سایر منابع:
سایر خبرها
...، از این فضای سنتی باید به فضای مدرن عبور کرد، دیگر زمان انتقام و خشم نیست، حالا دوره بخشش و فراموشی است، فرهادی به وضوح قیصرکشی می کند و از تقوایی و کیمیایی عبور می کند و حرف تازه ای دارد، غیرت برای دوران سنت بود، در دوران مدرن این چیزها مایه دردسر است . با این وصف به نظر می رسد در روزهای آینده و با نزدیک شدن به زمان اکران فروشنده ، باز هم مطالبی از این دست علیه فیلم فرهادی در برخی رسانه ...
حسینی) و رعنا (ترانه علیدوستی)، برای نجات جان خود با عجله در حال فرار از خانه اند. در پایان خانه سر جایش ثابت می ماند، با ترکی عمیق بر روی دیوار که منجر به نشت گاز می شود. عماد و رعنا مجبور می شوند که خانه ی تازه ای پیدا کنند. آنها خیلی زود به واحد بزرگ ولی قدیمی که در نزدیکی همان جا واقع است می روند. اما ظاهراً ردپای ناخوشایندی از گذشته ی خانه در جای جدید هنوز باقی مانده است . مستأجر قبلی نیمی از ...
به نشانه شناسی و این قبیل تاویلات نیست و حتی خود کارگردان در سخنان مختلف پیرامون اثرش، آن را به صراحت بیان می کند. مروری بر داستان فیلم داشته باشیم: عماد و رعنا دو روشنفکر ایرانی هستند که به ناچار برای زندگی به منزلی می روند که ساکن پیشین آن زنی فاحشه بوده؛ زمانی که عماد در منزل نیست یکی از مشتریان زن فاحشه وارد منزل شده و به رعنا که در حمام است تجاوز می کند. عماد و ...
پیشنهاد همکارشان در تئاتر مرگ فروشنده به خانه ای نقل مکان می کنند که پیش از این متعلق به فاحشه ای بوده است که با مردهای زیادی در ارتباط بوده و هنوز مقداری از اثاث ش در آن باقی مانده است. شبی رعنا زودتر از عماد به خانه می آید و پیش از اینکه همسرش به منزل برسد آماده رفتن به حمام است – و به تلمیح برهنه است، صحنه ای در سکانس پیشین وجود دارد که در تمرین تئاتر بازیگر نقش فاحشه لباس کامل و ...
فرهادی ، شایعه ها درباره اعمال تحریم حوزه هنری علیه فروشنده را تقویت می کند. نویسنده این مطلب که کارشناس ارشد مدیریت رسانه معرفی شده است، بعد از تعریف خط داستانی فیلم جدید اصغر فرهادی، آن را با نمایشنامه مرگ فروشنده آرتور میلر و داستان گاو غلامحسن ساعدی مقایسه کرده و با نقل قولی از فرهادی نتیجه می گیرد که پیام فیلم چنین است: یعنی خیلی صریح و بدون پیچیدگی کارهای پیشین خودش، پیامش را ...
ساکن پیشین آن زنی فاحشه بوده؛ زمانی که عماد در منزل نیست یکی از مشتریان زن فاحشه وارد منزل شده و به رعنا که در حمام است تجاوز می کند. عماد و رعنا تصمیم می گیرند نه تنها این قضیه را فراموش کنند بلکه حتی به پلیس هم اطلاع ندهند اما رعنا از لحاظ روحی دچار مشکل می شود؛ عماد هم به دلیل حرف های مردم طاقتش را از دست می دهد؛ متجاوز را پیدا کرده و در خانه قدیمی اش زندانی و بازجویی می کند. رعنا از ...
به زن تعرضی صورت می گیرد. در واقع، مردی دیگر، ناموس زن را در حمام گیر می اندازد و ... از اینجا به بعد کارگردان نسخه ترحم و انتقام نگرفتن را می پیچد و حتی هشدار میدهد که کمترین و کوچکترین انتقام، ممکن است بهایی بسیار سنگین را به انتقام گیرنده تحمیل کند. و اینکه باید نسبت به فاحشه ها هم قضاوت نکنی و بدانی که آنها آدمهای بدی نیستند و ... و تازه، اینها علاوه بر تمام کنایات و اشارات سیاسی و اجتماعی ...
ها داد و همانجا خانه خرید، در عوض با کلک مرغابی از آنها جنسهای مرغوب خرید. یک حس غریب از خود بیگانگی و اندوه وار و نچسب در معماری ایرانی معاصر موج می زند. حتی هنگامی که مدرن است و بالا پایین میرود و اختلاف سطح و ووید دارد و جنس و رنگ و خشونت و لطافت و سرد و گرم و پرو خالی و سایه و نور و شفاف و کدر کنار هم می گذارد و ترکیب می کند، بازهم مصنوعی، نچسب، پر افاده و خلاصه، غمگین است. به دل ...