سایر منابع:
سایر خبرها
اسپیلبرگ و فیلم علمی تخیلی تازه
امپایر آتلاین، بازیگران اصلی فیلم تا یک ماه دیگر انتخاب می شوند. بعید به نظر می رسد که بازیگران مشهوری برای بازی در فیلم انتخاب شوند. شرکت آمبلین پیکچرز طی سه دهه گذشته، اکشن های علمی تخیلی موفقی مثل ئی تی ، گرملین ها و بازگشت به آینده را تهیه کرده است. اما محصول تازه این شرکت به نام بی اف جی ، شکست سخت تجاری در جدول گیشه سینماهای آمریکای شمالی خورد. این اکشن علمی تخیلی و فانتزی را استیون اسپیلبرگ کارگردانی کرده و هفته قبل، به روی پرده سینماهای جهان رفت. ...
پای فیش های حقوقی به دورهمی باز شد
مجموعه های تلویزیونی کمدی باغ مظفر بسیار دلنشین تر از همه روز ها بود. در پایان به رسم همیشگی برنامه سحر جعفری جوزانی بازیگر سینما و تلویزیون اهدایی خود را در قالب یک گردنبند به موزه دورهمی اهدا کرد. گفتنی است؛ در بخش نمایشی شب گذشته با توجه به فراخور موضوعیت برنامه الیکا عبدالرزاقی اشاره کوتاهی به فیش های نجومی حقوق ها داشت و در پایان برنامه شب گذشته مهران مدیری از نحوه و شیوه های جدید رشوه گرفتن در اداره ها گفت و اشاره ای به شغل های کاذب با درآمد های بالا داشت. ...
مردم از پادری راضی هستند
عابدی این روزها نمایش تریو بدون هارمونی را در حال اجرا دارد و در ایام ماه رمضان با سریال پادری مهمان خانه های مردم بود. تمرکز اصلی عابدی در سال های اخیر در تلویزیون با حضور در نقش های متفاوت نظیر بازی در سریال تعبیر وارونه یک رویاست. وی در فیلم و سریال هایی نظیر دودکش به کارگردانی محمدحسین لطیفی، شمعدونی به کارگردانی سروش صحت و گنجشکک اشی مشی به کارگردانی مسعود کرامتی به ایفای نقش انواع و اقسام زنان روشنفکر، سنتی، منفعل، برونگرا، کنشمند و... پرداخته است. با نگار عابدی درباره حضورش در سریال پادری و همکاری اش با محمدحسین لطیفی گفت وگویی انجام داده ایم. در سال های اخیر در نقش مادران مختلف در سریال هایی مثل دودکش و شمعدونی بازی کرده اید. ایفای این نوع نقش ها چه ویژگی هایی دارد که آنها را پذیرفتید؟ بهتر است به جای مادر بگویید زن، شاید در سریال شمعدونی مادر بودن مهم بوده است. زنی که بشدت چند وجهی بود، اما در سایر کارهای دیگرم تاکید بر زن بودن شخصیت مورد توجه بوده است. در سریال گاهی به پشت سرت نگاه کن وجوه مادر بودن شخصیتی که بازی کردم تاثیرگذار بود، برای این که کینه انتقام جویی را در پسرش روشن کرده بود. مادری که خاکستری به نظر می رسید؟ بله، خاکستری بود و ویژگی های توامان و خوب و بد را داشت، اما کینه ای که به پسرش انتقال داد باعث شد پسرش تبدیل به شخصیت منفی بشود. در آن سریال به دلیل مشکلات تولیدی بخش هایی از بازی ام حذف شد که حضور مادر را پررنگ تر می کرد. در این سکانس ها مادر با پسرش ارتباط کلامی و حسی بیشتری داشت. در سریال تعبیر یک رویا نمونه یک زن ایرانی دوستدار خانه و خانواده را بازی کردید؟ این زن (ناهید) در عین داشتن چنین خصلت هایی زنی با سواد و تحصیلکرده ای هم هست و در بیمارستان در سمت سوپر وایزری کار می کند و در یکی از قسمت های سریال روان بخش تاکید کرد که افتخار می کند همسر با سواد و فهیم و تحصیلکرده ای دارد. ناهید از خانواده ای اصیل و دارای وجه اجتماعی است و در دوران جوانی زندگی مرفه و لوکسی داشته است و به قول عوام لای زرورق بزرگ شده است. الگوی موفق یک زن ایرانی است. تحصیلات سطح بالایی دارد، همیشه به خانواده اش می پردازد و در زمینه کاری هم با اثبات توانایی هایش مسئولیت یک بخش از بیمارستان به او سپرده شده و کلا یک زن مدیر، مدبر و اجتماعی است. در سال های اخیر ساخت ادامه سریال های موفق نظیر پایتخت، دردسرهای عظیم و دودکش متداول شده است. به نظر شما این ادامه سازی ها چه ویژگی هایی دارد؟ من در دودکش بازی کردم و زمان پخشش چون هنوز بازتاب کار را در بین مخاطبان نمی دانستم استرس و تشویش داشتم، اما چون کارگردانی مثل محمد حسین لطیفی و بروز نیک نژاد در کنارش در دودکش حضور داشتند تا حد زیادی خیالم راحت بود که کار، اثر آبرومند و خوبی خواهد شد. تیم بازیگری هم این اطمینان را دوچندان می کرد. بعد از دیدن استقبال مخاطب واقعا خوشحال شدم که زحمات گروه دیده شد. برای ساخت قسمت دوم مجموعه باز هم چنین استرسی را داشتم و علت این استرس ساخته شدن قسمت جدید مجموعه بود که آیا می تواند موفقیت قسمت اول مجموعه را تکرار کند. بنابراین در هر کاری این نگرانی ها وجود دارد در این مدتی که از زمان پخش سریال می گذرد خوشبختانه واکنش مردم خوب بوده است. با بهنام تشکر، سیما تیرانداز و هومن برق نورد سال ها در تئاتر همبازی بودید. آیا این شناخت بازیگران از یکدیگر برای یک سریال ویژگی مهمی است؟ بله، با سیما تیرانداز در نمایش بهمن سال قبل همبازی بودم و قرار بود چند باری در نمایش هایشان بازی کنم که میسر نشد. با بهنام تشکر در چند نمایش همبازی بودم و یک باری هم در نمایشی که هومن برق نورد روی صحنه اجرا کرد بازی کردم. نسلی که این روزها در تلویزیون حضور تعیین کننده و موفقی دارند پیشینه تئاتری دارند. این تجربیات حضور در صحنه چقدر به شما کمک کرد تا بهتر بتوانید بازی ارائه کنید؟ بازیگران تئاتر با توجه به تجاربی که در صحنه به دست آورده اند و سال ها برای حضور موفق زحمت کشیده اند وچون با سختی به این جایگاه رسیده اند در حضور جلوی دوربین همواره موفق بوده اند. البته سایر بازیگران هم شایستگی های خاص خودشان را دارند. موقعی که پیشنهاد بازی در قسمت دوم دودکش به شما ارائه شد چه واکنشی داشتی ...
مثبت هنر را در 021 بشنوید
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی شبکه رادیویی تهران، میثم عبدی تهیه کننده برنامه گفت: مخاطبان شبکه رادیویی تهران عصرگاه شنونده برنامه ترکیبی از مجله تحلیلی و سرگرمی 021 هستند، در این برنامه اخبار و رویدادهای فرهنگی و هنری هر روز از هنر مثبت و مثبت پخش می شود، اسماعیل باستانی در این بخش مسائل فرهنگی روز را تحلیل و بررسی می کند. بخشی از برنامه به اجرای مسابقه اختصاص یافته است ...
پادری رفت صعود آمد
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی شبکه یک، سریال صعود با نام اصلی La Montagna Degli Italiani محصول سال 2012 ایتالیاست قرار است از امشب 19 تیر هر شب حوالی ساعت 22:15 به روی آنتن برود. این سریال که در ژانر ورزشی و ماجراجویی می باشد را رابرت دورن هیم کارگردانی کرده است و در چهار قسمت 40 دقیقه ای از امشب از شبکه یک سیما پخش خواهد شد. در خلاصه داستان این سریال ...
سکته ام روی صحنه تئاتر اتفاق نیفتاد / می توانم بدون این که داد بزنم بگویم، ای، بد نیستم!
...، نویسنده و کارگردانی که بخش عمده ای از فعالیت هایش را بخصوص در دهه های 60و70 معطوف کودکان و نوجوانان کرده و با آثارش خاطرات خوشی را برای این نسل به جا گذاشته است. در ظهر یکی از روزهای گرم تیر ماه و به مناسبت تولد 63سالگی مهمانش شدیم و با او از هر دری سخن گفتیم. دوران کودکی 17 تیر سال 32 در خانواده ای طباطبایی و رودباری به دنیا آمدم. در محله عشرت آباد تهران زندگی می کردیم، اما پس از چند سال به شمال کشور رفتیم و دوران کودکی ام را در آنجا گذراندم. هنوز هم احساسم این است که بزرگ نشده ام و سعی می کنم زیاد از کودکی ام فاصله نگیرم. در نقش هایم هم همیشه خودم هستم و نمی توانم جدی بودن یا نقش های خیلی منفی را تجربه کنم؛ چراکه اصلا این کار برایم سخت است و مثل یک جور بال بال زدن بیهوده می ماند. آغاز فعالیت های هنری خب بازی های نمایشی چیزی است که همه از همان زمان های کودکی شان به آن مشغول می شوند؛ چرا که ذات کودکان شکل پذیر است و دلشان می خواهد این ویژگی را به زندگی واقعی هم تعمیم دهند. در دوران کودکی مان دور هم جمع می شدیم و با هم نقش بازی می کردیم؛ نقش هایی چون رومئو، ژولیت، قاضی شارع و ... . بعدها وقتی بزرگ شدم در دبستان به نمایش های مدرسه ای مشغول شدم. در دبیرستان موضوع کمی برایم جدی تر شد و با راهنمایی مرحوم محسن یلفانی که در آن زمان آموزگار ما بود،تازه متوجه شدم که هنر کاربردهای اجتماعی هم می تواند داشته باشد و بر مخاطبانش تاثیر بگذارد. من در آنجا یاد گرفتم که نگاهی جدید به دنیای اطرافم داشته باشم و همان هم شد که علی رغم رشته ام در دبیرستان و نیز دیپلم راه و ساختمانی که گرفته بودم، برای کنکور در رشته هنر شرکت کردم و قبول شدم. از راه رفته پشیمان نیستم اساتید خیلی خوبی داشتم. استادانی چون اسماعیل شنگله، مرحوم حمید سمندریان و نیز عبدالحسین فهیم که واقعا اسم بامسمایی دارد و انسانی فهیم است. اینها به ما بازیگری و کارگردانی را یاد می دادند. در همان دوران با بیژن بیرنگ هم آشنا شدم. او هم مثل من جویای نام بود و به این صورت مسیرمان با هم به پیش رفت و کارهای مشترکی را انجام دادیم. از راهی که رفته ام پشیمان نیستم؛ چرا که تمام ارزش های زندگی ام در همین راه شکل گرفته است. ورود به تلویزیون از سال 53 فعالیتم را در تلویزیون و برای آثار نمایشی کودک و نوجوان آغاز کردم. منتها در آن زمان اکثرا نمایش هایی بود که نقاب به چهره داشتیم و خودمان دیده نمی شدیم. بعد از آن هم کار ادامه پیدا کرد تا بخصوص رسیدیم به دهه های 60 و 70 که مجموعه ای از حدود 25 تله تئاتر را بازی کردیم و بعد هم نوبت به مجموعه عطر گل یاس رسید که بسیار باعث شناخته شدن من در جامعه شد و نوع بازی ام را هم از آن حالت تخصصی و تئاتری بودن خارج کرد. کمی بعد مجموعه نوعی دیگر را هم خودم برای اولین بار کارگردانی کردم. دنیای شیرین کودکی بچه ها مهم ترین و سالم ترین مخاطبان ما هستند. دنیای شیرین تلاش های کوچکی در مسیر ساخت آثاری برای کودکان و نوجوانان بود که قرار بود ادامه داشته باشد و سری های دیگری هم از آن ساخته شود. مثلا دنیای شیرین صحرای مرکزی یا دنیای شیرین جیران در پارس آباد مغان و به این ترتیب دلمان می خواست به پیش برویم و سری های بعدی را هم بسازیم. متاسفانه با تهیه کننده کار دچار مشکل شدیم. البته زمانه هم عوض شده است و مخاطب کنونی قطعا نیازهای متفاوتی دارد. اجبار زمان ما را به طبقه بندی نیازها وادار می کند. مثلا الان اگر قرار باشد دنیای شیرین دیگری بسازیم قطعا باید حرف های خیلی جدیدتری را به مخاطبان بزنیم و با نگرشی تازه تر، در وهله اول مقاومت کردن در برابر بدی ها را به بچه ها یاد بدهیم. گاهی اوقات بچه های امروز را که می بینم و از تماشای این که چطور در این دنیا رها شده اند ترسم می گیرد. شهرت، خاطره، عشق آن اوایل و بویژه تا دورانی که پدرم هنوز زنده بود این شهرت برایم خیلی شیرین بود. تازه توانسته بودم ثابت کنم که می توانم در کارم موفق شوم و این برایم با حس خوبی همراه بود. در ادامه، این اشتیاق کمی جایش را به ملال و خستگی داد اما حالا دوباره این حس به م ...
درخواست هنرمندان از مردم درباره حضور در مراسم تشییع کیارستمی + تصاویر
به گزارش جام جم سیما ، عاطفه رضوی نوشت: به پیشنهاد احمد کیارستمی یکشنبه لباس زیبا بپوشید که این جشن زندگی پر ثمر و افتخار آمیز عباس کیارستمی ست نه عزای رفتنش. هستی مهدوی نوشت: وقتی میری یه کشور دیگه و ازت میپرسن کجایی هستی،و وقتی میگی ایرانی ام، طرف نمیگه ،اها ایران،نمیگه اها فرهنگ دو هزار و پونصد ساله،نمیگه کوروش و داریوش...میگه اها...عباس..عباس کیارستمی! ماها همینیم.خودمون خودمونو نمیشناسیم و ارزش قائل نیستیم.به جاش خارجی ها... مهم هم نیست ..اونایی که باید بشناسن میشناسن! پ.ن: یه بار یه خبرنگار از هانکه (فیلمساز آلمانی-اترشی) میپرسه فیلمساز مورد علاقه تون کیه؟! هانکه با تلفیقی از حسرت و خشم میگه : واه..کیارستمی! پریناز ایزدیار نوشت: لطفاً لطفاً لطفاً رعایت کنیم .. فرهنگ ساز شمایید پ ن : متن را با دقت مطالعه بفرمایید ❣ پ ن 2 : بیایید شروع کنیم .. بدون دوربین و موبایل و عکس و فیلم ، بیایید فقط یک دل و هم راه باشیم ، همه با هم داریوش فرضیایی نوشت: شب، به موقع رسید سپیده به موقع زد خروس ، به موقع خواند من ، بی موقع خوابیدم...! عباس کیارستمی نرگس آبیار نوشت: این آخرین دیدار با مرد بزرگ است. مردی که هنری بی شیله پیله داشت؛ سینمایی شریف و به شدت انسانی. اهل حاشیه نبود اما به حاشیه نشین ها در سینمایش می پرداخت. به مردمی که عاری از پیچیدگی های دنیای مدرن هستند و به همین دلیل سرشار از زندگی هستند. جایش تا قیامت خالی ست. یکشنبه ساعت 8:30 صبح از مقابل کانون پرورشی واقع در خیابان حجاب فرصت وداع با اوست. پیمان معادی نوشت: به پیشنهاد احمد کیارستمی عزیز، یکشنبه لباس زیبا بپوشید که این جشن زندگی پر ثمر و افتخار ایشان است نه عزای رفتنش ...
علی حاتمی بعد از شنیدن انتقادم پیشانی ام را بوسید / مرتب به شمال می روم
او از بازی در نقش های آدم های عادی طبقه فرو دست جامعه هم در سریال های تلویزیونی ابایی نداشت و در سریال پیک سحر شد یک رفتگر باسابقه و مهربان، پدربزرگ با تجربه و صبور همه چیز آنجاست و یار با وفای مولا علی در مجموعه امام علی(ع) و پدر نگران باغ گیلاس و ده ها نقش دوست داشتنی دیگر. گاو، کمال الملک، گل های داودی، گمشده و ده ها نقش ماندگار دیگر در پنج دهه دوران فعالیت مشایخی گواه توانایی هایش هستند. جمشید مشایخی بعد از مدتی غیبت از بازیگری به واسطه بیماری در شب های ماه مبارک رمضان دوباره با سریال کمدی و خانوادگی پادری مهمان خانه های مردم شد. با این بازیگر متواضع و محجوب در باره حضورش در سریال پادری و مسائل مختلف کاری گفت وگویی انجام داده ایم که می خوانید. بعد از مدتی دوری از تلویزیون با سریال پادری خاطرات حضور موفق تان را برای مخاطبان تلویزیون زنده کردید. دو سه سالی بود که به واسطه بیماریم و طی کردن مراحل درمان کمتر این فرصت را پیدا می کردم که در قالب سریال های تلویزیونی بازی کنم، البته هرازگاهی در برنامه های مختلف تلویزیونی حضور داشتم و ارتباطم را با مردم خوب و مهربان حفظ می کردم. آخرین حضورم در سریال همه چیز آنجاست به کارگردانی شهرام شاه حسینی بود؛ سریالی ملودرام درباره ارزش ها و سنت های یک خانواده بااصالت که بر اثر بروز سوءتفاهماتی در زندگیشان ابرهای سیاهی به وجود آمده بود و در پایان داستان با پشت سر گذاشتن مشکلات و موانع، آرامش به خانه بازگشت. سریالی جذاب و خوش ساخت که به مسائل مهم اجتماعی مثل مشکلات اقتصادی، اعتیاد و چالش بین نسل جوان و نسل با تجربه می پرداخت و حضور و بازی در این سریال جزو کارهای خوب تلویزیونیم محسوب می شود. اواخر سال قبل فرصتی پیش آمد تا دوباره در یک سریال خوب تلویزیونی به نام پادری حضور داشته باشم. چقدر در کارهایی که بازی می کنید، اهل ارائه پیشنهاد هستید؟ بازیگر در کارش مسئولیت دارد و نباید نسبت به نقشش بی تفاوت باشد. باید نقشش را بررسی، تجزیه و تحلیلش کند و با کارگردان و نویسنده در باره بهتر شدن نقش بحث و گفت وگو کند. مخاطبان ما باهوش هستند و تفاوت میان بازی دم دستی و خوب را متوجه می شوند. ما هنرمندان در مقابل حرف هایی که می زنیم مسئول هستیم. من خیلی جاها در سریال ها با توجه به شرایط و نظر مساعد کارگردان دیالوگ هایم را تغییر می دهم. یادم می آید در کمال الملک مرحوم علی حاتمی سناریو را به من داد و خواندم و نظراتم را در مواجهه کمال الملک با امیر اتابک و این که در فیلمنامه کمال الملک شخصیتی ضعیف دارد به علی حاتمی ابراز کردم. علی حاتمی با دقت حرف های من را گوش کرد و تغییراتی در متنش داد . این اتفاق در فیلم سوته دلان هم اتفاق افتاد. ما پنجم فروردین55 در امامزاده داود فیلمبرداری داشتیم و من در حیاط قهوه خانه نظرم را در باره پایان بندی فیلم ابراز کردم و جمله معروف همه عمر دیر رسیدیم را که مطرحش کردم مورد استفاده قرار داد و پیشانی ام را بوسید.بازیگر نباید از ارائه پیشنهاد درست بترسد. چه ویژگی باعث شد بازی در سریال پادری را قبول کنید؟ متن سریال بخوبی نوشته شده بود و چون اول قرار بود در ایام نوروز پخش شود، برایم مهم بود در این ایام که مردم شاد و خوشحال هستند بتوانم در شادیشان سهیم و نقش داشته باشم؛ البته بعد از این که پخش سریال به تعویق افتاد و به ماه مبارک رمضان موکول شد بازهم خوشحال شدم. زیرا ماه مبارک رمضان فصل بهار قرآن و ماه بندگی و طاعت است و مسرورم که در این ماه عزیز بتوانم باعث خوشحالی مردم روزه داری باشم که بعد از یک روزکاری بعد از صرف افطار فرصت دیدن یک کار خوب و با کیفیت را پیدا کنند . موقعی که از دفتر تهیه کننده با من تماس گرفته شد، چون از توانایی های محمد حسین لطیفی شناخت داشتم و می دانستم کارش را بلد است و سریال های خوبی مثل دودکش، وفا، نردبانی به آسمان و صاحبدلان را در کارنامه اش دارد، پذیرفتم در این کار بازی کنم. روز اول هم از محمد حسین لطیفی خواستم مختصات و ویژگی های نقش را به طور کامل در اختیارم قرار دهد تا بتوانم روی آن کار کنم و قوامش ببخشم. مثل اغلب اوقات نقش مثبت یک آدم خیر متین و موقر ...
پیکر کیارستمی دقایقی قبل به فرودگاه امام رسید +عکس
به گزارش جام جم آنلاین ، در ادامه تصاویری از ورود پیکر عباس کیارستمی در فرودگاه امام خمینی (ره) را مشاهده کنید.
عباس کیارستمی به ایران برگشت
به پرونده پزشکی این هنرمند دستور داد. کیارستمی در کارنامه ی فیلم سازی اش ساخت فیلم های کوتاه نان و کوچه ، زنگ تفریح ، تجربه ، دو راه حل برای یک مساله و .. و فیلم های بلند گزارش 1356، اولی ها 1362، خانه ی دوست کجاست؟ 1365، مشق شب 1366، کلوزآپ، نمای نزدیک 1368، زندگی و دیگر هیچ 1370، زیر درختان زیتون 1373، طعم گیلاس 1376، باد ما را خواهد برد 1377، ABC آفریقا 1379 را دارد. آیین بدرقه پیکر عباس کیارستمی یکشنبه 20 تیر ماه از مقابل ساختمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان در خیابان حجاب ساعت 8:30 برای خاکسپاری به سمت لواسان برگزار خواهد شد. منبع: ایسنا ...
احیای گفتمان انقلابی گری، اولویت رسانه ملی
به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دکتر علی عسکری در این دیدار با اشاره به جایگاه و اهمیت ویژه شبکه های برون مرزی در خارج از مرزها و حضور در عرصه رقابت با بیش از 200 رسانه فارسی زبان تأکید کرد: رسانه ملی در مقابل تهدید و هجمه های متعددی قرار دارد و این امر، مسئولیت رسانه را برای برنامه ریزی های جدی و اساسی به منظور خنثی کردن جنگ رسانه ای دشمن سنگین تر می کند. دکتر علی عسکری افزود: در فضای جنگ نرم رسانه ها، فضای مجازی هم هر روز تأثیر بیشتری روی مخاطبان بخصوص جوانان می گذارد و این درحالی است که صداوسیما مهم ترین دستگاهی است که وظیفه تأثیر روی افکار عمومی متناسب با منافع ملی را به عهده دارد. وی افزود: در جهان هیچ کشوری به اندازه ایران مورد هجوم تبلیغات و جنگ روانی و رسانه ای قرار ندارد که این امر مسئولیت برنامه سازان و کارکنان رسانه ملی را دوچندان می کند و در این میان، معاونت برون مرزی به علت نوع استراتژی و خط مشی نظام جمهوری اسلامی در صدور پیام انقلاب، وظیفه خطیری به عهده دارد. تجهیز برای مقابله با تهدیدها رئیس سازمان صداوسیما به نقش معاونت برون مرزی در معادلات منطقه ای اشاره و خاطرنشان کرد: در دوره کنونی، جنگ واقعی جنگ رسانه ای است و باید برای مقابله با این امر، سرمایه گذاری بیشتری شود و معاونت برون مرزی با توجه به تحولات منطقه با پوشش خبری خود بخوبی این جنگ نرم را اداره کرده است. وی با اشاره به تغییر استراتژی دشمن در برخورد با ایران تصریح کرد: اگر تا چند سال قبل، گزینه نظامی یکی از راه های هجمه به ایران بود و البته جرات نکردند کاری بکنند، اکنون با هزینه کمتر به جنگ فرهنگی دست زده اند و این هجمه مسئولیت شبکه های برون مرزی را چند برابر کرده است. دکتر علی عسکری ادامه داد: اکنون حضور شبکه های سحر، العالم، هیسپان تی وی و دیگر شبکه های برون مرزی در فضای مجازی، آرایش رسانه ای ما را در بیرون از مرزها تعیین می کند. دکتر علی عسکری با تأکید بر تغییر استراتژی دشمن در فضای جنگ نرم افزود: آنها برای تخریب برنامه ریزی کرده اند و بخش زیادی از بودجه خود را به این فضا اختصاص داده اند و وظیفه ماست که بودجه ای برای این فضا در نظر بگیریم، چراکه رسانه امروز در پیشانی مقابله با جنگ نرم دشمن قرار دارد. رئیس سازمان صداوسیما گفت: معاونت برون مرزی تاکنون توانسته است رسالت خود را در امر خبررسانی در بیشتر مناطق مهم بخوبی انجام دهد. دکتر علی عسکری با بیان این که شبکه های برون مرزی سازمان همواره زیر فشار و هجمه رسانه های استکباری است، تصریح کرد: شرط اثرگذاری بیشتر در فضای ماهواره ای، دانستن فرهنگ و زبان های مختلف است. فرصت مناسب برای حضور در فضای مجازی رئیس رسانه ملی با اشاره به راه اندازی پایگاه خبری پارس تودی، آن را فرصت خوبی برای حضور در فضای مجازی دانست و تأکید کرد: استفاده از 32 زبان، فرصتی برای معرفی محتوای رسانه ای ما به دنیاست و باید از فضای مجازی به نفع خود استفاده کنیم و در کنار کمبودها و مشکلات مالی در حد وسع خود کار را به ثمر برسانیم. وی حضور رسانه ای در کشور آمریکا را مهم دانست و افزود: اگر توانستید شبکه هیسپان تی وی را در قلب آمریکا پخش کنید، موفق هستید، چراکه بخشی از ساکنان فقیر ایالات متحده، معارضان و مخالفان دولت آمریکا اسپانیایی نژاد هستند و این بهترین فرصت برای ماست که یا از طریق پخش ماهواره یا از طریق شبکه های مجازی و OTT پیام انقلاب را به آنها برسانیم. رئیس رسانه ملی با اشاره به نگرانی قدرت های استکباری جهان از گسترش قدرت منطقه ای جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: کشورهای غربی پس از ناامیدی از تحریم های اقتصادی علیه کشورمان، میدان جدیدی را در قالب جنگ نرم برای مقابله با جمهوری اسلامی انتخاب کرده اند که مهم ترین بستر آن فضای مجازی است و شبکه های برون مرزی باید در این فضا سهم مهمی داشته باشند. احیای گفتمان انقلابی گری وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر لزوم حفظ روحیه انقلابی گری گفت: احیای گفتمان انقلابی گری در سخنان اخیر مقام معظم رهبری از ضرورت ها و اولویت های رسانه م ...
فروش دراکولا در تهران به یک میلیارد تومان رسید
به گزارش جام جم آنلاین ، در میان فیلم های کمدی که این روزها بر پرده سینماها اکران شد قابل پیش بینی بود که فیلم سینمایی دراکولا ساخته رضا عطاران مورد توجه مخاطب قرار گیرد. این فیلم شب گذشته با وجود تعطیلات عید فطر 17 سانس فوق العاده را پشت سرگذاشته و به رقم 160 میلیون فروش در تهران در شب گذشته (17 تیرماه) دست یافت. مدیرعامل دفتر پخش فیلمیران درباره فروش فیلم های مربوط به این دفتر گفت: دراکولا در 17 سانس شب گذشته در سینماهای مختلف از جمله کورش، آزادی، اریکه ایرانیان، ملت و... در سانس فوق العاده به نمایش گذاشته شد و 160 میلیون تومان در تهران به فروش رسید. این فیلم در تهران به فروش 1 میلیاردی و در شهرستان 280 میلیون تومان فروش داشت. فیلم در شهرستان ها ظرف 5 روز گذشته به نمایش درآمد و 9 سالن به در اختیار دارد. وی ادامه داد: فیلم بارکد در تهران به فروش 2 میلیارد و 800 میلیون و در شهرستان به فروش 1 میلیارد و 170 میلیون تومان فروش داشته و در کل فروش فیلم به 3 میلیارد و 970 میلیون تومان فروش داشت. فیلم سینمایی ایستاده در غبار تاکنون به فروش 970 میلیون تومان دست یافت که 800 میلیون در تهران و 170 میلیون تومان در شهرستان فروش کرد. علی سرتیپی درباره فروش رسوایی 2 گفت: فیلم در کل به فروش 3 میلیارد و 40 میلیون تومان فروش داشت که 2 میلیارد آن مربوط به تهران و 1 میلیارد و 40 میلیون تومان آن مربوط به فروش در شهرستان ها است. غلامرضا فرجی مدیر دفتر پخش حوزه هنری درباره فروش فیلم زاپاس گفت: فیلم به تازگی در شهرستان ها به نمایش درآمده و ظرف 5 روز در شهرستان به فروش 25میلیون تومان ودر کل فروش فیلم به 275 میلیون تومان دست یافته است. به مرور تعداد شهرستان های فیلم اضافه خواهد شد. مختاری مدیر دفتر پخش هدایت فیلم درباره فروش فیلم عادت نمی کنیم گفت: فیلم در تهران به فروش 1 میلیارد و 107میلیون تومان رسیده است و در شهرستان به فروش 320 میلیون تومان دست یافت و در کل فروش فیلم 1 میلیارد و 327 میلیون تومان رسیده است. فیلم در تهران 10 سالن در اختیار دارد و در شهرستان 30 سالن که به مرور افزایش خواهد داشت. فیلم سینمایی دختر ساخته رضا میرکریمی توسط دفتر پخش نورتابان در سینماها توزیع شده است تا زمانی که گزارش تنظیم می شد دفتر پخش هیچ اطلاعی از فروش فیلم در اختیار خبرنگارفارس قرارنداد اما براساس سیستم مکانیزه که تعدادی از سینماها به آن دسترسی دارند فروش فیلم389میلیون و 720 هزار تومان بوده این فیلم از 2 تیرماه در سینماهای به نمایش درآمده است. منبع: فارس ...
سنت تازه در راه است
به گزارش جام جم آنلاین ، کمپانی پارامونت اعلام کرد فیلم ناموفق دهه نود میلادی خود را با شکل و شمایل تازه ای تولید و روانه پرده سینماها می کند. نسخه اصلی فیلم در سال 1997 به نمایش عمومی درآمد و وال کیلمر چهره مطرح آن دوران، در نقش کاراکتر محوری داستان ظاهر شد. اما برخلاف تصور و پیش بینی تهیه کنندگان سنت ، تماشاگران سینما در اکثر کشورهای جهان استقبالی از ماجراجویی های او روی پرده سینما نکردند. همین موضوع باعث شد تا کار تولید قسمت های بعدی این اکشن ماجراجویانه متوقف شده و خود پروژه، به قفسه بایگانی کمپانی پارامونت برود. مسئولان کمپانی به تازگی توانستند یک بار دیگر امتیاز برگردان سینمایی داستان نوول لسلی چارتیه ریس را خریداری کنند تا بتوانند فیلم تازه ای براساس آن بسازند. نوول های این نویستده در فاصله سال های 1928 تا 1963 چاپ و روی پیش خوان کتاب فروشی ها قرار گرفتند. سایمن تمپلر کاراکتر اصلی این مجموعه کتاب بوده است. او یک قهرمان چابک و بزن بهادر است که به دنبال سیاستمداران فاسد، قاچاق چیان مواد مخدر و امثال آن هاست، تا قانون را در موردشان اعمال کند. به نوشته نشریه اسکرین اینترنشنال، در دهه شصت میلادی مجموعه ای تلویزیونی هم از این داستان با بازی راجر مور ساخته شد. این مجموعه با استقبال بینندگان روبرو شد. نسخه سینمایی سنت نه تنها فروش بالایی در جدول گیشه سینماهای جهان نکرد، بلکه نتوانست نقدهای مثبت منتقدان سینمایی را نیز به دست بیاورد. کمپانی پارامونت این روزها در جست و جوی بازیگر مناسبی برای ایفای نقش کاراکتر سایمن تمپلر است. ...
احیای دوباره سیاه چال ها و اژدهاها
بازیگر جوان سینما هم برای بازی در نقش کاراکتر سلحشور داستان انتخاب شده است. او قبل از این قرار بود نقش کاراکتر هان سولو را در سری تازه جنگ ستارگان بازی کند. او می گوید: اگر نتوانستم با ماجراجویی های فضایی و فانتزی جنگ ستارگان همراه شوم، در عوض نوع دیگری از ماجراجویی را تجربه می کنم. نسخه اصلی سیاه چال ها و اژدهاها در زمان نمایش عمومی خود، 34 میلیون دلار فروش کرد. رقم هزینه های ...
درگذشت بازیگر سینما و تلویزیون
به گزارش جام جم آنلاین ، این کارگردان که مدتی در بستر بیماری بود، ساعاتی قبل در خانه اش واقع در استان البرز درگذشت. مراسم تشییع پیکر این هنرمند ساعت 10 صبح فردا (جمعه، 18 تیرماه) در قبرستان بهشت سکینه کرج برگزار می شود. منبع: ایسنا
یک دقیقه سکوت در جشنواره فیلم کارلووی وار به احترام کیارستمی
به گزارش جام جم آنلاین ، فیلم سینمایی لانتوری به عنوان تنها فیلم ایرانی حاضر در پنجاه و یکمین جشنواره فیلم کارلووی واری، در ششمین شب این جشنواره، سومین نمایش خود را پشت سر گذاشت؛ با این تفاوت که در این نمایش، رضا درمیشیان کارگردان و مریم پالیزبان بازیگر فیلم نیز به همراه تعدادی از روزنامه نگاران و منتقدان فارسی زبان در سالن محل نمایش فیلم حضور داشتند. پیش از نمایش فیلم در سالن تاریخی نارودنی دام شهر کارلووی واری، رضا درمیشیان که به همراه مریم پالیزبان بر روی صحنه حضور یافته بود، در سخنانی گفت: امروز همه ما غمگین و عزادار کارگردان بنام سینمای کشورم و جهان، یعنی عباس کیارستمی هستیم. کارگردان لانتوری افزود: کیارستمی نه تنها یک فیلمساز، بلکه انسان بزرگی بود. به همین دلیل، نمایش امشب فیلمم را به او تقدیم می کنم. در ادامه، حاضران در سالن به احترام عباس کیارستمی، به صورت ایستاده، یک دقیقه سکوت کردند. پنجاه و یکمین جشنواره فیلم کارلووی واری از 1 تا 9 جولای - 11 تا 19 تیرماه - در این شهر کوچک کشور جمهوری چک برگزار می شود. از ایران فیلم لانتوری به عنوان تنها نماینده منتخب کشورمان، فردا یک نمایش دیگر در سالن کنگرس کاخ جشنواره دارد. منبع: ایسنا ...
مهران مدیری سن و سال مهمان برنامه را لو داد
به گزارش جام جم آنلاین ، برنامه چهارشنبه شب دورهمی با صحبت های مهران مدیری و مطرح کردن دید و بازدید به عنوان موضوع برنامه آغاز شد. در ادامه سیما تیرانداز به عنوان اولین مهمان وارد صحنه شد. تیرانداز در صحبت های ابتدایی خود در خصوص عهدی که با دختر عمویش بسته بود تا بازیگر شود گفت و پس از آن اصرارهای مدیری برای فهمیدن سن وی بی نتیجه ماند. اما مدیری در بخش بعدی صحبت ها با زیرکی سن تیرانداز را لو داد. تیرانداز از بازی در فیلم هامون گفت و اینکه آن فیلم را در 17 سالگی بازی کرده، آن هم در سال 68 و این طور بود که علی رغم میلش سنش لو رفت! تیرانداز درباره بازیگر شدن خود گفت: من مادرم در بانک کار می کردند که یکی از اقوام آقای مهرجویی هم آنجا بودند و برای نقش یک منشی بازیگر می خواستند. با اینکه مادرم مخالف بود ولی رفتم و هیچ شناختی نسبت به عوامل فیلم هامون نداشتم. مدیری در ادامه پرسید که می گویند در تئاتر موفق تر هستید، آیا اینطور است؟ تیرانداز در جواب گفت: بله، من خیلی وقتها کار تصویر را برای تئاتر رد کرده ام و زحمت زیادی کشیدم. تئاتر مثل خانه من است، به دلیل اینکه قوانین آن را بهتر می دانم. وی در ادامه از علاقه خود به سریال حلقه سبز به کارگردانی حاتمی کیا و سختی های آن کار تلویزیونی گفت. تیرانداز اولین دست مزدی که گرفته، هشت هزار تومان بود که با آن یک انگشتر طلا و یک ضبط صوت خرید. پس از پایان این بخش، مدیری درباره تعارف کردن در دید و بازدید حرف زد و مثال هایی با همان سبک همیشگی و طنزآمیز خود بیان کرد. دومین مهمان برنامه دیشب، رضا صادقی خواننده کشورمان بود که در ابتدای ورود خود قطعه دوست دارم خدا را اجرا کرد. پس از آن مدیری در خصوص فلسفه مشکی پوشیدن وی پرسید و صادقی گفت: فلسفه خاصی نداشته و الان هم ندارد. شاید به این دلیل است که عادت کرده ایم به این عقیده که این رنگ نشانه اندوه و غصه است. با این حساب با خودم گفتم، پس اتفاق خوبی است که تمام نقض های ذهنم را با این برطرفم کنم. صادقی در ادامه از نحوه آشنایی خود با همسرش گفت. اینکه در خارج از ایران این اتفاق افتاده است و اینکه همیشه وقتی به ازدواج فکر می کرده، به دنبال یک مادر هم برای خودش و هم برای فرزندش بوده است. وی همچنین درباره دخترش تیارا بیان کرد: رابطه پدر و دختری را با هیچ چیز نمی توان مقایسه کرد. صادقی در ادامه از دولت عشق گفت و اینکه با حکم دولت عشق من با وجود دو عصا در ماراتن های زیادی پیروز شدم. صادقی در بخش دیگر صحبت های خود درباره شرایط جسمانی اش گفت: من یک ساله بودم که دکتری آمپولی را به اشتباه در عصب پای من زد و من در زمانهایی که همه ی بچه ها می دویدند، در خانه بودم و در این مدت کسانی ذهنیت من را ساختند که از آنها تشکر می کنم. صادقی از کلاهبرداری هایی که با صدایش می شود و نارضایتی از فضای موسیقی در حال حاضر گفت و اینکه بعضی اوقات چندین سال از عمر من که هیچ وقت بر نمی گردد با یک امضایی که داده نمی شود، از بین میرود. وی از تجربه بازی در فیلم سینمایی بی خداحافظی گفت و اظهار داشت: احساس می کردم که فیلم بهتر از این می شود. مدیری در ادامه از علاقه ی خود به قطعه نرو گفت و از صادقی خواست که این آهنگ را بخواند. در پایان این گفتگو رضا صادقی قطعه نرو را بدون موسیقی اجرا کرد و پس از آن عاشقتم را خواند. در اواسط این برنامه، مدیری درگذشت عب ...