سایر منابع:
سایر خبرها
میترا حجار با بزرگان موسیقی روی صحنه می رود
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از میزان جشنواره شب های موسیقی بارانا تا 29 مرداد با حضور گروه های مختلف در کاخ نیاوران در حال برگزاری است. در سه شب ابتدایی این جشنواره موسیقی به ترتیب گروه کامکارها، کیخسرو پورناظری آهنگساز و نوازنده پیشکسوت تنبور همراه با گروه موسیقی شمس و گروه داماهی و کامنت که از جمله گروه های موسیقی تلفیقی محسوب می شوند روی صحنه رفتند. در ادامه روند برگزاری این ...
پشت دوربین های خندوانه چه خبر است؟
روشن می شود. با صدای شاه حسینی سکوت، نور، ضبط ، استودیو در سکوت فرو می رود. به نام خدا، سلام من رامبد جوان هستم در شبکه نسیم، اینجا خندوانه است . با پایان این جمله گروه موسیقی شروع به نواختن سرود می کنند و جوان هم در پایان این بخش شادی برنامه را به افرادی تقدیم می کند که شادی را برای ادامه زندگی شان انتخاب کرده اند. برای بخش بعدی برنامه، عوامل پشت صحنه دکور را برای حضور مهمانان آماده ...
گیشه آمریکا همچنان در اختیار جوخه خودکشی است
همکاری شرکت دی سی کامیکز تهیه کرده، 170میلیون دلار صرف تولید آن کرده است. به نوشته نشریه اسکرین اینترنشنال، محصول تازه شرکت سونی به نام جشن سوسیس ، موفق شد ردیف دوم جدول گیشه را از آن خود کند. این انیمیشن کمدی اکشن در سه روز اول نمایش خود، توانست به فروش خوب بالای 33 میلیون دلاری دست پیدا کند. در داستان این فیلم، یک سوسیس که موفق به فرار از آشپزخانه می شود، به دنبال ...
عبور موفق های تلویزیون از اتوبان رادیو
کشور حضور داشتم. خدا بیامرزد همه شهیدان را. با شهیدان آبشناسان، بروجردی، موحد دانش و... گفت وگوها داشته ام. گزارش های من در برنامه های در جبهه چه می گذرد؟ پیام جبهه، خانه و خانواده و راه شب رادیو و سلام صبح بخیر پخش می شد. شنیده ایم از بنیانگذاران رادیو جبهه بوده اید؟ آن موقع با آقایان محمد رحمان نظام اسلامی، حمید خزایی، محمدحسین حرمی، حسین نورشاهی و مهران دوستی ...
ماماهوت سبک زندگی به روایت عروسک ها
ایرانی طراحی شده اند. برای این مجموعه حدود 40 عروسک ساخته شده که 10 عدد از آنها قابلیت گریم دارند؛ یعنی با عینک، سبیل، لنز، مو و لباس تغییر می کنند و در نقش مردم شهر ظاهر می شوند. به نظر می رسد، برخی از این عروسک ها به برخی شخصیت های مطرح شباهت دارند اما صالحی می گوید این شبیه سازی در ذهن مخاطب اتفاق می افتد و هیچ کدام از این عروسک ها بر اساس چهره فرد خاصی ساخته نشده اند. برخی از این عروسک ...
سواد رسانه ای، لازمه توسعه پایدار جامعه
الهی قرارگیرند؛ یعنی فکر و تعمق می کنند. بنابراین سوژه های شناسا هستند. اما مساله این است که جامعه با این سوژه های شناسا چگونه باید برخورد کند؟جامعه باید سوژه های شناسا را پردازش کند، اطلاعات و به آ نها آگاهی کافی بدهد تا صاحب سواد رسانه ای شوند. سواد رسانه ای یعنی مردم رسانه ها را بشناسند، تعلقات، جناح حزبی، حامی مالی و منشأ اندیشه رسانه ها را شناخته و بررسی کنند و این که تا چه حد ...
مجیدآخوندی معاون سیاسی شد، پیمان جبلی معاون برون مرزی
؛ گسترش و تکمیل آرایش رسانه ای برون مرزی از جمله شبکه های پرس تی وی و هیسپان تی وی در ارتباط با مخاطبان غربی و لاتین تبار، به ویژه در کشور آمریکا؛ حضور موثر این شبکه ها و دیگر رسانه های آن معاونت در تمام بسترهای ارتباطی اعم از ماهواره، شبکه های کابلی و فضای مجازی و نیز اخذ بازخورد از مخاطبان این شبکه ها به منظور بهبود مستمر و کیفی برنامه ها؛ تاکید کرد. رئیس رسانه ملی در حکم رئیس جدید معاونت برون مرزی از تلاش ها و زحمات ارزشمند و خدمات متعهدانه دکتر اخگری در مدت تصدی معاونت برون مرزی قدردانی و در حکم جداگانه ای وی را به سمت مشاور رئیس سازمان منصوب کرد. ...
بازگشت نلسون ماندلا به پرده سینما
درام پرتنش دادگاهی با نگاهی به نوول پرخواننده جوئل جافه نوشته شده است. این نوول با نام حکومت علیه نلسون ماندلا منتشر و با استقبال میلیون ها کتاب خوان در سراسر جهان روبرو شد. یک اقدام دفاعی محصول مشترک آفریقای جنوبی، آمریکا و فرانسه است و برای نمایش عمومی در فصل بهار 2017 آماده می شود. منبع:جام جم ...
حمایت از تولید ملی در افق روشن
به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی رادیو سلامت، در برنامه افق روشن ، روز دوشنبه، از ساعت 9:05 به مدت 45 دقیقه با حضور مهندس رمضانعلی صادق زاده، معاون آموزشی پژوهشی و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ دکتر شعبان فروتن، رییس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی استان ایلام؛ ایرج تاج الدین، عضو هیات رییسه خانه اقتصاد ایران به بررسی چگونگی حمایت از تولید داخلی و ترغیب مردم به خرید کالای ایرانی و ...
پسرهای بد به شهر برمی گردند
به گزارش جام جم آنلاین ، به جای آن که قسمت تازه فیلم با عدد 3 همراه باشد، با نام پسرهای بد برای زندگی جلوی دوربین می رود. شرکت فیلم سازی سونی که کار تولید این مجموعه فیلم را به عهده دارد، معتقد است نام جدید فیلم معرف بهتری برای حال و هوای آن است. جو کارناهان وظیفه کارگردانی قسمت تازه این کمدی اکشن را قبول کرده است. او فیلم خود را براساس فیلم نامه ای از خودش می سازد. ...
اجرا در رادیو سخت تر از تلویزیون است
مجید احتشام زاده بالاترین رکورد بازی در تنیس روی میز را یعنی مدت 26 سال دارد و از سال 80 به عنوان کارشناس مجری همکاری خود با صدا و سیما را آغاز کرده است و در برنامه ورزش از رادیو تهران به عنوان کارشناس مجری حضور فعالی دارد. خودش درباره گذشته ورزشی اش می گوید: من از 13 سالگی وارد رشته تنیس روی میز شدم. پدرم قهرمان آسیا و برادرم قهرمان ملی در این رشته بودند البته من ابتدا فوتبال بازی می ...
ایران توانایی معرفی فرهنگ قدیمی جهان را در خود دارد
به گزارش جام جم آنلاین از شبکه رادیویی ایران، داریو دی بلاسی، یکی از مدیران برجسته این جشنواره در گفت و گوی اختصاصی با تینا میرکریمی گزارشگر رادیو ایران به جشنواره بین المللی فیلم روورتو اشاره کرد و در این باره گفت: این جشنواره که از سال1990 برگزار می شود و هم اکنون بیست و هفتمین دوره خود را سپری می کند؛ هدفش ارائه اطلاعات عمومی بیشتر به مردم در حوزه باستان شناسی است. این فستیوال می خواهد موضوع باستان شناسی فقط مختص با مردم نباشد و عموم جامعه را نیز در بر گیرد. وی با بیان اینکه در بیشتر تلویزیون های دنیا، اثری درباره باستان شناسی ساخته نمی شود، افزود: جشنواره بین المللی فیلم روورتو از این نظر که توانسته اطلاعات خوب و دقیقی را به مردم ارائه دهد بسیار موفق بوده است. این مدیر جشنواره بخش دیگر از سخنانش را به فیلمسازان ایرانی اختصاص داد و با بیان اینکه کارگردانان و تهیه کنندگان ایرانی تقریبا 8 سال است که با این جشنواره همکاری می کنند، تصریح کرد: ایران جز کشورهایی است که مکان های تاریخی و باستانی فراوان دارد؛ این کشور می تواند فرهنگ قدیمی جهان را به تمامی دنیا به شکل صحیح معرفی کند. ...
رابرت دنیرو: ترامپ دیوانه است
آغاز کرده اند. سرانجام می شنویم که رسانه ها به گفته های نامعقول و دیوانه وار او واکنش نشان می دهند. در چند وقت اخیر ترامپ رسانه ها را متهم می کند که بسیاری از اظهارات او را منعکس نمی کنند. جمعه شب بازیگر 73 ساله سینمای آمریکا بیست و دومین دوره از جشنواره فیلم نیویورک را افتتاح کرد. این جشنواره به عنوان نمادی از مقاومت برابر محاصره شهر سارایوو بین سال های 1992 تا 1995 در دوران جنگ بوسنی پایه گذاری شد. ...
پیام پرویز پرستویی به حمید سوریان
به گزارش جام جم سیما ، پرستویی: پهلوان حمید، حمید سوریان، مرد طلایی کشتی.... هفت مدال برای مان آوردی و چقدر برای مان عزیزی مرد... به قدر درنوردیدن هفت شهر عشق و همت و غیرت.... قهرمان محمد، محمد بنا، مربی بی ادعای زحمتکش ما... از توست که با تمام کاستی ها و بی مهری ها، چشم به فردا دوخته ایم... امشب پنجره به جانب بارگاه ملکوتی هشتمین اختر تابناک آسمان امامت باز می کنم که فردا ولادتش است... و فرزند ان غیورمان را به او می سپارم.... به نظرتان عجیب نیست؟ هشتمین امام، هشتمین مدال برای پهلوان... به نظرت عجیب نیست پهلوان؟ چشم ایران به توست وپهلوانان همراهت...... یا رضا ...
لاله اسکندری: نمی خواهم برای لحظه ای متوقف شوم
لاله اسکندری نقاش زبردستی هم هست. با این هنرمند هم صحبت شدیم و سری زدیم به دوران کودکی اش وقتی در شهر تربت در کنار پدربزرگ پدری اش مشق زندگی یاد می گرفت و از امروز گفتیم که هم بازیگر است و هم نقاش. از رویای کودکی تان بگویید؟ چقدر از آنها به واقعیت تبدیل شدند؟ بچه ها تخیل قوی دارند. از روی نقاشی هایی که می کشند، می توان، فهمید که در ذهن آنها چه می گذرد. من هم مثل همه بچه ها رویاهایی داشتم. منظور از رویا آرزوست؛ آرزوهایی که آنها را دنبال کرده و برای رسیدن به آنها تلاش کرده اید؟ از کودکی به نقاشی علاقه مند بودم و دوست داشتم در این حوزه فعالیت کنم. اولین تصویر ذهنی ام از نقاشی پدربزرگم بود که طراح فرش بود و همیشه در اتاقش مشغول کار بود. تصویر آن اتاق همیشه در ذهنم هست. وقتی بچه هستیم اولین الگوهای ما اعضای خانواده مان هستند. برای من این الگو پدربزرگم بود که از همان بچگی دوست داشتم وقتی بزرگ می شوم، شبیه او بشوم و نقاشی کنم. پدربزرگ و عمویم اولین آدم هایی بودند که تاثیر زیادی روی من داشتند و در واقع رویاها یا همان آرزوهایم را شکل دادند. پس متعلق به خانواده بزرگی بودید که دور هم زندگی می کنند؟ ما پنج تا خواهر و برادر هستیم. اقواممان هم پرجمعیت بودند و هر کدام چهار، پنج تا بچه داشتند، وقتی بچه بودم، دور و برم خیلی شلوغ بود، اما من ترجیح می دادم بیشتر وقتم را در اتاق پدربزرگم سپری کنم. وقتی هم که به تهران آمدیم، تعطیلات تابستان و عید را به شهرستان می رفتیم و کنار اقوام بودیم. زندگی در خانواده و اقوام شلوغ چه تاثیری بر روحیه شما داشت؟ خیلی فضای خوبی بود. حدود 10 بچه همسن و سال در کنار هم بزرگ شدیم. مثل الان نبود که بچه ها معمولا در تنهایی و بدون بازی های خاصی بزرگ می شوند. وقتی بچه بودم مدام یا مشغول دوچرخه سواری بودم یا با مادربزرگ و پدربزرگم به باغ می رفتیم. حتی بچه های همسن و سال من که در تهران بزرگ شده اند تجربه های خوبی که من از دوران کودکی دارم را ندارند. نزدیکی به طبیعت خیلی به من کمک کرد و تاثیر زیادی در انتخاب هایم داشت. آنقدر دوران کودکی را دوست داشتم که دلم نمی خواست از آن عبور کنم و مثلا 11 ساله که بودم، می پرسیدند چند سالته؟ می گفتم 9 سال! گویا نزدیکی به طبیعت آنقدر در ذهن شما پررنگ مانده که آن را در نقاشی های شما می توان دید؟ در طراحی نقاشی های شهری تلاش می کنم طبیعت را در آنها منعکس کنم. هر چند به دلیل مشغله کاری الان کمتر می توانم وقتم را در طبیعت سپری کنم اما آنچه از کودکی در ذهنم مانده، الهام بخش است و همیشه ازآنها استفاده می کنم. در حرفه بازیگری و نقاشی موفق هستید. چه عواملی باعث موفقیت شما شده؛ خانواده یا توانمندی های فردی؟ همان طور که گفتم پدر بزرگم خیلی روی من تاثیر گذاشت. او همیشه مرا تشویق می کرد نقاشی بکشم. زمانی که رشته گرافیک دانشگاه تهران قبول شدم، خیلی خوشحال شد چون بالاخره یکی از نوه هایش راهش را ادامه می داد. مادرم نیز تاثیر زیادی روی من داشت و دارد. بازنشسته آموزش و پرورش است و حدود 70 سال دارد؛ اما هیچ وقت متوقف نشده و مدام راه ها و مهارت های جدید را تجربه می کند. دو سال قبل رفت و فنون کامپیوتر را یاد گرفت. چند سال قبل با من در نمایشگاه نقاشی شرکت کرد و چند تا از تابلوهای نقاشی اش فروش رفت. نسل پدربزرگ و مادرم شرایط راحتی برای زندگی نداشتند و بسختی به علاقه مندی های خود دست می یافتند. نسل ما هم نسبت به نسل امروز سختی های خاص خود را داشت و مثل بچه های امروزی نبودیم که همه چیز برایشان مهیاست. پدر و مادرهای امروزی تلاش می کنند با ثبت نام بچه هایشان در کلاس های مختلف آنها را نقاش، موزیسین و... کنند، اما معمولا به نتیجه نمی رسند! اما در دوره ما خانواده ها این قدر دنبال ما نبودند که قرار است چه کاره بشویم و به چه چیزهایی علاقه مندیم. بیشتر از هر چیز رویاها و آرزوهایمان بود که ما را پیش می برد. پدر و مادرم هر دو دبیر آموزش و پرورش بودند و ما بشدت از آنها حساب می بردیم و برای حرف آنها احترام قائل بودیم. واقعیت این است که من مدل تربیتی امروزی را زیاد نمی پسندم که فرزندسالاری بر خانواده ها حاکم شده و والدین امور خانه را براساس خواسته و میل فرزندشان می چرخانند. تجربه نشان داده هر قدر برای آرزوهایت بیشتر زحمت بکشی قدر داشته هایت را بیشتر می دانی. شاید به همین دلیل است که نسل ما همه تلاشمان را کردیم که به آرزوهایمان برسیم بدون این که امکانات کافی داشته باشیم. یعنی رسیدن به آرزوهایتان نیرویی درونی و خودخواسته بود؟ بله ! در دوره ما برای نقاش شدن به امکانات خاصی نیاز نبود؛ یک دفترچه نقاشی و چند تا مداد رنگی کافی بود. ما با امکانات کم نقاشی می کردیم و بهترین هم می شد. کلاس دوم راهنمایی بودم که نقاشی ام در منطقه 6 اول شد و به عنوان جایزه ما را بردند شهرک سینمایی. آن موقع ت ...
به بهار حق می دهم
مجموعه پریا دومین تجربه بازیگری شما محسوب می شود؛ درست است؟ بله این دومین باری است که جلوی دوربین آقای سهیلی زاده می روم و برای ایشان نقشی را بازی می کنم. اولین تجربه بازیگری ام در سال 90 و مربوط به مجموعه ای با نام دختران حوا بود که سریالی با داستان و فضایی اجتماعی محسوب می شد و بعد از چهار سال ایشان دوباره با من تماس گرفتند و بازی در نقش بهار به من پیشنهاد شد. آشنایی و ...
انتصاب رییس جدید مرکز تولید و فنی سیما
به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی سیما، دکتر مرتضی میرباقری در این حکم، به سازماندهی، برنامه ریزی و نظارت در جهت استفاده بهینه از منابع تولیدی و فنی تاکید کرده است. ارتقاء بیشتر در سطوح فنی و تولیدی، افزایش سطح استانداردهای لازم تولید و پخش، بهره گیری از روش ها و فناوری های نوین از دیگر تاکیدات معاون سیما به رییس مرکز تولید و فنی به شمار می رود. توصیه دیگر معاون سیما، تربیت نیروی انسانی کارآمد و حرفه ای برای خدمت رسانی به شبکه های مختلف سیما با هماهنگی معاونت های فنی و فضای مجازی سازمان، بیان شده است. مرتضی میرباقری از زحمات و خدمات مهندس علیرضا پورصابر نیز صمیمانه قدردانی کرده است ...
متن کنایه آمیز هومن سیدی برای هانیه توسلی +عکس
به گزارش جام جم آنلاین ، وی در صفحه اینستاگرامش نوشت: به کسانی که پشت سرتان حرف می زنند بی اعتنا باشید، آنها به همانجا تعلق دارند. درست پشت سرتان. عکسی از فیلم مادری، دقیقا من مصداق جمله ام.در کنار توسلی جان.
دلسوزان انقلاب صداوسیما را تخریب نکنند
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، آیت الله سیداحمد خاتمی ظهر امروز در جمع کارکنان صداوسیمای مرکز فارس در سخنانی اظهار داشت: صداوسیما از سوی کسانی مورد بی مهری قرار می گیرد که هرگز انتظار آن را نداشته ایم و با توجه به تخریب هایی که علیه رسانه ملی صورت می گیرد اما همچنان مورد اعتماد اقشار جامعه است. وی با اشاره به اینکه باب انتقاد سازنده باز است اما باید در راستای ارتقای تریبون جمهوری اسلامی گام برداشت، افزود: برای جذب مخاطب، خبرهای رسانه ملی به ویژه رسانه های مکتوب و خبرگزاری ها باید مستند و به دور از واقعیت نباشد و در غیر این صورت آسیب های بسیاری را به وجود می آورد. نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: فاخر بودن برنامه های علمی، اقتصادی، فرهنگی و مذهبی، طولانی نبودن زمان پخش برنامه ها و فیلم های مستند، استفاده از کارشناسان مجرب دینی و دوری از مسائل جناحی و حزبی ازجمله مواردی است که باید کارگردانان و تهیه کنندگان رسانه ملی مورد توجه قرار دهند. آیت الله خاتمی تصریح کرد: برای رفع شبهه، مواضع مخالف و موافق برجام از صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در طول سال پخش شود تا حقانیت این رسانه ملی بر همگان آشکار گردد. وی بیان داشت: دیدگاه مقام معظم رهبری در مورد برجام نظر نظام اسلامی است و بر اساس قانون اساسی مواضع ایشان در عرصه های سیاست های کلان خارجی به عنوان یک اصل باید موردتوجه قرار گیرد. امام جمعه موقت تهران در مورد رهنمودها و بیانات مقام معظم رهبری بیان داشت: معظم له سخنران و واعظ نیستند بلکه فقیه حاکمی هستند که رهنمودهای ایشان به عنوان دستورالعمل همان روز و در چند روز بعداز آن باید در رسانه ملی تبیین و تبدیل به گفتمان شود. نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: تهیه کنندگان صداوسیما هنگام تولید برنامه باید از پرداختن به زندگی های تجملی، واژه های بیگانه و ادبیات غرب خودداری کنند. آیت الله خاتمی بیان داشت: توجه به عفاف، پوشش شرعی، نحوه صحبت، گفت وگو و نیز عفاف در نگاه، رفتار، زبان و دیگر مواردی که در تکمیل شخصیت انسان ها تأثیر دارد باید موردتوجه جدی متصدیان و برنامه سازان رسانه ملی قرار گیرد. ...
رضایت الهی در صبح و زندگی
به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی رادیو سلامت، رضایت از خدا در خوشی ها و ناخوشی ها با اعتقاد بر اینکه خداوند همواره راه نجات را در برابر بندگانش می گشاید. در همین ارتباط، برنامه صبحگاهی صبح و زندگی که کاری از گروه بهداشت و تندرستی این شبکه رادیویی است، در خصوص این پرسش که من از زندگیم راضیم چون.. با حجت الاسلام طاهر رضی، کارشناس مذهبی گفت و گو می کند. اطلاع رسانی صبحگاهی و ایجاد امید و نشاط در شنونده های صدای دانش، نشاط و آرامش از جمله اهداف این برنامه رادیویی است. از این رو، موضوعات این برنامه رادیویی بر اساس نیاز مخاطبان و دغدغه های شنوندگان از جمله محیط زیست، ترافیک، بیماری ها و غیره انتخاب می شود. گفتنی است، برنامه زنده صبح و زندگی ، روزهای شنبه تا پنجشنبه هر هفته، از ساعت 7:05 دقیقه به مدت 80 دقیقه، بر روی موج اف.ام ردیف 102 مگاهرتز تقدیم شنونده های صدای دانش، نشاط و آرامش می شود. شبکه رادیویی سلامت یکشنبه 24 ماه، در برنامه خونه زندگی ، به موضوع فاکتورهای موثر بر رضایت درونی را بشناسیم خواهد پرداخت. برنامه خونه زندگی که کاری از گروه خانواده این شبکه رادیویی است روز یکشنبه با حضور دکتر حمیدرضا بابا مرادی، روان شناس به سوالات شنونده های صدای دانش، نشاط و آرامش در خصوص اینکه رضایت درونی ما پاسخ می دهد. این برنامه از بخش های مختلف و متنوعی همچون آموزش آشپزی در قالب نمایش خانوادگی، گزارش مردمی و پیامک همسایگان برنامه، پزشک خانواده با موضوع درمان های ضروری و پخش تماس های مردمی تشکیل شده است. گفتنی است، برنامه خونه زندگی ، از شنبه تا پنجشنبه هر هفته در قالب یک نمایش رادیویی از ساعت 10:30 به مدت 80 دقیقه از موج اف.ام ردیف 102 مگاهرتز تقدیم شنونده های صدای دانش، نشاط و آرامش می شود. برنامه نیم نگاه شبکه رادیویی سلامت، یکشنبه 24 ماه، ایمنی و ساماندهی سواحل را بررسی می کند. نیم نگاه مجله ای خبری و تحلیلی است که به بررسی موضوعات روز سلامت در ابعاد بهداشت روان، بهداشت و تندرستی، خانواده، اجتماعی و تغذیه و سلامت می پردازد. با توجه به آمار همه ساله غرق شدگی درسواحل کشوردر برنامه نیم نگاه روز یکشنبه، که کاری از گروه اجتماعی رادیو سلامت است، از ساعت 12 به مدت40 دقیقه با حضور سلیمی، قائم مقام سازمان امدادو نجات هلال احمر ؛ نیاز به ساماندهی و ارتقای ایمنی شناگران و همین طور علل استفاده مسافران از مناطق غیر ایمن مورد بررسی قرار می گیرد. گفتنی است، برنامه نیم نگاه روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته، از موج اف.ام ردیف 102 مگاهرتز تقدیم شنونده های صدای دانش، نشاط و آرامش می شود. ...
بهزاد خداویسی : از عرصه هنر دور نشده ام
به گزارش جام جم ، بهزاد خداویسی نقش کارگاه جوان را به شایستگی بازی کرد و به همراه حضورش در مجموعه روزگار جوانی تبدیل به یک چهره محبوب تلویزیونی برای مخاطبان شد. خداویسی فارغ التحصیل مقطع کارشناسی بازیگری و کارشناسی ارشد کارگردانی در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است و از دهه 70 فعالیتش را به عنوان بازیگر، کارگردان، نویسنده و چهره پرداز آغاز کرده است. سوخته دلان، ناگفته ها، سرنخ، مدرسه مادربزرگ ها، خمره، سرنخ، غریبانه، آشوبگران، باد سبز لک لک ها ، ضیافت، ایران سرای من است، روزگارجوانی، آی آدم ها و ساکن خانه چوبی ازجمله کارهای خداویسی محسوب می شود. وی همچنین در حوزه کارگردانی فیلم هایی نظیر دخمه و قطار ساعت هشت و نیم را کارگردانی کرده است. خداویسی در مجموعه تکیه بر باد در یک نقش خاکستری بازی قابل قبولی ارائه می کند و بعد از 15 سال فیلم ایران سرای من است با بازی او به اکران درآمده است. با خداویسی درباره حضور در کارهای تلویزیونی گفت وگویی انجام داده ایم. دهه 70 در اوج دوران بازیگری تان بودید و با کارگردان هایی مثل مسعود کیمیایی همکاری می کردید. حضور در تلویزیون برایتان چه ویژگی هایی داشت؟ در دهه 70 سریال های پرمخاطبی توسط کارگردان های باتجربه ساخته می شد. سریال روزگار جوانی که در آن بازی داشتم توسط اصغر فرهادی نوشته شده بود وبرای نوشتن فیلمنامه سریال سرنخ، کیومرث پوراحمد سال ها روی آن کار کرده بود. در 11ماه، فیلمبرداری 12 قسمت سریال با نظم و دقت انجام می شد تا سریال باکیفیتی به مخاطب عرصه بشود. به هر حال من در آن زمان، دوران اوج کاری ام در تلویزیون بود و سفری به خارج از کشور برایم پیش آمد و در کار بازیگری ام وقفه ایجاد شد و اتفاقا از این وقفه هم بدم نیامد. چرا این وقفه در کار بازیگریتان به وجود آمد؟ به هر حال رفتن به این سفر اجتناب ناپذیر بود و بعدش درگیر کارگردانی هم شدم. البته حالا با تمام قوا آماده ام که دوباره نقش های خوب را بازی کنم. در فرانسه فعالیت کاری نداشتید؟ بیشتر در حوزه نویسندگی فعالیت می کردم و چند کارم به فیلم و سریال تبدیل شد و کاظم بلوچی هم یکی از این متن ها را تبدیل به فیلم تلویزیونی کرد. الان شما را بیشتر نویسنده کارگردان باید بدانیم؟ بله، در هر دوی این عرصه ها فعالیت کرده ام و دردوران مدت زندگی ام بجز فعالیت در حوزه هنر، کار دیگری انجام نداده ام. این اواخر هم در مجموعه تاریخی معمای شاه به کارگردانی محمدرضا ورزی، ایفاگر نقش پرویز ثابتی مامور امنیتی رژیم گذشته هستم. پرویز ثابتی اولین نفری بود که دو ماه قبل از شاه در شرایطی که تمام دارایی اش را به خارج منتقل کرده بود از ایران گریخت و تا سال ها کسی نمی دانست زنده است یا مرده، اما بتازگی معلوم شده به آمریکا فرار کرده و در آنجا زندگی کرده است. پرویز ثابتی، شخصیت به ظاهر آرامی داشت که با راهنمایی محمدرضا ورزی بتدریج شخصیتش را پیدا کردم. در این مجموعه، پرویز ثابتی بیشترین رودررویی را با امیرعباس هویدا دارد که داریوش کاردان نقش وی را ایفا می کند وبازی در معمای شاه تجربه خوبی برایم محسوب می شود. ظاهرا کتاب شعرتان هم منتشر شده است... . بله، کتاب شعری با عنوان در کوچه پس کوچه های ونیز توسط انتشارات ادبی چاپ کرده ام که شعر نو است. اغلب وقتم نیز با مطالعه و کتابخوانی همراه است. بنابراین جایتان در برنامه کتاب باز امیر حسین صدیق خالی است... . از حضور در برنامه کتاب باز استقبال می کنم. مهم ترین لذت زندگی ام کتاب خواندن و نوشتن است. به قول محمود دولت آبادی اگر شش صفحه کتاب نخوانید، نمی توانید یک صفحه کتاب بنویسید. بنابراین باید شش برابرخواند تا بتوان چیزی نوشت. شخصیت های پلیس سریال سرنخ با توجه به این که وارد زندگی شخصیشان می شدیم بخوبی ترسیم شده بودند. این دو پلیس خیلی رئال بودند و به نظرم تصویری درست از پلیس ایده آل در این سریال ارائه شده بود. آیا ویژگی های فانتزی هم داشتند؟ نه، اصلا فانتزی نبودند، ا ...
حرفی از نام تو در رادیو ایران
به گزارش جام جم آنلاین از شبکه رادیویی ایران، در سالروز ولادت امام رضا (ع) ویژه برنامه حرفی از نام تو به تهیه کنندگی شایسته جعفریان از رادیو ایران پخش می شود. در این برنامه حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید جلال حسینی معاون تولیت آستان قدس رضوی در خصوص اولین اجلاسیه آستان های مقدس جهان اسلام، امضا تفاهم نامه جامع همکاری های مشترک میان عتبات مقدس جهان اسلام با حضور 12 تولیت عتبه و مشاهد ...
رقابت سخت در گیشه هند
به گزارش جام جم آنلاین ، درام تاریخی خیالی موهنجو دارو با درام تاریخی واقعی رستم به یک رقابت سخت برخاسته است. موهنجو دارو با بازی هریتیک روشن تولید شده و داستانی خیالی در باره یک کشاورز معمولی را به تصویر می کشد. این کشاورز که به دختری از طبقه بالا دل بسته است، شایستگی فراوانی در نبرد با ارتش متجاوز خارجی از خود نشان می دهد. در مقابل، رستم آکشی کومار را در قالب یک ...
تصویربرداری سریال پرستاران کلید می خورد
به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی شبکه یک، به گفته داود هاشمی، سریال پرستاران یک ملودرام اجتماعی روز است و داستان های این سریال در بخش اورژانس یک بیمارستان اتفاق می افتد که دارای یک خط اصلی داستانی با کاراکترهای ثابت است و محور اصلی آن پرستاران و پزشکان هستند. ضمن این که در هر قسمت داستانی فرعی با کاراکترهای ویژه اتفاق می افتد و بعد پایان می گیرد. تهیه کننده سریال خداحافظ بچه یادآورش شد: 50 درصد سریال پرستاران در لوکیشین بیمارستان نورافشار تصویربرداری می شود و مابقی لوکیشن های خانگی و خیابانی خواهد بود که هنوز محل آنها مشخص نشده است. هاشمی با بیان این که قرار است این سریال در زمستان از شبکه یک به روی آنتن برود، تصریح کرد: تاکنون فیلمنامه شش قسمت پرستاران به قلم علیرضا افخمی به اتمام رسیده و براساس سناریو، در چهار قسمت اول 64 بازیگر محوری و مهمان مقابل دوربین ابراهیم غفوری خواهند رفت. تهیه کننده سریال پنجمین خورشید اظهار داشت: اولین باری است که برای ساخت مجموعه تلویزیونی، یک لوکیشن واقعی و ثابت اورژانس در محیط بیمارستان نورافشار ساخته شد. وی افزود: ما این اورژانس را در محوطه پارکینگ بیمارستان نورافشار ساختیم و به وسایل و دستگاه های پیشرفته پزشکی روز تجهیز کردیم. جالب است که مسئولان این بیمارستان به خاطر تجهیزات جدید پزشکی و مستحکم بودن امکانات ساختمانی، تصمیم گرفتند بعد پایان مراحل تصویربرداری، از این بخش بعنوان بخش بیهوشی بیمارستان نورافشار برای خدمت رسانی به بیماران بهره برداری کنند. هاشمی از فاطمه گودرزی، عاطفه رضوی، الناز حبیبی، لیندا کیانی، سیاوش خیرابی و مهدی صبایی بعنوان بازیگران اصلی سریال پرستاران نام برد و اظهار داشت: امشب تقریبا همه بازیگران این سریال برای کلید خوردن، آفیش هستند ولی مهدی صبایی و تعدادی از بازیگران مهمان امشب مقابل دوربین می روند. سایر عوامل سریال عبارتند از: تصویربردار ابراهیم غفوری، چهره پرداز مجید اسکندری، صدابردار مرتضی اصلان زاده، صداگذار امیرحسین صادقی، تدوینگر افسانه افخمی، مدیر تولید مجید بذرپاچ، طراح صحنه و لباس حسین مجد، دستیاران کارگردان اکبر نصیری، مهدی آقایی، پریسا افخمی، افشین عمرانی، تصویربردار پشت صحنه و عکاس رایان جعفری و پوریا هنرمند و مدیر تدارکات محمد جمشیدی. مجموعه تلویزیونی پرستاران محصول گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما است که در 52 قسمت 40 دقیقه ای و با مشارکت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ساخته می شود. ...
دورخیز دوباره عروسک ها برای فتح گیشه ها
سینمایی با حضور جناب خان با نام من و جناب خان داده است. ماجرای ساخت نمونه سینمایی براساس مجموعه های عروسکی، به امروز و داستان جناب خان محدود نمی شود، 31 سال پیش و در سال 64، چهار سال پس از موفقیت برنامه تلویزیونی مدرسه موش ها ، فیلم سینمایی عروسکی شهرموش ها به کارگردانی سینمایی محمدعلی طالبی و کارگردانی عروسکی مرضیه برومند به سالن های سینما راه یافت. شخصیت های اصلی فیلم شهر موش ها همان موش ...
انتقاد از بد اخلاقی ها در فضای مجازی / اینستاگرام ندارم/ واکنش به رفتن برخی بازیگران به جم
بازیگری است، چرا که آن شبکه بوی مردم و فرهنگ ما را نمی دهد. از سوی دیگر برخی نهادها و مسئولان فرهنگی هم بی تقصیر نیستند، چراکه تحمل مسائل و مشکلات مالی برای همه هنرمندان یکسان نیست و برخی افراد برای کسب درآمد بیشتر مجبور به مهاجرت می شوند. حرکت به سمت تولیدات فاخر رسانه ملی باید به سمت تولیدات فاخر با استفاده از فرهنگ غنی تاریخی، ادبی و عرفانی خودمان برود، چرا که مردم ایران داستان ...
تقابل مستمر رسانه های مدرن و سنتی
رسانه های سنتی اساسا حرفه ای هستند و برای فعالان خود، شغل دائم یا موقت محسوب می شوند. این شاغلان، هم آموزه های حرفه ای را بلدند و هم با دستگاه های حرفه ای کار می کنند. همچنین دارای سطوحی از اخلاق حرفه ای هستند، چراکه باید جوابگوی نتایج کارشان در حوزه مخاطب و مسئولیت باشند. این مورد، نخستین وجه تمایز رسانه های سنتی و مدرن است. بخش اخبار در رسانه های سنتی نقش مهمی دارد و دارای سه شاخص صحت، دقت و سرعت است. سرعت بعد از صحت و دقت قرار می گیرد، زیرا در رسانه های سنتی تا خبری صحتش تائید نشود، اعلام نمی شود، والا هم به شئونات حرفه ای آنها لطمه می زند و هم مخاطبانشان را از دست می دهند. لازم است در رسانه های سنتی به شیوه های گوناگون، صحت خبر تائید شود. به عبارتی، زمانی که خبری می رسد با تائید اولیه براساس الگوی هر رسانه سنتی، ابتدا یک پیش خبر می روند. بعد براساس کسب اطلاعات بیشتر، خبر کامل می شود. این روند کامل شدن اطلاعات خبر، ممکن است چند ساعت یا حتی یک روز براساس اهمیت و عمق موضوع آن طول بکشد. اما در رسانه های مدرن، چون کاربران کثیر و غیرحرفه ای امکان حضور و تولید پیام دارند، لذا هر کاربر، هر چیزی را که به نظرش مهم است از جمله شایعات، بیان کرده و دست به دست می شود. در رسانه های مدرن بخصوص شبکه های مجازی، بیشتر خبرها بسرعت منتشر می شوند، اما هیچ کس نمی داند منبع اصلی اخبار کیست و یا کجاست. این موضوع یعنی نداشتن دروازه بان حرفه ای خبر که تفاوت بنیادی رسانه های مدرن با رسانه های سنتی است. در رسانه های مدرن، افراد هم کاربر هستند و هم تولیدکننده فعال اخبار و محتوا. در رسانه های سنتی چون کار حرفه ای است، ورود اطلاعات به سیستم با توجه به آگاهی از لایه های گوناگون اخبار و رویداد انجام می شود. اما در رسانه های جدید افراد به همه لایه های اخبار دسترسی ندارند و به همین دلیل اطلاعات تولید شده در سطح پایینی از محتوا و صحت قرار دارد. در رسانه های جدید، سواد رسانه ای و دانش حرفه ای بسیار پایین تر از رسانه های سنتی است. از سوی دیگر کاربران می خواهند بسرعت تولید خبر و محتوا کرده و منتشر کنند. در این بخش آنچه فراموش و یا کمرنگ دیده می شود، علاقه و خواست مخاطب است. میزان دسترسی، یکی از تضادهای جدی بین رسانه های سنتی و مدرن است. دسترسی به رسانه مدرن خیلی آسان است و این یک حسن محسوب می شود اما در رسانه های سنتی این چنین نیست. برای کسب خبر باید تا زمان پخش آن صبر کرد. برای دیدن برنامه خانواده یا ورزش باید به انتظار نشست، اما در رسانه های مدرن چون عنصر زمان و مکان کمرنگ یا گاهی بی معناست، از این رو دست این رسانه ها از رسانه های سنتی پیش است و به همین دلیل هم مورد اقبال کاربران قرار می گیرد. متقابلا از جهاتی دست آنها بسته تر از رسانه های سنتی است، از جمله بخش حرفه ای گری، اعتبار خبر و اطمینان مخاطب به سلامت خبر. کوتاه سخن این که در رسانه های مدرن، سرعت اصالت دارد ولی در رسانه های سنتی، سرعت در سطح سوم و بعد از صحت و دقت قرار می گیرد. دکتر حسن خجسته استاد مدیریت استراتژیک ...
روایت عشق در بستر جنگ
به گزارش جام جم، روزگاری شب ها موقع پخش قصه ها و نمایش های رادیو خیابان ها خلوت می شد و مردم در خانه ها دور هم می نشستند و رادیو گوش می کردند. ولی به مرور زمان و با رشد رسانه های تصویری اقبال به نمایش های رادیویی کمتر شد. تا این که با تاسیس اداره کل نمایش رادیو در سال 77 دوباره برخی نمایش های رادیویی بین مردم مقبولیت پیدا کرد. ایوب آقاخانی نویسنده، بازیگر، کارگردان و مدرس تئاتر و نمایش رادیویی است. او در مدرسه تیزهوشان، ریاضی خوانده اما شیفتگی اش به هنر باعث شد در کنکور هنر شرکت کند و تئاتر بخواند. آقاخانی تاکنون آثار زیادی از نویسندگان بزرگ دنیا را به صورت نمایش رادیویی تنظیم و کارگردانی کرده است. او نمایش رادیویی اینجا خانه من است را با حضور هنرمندان برای رادیو نمایش کارگردانی می کند. جادوی نمایش آقاخانی درباره موضوع این نمایش رادیویی به جام جم گفت: این نمایش در شش قسمت 30 دقیقه ای تولید می شود و متن آن را سهیلا خدادی نوشته است. نمایش اینجا خانه من است روایتگر سال 59 و روزهای آغازین جنگ در نقاط مرزی ایران است. در این نمایش راوی زندگی یک خانواده هستیم که در آن دوران شرایط جنگ را لمس می کنند. وی درباره انتخاب بازیگران برای یک نمایش رادیویی عنوان کرد: بعد از خواندن نمایشنامه، ویژگی های ریز و درشت را استخراج و بر اساس آن شاخصه ها و شخصیت های قصه، بازیگران را انتخاب می کنم. این کارگردان در پاسخ به این که با توجه به حضور شما در تئاتر و آثار تلویزیونی و همچنین فعالیت تان به عنوان مدرس، رادیو چه ویژگی ای دارد که همچنان در این رسانه فعالیت می کنید، توضیح داد: از زمانی که دانشجوی تئاتر بودم، وارد رادیو شدم و به موازات، این دو کار را پیش می بردم. نه تئاتر را ترک کردم و نه رادیو را. مهم ترین ویژگی نمایش رادیویی، جادویی است که در هیچ گونه از نمایش ها وجود ندارد. وی ادامه داد: ساختن فضا و خیال از خلأ محض و نشاندن آن در ذهن مخاطب کار هیجان انگیزی است و همین ویژگی، متفاوت بودن رادیو را نسبت به دیگر رسانه ها نشان می دهد. علاوه بر آن کار مداوم در رادیو به من ذهن آمادگی بخشیده و سرعت انتقالم را بیشتر کرده است که باعث شده در تئاتر بهتر کار کنم. این ویژگی، ریتم مرا در تئاتر با همکارانم متفاوت کرده است. به عنوان مثال اگر من ظرف دو تا سه روز خودم را در تئاتر به نقشم نزدیک می کنم، همکارانم یک ماه زمان می خواهند. به همین دلیل در طول این سال ها تعادل را بین تئاتر، رادیو، کارهای تصویری و تدریس حفظ کرده ام. باز شدن فضای نمایش رادیویی فریدون محرابی، بازیگر نمایش اینجا خانه من است درباره نقشش گفت: در این نمایش نقش یک پسر را بازی می کنم که عاشق دختری است و این اتفاق با شروع جنگ تلاقی می کند. قصه در جنوب ایران رخ می دهد. وی اضافه کرد: به نظرم فضای نمایش رادیویی باید باز شود و بازیگرانی که در سینما و تئاتر بازی می کنند و علاقه مند به بازی در نمایش رادیویی هستند، بتوانند این فضا را تجربه کنند. این فضا برای بازیگران خانم و آقا می تواند مهیا شود. ضمن این که این تردد باعث می شود تا دست کارگردانان باز بوده و مخاطب هم شنونده صداهای مختلف باشد. این بازیگر ادامه داد: گرچه رادیو با دیگر رسانه های نمایشی تفاوت دارد، اما می توان به بازیگرانی که توانمندی لازم را دارند، فرصت داد تا با این رسانه آشنا شوند. به نظرم با این اقدام می توانیم شاهد تنوع رنگ صدایی در نمایش های رادیویی باشیم. ضمن این که نمایش های رادیویی شکوفا شده و صاحب جایگاه خاصی در جامعه می شوند. محرابی درخصوص علاقه اش به کار در رادیو توضیح داد: ساختمان ارگ یادآور خاطرات است. بازی در رادیو را جدا از تئاتر و تلویزیون نمی دانم. بازیگر می تواند در رسانه های مختلف توانمندی هایش را نشان بدهد. زمانی که شخصیتی را بازی می کنم، لباس شخصیت را به تن کرده و بعد نقشم را ایفا می کنم تا کاراکترم برای مخاطب باورپذیر باشد. وی گفت: باید فضای خوبی را برای نمایش های رادیویی فراهم کنیم تا شاهد اتفاقات نو باشیم. معتقدم باید تغییراتی در نمایش ها داده شود تا صداها برای شنوندگان تکراری و یکنواخت نشود و نمایش رادیویی ارتقا پیدا کند. 30 سال فعالیت احمد گنجی که نقش جابر را در این ...
داستان پریا برایم جذاب بود
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، علی ضیاء، مجری خوشا شیراز در این برنامه که همزمان از شبکه استانی فارس و شبکه پنج سیما پخش می شود، درباره پریا و داستان آن با بازیگران گفت وگو کرد. لادن مستوفی درباره حضور خود در سریال پریا یادآور شد: آخرین تجربه تلویزیونی من سریال خانه ای در تاریکی باز هم با اسماعیل عفیفه تهیه کننده بود. بعد از آن جز یک تله تئاتر دیگر با تلویزیون کار نکردم، چراکه ...
فصل طلاق هنرمندان (تصاویر)
زندگیم را به تن می خرید دوست داشتم خبری را بین شما طرفداران گرامی منتشر کنم. نزدیک به یک سالی است که از سرکار خانم آزاده صمدی جدا شده ام. خواهشی که از شما دارم موضوع متأسفیم، چرا؟ ، باب گفتگو، اظهارنظر و ... مختومه گردد و در پایان برای همه شما دوستداران عزیز آرزوی سلامت می کنم. آزاده صمدی آن زمان چیزی نگفت. نه نسبت به حرف و حدیث های مردم و نه درباره متنی که همسر سابقش نوشت اما چند ماه پیش ...