سایر منابع:
سایر خبرها
داستان مقاومت
دیدار جمع کثیری از کارگران و معلمان، به مناسبت روز کارگر و هفته ی معلم 22. آقای علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش، در دیدار حضور داشتند. 23. (17/ 02/ 1393) بیانات در دیدار معلمان و فرهنگیان سراسر کشور 24. (12/ 02/ 1387) بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار معلمان استان فارس. 25. سوره ی احزاب، آیه ی 21. 26. (23/ 02/ 1379) بیانات در خطبه های نماز جمعه ی تهران 27 ...
جزئیات زندگی خصوصی "محمد جواد ظریف"
مذهبی بودن، مخالف انقلابیون بودند. مسافر سانفرانسیسکو از خانواده مذهبی ظریف جز این انتظار نمی رفت که فرزندشان را به جای البرز و خوارزمی و هدف به مدرسه علوی بفرستند. مدرسه ای که سه سال قبل از تولد او -1335- توسط علی اصغر کرباسچیان، معروف به علامه کرباسچیان تأسیس شد تا همان طور که از نامش مشخص است، متدینین متخصص تربیت کند. گویا مرحوم ظریف، حتی تمایل داشته که او را به حوزه علمیه ...
نماهنگ "ایستاده ایم 2" رونمایی می شود
به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری میزان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، آئین رونمایی از نماهنگ ایستاده ایم؛ تا آخرین قطره خون به کارگردانی محمدباقر مفیدی کیا و خوانندگی حسین حقیقی، چهارشنبه 27 مردادماه در حوزه هنری برگزار می شود. این مراسم با حضور هنرمندان و مسئولان، ساعت 18 عصر در تالار سوره حوزه هنری برگزار می شود. امروز از پوستر این اثر با طرحی از دانیال فرخ رونمایی به عمل آمد. ...
نگاهی به اسماء و القاب امام هشتم
مِنْ بَیْنِهِمْ الرِّضَا در بین اهل بیت معروف به رضا شد. حجت الاسلام شاملی گفت: قرآن کریم در سوره مائده در آیه 119 و در آیه 100 سوره توبه می فرماید در این باره نقل هایی دارد. رضا به کسی گفته می شود که بتواند در برابر افعال الهی سر تعظیم فرود بیاورد. یعنی به معرفتی از خدا برسد که بفهمد خدا بد هیچ بنده ای را نمی خواهد و هر سود و زیانی که در زندگی پیش می آید قطعا به خیر اوست. ...
بلکه هم جان جهان؛ هم یک جهان، جان است این ...
خبرگزاری فارس – حسن شیخ حائری: میلاد امام رضا(ع) به عنوان تنها امام معصوم مدفون در ایران، جایگاه ویژه ای در ادبیات منثور و منظوم ایران زمین دارد و در این بین، شاعران قم هم به عنوان دیار خواهر امام رضا(ع)، ارادت های شاعرانه خود را به آستان امام مهربانی ها تقدیم کرده و می کنند. یکی از این شاعران آئینی، سید حمیدرضا برقعی است که در بخشی از یکی از شعرهای خود، چنین سروده است: میان ...
حفظ سوره های کوچک، اولین گام در آموزش عمومی قرآن است/ مسئولیت آموزش و پرورش
صورت ترمی دوره هایشان را برگزار می کنند با جلسات سنتی قرآن مرتبط می شوندکه بازدهیشان بالا می رود، یعنی قرآن آموزان اصول و قواعد را در این بستر، مدرنیته ترمی یاد می گیرند و برای بارور شدن در این جلسات سنتی، طی سالیان سال حضور پیدا می کنند و سپس به فردی تبدیل می شوند که با قرآن انس می گیرد و زندگی می کند ضمن اینکه از جهت مهارتی نیز رشد و پویایی شگفت انگیزی پیدا می کند. در زمینه آموزش قرآن تا ...
زیارت برادر امام رضا (ع) در لواسان
به کوشش: علیرضا عابدینی- بخش گردشگری تبیان روستای رودک در 5 کیلومتری شمال غرب لشکرک و در جنوب جاده لشکرک به اوشان، در دامنه ارتفاعات جنوب رودبار قصران قرار دارد که مرز میان تهران و رودخانه جاجرود است. در ضلع شرقی روستا، دره ای کم عمق وجود دارد که به دره زیارت معروف است. امامزاده محمدباقر (علیه السلام) در انتهای جنوبی (قسمت بالا) روستا و در ضلع غربی دره زیارت و در ارتفاع 1869 متری سطح ...
سخنرانی بعد از شبهات ولایت فقیه آیت الله منتظری
می شد، درحد یک کشور بود، نه استان عادی! زیرا بصره با همه فلات اطرافش، یک، اهواز با همه قلمرو و محدوده آن، دو؛ فارس با همه منطقه وسیعش، سه، کرمان با همه فلات وسیعش چهار؛ از بصره تا کرمان یک استانداری بود. استانداری بصره در اختیار عبدالله بن عباس بود، معاون این استانداری وسیع زیاد بن أبیه بود؛ چه کسی بدتر از زیاد؟! به صحنه نیآمدن علمای عادل، دلیل ناکامی های حکومت علوی علی خون خورد ...
تاریخچه ضریح های نصب شده در حرم امام رضا (ع)
دوم(ضریح نگین نشان) ضریح دوم، ضریحی مرصّع فولادی، معروف به ضریح نگین نشان است، که در سال 1160 ه.ق به آستانه مقدس تقدیم و نصب شده است. براساس شواهد تاریخی، واقف ضریح، شاهرخ فرزند رضاقلی میرزا فرزند نادرشاه افشار و نوه شاه سلطان حسین صفوی است. اعتمادالسلطنه مشخصات این ضریح را نیز به صورت کامل در نوشته هایش آورده است. او در وصف ضریح دوم می نویسد: ... ضریح دوم نیز از ...
آثار سوء تکبر
! من زیبایی را دوست دارم، حتی دوست دارم بند تازیانه ام و دوال کفشم زیبا باشد. آیا از این حالت، بیمِ کبر و خود پسندی می رود؟ فرمود: دلت را چگونه می یابی؟ عرض کرد: آن را شناسای حق و آرام گرفته بدو، می یابم. فرمود: پس این حالت، کِبر نیست. بلکه کبر، آن است که حق را فرو گذاری و به ناحق روی آوری و به مردم با این دید نگاه کنی که هیچ کس آبرویش چون آبروی تو و خونش چون خون تو نیست. (مجلسی، 1403، ج 77، ص 74 ...