سایر منابع:
سایر خبرها
می کوشد هم نگاه های کلیشه ای به زن غربی و زن شرقی را درهم شکند و نقد کند و هم نگاه سنت را به ایده آل تیپ زن. او در حوزهٔ سنت و مدرنیتهٔ تک الگویی، کلیشه هایی که در مورد زن وجود دارد را نمی پذیرد. در تبیینی که از انسان جدید و یا سنخ نویی از انسان می دهد، زن و مرد را به صورت مکمل یکدیگر می بیند. معنویت زنانه یا زنانگی معنوی در اندیشهٔ شریعتی وجود دارد. در کویریات شریعتی نسبت مذکر و مؤنث با نمادهایی ...
.... در این رهگذر، دیدگاه برتر نسبت به جمهوریت در نگاه دینی، و نقش مردم را به عنوان مشروعیت بخشی به امر حکومت، با تکیه به آموزه های عقلی – دینی مورد مداقه قرار داده و نگاهی دموکراتیک در عرصه ی سیاسی و اجتماعی را برای تداوم حاکمیت در ساختارهای حقوقی و حقیقی، عرضه می دارد. جمهوری اسلامی می بایست اولین ضرورت سیاسی و اجتماعی خود را بر توزیع قدرت و ثروت قرار دهد و راه مشارکت مردم را برای کسب قدرت با ...
...> پاسخ: بنده به عنوان شخصی که کارم تاریخ است، و مثل شما بزرگواران توفیق طلبگی نداشته ام، البته سطح را خوانده ام اما صاحب نظر در دین نیستم. با توجه به نقشی که تاریخ می تواند در حفظ ایمان ها و جلوگیری از انحراف و پدید آمدن بدعت ها و بروز فجایعی که نتیجه اش کنار زده شدن ولایت می شود، دین را بنده در این موارد می بینم و این طور خدمت شما بحث کردم. اما اینکه مثلا بخواهیم بگوییم که دانستن تاریخ در مسائل ...
...، می تواند علاوه بر تحقق موارد یاد شده الگوی عقلی مناسبی را به سایر جوامع اسلامی انسانی جهت تضمین ارزش های قانونی و اخلاقی ارائه دهد. بر همین اساس در این مقاله سعی شده است تا اولاً، دیدگاه های ارائه شده در مورد مبانی عقلی امر به معروف و نهی از منکر بازخوانی و نقد شود، ثانیاً، به اهداف مشترک آن با نهادهای حقوقی معاصر اشاره گردد و ثالثاً جایگاه برتر آن به لحاظ دارابودن مبنای موجه نسبت به ...
مرحوم امام راحل ، در جریان تعییر قانون اساسی طی نامه ای آن را رد نموده و این چنین در باره اش نظر دادند: ” ...اگر مردم به خبرگان رأی دادند تا مجتهد عادلی را برای رهبری حکومتشان تعیین کنند، وقتی آنها هم فردی را تعیین کردند تا رهبری را به عهده بگیرد، قهری او مورد قبول مردم است. در این صورت او ولیّ منتخب مردم می شود و حکمش نافذ است...” (9/2/68) در اینجا انتخاب ولی مطرح است و نه کشف و...( ولی منتخب مردم ...