سایر منابع:
سایر خبرها
جنتی از حوزه فرهنگ می گوید
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، علی جنتی وزیر ارشاد اسلامی امشب به استودیوی گفت و گوی ویژه خبری خواهد آمدتا عملکرد این وزارت خانه را در حوزه فرهنگ و هنر تشریح کند. گفت و گوی ویژه خبری به مناسبت هفته دولت موضوع بحث خود را بررسی عملکرد وزارت خانه ها و معاونت های ریاست جمهوری قرار داده است . گفت و گوی ویژه خبری ساعت 22:45 بعد از خبر سراسرس شبکه دو سیما پخش می شود. ...
مردعنکبوتی تازه جلوی دوربین
سال اخیر، در این مجموعه فیلم پولساز در نقش این کاراکتر کمیک استریپی ظاهر می شود. شرکت سونی با اعلام نام هولاند به عنوان مرد عنکبوتی تازه سینما، خبر تولید سریع سری جدید مرد عنکبوتی/ اسپایدرمن را اعلام کرد. به نوشته امپایر آنلاین، مرد عنکبوتی تازه سینما را این شرکت فیلم سازی با همکاری و مشارکت شرکت فیلم سازی مارول تهیه می کند. هنوز اطلاعات زیادی در باره اولین قسمت سری ...
فیلم برداری مرد عنکبوتی اسپایدرمن شروع شد.
پانزده سال اخیر، در این مجموعه فیلم پولساز در نقش این کاراکتر کمیک استریپی ظاهر می شود. شرکت سونی با اعلام نام هولاند به عنوان مرد عنکبوتی تازه سینما، خبر تولید سریع سری جدید مرد عنکبوتی/ اسپایدرمن را اعلام کرد. به نوشته امپایر آنلاین، مرد عنکبوتی تازه سینما را این شرکت فیلم سازی با همکاری و مشارکت شرکت فیلم سازی مارول تهیه می کند. هنوز اطلاعات زیادی در باره اولین ...
معاون وزیر صنعت از حقوق مصرف کننده می گوید
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رادیو فرهنگ، هفته اول شهریورماه، به مناسبت شهادت محمدعلی رجایی (رئیس جمهور) و محمد جواد باهنر(نخست وزیر) هفته دولت نام گرفته است. به همین سبب برنامه سمت و سو از سید محمود نوابی معاون وزیر صنعت معدن و تجارت و رییس سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان خواهد بود تا درباره اقدامات این وزراتخانه و همچنین سازمان حمایت حقوق مصرف ...
عقیلی با یاد داوود رشیدی روی صحنه رفت
وب سایت موسیقی ایرانیان: سالار عقیلی و سعید فرج پوری شب گذشته با بزرگداشت یاد زنده یاد داوود رشیدی در سالن همایشه ای برج میلاد شهر تهران روی صحنه رفتند. سالار عقیلی در ابتدای این برنامه گفت: خبر از دست دادن یکی از بزرگان سینمایی ایران و از اساتید فن بازیگری را امروز شنیدم. به احترام این هنرمند پیشکسوت یک دقیقه سکوت می کنم. پس از سکوت یک دقیقه ای سالار عقیلی با قطعه وطن به ...
مراسم بدرقه داود رشیدی برگزار شد/ نصیریان: من هرگز نمی خواستم بیایم
به گزارش جام جم آنلاین استاد داود رشیدی بازیگر سرشناس روز جمعه دار فانی را وداع گفت که مراسم تشییع و تدفین وی هم اکنون با حضور جمعی از هنرمندان و دوست داران وی در حال برگزاری است. علی نصیریان،رضا کیانیان،مریلا زارعی،مانی حقیقی ، امین تارخ، داریوش فرهنگ، سیاوش طهمورث، مختاباد،عبد الله اسکندری ، سیروس الوند، تا به این لحظه در محل مراسم تشیع پیکر استاد داود رشیدی حضور پیدا کردند. ...
علم و تجربه دو بال موفقیت مرحوم رشیدی بود
دکتر علی دارابی در مصاحبه اختصاصی با جام جم آنلاین درباره شخصیت و منش مرحوم رشیدی می گوید. مرحوم رشیدی در بیان علی دارابی چگونه تعریف می شود؟ مرحوم داود رشیدی از چهره های نامدار سینما، تئاتر و تلویزیون کشور بود و کارهای بسیار فاخری را در تلویزیون به یادگار گذاشت. فعالیت گسترده ای در سریال های تلویزیونی داشت، بخصوص ایفای نقش در سریال هزاردستان او را به چهره ای ماندگار در سیمای ...
پاتوق کتاب بازها در شبکه نسیم
.... غیر از آنها عوامل دیگری هم هستند که به اقتضای نیاز در استودیو حضور دارند. دهکردی گریم شده و وارد استودیو می شود تا گفت و گو با صدیق شکل بگیرد. سه، دو، یک... بخش اول گفت و گوی علی دهکردی عزیز کارگردان برنامه این بخش را اعلام می کند و وارد ضبط می شوند. صدیق در یک جمله توضیح می دهد که مهمان امشب علی دهکردی است و از او می پرسد که دمنوش میل دارد یا چای یا شربت و بعد به درخواست دهکردی دو ...
آمد ، دید ، رفت...
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از کرمان هنر ، مدتی بود که از بازیگر خوش اخلاق و دوست داشتنی تئاتر،سینما و تلویزیون ایران خبری نبود. داود رشیدی مهربان دیگر در هیچ فیلم و سریال جدید نقش آفرینی نمی کرد و هر چه بود همان آثار قدیمی و اما درخشان بود. کم کم زمزمه هایی مبنی بر بیماری استاد شنیده شد، خانواده او ابتلای این هنرمند نازنین به بیماری بی رحم آلزایمر را تأیید کردند. همه می دانستیم ...
مرحوم رشیدی درخواستگاری برایم پدری کرد
به گزارش بی باک نیوز، علیرضا خمسه در گفت و گویی به مناسبت درگذشت داود رشیدی هنرمند نامی کشور، از آن مرحوم به عنوان پدری مهربان برای جامعه هنری یاد کرد. متن گفت و گوی ما با علیرضا خمسه را در زیر می خوانید: مرحوم داود رشیدی از نگاه علیرضا خمسه چگونه انسانی بود؟ مرحوم رشیدی به معنای واقعی یک پدر فداکار و بامحبت بود. زمانی که حرفی از سندیکای هنرمندان و خانه سینما نبود ...
سنگ تمام برای بازیگر فقید دوست داشتنی + طرح
...> روزنامه اطلاعات با انتشار عکسی از حضور هنرمندان در مقابل منزل مرحوم داوود رشیدی، در صفحه نخست خود نوشت: استاد داوود رشیدی درگذشت . روزنامه های جمهوری اسلامی و خراسان هم با تیترهای داود رشیدی درگذشت و چشم بستن ابدی بازیگری خاطره ساز بر زندگی ، یاد این هنرمند پیشکسوت را تئاتر، سینما و تلویزیون را گرامی داشته اند. روزنامه جام جم در ابتدای مطلبی با عنوان سکوت به احترام استاد که به پرتره ای از ...
ازدواج بازیگر مشهور ایرانی با دختری 43 سال کوچکتر از خودش +عکس
.... این مساله باعث ترس شما نشد یا دست کم حرف اطرافیان. . . تارا: به تنها چیزی که در این آشنایی به آن فکر نمی کردم ازدواج بود. نمی دانم شاید همه اینها قسمت باشد. راستش من هیچ وقت دوست نداشتم ازدواج کنم. زمان ازدواج با رضا تنها 23 سال داشتم. همیشه در ذهنم این بود که سن مناسب ازدواج برای من 30 یا 32 سال است. رضا: اگر 32 سال داشتی که دیگر با تو ازدواج نمی کردم. (می خندد) تارا ...
بازیگر معروفی که امام رضا(ع) او را شفا داد
جام جم آنلاین: مهدی صباغی را همگان با لهجه زیبای مشهدی می شناسند. بازی در فیلم های سینمایی، تلویزیونی، سریال ها و تئاترهای مختلف از جمله آسمان هشتم ، زنان ونوسی، مردان مریخی ، کافه ستاره ، گل یخ ، صورتی ، سلطان و طوبی و بسیاری دیگر ، صباغی را به چهره ای ماندگار در قاب تصویر و ذهن مردم ایران کرده است. این هنرمند مردمی که جوایز و دیپلم افتخار بسیاری را دریافت کرده، معتقد است که تمام زندگی و ...
انتخاب درست یعنی زندگی بهتر / زوج رشیدی و برومند یک زندگی عاشقانه را به نمایش گذاشتند
ستاره اسکندری بازیگر توانمندی است و نکته جالب اینجاست که نقاط قوت خود را هم می شناسد شاید به همین دلیل است که بعد از این که پوپک گلدره فوت کرد، بازی در سریال نرگس را پذیرفت و نقش او را به پایان رساند. با ستاره اسکندری بازیگر تلویزیون، سینما و تئاتر درباره تجربیات زندگی اش هم صحبت شدیم. خواهرتان لاله به این نکته اشاره کرد که در کودکی بازیگوش و پرانرژی بوده و در گروه های دوستی معمولا سردسته بو ده اید.این انرژی را چگونه از کودکی تا اکنون حفظ کرده اید؟ الان دیگه بازیگوش نیست! احتمالا شکلش عوض شده اما هنوز هم پرانرژی هستید. شاید یکی از دلایلی که آرام تر شده ام، شغل بازیگری است چون همه انرژی ام را گذاشته ام تا در قالب ها و نقش های مختلف زندگی کنم. بازیگری روح ناآرام مرا، آرام تر کرده است. بازیگری و ایفای نقش های مختلف ذهنیت دوران کودکی شماست آیا این نقش ها یا مشابه آن را در ذهن داشتید؟ وقتی بچه هستی ذهنیتت خیلی متفاوت با زمانی است که بزرگ می شوی. وقتی بچه بودم دوست داشتم پسر باشم، در دوران نوجوانی که جنسیت و دختر بودنم را پذیرفتم، یک دوره خمودگی را تجربه کردم، در 17، 18 سالگی با ورود به دنیای بازیگری تئاتر حس و حال زندگی دوباره به من برگشت. اما اینجور نبود که در بچگی خودم را در قالب شخصیت های مختلف ببینم. ما خانواده و فامیل شلوغی بودیم و بچه های زیادی بودیم که با هم بازی می کردیم، گاهی تئاتر هم اجرا می کردیم اما تجربه دوران کودکی با واقعیت بازیگری که الان آن را تجربه می کنم کاملا متفاوت بود. این که دوست داشتید پسر باشید به این دلیل بود که احساس می کردید، دخترها با محدودیت روبه رو هستند و این محدودیت ها اجازه نمی دهد شما آن گونه که دوست دارید، زندگی کنید؟ در بچگی علایق پسرانه داشتم، دوست داشتم مدام توی کوچه باشم، فوتبال بازی کنم، از درخت بالا بروم، شیشه بشکنم و ... ما به شهرستان زیاد رفت و آمد داشتیم به همین دلیل با طبیعت پیوند خوبی داشته و بیشتر دوست داشتم همه طبیعت را درک کنم اما چون دختر بودم به اندازه پسرها آزادی عمل برای رهایی در طبیعت را نداشتم. اکنون هم فکر می کنید خانم ها محدودیت هایی دارند که اجازه نمی دهد آنها توانایی های خود را بروز دهند؟ این را توضیح بدهم که الان خیلی خوشحالم که زن هستم. بعد از عبور از نوجوانی و بحران های مخصوص این دوران در زن ها، آفرینشی را کشف کردم که از مردها متمایزشان می کند و خیلی خوشحالم که زن هستم. یک سری محدودیت های اجتماعی وجود دارد که در هر جامعه ای دیده می شود اما از نظر توانایی های شخصی فرق زیادی بین زن و مرد وجود ندارد. در یکی، دو دهه گذشته زنان قدرتمندی در جامعه ما دیده شده اند که ثابت می کند زنان با مردان تفاوتی ندارند. شما در سریال مرگ تدریجی یک رویا که از شبکه آی فیلم بازپخش می شود، نقش یک زن عصیانگر یا به گفته ای ناخلف را بازی می کنید، شما برای بازی در این نقش تحلیل داشته اید برای همین از شما می پرسم که یک زن قوی و موثر چه تفاوت هایی با زن عصیانگر دارد؟ قدرتمند بودن به پختگی و دیدگاه آدم ها بستگی دارد.ساناز عظیمی در سریال مرگ تدریجی یک رویا، زنی قربانی است که برای فرار از موقعیت هایی، دست به عصیان زده و به الکل گرایش پیدا کرده است. برای اجرای نقش ساناز خیلی تلاش کردم نشان بدهم که او زنی ناخلف نیست، او قربانی شرایط است. وقتی مادرش را به خانه سالمندان می برد، ظاهر ماجرا خیلی دردناک است اما باید دید او در بچگی در چه خانواده ای رشد کرده که شخصیت او را تحت شعاع قرار داده است. ساناز قربانی خانواده ای از هم پاشیده است؟ هم خانواده متلاشی و هم آرمان هایی که برای او از بین رفته است. تلاش کردم با جنس بازی ام تنهایی های ساناز را نشان دهم و سرخوردگی هایی که او را به اینجا رساند ه است. قرار نیست آدم ها همیشه یکسان و شبیه به هم عمل کنند.آدم ها گاهی در برابر شرایط ضعیف می شوند و به راهی می روند که از آنها افرادی ناخلف می سازد. اصولا هر فردی بسته به قدرت روحی خودش، در مواجهه با مشکلات از شکست هایش تجربه به دست می آورد، رو به جلو حرکت می کند یا پا پس می کشد. و ما نباید آدم ها را قضاوت کنیم بلکه باید به آنها کمک کنیم تا از نقاط ضعف شان عبور کنند. دقیقا! قضاوت کردن آسیب جدی به آدم های پیرامون ما می زند. مثلا ما نباید بدون این که پیشینه ساناز عظیمی را بدانیم به او اَنگ ناخلفی بزنیم.به نظر من که نقش ساناز را بازی کرده ام، می دانم که او از نظر روحی ضعیف است به همین دلیل به چیزهایی پناه برده که بیشتر مردم آنها را نمی پسندند. قضاوت کردن درباره آدم ها به نوعی ظلم به آنهاست؛ تعریفی از یک آدم بدهی و همیشه با همان تعریف به او نگاه کنی! به نظرم بدترین آدم ها حتی اگر خفاش شب هم باشد به دلیل یا دلایلی به آدم بد تبدیل شده است بنابراین نباید او را قضاوت کرد. معتقدم باید نسبت به هم احساس مسئولیت کرده و یکدیگر را درمان کنیم. برای بیماری های جسمی درمان در نظر می گیریم اما برای دردهای روانی و روحی این گونه عمل نمی کنیم در صورتی که سلامت روح به اندازه سلامت جسم مهم است. به عنوان بازیگری که نقش های مختلفی را تجربه کرده اید، ماچگونه می توانیم به آدم هایی قوی با خطاهای کمتر تبدیل شویم؟ نمی توان برای همه یک نسخه پیچید چون هر کسی روان و ذهنیت خاص خود را دارد. به نظرم خوب است که همه آدم ها نقاط ضعف و قوت خود را بشناسند. شناحت نیازهای ف ...
اجراهای نمایش عروسکی به داود رشیدی تقدیم شد
اپرای عروسکی سعدی این نمایش به کارگردانی بهروز غریب پور که تاکنون با گروه آران اپراهای عروسکی متعددی از جمله رستم و سهراب ، حافظ ، مولوی ، عاشورا ، مکبث ، لیلی و مجنون را اجرا کرده است برای پنجمین شب روی صحنه رفت،البته غریب پور سال گذشته این اپرا را به اجرای عمومی درآورده بود که این بار آن را در جشنواره مشاهده کردیم. همچنین در این اپرا محمد معتمدی آواگر نقش سعدی بود. این اجرا نیز که با ...
بازیگرانی که به شبکه "جم" رفتند +عکس
روهای خالی به کارگردانی مهدی مظلومی در نقش زنی که قدرت تکلم خود را از دست داده بود بازی کرد. این نخستین حضور او در یکی از محصولات شبکه جم بعد از خروج از ایران بود. اسکویی که اتفاقا از بازیگران مکمل پرکار ایران محسوب می شد، کارنامه ای شامل بیش از 20 فیلم سینمایی و نزدیک 10 سریال را طی 17 سال فعالیت داشت. سگ کشی ، پوپک و مش ماشاالله ، میزاک ، شیرتوشیر و ... در رزومه او دیده می شود. ...
بازیگری بلد نیستم!
چطور شد برای بازی در فیلم ناردون دعوت شدید؟ جدا از مراسمی مثل دعوت و این حرف ها، من و آقای فریدون حسن پور (کارگردان فیلم) مثل دو برادر می مانیم. ما رفیق هستیم و انگار هر کاری ایشان انجام می دهد من باید یک گوشه اش را بگیرم. به خاطر همین علاقه وقتی ایشان شروع به کاری می کند دیگر نمی پرسم کار چیست یا نقش من چطور است یا... . من فریدون را می شناسم و می دانم نتیجه کارش دلنشین، بی دغدغه و دلچسب خواهد شد. کلا بعضی از اسامی هستند که وقتی پیشنهاد بازی می دهند دیگر جایز نیست سوالی بپرسیم. پس سابقه همکاری با آقای حسن پور را پیش از ناردون هم داشتید؟ بله، خیلی زیاد. هم در سینما و هم در تلویزیون. در مورد نقش تان کمی توضیح می دهید؟ حاجی محسن، معتمد روستاست که علاوه بر مردم روستای خودش از اطراف هم از او حرف شنوی دارند. حاجی محسن مقداری تمکن مالی دارد و در داستان این طور تعریف شده که او باید یک سری کارها را انجام دهد که یک زمین تبدیل به قبرستان شود تا پیرمردی در آن دفن شود... به نظرم روند ساخت آثار طنز در سینما به جایی رسیده که بعضا شاهد فیلم های ضعیف و مبتذلی هستیم که با عنوان طنز به خورد مخاطب داده می شوند. چرا سینما به این نقطه رسیده و خیلی از کارگردان ها هم اصرار بر ادامه این شیوه دارند؟ سینما هم مثل دیگر هنرها دستخوش فراز و نشیب هایی است. مثلا در ادبیات تمام شعرها قابل چاپ نیست یا این که تمام شعرهایی که چاپ می شوند لزوما خوب نیست. در تمام هنرها و مشاغل همین وضعیت است، هر ساخته ای خوب نمی شود و همان طور که کالای خوب داریم کالای بد هم داریم. منتها در سینما چون توجه روی آن زیاد است و اغلب مردم درباره آن نظر می دهند (که البته شاید هم حق داشته باشند، چون سینما برای مردم است) بیشتر مورد هجمه و نقد قرار می گیرد. فیلم های سخیف و مبتذل هم الان ساخته می شود و آنها هم بالاخره طرفداران خودش را دارد. اما در ناردون انگار شاهد اتفاق جدیدی هستیم که مخاطب نه تنها خسته از دیدن یک سری شوخی های کلامی سالن را ترک نمی کند که اتفاقا همراه با فیلم می خندد و لذت می برد! ببینید فیلم خوب یعنی نوشته خوب و نوشته خوب یعنی نویسنده خوب. پس اگر جایی فیلم بی مزه ای می بینید که بازیگر هر کاری می کند مخاطب خنده اش نمی گیرد یعنی فیلم از دست کارگردان به قول معروف در رفته. ناردون نوشته خوبی داشت و فریدون حسن پور هم بشدت بازیگران را کنترل می کرد. البته کلا شیوه کار حسن پور به این صورت است که بازیگران را کنترل می کند که چی بگو، کجا بگو، چطور بگو و... . در چنین فیلم هایی درست است که کار بازیگر سخت می شود، اما مسئولیت تمام خوب و بد شدن کار به عهده کارگردان است. اگر در ناردون مردم می خندند به خاطر این بوده که حسن پور وسواس و حساسیت بالایی سر کار داشت. شما معروف هستید به این که جلوی دوربین خیلی راحت بازی می کنید و اتفاقا همین مسأله باعث می شود مخاطب کاملا شما را باور کند. خودتان دلیلش را چه می دانید؟ یه کلام. چون هنر بازیگری ندارم و خودم را بازی می کنم. شما اهل بداهه گویی هم هستید؟ بشدت. البته در ناردون بداهه گویی خیلی کم بود، اما دیالوگ را مال خود کردن و بهتر ادا کردنش چیز دیگری است که در این فیلم زیاد اتفاق افتاد. بداهه گویی حضور ذهن بالایی می خواهد. این حضور ذهن از کجا می آید؟ بالاخره خصوصیاتی در هر فرد وجود دارد که نهادینه است از جمله بداهه گویی، خوشبینی، بذله گویی و ... . من کلا در زندگی شخصی هم همین طوری هستم. گفتم که اصلا من خودم را بازی می کنم. شما غیر از بازیگری کار دیگری هم انجام می دهید؟ من هیچ کار دیگری بلد نیستم. در واقع بازیگری را هم اصلا بلد نیستم. در کارنامه بازیگری تان کدام یک از کارها را نقطه عطف می دانید؟ من کلا در کارنامه ام هم کار حرفه ای و فاخر دارم، هم کار ضعیف و سطحی. نقطه عطف یا بهتر بگویم علاقه که زیاد دارم. در سینما ناردون ، خانه پدری ، زیر نور ماه ، پارادایس ، از کنار هم می گذریم و در تلویزیون روزگار قریب ، دوران سرکشی ، سه در چهار ، خوش نشین ها و... بهترین فیلمی که بتازگی در سینما تماشا کردید کدام فیلم بوده؟ من و امکان مینا را در جشنواره سال گذشته دیدم که خیلی دوست داشتم. ظاهرا الان هم اکران عمومی هستند. در پایان اگر صحبتی باقی مانده بفرمایید؟ آرزوی سلامت و موفقیت برای همه مردم دارم و این که اگر بعضا کار ضعیفی از ما می بینند حلال کنند. درباره کارگردان فریدون حسن پور متولد 1340 در رامسر است. او فارغ التحصیل کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای زیباست و فعالیت خود را سال 1365 با دستیاری کارگردان در فیلم شیر سنگی مسعود جعفری جوزانی آغاز کرد. او فیلم هایی چون تعطیلات تابستانی ، دارا و ندار ، من و زیبا و حالا ناردون را به عنوان کارگردان در کارنامه کاری خود دارد. خلاصه داستان ناردون آقاجون (با بازی سیروس گرجستانی) که پایش لب گور است به دنبال قبری برای خود است، اما روستای کناری که قبرستان دارد حاضر نیست میزبان اجساد روستای آقاجون و جسد او باشد. آقاجون کابوس های متعددی می بیند، به فکر حلالیت طلبیدن از عشق قدیمی خود می افتد و این ماجرا او را به سوی زندگی دوباره سوق می دهد ساناز قنبری ...
مروری بر آثار مرحوم داوود رشیدی
صبح روز گذشته، سینمای ایران یکی از اسطوره های خود یعنی داوود رشیدی را از دست داد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در زومجی مروری بر آثار این هنرمند ارزنده کشورمان داشته باشیم. با ما همراه باشید. مقالات مرتبط داوود رشیدی به دلیل ایست قلبی درگذشت زندگینامه مرحوم داوود رشیدی داوود رشیدی فعالیت هنری خود را در سال 1342 با تله تئاتر در جزیره ای غریب و حضور در کنار هنرمندانی از جمله ...
رنگین کمان سریال ها در راه است
طی این مدت تلویزیون چاره ای نداشت جز آن که آثارش را بسرعت تولید و عرضه کند و به همین دلیل در بهترین حالت صرفا می توانست از میان سوژه های رسیده دست به انتخاب بزند؛ بنابراین در فاصله زمانی کوتاه سریال هایی با تم های مشترک و موضوعات مشابه و به موازات یا در پی یکدیگر از شبکه ها به نمایش درآمدند. اگرچه هنوز اتفاق قطعی و روشنی درباره شرایط مالی تلویزیون رخ نداده است اما به نظر می رسد، شرایط و وضعیت سریال های تلویزیونی بخصوص از بابت تنوع و تکثر رو به بهبود است. شواهد گواه آن است که بزودی رنگین کمانی از سریال های متنوع در تلویزیون شکل خواهد گرفت و بار دیگر مخاطب می تواند از میان سریال ها دست به انتخاب بزند و موضوعات مورد علاقه اش را دنبال کند. از سریال های پریا و چرخ فلک که موضوعاتی متنوع دارند و در قالب و ساختاری متفاوت از هم روایت می شوند، بگذریم و نگاهی داشته باشیم به آثار در دست تولید که هم به لحاظ تعداد و هم تنوع موضوعی قابل توجه هستند. از جمله سریال هایی که در مرحله تصویربرداری هستند، می توان به پرستاران ، نفس ، ملکا ، آرام می گیریم ، سرزمین کهن ، گشت ویژه ، دیوار شیشه ای ، لیسانسه ها ، بازگشت و یکتا اشاره کرد. سریال پرستاران به کارگردانی علیرضا افخمی همان طور که از نامش پیداست، تلخ و شیرین زندگی پرستاران را نمایش می دهد و داستان هایی را در فضای یک اورژانس روایت می کند که تاکنون در تلویزیون سابقه نداشته است. سریال نفس به کارگردانی جلیل سامان، داستانی را در بستر مبارزات انقلاب اسلامی ایران به نمایش خواهد گذاشت. آرام می گیریم روایت متفاوتی از بزهکاری و مناسبات انسانی و عاطفی افراد خانواده را به نمایش می گذارد. سرزمین کهن که چند قسمت از آن قبلا به نمایش درآمده، داستانی را در بستر تاریخ از دهه 20 تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نمایش می دهد. گشت ویژه همان طور که از نامش پیداست یک سریال پلیسی است، لیسانسه ها یک طنز تلویزیونی است، دیوار شیشه ای قصه هایی شبیه به آنچه را در برنامه ماه عسل روایت می شود در ساختار اپیزودیک روایت می کند که همین تفاوت ساختار می تواند به تنوع و تازگی سریال های تلویزیونی کمک کند و سریال های بازگشت و یکتا ملودرام های خانوادگی هستند که نمایش آنها در میان سایر سریال ها و در یک بازه زمانی می تواند پاسخگوی میل مخاطبان به ملودرام های خانوادگی باشد. با گذشت زمان و رونق گرفتن تولید سریال های تلویزیونی، امکان برنامه ریزی و چینش مناسب تر سریال ها فراهم و این روند در آینده بهتر و بهتر خواهد شد. تمام این پیش بینی ها زمانی به نتیجه مطلوب خواهد رسید که مسائل مالی کمرنگ شود اما نباید فراموش کرد که رونق سریال های تلویزیونی، در جذب آگهی و بهبود شرایط مالی تلویزیون بی تاثیر نخواهد بود؛ به عبارتی سریال ها و در نگاه کلی تر برنامه های خوب و متنوع علاوه بر مخاطب بیشتر در جذب سرمایه ها و درآمدهای بیشتر تاثیر خواهد داشت و درآمد و سرمایه بیشتر در شکل گیری آثار بهتر و باکیفیت تر. آذر مهاجر رادیو و تلویزیون ...
فیلم جهانی می سازم
اما اتفاقا و از سوی دیگر عده ای از جمله دوستداران شخصیت کاریزماتیک و آثار محبوب او، به پیروزی مدیری در سینما و در مقام کارگردان امیدوارند و گواه ادعایشان هم شناخت خوب این کارگردان از کمدی و مخاطبان خنده در تلویزیون است. آنها براین اعتقادند که مدیری به دلیل کارنامه عموما معتبر و موفقش در عرصه کمدی و در ارتباط با انبوه تماشاگران و طیف های مختلف، این قابلیت و توانایی را دارد که در سینما هم گلیم خود را با پیروزی از آب بیرون بکشد. اما فراموش نکنیم که هرچند تلویزیون و سینما به دلیل خاستگاه و بستر هنرهای نمایشی، وجه مشترک دارند، اما اساسا اقتضائات و مناسبات آنها به ویژه در ایران، گاه با هم تفاوتی بنیادین دارد. بنابراین درباره موفقیت یک چهره تلویزیونی در سینما و بالعکس یک ستاره سینمایی در تلویزیون، باید با احتیاط و حتی ترس و لرز صحبت کرد. این مساله درباره بازیگران شاید چندان برجسته و محسوس نباشد، اما درخصوص کارگردان ها به دلیل این که نتیجه و خوبی و بدی یک کار به نام آنها نوشته می شود، تیزتر و سخت تر است. با این حال تاکنون دو کارگردان چهره تلویزیونی در عرصه کمدی، یعنی رضا عطاران و سعید آقاخانی، هوس تغییر مدیوم به سرشان زده است و نتایج متفاوتی هم گرفته اند. عطاران طبیعتا موفق تر از آقاخانی عمل کرده و در کمیت هم جلوتر از آقاخانی ایستاده و سه فیلم به نام خوابم می آد ، رد کارپت و دراکولا ساخته است؛ اگرچه هیچ کدام از این فیلم ها نتوانستند آن طور که باید و شاید و شایسته توان و استعداد و طنازی عطاران است، نظر و رضایت منتقدان و تماشاگران را جلب کند و فروش های نسبتا خوب آنها را هم باید به حساب محبوبیت پرسونای عطاران به عنوان بازیگر گذاشت. آقاخانی هم تا اینجا فقط یک فیلم در کارنامه سینمایی اش دارد به نام لامپ 100 که فضایی کمدی جدی درباره مواد مخدر داشت و خیلی با بازخوردهای خوبی هم مواجه نشد. نتیجه حضورهای سینمایی کارگردان های کمدی تلویزیون، در مجموع تا اینجا خیلی چشمگیر نبوده و آنها به هیچ وجه نتوانستند، موفقیت تلویزیونی شان را به عنوان کارگردان در سینما تکرار کنند و پیروزی های عطاران و آقاخانی در سینما، فقط منحصر به عرصه بازیگری است. حالا استاد این دو یعنی مهران مدیری، بسیار دیرتر از بازیگران نخستین مجموعه های کمدی اش در تلویزیون، خود می خواهد با وزنه سنگین سینما روبه رو شود. اینجاست که خوشبین ها و طرفداران مدیری امیدوارند او به پشتوانه کارنامه غبطه برانگیزش در تلویزیون و مهم تر از آن هوشمندی و زرنگی اش و با کمک گرفتن از حرفه ای ها و کاربلدهای سینما، نخستین گام سینمایی اش به عنوان فیلمساز را محکم بردارد و همه را به ورود دیرهنگام یک فیلمساز پیشسکوت درعین حال تازه نفس، امیدوار کند. درحالی که عطاران و آقاخانی به عنوان کارگردان، هنوز در عرصه سینمای کمدی داخلی هم به موفقیت کاملی دست پیدا نکرده اند، سخن گفتن از حضور جهانی آنها کمی دور از دسترس و زودهنگام است. اما از مدیری این انتظار می رود که این همه تجربه گرانسنگش در عرصه کمدی تلویزیونی را در زورآزمایی دشوار سینمایی به کار بگیرد و علاوه بر جلب نظر و رضایت تماشاگران داخلی، نگاهی جهانی و فرامرزی هم داشته باشد. چرا که متاسفانه در همه این سال ها، فقط آثاری عموما جدی و حتی تلخ از سینمای ایران، راه به عرصه جهانی، جشنواره ها و اکران های خارجی پیدا کرده و سینمادوستان آنسوی آب ها، کمدی و طنازی ای از سینمای ما سراغ ندارند و احتمالا گمان نمی کنند ما اصلا چهره های توانمندی هم در سینما داشته باشیم. برای زدودن این چهره عبوس در نگاه جهانیان، مدیری بهترین گزینه است و می تواند آن حضورهای اندک کمدی خوب و ماندگار، همچون اجاره نشین ها داریوش مهرجویی را در سطح جهانی ارتقا دهد. پایان بخش این مطلب، پرسش اختصاصی روزنامه جام جم از مهران مدیری است که در نشست رسانه ای اولین فیلم سینمایی اش، ساعت 5 عصر از او پرسیده شد. خبرنگار ما از این کارگردان سوالی درباره چرایی بی اعتنایی سینمای کمدی ایران به عرصه جهانی پرسید و گفت: فیلمسازان ژانر کمدی در سینمای ایران، عموما نگاه محدود و داخلی دارند و هیچ وقت نگاهی به سینمای جهان نداشته اند. فقط موارد معدودی مثل اجاره نشین ها ساخته داریوش مهرجویی بوده که به عنوان یک کمدی موفق ایرانی، راهی به جشنواره ها و نمایش های جهانی پیدا کرد. شما به عنوان یک کارگردان موفق کمدی در تلویزیون، چقدر تلاش می کنید در فعالیت سینمایی، نگاه جهانی هم داشته باشید و وجهی از استعداد و توان ما در زمینه کمدی ایرانی را به جهان معرفی کنید و بشناسانید؟ مدیری در پاسخ به این سوال گفت: این مساله بستگی به زبانی دارد که برای فیلم انتخاب می کنیم. به نظرم ساعت 5 عصر زبان بین المللی را دارد، برای این که در آن آدم ها خیلی حرف نمی زنند، چون اصلا نیازی به حرف زدن نیست. این موقعیت ها و اتفاقات است که صفر تا صد این فیلم را می سازد و ممکن است در هرجایی از جهان رخ دهد. این وضعیت، خود به خود زبان این فیلم را جهانی می کند. فیلم بعدی من که فضایی تلخ دارد هم زبانی کاملا جهانی خواهد داشت، چون موضوع انسان و جنگ را مطرح می کند و مطمئن و امیدوارم که در نمایش های جهانی هم به خوبی دیده خواهد شد. علی رستگار فرهنگ و هنر ...
جادوی دیالوگ در سریال ها
مجموعه هایی همچون گرگ ها، روزی روزگاری، سربداران، امام علی(ع)، معصومیت از دست رفته و کمی جلوتر شب دهم، مدار صفر درجه، مختارنامه، میکائیل و ... از جمله این آثار هستند. مجموعه هایی که هم به لحاظ ساختار و کارگردانی کار بسیار قوی ای بودند و هم دیالوگ هایی درخشان و به یاد ماندنی داشتند. جذابیت دیالوگ ها و گفت وگوهای رد و بدل شده میان شخصیت های یک سریال گاه چنان جذاب و گیراست که مردم تا مدت ها این اصطلاحات و واژگان را در زندگی و مراودات و محاوره های روزمره شان به کار گرفته و حتی آن را به بخشی از فرهنگ کوچه و بازار تبدیل می کنند. با این حال، به نظر می رسد با کند شدن فرآیند ساخت مجموعه های تاریخی و توجه بیشتر به ساخت ملودرام های اجتماعی، توجه فیلمنامه نویسان به نگارش دیالوگ ها هم کم شده و لحن کلام شخصیت های داستانی از برخی جهات برای مخاطبان تصنعی و نمایشی به نظر می رسد. اما آیا این به معنای آن است که روزگار دیالوگ های درخشان و گفت وگوهای به یاد ماندنی در تلویزیون به سر آمده است؟ هنری که مورد غفلت است نویسنده مجموعه های تلویزیونی چون تولدی دیگر ، نیمکت و فصل زرد ، عامل نبود زمان را در افت کیفیتی که گاهی گریبانگیر متن آثار نمایشی می شود، دخیل می داند و می گوید: دیالوگ به عنوان یکی از اصلی ترین عناصر در هر فیلمنامه محسوب می شود. با این حال عاملی که موجب شده دیالوگ در مجموعه های ما گاهی با غفلت مواجه شود این است که برخی دیالوگ را با گفت وگو نویسی اشتباه می گیرند و فکر می کنند هر دو نفری که با هم کلماتی را رد و بدل می کنند لزوما در حال دیالوگ گفتن هستند. علی خودسیانی در گفت وگو با جام جم تصریح می کند: دیالوگ براساس درام شکل می گیرد و به عنوان عنصری دراماتیک در هر اثر نوشتاری به شمار می آید؛ لذا باید از گفت وگوهای محاوره ای و آن چیزی که این روزها در برخی مجموعه های نمایشی شاهدش هستیم کاملا مجزایش دانست. دیالوگ از چند وظیفه اصلی در هر مجموعه یا اثر نمایشی برخوردار است؛ اول این که به معرفی شخصیت ها و پردازش آنها می پردازد و دوم در پیشبرد داستان نقش دارد. در وهله سوم شرایط و موقعیت کلی کار را تبیین می کند و در واقع زمان و فضای کلی داستان و حتی موقعیت جغرافیایی اثر را برای ما نمایان می کند. بنابراین می بینیم که دیالوگ، عنصر ساده ای نیست و نباید با غفلت از کنارش گذر کرد. در شرایط کنونی دیالوگ صرفا به پیشبرد قصه منحصر شده است و در هر صحنه ای فقط دو آدم را روبه روی هم می گذاریم که به شکلی نمایشی ایستاده اند و جملاتی را با هم ردوبدل می کنند. خودسیانی ادامه می دهد: البته عوامل متعددی در این زمینه دخیل است؛ شاید دستمزدها اجازه وسواس بیشتر را نمی دهد، شاید هم فرصت ها در تلویزیون محدود است و کارها باید بسرعت روی آنتن برسند؛ وگرنه کسی که ذهنیت و قدرت داستان نویسی دارد، قطعا از عهده نوشتن دیالوگ هایی درست هم بر خواهد آمد و کار شاقی نیست. به نظرم اگر می خواهیم آثار بهتری داشته باشیم، باید زمان بیشتری را هم برای نوشتن کارها به نویسندگان بدهیم. دیالوگ نویسی، فنی تخصصی یک منتقد، دیالوگ نویسی را به عنوان هنری می داند که لازم است به شکلی ویژه تر در نگارش آثار مورد توجه قرار بگیرد. حسام مقامی کیا توضیح می دهد: به هر حال نگارش قسمت های مختلف فیلمنامه از طراحی و پلات کلی گرفته تا داستان پردازی و جنبه های دیگر همه در یک مقال نمی گنجد و وقت و تمرکزی برای نویسنده به منظور دیالوگ نویسی باقی نمی ماند. زبان جاری جامعه سعید جلالی، فیلمنامه نویس هماهنگی ساختار فیلمنامه با دیالوگ را موضوعی اساسی و ضروری دانسته و می گوید: دیالوگ نویسی امری منفک از فیلمنامه نویسی نیست؛ بلکه یکی از ارکان اساسی و تشکیل دهنده آن محسوب می شود. هر فیلمنامه ای از عناصری چون ایده اولیه، طراحی و ساختار و همچنین دیالوگ تشکیل شده است. شما ابتدا طرح کلی داستان را پیدا می کنید، بعد آن را پرورش می دهید و به مراحل بعدی چون نوشتن دیالوگ های کار می رسید. بنابراین دیالوگ نویسی امری نیست که در مسیری جدا باشد. نویسنده مجموعه هایی چون آخرین بازی ، سه، پنج، دو و آوای باران تاکید می کند: نباید فکر کرد که دیالوگ می تواند فیلمنامه ای را نجات بدهد یا برعکس فیلمنامه ای خوب و درخشان با وجود دیالوگ های ضعیف دیده بشود. اینها همه عوامل تکمیل کننده هم هستند و همه عناصر را باید بخوبی در کنار هم چید. اگر تمام کارهای موفق سال های اخیر را بررسی کنید می بینید قطعا از این قاعده پیروی کرده اند. به هر حال دیالوگ نویسی امری است که با قدرت شنیداری مخاطبان سر و کار دارد و هر قدر آهنگین و صحیح تر باشد بیشتر به دل هایشان می نشیند. وی ادامه می دهد: در مجموعه هایی که اخیرا در تلویزیون می بینیم تلاش می شود فضای جامعه بیشتر مد نظر قرار بگیرد و دیالوگ ها را به زبانی بنویسیم که زبان جاری جامعه باشد و اصطلاحاتی را به کار ببریم که از زبان خود مردم هم شنیده شود. احتیاج به یک نویسنده دوم داریم مقامی کیا، منتقد: به نظر می رسد ما امروزه برای پیشبرد متون نمایشی مان احتیاج به یک نویسنده دوم داریم؛ یعنی کسی که فقط نوشتن دیالوگ های آن اثر را به عهده بگیرد و نه چیز دیگر. دیالوگ نویسی استعدادی مجزا و فنی جداگانه بوده که لازم است به شکلی تخصصی مورد توجه قرار بگیرد. نمی گویم لزوما هیچ فیلمنامه نویسی نمی تواند دیالوگ خوب بنویسد؛ نه، اما فکر می کنم امروزه و با توجه به تخصصی شدن هر چه بیشتر رشته ها، بهتر است افراد به این صورت در حیطه های مجزا کار کرده و به هم کمک کنند. زهرا غفاری رادیو و تلویزیون ...
ایرانی ها در گوگل دنبال چه می گردند؟
خصوصی مهناز افشار در چند سال گذشته در لایه های بیرونی مطبوعات دیده شده است. بازیگر محبوبی که خبر ازدواج اش با پسر معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد دولت احمدی نژاد برای شبکه های اجتماعی چیزی شبیه یک بمب بود. حالا افشار درست در وضعیتی قرار داشت که در فیلم سینمایی شبانه روز تجربه اش کرده بود. یک عروس که باید از همه حرف و حدیث ها فرار می کرد. همسر او بعدها با اتهامات تندتری هم رو به رو شد و ...
علم و تجربه دو بال موفقیت مرحوم رشیدی بود
دکتر علی دارابی در مصاحبه اختصاصی با جام جم آنلاین درباره شخصیت و منش مرحوم رشیدی می گوید. مرحوم رشیدی در بیان علی دارابی چگونه تعریف می شود؟ مرحوم داود رشیدی از چهره های نامدار سینما، تئاتر و تلویزیون کشور بود و کارهای بسیار فاخری را در تلویزیون به یادگار گذاشت. فعالیت گسترده ای در سریال های تلویزیونی داشت، بخصوص ایفای نقش در سریال هزاردستان او را به چهره ای ماندگار در سیمای جمهوری اسلامی ایران تبدیل کرد. این ماندگاری شخصیت مرحوم رشیدی در سینما و تئاتر هم اتفاق افتاده است و او را به شخصیتی بی بدیل تبدیل کرد. شاگردپروری از منش انسان های بزرگ است، آیا مرحوم رشیدی نیز چنین اخلاقی داشتند؟ مرحوم رشیدی اهتمام بسیاری به کشف استعدادهای جوان، پرورش هنرجویان بازیگری و روحیه شاگردپروری داشت و به جوانان بسیار بها و میدان می داد. بسیاری از ستارگان امروز تئاتر، سینما و تلویزیون، زمانی شاگرد استاد رشیدی بودند و هستند و نوع بازی آن مرحوم را الگوی بازی خود قرار داده اند. می توانید نمونه ای هم مثال بزنید؟ آن مرحوم تأکید و تلاش بسیاری در کشف استعدادهای جوانان شهرستانی برای ورود به عرصه هنر بازیگری داشت. در سال های 1384 (اصفهان) و 1385 (مازندران) به ترتیب در جشنواره های تولیدات مراکز استان ها به عنوان داور آثار سیمای استان ها حضور فعال داشت و آثار و هنرمندان برتر را شناسایی و معرفی می کرد. در همان جشنواره ها کارگاه های آموزشی راه اندازی شده بود که ایشان می آمد و تجربه و علم چندین ساله خود را به علاقه مندان منتقل می کرد. به عنوان فردی که خیلی خوب ایشان را می شناختید، مهمترین توانایی مرحوم رشیدی را در چه دیدید؟ داود رشیدی دو ویژگی و دو بُعد خاص داشت، اول اینکه او علم بازیگری را به صورت آکادمیک فراگرفت و دوم اینکه تجربه بازیگری را به صورت حرفه ای کسب کرد. این دو بال یعنی علم و تجربه باعث شد تا رشیدی به استادی خاص برای شاگردان، هنرجویان و علاقه مندان سینما و تئاتر و تلویزیون جلوه کند. بارزترین ویژگی اخلاقی مرحوم داود رشیدی را چه می دانید؟ بارزترین ویژگی شخصیتی مرحوم داود رشیدی عبارت بود از مردمداری، اخلاق، تواضع، مطالعه و دانش حرفه ای، تعهد شغلی و اشتیاق در انتقال تجربه. بنابراین شاگردان او هم اگر می خواهند مانند آن مرحوم به چهره ای ماندگار در ذهن و خاطر مردم تبدیل شوند بایستی مانند او اخلاق، مردم داری، مطالعه و تعهد را در دستور کار خود قرار دهند. سخن پایانی و یا خاطره ای از ایشان؟ سال 85 وقتی به مازندران و محل جشنواره استان ها آمد چنان تحت تأثیر محیط زیبا و کیفیت بالای جشنواره قرار گرفته بود که گفت، من کشورهای زیادی از جمله اروپایی سفر کردم و جشنواره های بسیاری را دیده ام اما به جرأت می گویم که نه تنها شمال ایران از اروپا بسیار زیباتر است بلکه کیفیت آثار و مدیریت برگزاری جشنواره مراکز استان ها از بسیاری از جشنواره های اروپایی هم برتر و بالاتر است. محمد زندکریمخانی – جام جم آنلاین ...
نوشتار داود رشیدی برای سنگ قبرش (عکس)
.... دوست دارم سرپا بمیرم مثل پدرم. دوست دارم تلپ بی افتم. اولا من که روی سنگ قبرم را نمی نویسم، ولی اگر قرار باشد خودم نوشته اش را انتخاب کنم، شبیه به جمله سزار خواهد بود. او گفته:( VENI, VIDI, VICI) یعنی آمدم. دیدم و پیروز شدم. من هم روی سنگ قبرم می نویسم: آمدم. دیدم و رفتم. کتاب سنگ قبر هنرمندان توسط پوریا تابان در سال 94 رونمایی شده است و 156 هنرمند در این کتاب حضور داشته اند که از میان آنها محمد علی اینالو و داود رشیدی از دنیا رفته اند. ...
اجراهای نمایش عروسکی به داود رشیدی تقدیم شد
در کافه پایتخت به کارگردانی غزل اسکندر نژاد با پانزده درصد تخفیف امروز در روز شنبه 6 شهریور ماه به داود رشیدی تقدیم خواهد شد. به دلیل اینکه وی یکی از نخستین کسانی بود که در سال 1347 نمایش "در انتظار گودو" نوشته ساموئل بکت را در ایران به روی صحنه آورد. این اجرا در دو سانس 17:30و19:30 در تالار چهارسو میزبان هنر دوستان خواهد بود. انتهای پیام/ ...
اجرای سالار عقیلی، به نام وطن
آثاری از سعید فرج پوری بود که حضور نوازندگان سازهای ایرانی را روی صحنه در پی داشت. حریر شریعت زاده در این بخش دف نواخت و آزاد میرزاپور (تار)، فرزین لاهورپور (نی)، صابر سوری (عود)، محمدرضا اسکندری (بم تار)، سحاب تربتی (تنبک) و روزبه زرعی (کاخن و بم دایره) روی صحنه ای که با فضای ایرانی طراحی شده بود، حاضر شدند. بخش زیادی از این قسمت به اجرای ساز و آواز اختصاص داشت و تصانیف یار من ، گریه پنهان ، حرف بزن و خانه تنهایی هم اجرا شدند. با تشویق های مخاطبان سالار عقیلی قطعه ی وطن را به عنوان بیز کنسرت اجرا کرد. ...
عزت الله انتظامی به خانه داود رشیدی رفت
به گزارش جام جم آنلاین ، در پی درگذشت داود رشیدی طی دیروز و امروز برخی چهره های فرهنگی و هنری به دیدن خانواده این هنرمند، رفتند. عزت الله انتظامی نیز با همراهی مجید انتظامی (پسرش) عصر 6 شهریور ماه در منزل داود رشیدی حاضر شد. قطب الدین صادقی، سعید امیر سلیمانی و سعید پورصمیمی از دیگر هنرمندانی بودند که برای ابراز همدردی با خانواده داود رشیدی به منزل این هنرمند رفتند. داود رشیدی 5 شهریور ماه به دلیل ایست قلبی درگذشت و پیکر آن مرحوم فردا 7 شهریور ماه از مقابل تالار وحدت به سمت قطعه هنرمندان بدرقه می شود. ...
در سینما و تئاتر چه خبر است؟
که جاودانه شان می کنند به کیمیای هنر. جناب داود رشیدی هرچند به ظاهر در برابر ما نیستید اما هنرتان هست، حضورتان هست و یادتان که دشمن هر خاموشی و فراموشی است. گروه نمایش همسایهی آقا ضمن عرض تسلیت به خاطر درگذشت آن عزیز با اعلام یک دقیقه سکوت سرشار از احترام، اجرای امشب را به روح بلند هنرمند فراموش نشدنی، داوود رشیدی، تقدیم می کنند. در نمایش همسایهی آقا که به ...
تسلیت هاشمی رفسنجانی به مناسبت درگذشت داوود رشیدی
به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا متن پیام رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام بدین شرح است: درگذشت هنرمند محبوب، پیشکسوت عرصه سینما و یکی از مبدعان تئاتر مدرن کشور، مرحوم آقای داوود رشیدی را به جامعه هنری، سینماگران و فعالان عرصه تئاتر، به ویژه خانواده هنرمندشان تسلیت می گویم. با آرزوی علوّ درجات برای آن فقید سعید، صبر و اجر بازماندگان را از درگاه خداوند بزرگ خواستارم. ...
حمیدرضا صدر، اشراف زاده ای از جنس فوتبال
... در سال های دانشجویی دوربین عکاسی بسیار خوبی داشتم و وقتی به امجدیه می رفتم از همان جایگاه تماشاچی ها عکس می گرفتم. بعد با دوربین هشت میلی متری فیلم برداری می کردم. الان چند تا از بازی های جام تخت جمشید را هم دارم. آن زمان هر فیلم درون دوربین با سرعت 24 فریم در ثانیه دقیقا سه دقیقه و 48 ثانیه را فیلم برداری می کرد و چهار تا فیلم می شد حدود یک ربع از یک بازی فوتبال. فیلم بازی پرسپولیس و شاهین ...