشاگران تبریزی به ورزشگاه بیایند و هیچ مشکلی با این مسئله نداشتم. حتی نامه هم به کمیته انضباطی نزدیم که چرا باید این بازی با تماشاگر برگزار شود. ما دیروز از سازمان لیگ خواستیم بازی مان را با راه آهن یک روز به تعویق بیندازد اما مخالفت کردند. وقتی که حسن زاده تخلف کرد چرا نیامد به مردم توضیح دهد و عذرخواهی کند؟ نبی هرکاری دلش می خواهد انجام می دهد یک حرفی هم با عسگری رئیس دپارتمان داوران دارم. در بازی با پرسپولیس به گفته کارشناسان دو پنالتی برای ما گرفته نشد و گل اول پرسپولیس هم به زعم همان کارشناسان ایراد داشت و نوری پس از برخورد توپ به تیر دروازه در آفساید قرار داشت. ضمن اینکه بازیکنان آنها در سه صحنه می توانستند اخراج شوند. قضاوت داور در همان ابتدا نتیجه بازی را جور دیگری رقم زد اما آقای عسگری به داوری نمره قبولی داد. آقایان نمی شود با شعور مردم بازی کرد! آقای نبی در فدراسیون هر کاری که دوست داشته باشد انجام می دهد و دپارتمان داوری و کمیته انضباطی طبق زاویه او پیش می روند. پارسال بعد از بازی با ذوب آهن هیچ گزارشی علیه من نوشته نشد اما آقای حسن زاده مدعی شد فیلم بازی را دیده و احساس کرده است که من حرکاتی انجام داده ام که باید محروم شوم. آقای حسن زاده نمی شود تخلف کرد و به آن رسیدگی نشود. شما باید از مردم عذرخواهی می کردید که این کار را انجام ندادید. ...
فان خال: همه چیز که به پایان نرسیده است!
ساز این فصل پذیرایی کردند و در نهایت با یک گل تن به شکست دادند تا علاوه بر از دست دادن به امتیاز خانگی جایگاه سوم خود در جدول رده بندی را از دست دهند. منچستریونایتد در سه بازی اخیر خود تنها 2 امتیاز کسب کرده و این نشان می دهد که این تیم دوباره به شرایط بحرانی خود برگشته است و این خبر خوبی برای هواداران این تیم و لوئیس فان خال نیست. فان خال که باید از شکست خانگی برابر
ایران مدرسه فوتسال است/ حضور لژیونر ایرانی در فوتسال عراق
تیم حفاری اهواز به نام محمد صفری را برای دو سال جذب کنیم. * با توجه به اینکه شما در کلاس های حرفه ای اروپا و آسیا دوره دیده اید و هشت بازیکن از تیمتان را به تیم ملی معرفی کردید، آینده فوتسال عراق را چطور می بینید؟ آینده فوتسال عراق به فدراسیون فوتسال این کشور مرتبط است نه بازیکنانش. اگر فدراسیون برنامه های مدونی داشته باشد به سرعت می تواند پیشرفت کند. البته فدراسیون فوتبال
دهنوی: از من زشت تر هم در لیگ هست
بازی که می دوم و اخم هایم توی هم است خیلی ها فکر می کنند آدم خشنی هستم. جالب اینکه وقتی رفتم مشهد که به همسر برادرم سر بزنم، گفتند رفته عمل زیبایی انجام بدهد. آخر چه عمل زیبایی؟! من که در زشتی مقام اول را کسب کردم کدام بخش صورتم را باید عمل کنم. اینکه می گویند شما زشت ترین بازیکن فوتبال هستی را شنیدی؟ بله، همه می نوشتند. سر همین مساله هم می خواستند من و بهروز رهبری فرد را به جان
فن خال: مشکلی برای تمدید قرارداد دخه آ وجود ندارد
کند. در واقع هیچ مشکلی برای تمدید قرارداد دخه آ وجود ندارد. زمانی که شما بازیکن ترکیب اصلی هستید، معنایش این است که در پست خود بهترین هستید و سرمربی تیم هم از عملکرد شما راضی است که اجازه می دهد به طور ثابت در تمام بازی ها حضور داشته باشید. والدس پس از عقد قرارداد با شیاطین سرخ از دخه آ به عنوان بهترین دروازه بان حال حاضر فوتبال دنیا یاد کرد اما فن خال معتقد است که سنگربان 32 ساله
گروه چهارم؛ سامورایی ها با هوندا در کورس قهرمانی/غروب قهرمانان و جای خالی کرار!
ذهن علاقه مندان فوتبال می رسد. شماره 10 میلان را باید لبه تیز شمشمیر سامورائی ها دانست. قطعاً دیگر مدعیان جام ملت های آسیا حساب ویژه ای روی این بازیکن بزرگ می کنند و تدابیر ویژه ای برای مهار هوندا به کار خواهند بست. او عنوان بهترین و ارزشمندترین بازیکن دوره پیشین جام ملت ها را هم به خود اختصاص داد. شینجی اوکازاکی، مهاجم گلزن ماینتس آ لمان و تاکاشی اینوی بازیکن مهارنشدنی اینتراخت
گپی با جلال طالبی، در آستانه جام ملت های آسیا
به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، فوتبالی را با یک کاغذ حرفه ای شده نمی توان حرفه ای دانست. آن کاغذ، ابلاغیه ای بود که 15 سال پیش از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به فدراسیون فوتبال ایران فکس شد. این فوتبال اگر حرفه ای نمی شد، شانس حضور در رقابت های باشگاهی را از دست می داد. به همین دلیل خیلی زود اسمش را به حرفه ای تغییر داد، بدون آن که اصول حرفه ای شدن را رعایت کرده و بدون آن که فکری پشت آن
10 فوتبالیست قد بلند تاریخ
داشته باشد اما وی در این رده بندی هیچ جایگاهی ندارد، زیرا او دارای قد یک متر و 95 سانت بوده اما تمامی فوتبالیست های حاضر در فهرست ما بیش از 2 متر قد دارند. 1- کریستوف فن هوت (2متر و 8 سانت): دروازه بان 26 ساله هلندی دارای 2 رکورد بلند قد ترین دروازه بان و البته فوتبالیست جهان است. بیشترین دوران حرفه ای فن هوت در هلند و تیم اسپورتینگ سپری شد هر چند سابقه بازی در فوتبال بلژیک را هم