سایر خبرها
دو سایت اصولگرا علیه فروشنده
...، از این فضای سنتی باید به فضای مدرن عبور کرد، دیگر زمان انتقام و خشم نیست، حالا دوره بخشش و فراموشی است، فرهادی به وضوح قیصرکشی می کند و از تقوایی و کیمیایی عبور می کند و حرف تازه ای دارد، غیرت برای دوران سنت بود، در دوران مدرن این چیزها مایه دردسر است . با این وصف به نظر می رسد در روزهای آینده و با نزدیک شدن به زمان اکران فروشنده ، باز هم مطالبی از این دست علیه فیلم فرهادی در برخی رسانه ...
نقد فیلم: جانگوی رها از بند
. تارانتینو شاید بهترین کارگردان حال حاضر باشد که صحنه های خشونت، ضرب و شتم و قصابی را به لحظه های پرشور و نشاط تبدیل می کند! با پالپ فیکشن ، این گرایش دیده شد ( وای پسر! من تو صورت ماروین شلیک کردم! ) و از آن زمان تا به حال، او در حال صیقل دادن آن است. با وجود صحنه های خشن گاه و بی گاه، جنگوی رها از بند صرف نظر از ژانری که در آن قرار دارد، دارای بعضی از بهترین صحنه های خنده دار در بین تمامی فیلم های ...
فروشنده فرهادی چه می فروشد؟
دارد وهمیشه قربانی خجالت می کشد که در مورد اتفاقی که برایش اتفاق افتاده حرف بزند. اینکه مردی ادعا می کند روشنفکر و هنرمند است ولی نمی تواند از کنار این مساله عبور کند، گره اصلی این داستان بود. این مرد بالاخره نتوانست از این ورطه نجات پیدا کند و بین قربانی شدن زن و تجاوز به قلمرو مردانه اش تفکیک قائل شود. هرچند خود او هم معتقد است که واکنش مرد قصه از اقتضاعات مردانه اوست و به جای دفاع از ...
خشن نباش؛ حتی اگر به ناموست تجاوز شد!
به نشانه شناسی و این قبیل تاویلات نیست و حتی خود کارگردان در سخنان مختلف پیرامون اثرش، آن را به صراحت بیان می کند. مروری بر داستان فیلم داشته باشیم: عماد و رعنا دو روشنفکر ایرانی هستند که به ناچار برای زندگی به منزلی می روند که ساکن پیشین آن زنی فاحشه بوده؛ زمانی که عماد در منزل نیست یکی از مشتریان زن فاحشه وارد منزل شده و به رعنا که در حمام است تجاوز می کند. عماد و ...
اعلام تحریم اکران فیلم تازه فرهادی در 25 درصد ظرفیت سینماهای ایران؟ رسانه حوزه هنری: فروشنده فیلمی علیه ...
پیشنهاد همکارشان در تئاتر مرگ فروشنده به خانه ای نقل مکان می کنند که پیش از این متعلق به فاحشه ای بوده است که با مردهای زیادی در ارتباط بوده و هنوز مقداری از اثاث ش در آن باقی مانده است. شبی رعنا زودتر از عماد به خانه می آید و پیش از اینکه همسرش به منزل برسد آماده رفتن به حمام است – و به تلمیح برهنه است، صحنه ای در سکانس پیشین وجود دارد که در تمرین تئاتر بازیگر نقش فاحشه لباس کامل و ...
فیلم فروشنده علیه غیرت است و چندش آور!
فرهادی ، شایعه ها درباره اعمال تحریم حوزه هنری علیه فروشنده را تقویت می کند. نویسنده این مطلب که کارشناس ارشد مدیریت رسانه معرفی شده است، بعد از تعریف خط داستانی فیلم جدید اصغر فرهادی، آن را با نمایشنامه مرگ فروشنده آرتور میلر و داستان گاو غلامحسن ساعدی مقایسه کرده و با نقل قولی از فرهادی نتیجه می گیرد که پیام فیلم چنین است: یعنی خیلی صریح و بدون پیچیدگی کارهای پیشین خودش، پیامش را ...
اجماع غربی صهیونیستی عربی در حمایت از تروریسم
نظامی و امثالهم باشند؛ مابقی همه مردم عادی کوچه و بازار هستند، از خیاط و بقال و نانوا گرفته تا کودک و زن و پیرمرد... " پس از تجاوز نظامی صدام حسین به ایران، و در روزهای آغازین جنگ، میان افسران اطلاعاتی و فرماندهان نظامی عراق و اعضاء سازمان مذاکرات رسمی صورت گرفت؛ منافقین در قامت ارتش خصوصی حزب بعث، کمر به خدمت صدام و خیانت مضاعف به میهن خود بستند و با ارائه همه گونه اطلاعات محرمانه ...
فیلم "ضد غیرت" فرهادی چگونه اکران می شود؟
ساکن پیشین آن زنی فاحشه بوده؛ زمانی که عماد در منزل نیست یکی از مشتریان زن فاحشه وارد منزل شده و به رعنا که در حمام است تجاوز می کند. عماد و رعنا تصمیم می گیرند نه تنها این قضیه را فراموش کنند بلکه حتی به پلیس هم اطلاع ندهند اما رعنا از لحاظ روحی دچار مشکل می شود؛ عماد هم به دلیل حرف های مردم طاقتش را از دست می دهد؛ متجاوز را پیدا کرده و در خانه قدیمی اش زندانی و بازجویی می کند. رعنا از ...
اصغر فرهادی برای مردانگی کدام جامعه نسخه می پیچد؟
به زن تعرضی صورت می گیرد. در واقع، مردی دیگر، ناموس زن را در حمام گیر می اندازد و ... از اینجا به بعد کارگردان نسخه ترحم و انتقام نگرفتن را می پیچد و حتی هشدار میدهد که کمترین و کوچکترین انتقام، ممکن است بهایی بسیار سنگین را به انتقام گیرنده تحمیل کند. و اینکه باید نسبت به فاحشه ها هم قضاوت نکنی و بدانی که آنها آدمهای بدی نیستند و ... و تازه، اینها علاوه بر تمام کنایات و اشارات سیاسی و اجتماعی ...
معماریِ معاصرِ ایرانی و دفاع از ریشه ها در برابر چاه ها / شاید معمارانِ عاشق، مهندسِ محاسب شده اند!
ها داد و همانجا خانه خرید، در عوض با کلک مرغابی از آنها جنسهای مرغوب خرید. یک حس غریب از خود بیگانگی و اندوه وار و نچسب در معماری ایرانی معاصر موج می زند. حتی هنگامی که مدرن است و بالا پایین میرود و اختلاف سطح و ووید دارد و جنس و رنگ و خشونت و لطافت و سرد و گرم و پرو خالی و سایه و نور و شفاف و کدر کنار هم می گذارد و ترکیب می کند، بازهم مصنوعی، نچسب، پر افاده و خلاصه، غمگین است. به دل ...