سایر خبرها
دیدار رئیس رسانه ملی با مراجع عظام + عکس
رئیس سازمان صدا و سیما صبح روز پنجشنبه، یازدهم شهریور در سفر به قم با آیات عظام صافی گلپایگانی، نوری همدانی، مکارم شیرازی، موسوی اردبیلی و حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) دیدار کرد. کارش را با اجرا در شبکه رادیویی اقتصاد آغاز کرد و بعد ها پایش به تلویزیون نیز باز شد تا جایی که در مراسم تغییر شبکه پنج به شبکه تهران، او تنها اجرا کننده ویژه برنامه این شبکه بود. دردهه 70 ساخت سریال های پلیسی کمتر در تلویزیون متداول بود. اما حسن هدایت با ساخت کارآگاه علوی دست به احیای این ژانر پرمخاطب تلویزیونی زد و نقش کارآگاه علوی را بازیگر بلند بالا با هیبتی مردانه به نام احمد نجفی بازی کرد که قبل ترش چهره محبوبی در سینما بود و با بزرگانی مثل کیمیایی همکاری کرده بود. طهران دیروز تا تهران امروز زمین تا آسمان تغییر چشم گیری کرده است، به طوری که نه تنها خبری از محله های قدیمی و گذرهای خاطره انگیز با عطر گل های یاس، بوی خاک و باران نیست بلکه شهری شلوغ و پردود است اما هنوز که هنوز توانسته میراث فرهنگی و گردشگری خودش را حفظ کند. عبدالله اسکندری گریمور فیلم "بدون تاریخ بدون امضا" به کارگردانی وحید جلیلوند عکسی از تست گریم نوید محمد زاده در این فیلم منتشر کرد که دیدنش خالی از لطف نیست. مجموعه تلویزیونی دیوار به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه کنندگی الهام غفوری از امشب به روی آنتن شبکه یک سیما می رود. احترام برومند، همسر مرحوم داوود رشیدی بعد از این اتفاق ناگوار در اینستاگرامش از مردم برای همراهی و دلگرمی شان تشکر کرد. بازیگری که با نقش عصیانگرانه اش در سریال خط قرمز به مخاطبان رسانه ملی معرفی شد، این روزها و 15 سال پس از پخش سریال خط قرمز با فیلم پشت در خبری نیست بر پرده نقره ای سینماها حضور دارد. شهرام حقیقت دوست حضور در سینما را سال 76 و با نقش کوتاهی در درخت گلابی داریوش مهرجویی آغاز کرد و عطش، جنایت، تردست، ملودی، مخمصه و کلاشینکف ازجمله فیلم های سینمایی او در این سال ها بوده اند. به بهانه اکران پشت در خبری نیست گفت وگویی با او داشته ایم تا از حضور این روزهایش در عرصه اکران سینماها و دیگر فعالیت های هنری اش بپرسیم. در سالیان اخیر، ظهور و بروز حواشی و شایعات، این مفهوم را به اذهان متبادر می سازد که رسانه های رسمی ما گاه قربانی رسانه های مجازی می شوند و خبری را که در شبکه های اجتماعی منتشر شده و هنوز صحت و سقم آن روشن نیست، بازتاب می دهند. حال جای این سوال پیش می آید که رسانه های مجازی منبع پیام هستند یا منتشر کننده آن؟ به عبارت دیگر، آیا رسانه های مجازی را می توان به عنوان منبع و مرجع خبر پذیرفت و به آن استناد کرد؟ قصه ای است عشق که به قول شاعر: کز هر زبان که می شنوم نامکرر است و این عجب که بیشتر از هر چیز عشق را از زبان سریال های تلویزیونی شنیده ایم؛ روزی روزگاری ، شب دهم ، در پناه تو ، آرایشگاه زیبا ارمغان تاریکی ، پروانه ، زیرتیغ ، شیدایی ، میکائیل ، وضعیت سفید و بسیاری دیگر از مجموعه های تلویزیونی که عشق هایی ساده یا عمیق، متعارف یا نامتعارف و بی فرجام یا بافرجام را نمایش داده اند. از میان این آثار که تعدادشان بسیار بیشتر از نام هایی است که اشاره کرده ایم، به بهانه روز ازدواج به سراغ عشق هایی رفته ایم که در کوران حوادث آبدیده می شوند و خوشبختی واقعی را برای زوج ها به ارمغان می آورند. دکتر مرتضی میرباقری در مراسم ختم داود رشیدی، آن مرحوم را جزیی از تاریخچه کشور دانست. بخش خبری 20 و 30 دقیقه در برنامه امشب خود با مهمان ویژه خود وارد بحث های جدی و چالشی می شود. دنزل واشنگتن برای بازی در نقش اصلی شهر درونی انتخاب شد. این فیلم دومین ساخته سینمایی دان گیلروی به حساب می آید. نیلوفر خرم نیک یکی از بازیگران سریال تلویزیونی معمای شاه درگذشت. مراسم بدرقه داود رشیدی بازیگر سرشناس سینما و تلویزیون در حال برگزاری است. مهران مدیری در نشست خبری فیلم سینمایی ساعت 5 عصر که قصد ساخت آن را دارد، در حضور خبرنگاران و عکاسان سیگار کشید. رامبد جوان در صفحه اینستاگرامش نوشت: یه دور من و عادل رو در برابر هم قراردادن و حالا هم من و مهران رو /ترک سیگارم، برام مهم بود دلم می خواست به همه اعلام کنم جام جم آنلاین: ترانه علیدوستی بازیگر در توییتر خود نوشت: گفتنی نیست چه حالی شدم از اینکه فهمیدم من هم با شما عکسی دارم. چه روز خوبی بود. روزی که مثل یک هدیه س تو زندگی من... بازیگر پیشکسوت سینمای ایران گفت: اگر در رستوران کار می کردم، با خیال راحت زندگی ام را می گذراندم. نرگس محمدی بازیگر سریال ستایش شب گذشته در برنامه دورهمی از خواستگارهایش گفت. فرزند عزت الله انتظامی گفت: پدرم هم اکنون شرایط دشواری دارد چراکه به دلیل کمر درد نمی تواند دیگر راه برود. علی اصغر پورمحمدی رضایتمندی 70 درصدی مخاطبان شبکه سه از مجموعه تلویزیونی پریا را پایان شگفت انگیز این سریال توصیف کرد. احترام برومند، همسر مرحوم داوود رشیدی بعد از این اتفاق ناگوار در اینستاگرامش از مردم برای همراهی و دلگرمی شان تشکر کرد. علیرضا خمسه در گفت و گو با جام جم آنلاین به مناسبت درگذشت داود رشیدی هنرمند نامی کشور، از آن مرحوم به عنوان پدری مهربان برای جامعه هنری یاد کرد. چند سال است در تلویزیون، تئاتر و سینما فعالیت دارد، اما خیلی بی سروصدا و به دور از جار و جنجال. خودش می گوید: بعد از بازی در سریال معصومیت از دست رفته، آقای میرباقری مرا تشویق کرد در تئاتر فعالیت کنم و همین باعث شد شانس بیشتری برای بازی در نقش های مختلف پیدا کنم. ...
مروری بر فیلم های ضد ایرانی
. تهیه و توزیع فیلم را کمپانی معتبر مترو گلدوین مایر به عهده داشت، آهنگساز آن جری گلداسمیت معروف بود و بازیگران سرشناسی چون سالی فیلد و آلفرد مولینا در آن بازی می کردند. فیلم براساس کتابی به همین نام، بدون دخترم هرگز، نوشته بتی محمودی، ساخته شد و قصه پزشکی ایرانی به نام بزرگ محمودی را روایت می کند که تصمیم می گیرد پس از انقلاب همراه همسر آمریکایی اش بتی و دخترش مهتاب به ایران سفر کند، اما ...
توجه بیشتر رسانه ملی به موضوع حجاب در برنامه ها
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی سیما، آیت الله نوری همدانی نیز در دیدار رئیس رسانه ملی وظیفه صداوسیما را سنگین توصیف کردند و با اشاره به نقش این سازمان در حوزه فرهنگ، خواستار توجه بیش تر به حوزه های علمیه و علمای دینی که در حوزه فرهنگ اثرگذارند، شدند تا تأثیر برنامه های این سازمان بیش تر شود. آیت الله نوری همدانی به تلاش رسانه های معاند برای ضربه زدن به اسلام اشاره کردند و ...
نمی دانستم که نمی توان گرفتن عکس سلفی را در سریال نشان داد / بازیگران درجه چندم به شبکه هایی مانند جِم ...
وجود آثار درام پردازانه بسیار ارزنده ای هم نوشته و اجرا می شود. من فکر می کنم سینما و تلویزیون ما در برخی زمینه ها خیلی با ترس مواجه می شوند. برای فیلم تنهای تنهای تنها هم مرا خواستند و گفتند باید 12 دقیقه از فیلم را حذف کنم که مقاومت کردم و گفتم اگر جا برای این فیلم در سینمای ایران کم است پس من باید فکر دیگری کنم! اولین فیلمی که در سن خیلی کم برای تلویزیون ساختم، افسانه 98 نام داشت که درباره جام ...
مرگ تراژیک در جهان پر آشوب
.... من به او به عنوان یک پنجره روشن نگاه می کردم و هنوز انتظار کارهای خارق العاده تری از او داشتم. ژان کوکتو یک بار گفته بود که سینما به بعد و قبل از آبل گنس تقسیم می شود. من فکر می کنم باید این نام را با عباس کیارستمی عوض کنم. به یاد می آورم سال ها پیش که اولین فیلم او، نان و کوچه (1970) را می دیدم، از سادگی کیتونی و تقلیل کامل جهان آن به وجد آمده بودم: پسری جوان (شاید پنج، شش ساله ...
پاسخ مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی به حواشی چابک سازی این بنیاد
فیلم امکان مینا از نحوه ی پخش فیلم راضی نیست. پخش فیلم دوباره راه اندازی نشده بلکه شرایط ابتدایی برای بهتر دیده شدن فیلم ها مهیا شده است، امکان مینا فیلم متفاوتی است. فیلم ملودرامِ اجتماعیِ عاشقانه ای که قصه اش در بستر تاریخی خاصی پیش می رود و اتفاقاتی در داستان می افتد که شاید مثل بقیه ی فیلم های اجتماعی ایران که مسائل روز را مطرح می کنند نباشد، ولی ما به لحاظ تبلیغی آنچه واقعاً در توانمان ...
آخر هفته تلویزیون به یاد زنده یاد داود رشیدی
بی بی چلچله و شیلات خاطره داود رشیدی را در تلویزیون زنده می کنند با گذشته یک هفته از درگذشت زنده یاد داود رشیدی صداوسیما با پخش دو فیلم از این هنرمند یاد او را زنده می کند. 31 فیلم سینمایی در دو روز پنجشنبه و جمعه یازدهم و دوازدهم شهریور ماه روی آنتن می روند. در میان این فیلم ها دو اثر بی بی چلچله به کارگردانی کیومرث پوراحمد و شیلات ساخته رضا میرلوحی هم جای دارند؛ فیلم هایی با بازی ...
دیدار رئیس سازمان صدا و سیما با مراجع عظام تقلید
به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا وسیما، آیت الله صافی گلپایگانی در این دیدار با تشکر از خدمات سازمان صدا و سیما، کار این سازمان را مهم ارزیابی کرد و گفت این اهمیت باعث مسئولیت بیشتر این رسانه می شود. وی تاکید کرد: برنامه های صدا و سیما باید دینی و اسلامی باشد تا اثرگذاری آن بیشتر شود. آیت الله صافی گلپایگانی همچنین بکار گیری افراد خوش سابقه در سازمان صدا و سیما و ساخت برنامه های مختلف را مورد توجه قرار داد. وی توجه به اخلاقیات را نیز در برنامه های مختلف مورد توجه قرار داد و گفت: توجه به محرم و نامحرم و حجاب در برنامه ها، موجب رضایت امام زمان (عج)خواهد شد. آیت الله صافی گلپایگانی همچنین بر ارتقای رادیو معارف و پوشش سراسری آن در کشور تاکید کرد. این مرجع تقلید برنامه سازی برای مسلمانان و شیعیان دیگر کشور ها را نیز در شبکه های برون مرزی مورد توجه قرار داد و افزود: همه فعالیت های صدا و سیما باید موجب عظمت کشور باشد. آیت الله نوری همدانی هم وظیفه رسانه ملی را سنگین توصیف کرد و با اشاره به نقش اثر گذار آن در حوزه فرهنگ، توجه بیشتر به حوزه علمیه و علما را که در حوزه فرهنگ اثر گذارند خواستار شد. وی پاسخگویی به رسانه های معاند و برخی شبکه های دیگر را از وظایف مهم صدا و سیما برشمرد و گفت: صدا و سیما باید در این زمینه با قدرت به میدان بیاید چراکه آن ها هیچ گاه از دشمنی با اسلام و ایران کوتاه نمی آیند. آیت الله نوری همدانی همچنین بر توجه ویژه صدا و سیما به حجاب در برنامه ها تاکید کرد. وی با اشاره به دشمنی عمیق صهیونیست ها با ایران و اسلام بر ساخت برنامه هایی برای پاسخگویی به آنها نیز تاکید کرد. ایت الله مکارم شیرازی هم اهمیت کار این سازمان را یادآور شد و گفت: اخلاقیات از مهمترین برنامه هایی است که باید مستقیم و غیر مستقیم در برنامه های این سازمان دیده شود. وی بر اهمیت فضای مجازی و حضور هوشمند همه ظرفیت های رسانه ای برای تاثیرگذاری در آن را مورد تاکید قرار داد و با تشکر از خدمات سازمان صدا و سیما، برای رئیس و مدیران و کارکنان رسانه ملی دعا کرد. آیت الله مکارم شیرازی همچنین بر هماهنگی صدا و سیما و وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات برای تقویت شبکه ملی اطلاعات تاکید کرد. آیت الله موسوی اردبیلی هم توجه به احکام اسلامی در برنامه ها و ترویج فرهنگ صحیح را خاطر نشان کرد و افزود: صدا و سیما موجب اعتبار این مملکت است از این رو باید به اصلاح خود و جامعه اهتمام داشته باشد. وی افزود: صدا و سیما، چهره، اعتبار و آبروی جمهوری اسلامی است و برای موفقیت آن دعا می کنیم. دکتر علی عسکری همچنین با حجت الاسلام و المسلمین سعیدی تولیت آستانه مقدس حضرت معصومه (س) و امام جمعه قم دیدار کرد. حجت الاسلام و المسلمین سعیدی در این دیدار ضمن تبریک انتصاب آقای علی عسگری به ریاست سازمان صدا و سیما تاکید کرد: همه برنامه های سیاسی، اقتصادی و طنز باید فاخر و ارزشمند باشد که البته مدتی است این امر دیده می شود. وی بر تولید محتوای خداپسندانه تاکید کرد و افزود: همه تولیدات باید برای خدا و مصالح دینی باشد. دکتر علی عسکری در این دیدارها ضمن بیان گزارش کاملی از فعالیت های این سازمان، تصریح کرد: تلاش می کنیم همه برنامه در راه ترویج دین و فرهنگ اسلامی و مطابق با منویات مقام معظم رهبری و در راستای دین، اخلاق، امید و آگاهی بخشی باشد. رئیس سازمان صدا و سیما با اشاره به فعالیت دویست و هفده شبکه ماهواره ای علیه نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: تلاش می کنیم علاوه بر شبکه های برون مرزی و داخلی، رادیوهای اینترنتی را نیز برای رساندن پیام انقلاب اسلامی راه اندازی کنیم. دکتر علی عسکری، اقتصاد مقاومتی و نشان دادن روحیه امید و فعالیت را از دیگر برنامه های سازمان صدا و سیما دانست و از راه اندازی شبکه ایران کالا برای معرفی رایگان تولیدات داخلی خبر داد. وی همچنین با اشاره به وجود هشتاد هزار مسجد در کشور گفت: سازمان صدا و سیما تلاش می کند این مساجد فعال شوند چراکه هر کدام از آنها کانون فوران اسلام است و می تواند نقش موثری در مقابله با تهاجم فرهنگی داشته باشد. رئیس سازمان صدا و سیما همچنین از ورود این رسانه به فضای مجازی هم سخن گفت و افزود: راه اندازی شبک های تعاملی iptv از برنامه های صدا و سیما است. وی همچنین از راه اندازی ...
زندگی در تهران چه کیفیتی دارد؟
که شاید قیمت آن از قیمت خانه ای که ما در آن هستیم بیشتر باشد. شکاف طبقاتی وجود دارد ولی تهران شهری است که اگر تلاش کنی می توانی گلیم خود را از آب بیرون بکشی. حمید 22سال است که در تهران زندگی می کند و در یک شرکت بازرگانی حسابدار است. با توجه به این که کیفیت زندگی افراد جامعه مسأله ای مهم است، بنابراین تلاش برای ارتقای آن از اصلی ترین اصول و اولویت های برنامه ریزان، سیاست گذاران اجتماعی ...
از اکران مردمی "فروشنده" تا جشن امضای "سی سالگی" احسان خواجه امیری/ "لبخند رخساره" جلوی دوربین میرود + ...
فردا به صدا در آمد دهمین جشنواره ملی موسیقی جوان یکشنبه 7 شهریورماه با حضور استادان برجسته موسیقی کشورمان در قالب شورای داوری کار خود را آغاز کرد. در اولین روز جشنواره موسیقی دهم جوان طبق برنامه زمانبندی نوازندگان و خوانندگان در بخش ویژه موسیقی دستگاهی در حضور داوران این بخش متشکل از حسین علیزاده، مهدی آذرسینا، علی اکبر شکارچی، مجید کیانی، مینا افتاده، عبدالنقی افشارنیا، محمدعلی ...
پیام آقای علی اکبر جعفری و بیان یک خاطره از زنده یاد ” داود رشیدی “
” شاد روان داود رشیدی سر انجام از خاکیان گسست و به افلاکیان پیوست. او در زمره هنرمندانی بود که به تشنه کامان و شیفتگان عرصه هنر ، آموخت که هنر چیست و هنرمند کیست. آخرین دیدار حضوری که با ایشان داشتم مربوط به 20 سال پیش است هنگام تدریس ریاضی در شبکه دو سیما و در اتاق گریم ساعتی در کنار هم بودیم ایشان با چهره ای خندان از نحوه تدریس و تاثیر آن بر کیفیت کار معلمین جوان سخن گفتند. کار گریم به پایان رسید ...
خسرو معصومی: سینما جای تفنن و شهرت نیست
معصومی را باید از زمره کارگردانان باسواد سینمای ایران دانست و با او درباره خیلی چیزها صحبت کرد. در فیلم های شما قصه های واقعی دیده می شود، آیا این داستان ها ریشه در رویا هایی دارد که شما در کودکی داشتید؟ هیچ موضوعی نیست که نشات گرفته از رویاهایمان نباشد. از همان بچگی سینما برایم یک رویا بود، رویایی که دستیا بی به آن خیلی سخت بود اما با علاقه و تلاش توانستم به آن برسم. البته نه به صورت کامل! به رویاهایم رسیدم اما به سرانجام نه! علاقه به سینما چگونه در شما شکل گرفت آن هم در دهه 30؟ بهشهر در دهه 30 که من به دنیا آمدم دو تا سینما داشت، یکی به نام شهنا و دیگری سینما کاپری. این خیلی مهم بود که در یک شهر کوچک کارگری دو تا سینما فعال باشد. تماشاچی سینما آن سا ل ها خیلی زیاد بود. یادم هست مردم ساعت ها در صف می ماندند تا بتوانند یک فیلم را تماشا کنند، همه اینها باعث شد تا سینما برایم مهم شود چون بخش زیادی از رویاهایم را در فیلم ها می دیدم. یعنی سینما زمینه خیال پردازی را در شما تقویت می کرد؟ بله! موتور خیال پردازی ذهن مرا روشن می کرد. برای رسیدن به دنیای سینما رویا پردازی می کردم. مدام فکر می کردم باید چکار کنم که کارگردان سینما شوم. در آن دوره فیلم های سینمایی نقش زیادی در انتخاب های ما داشت و علاقه ما را به برخی چیزها زیاد و کم می کرد، سینما و کتاب انگیزه زیادی به ما می داد. بخصوص برای ما که در شهرستان بودیم و امکانات زیادی نداشتیم. امکانات کم بود اما به نظر می رسد آدم ها عمیق تر فکر می کردند. بخشی از آن مربوط به دنیای فناوری است که در آن زمان نبود. تلفن تنها ابزار ارتباطی مردم با هم بود آن هم به شکل محدود. آن زمان حتی تلویزیون هم کم بود. یادم می آید در شهر ما چند خانواده که دستشان به دهانشان می رسید، تلویزیون داشتند. برای همین سینما برای مردم خیلی جذاب بود چون داستان های خیالی خود را بر پرده سینما می دیدند. اما الان گوشی های موبایل حکم سینمای کوچکی را دارد که همیشه همراه آدم هاست. فیلم های کوتاه در گروه های اجتماعی منتشر می شود که برخی از آنها آن قدر خوب است که مثل یک فیلم مناسب بیننده را راضی می کند. اما در دوره ما سینما دست نیافتنی بود. به نظر می رسد همین دست یافتنی بودن، بیشتر چیزها را دم دستی و سطحی کرده است. من با این نظر موافق نیستم. بچه های امروزی خیلی باهوش تر هستند و جوان ها نگاه عمیقی به پیرامون خود دارند. در گذشته اخبار خیلی دیر به دست ما می رسید و ما بیشتردر بی خبری زندگی می کردیم. اما الان هر اتفاقی که در هر گوشه دنیا رخ می دهد بسرعت به گوش همه مردم دنیا می رسد و این خیلی خوب است. اما اگر به فیلم های سینمایی نگاه کنیم آثاری که مثلا در 15 10 سال قبل ساخته می شد، داستان هایی را بازگو می کرد که تلنگری بود به ذهن تماشاچی اما الان داستان های سینمایی خیلی عادی شده است. کارگردانانی که در بخش هنر و تجربه فعال هستند، فیلم های خیلی خوبی می سازند. زاویه دید ها خیلی تغییر کرده و کارگردانان امروزی خیلی راحت حرف هایشان را به تصویر می کشند. از نظر فنی و امکانات هم که خیلی بهتر از گذشته است. اما نسل من با نسل جدید یک تفاوت دارد و آن سختکوشی است. ما خیلی تلاش می کردیم که فیلم بسازیم اما اکنون فیلمسازی اصلا سخت نیست. با دوربین موبایل هم می توان فیلم ساخت. اما آن زمان ما باید ماه ها پولمان را جمع می کردیم تا می توانستیم نگاتیو هشت میلی متری بخریم و با آن چند دقیقه فیلم بسازیم. باید خیلی دقت می کردیم که خراب نشود چون اگر خراب می شد همه زحمت های ما هدر می رفت. اکنون همه چیز دیجیتال شده است، می توان بارها فیلم گرفت، پاک کرد و دوباره ضبط کرد بدون صرف هزینه و... این آسان شدن، مضراتی دارد که مهم ترین آن پایین آمدن دقت است. سختی کار باعث می شد که ما در تجربه اول به خیلی چیزها برسیم که جوانان امروزی شاید بعد از ساخت 10 فیلم به آن می رسند. فضای کارگری را در فیلم هایتان خوب و تاثیرگذار به تصویرمی کشید، آیا تجربه ها و دیده های خود را در سینما بازگو می کنید؟ من در کنار آدم های فیلم هایم زندگی کرده ام ،گرفتاری ها و علاقه مندی های آنها را می شناسم. شخصیت های فیلم هایم کسانی هستند که به زندگی آنها کاملا اشراف دارم. به نظرم در سینما باید سراغ آدم هایی رفت که آنها را می شناسی، ا ...
از ̋ماه تی تی ̋ تا ̋زیر آسمان شهر ̋ با مهران غفوریان
اخیر خود گفت: به زودی فیلمبرداری سریال داود میرباقری با عنوان "ماه تی تی" آغاز می شود که در آن ایفاگر یکی از نقش های اصلی هستم. سریال نیمه شهریورماه کار کلید زده می شود. در قسمت اول مجموعه" با امن خوش می گذره!" نیز در کنار دوستانی چون امیرحسین صدیق حضور داشتم که به زودی وارد شبکه نمایش خانگی می شود، از سوی دیگر پیش تولید سریال "زیر آسمان شهر" نیز آغاز شده است و همزمان با هم کارها پیش می روند. ...
وقت آزاد مرد آهنی
به نوشته رسانه های جمعی، با اعلام خبر همکاری تازه این دو هنرمند، منتقدان و تماشاگران رسانه کوچک، چشم انتظار کاری قوی و محکم همچون کار قبلی مشترک تلویزیونی آنها هستند. همکاری مشترک تازه داونی جونیور و پیزولاتو با نام موقت وقت آزاد جلوی دوربین می رود. شبکه تلویزیونی اچ بی او که تا به حال چندین مجموعه پرطرفدار را تولید کرده، تهیه کننده کار جدید رابرت جونیور است. این شبکه امیدوار است، وقت آزاد بتواند موفقیت کلان مجموعه بازی تاج و تخت را برای آنها تکرار کند. از آن جا که این درام تاریخی سال آینده آخرین فصل خود را به نمایش خواهد گذاشت، مدیران شبکه اچ بی او باید یک کار جایگزین مقبول و پرسروصدا برای آن داشته باشند. تا به حال، اطلاعات زیادی در باره مجموعه تازه اچ بی او ارائه نشده است. از یک سو گفته می شود، این مجموعه در مراحل مقدماتی تولید است و به همین دلیل، خبر زیادی در باره اش موجود نیست. از سوی دیگر گفته می شود سازندگانش قصد دارند این سریال را در سکوت خبری تهیه کنند. تا این جای کار مشخص شده که مجموعه، یک کار درام خواهد بود و داونی جونیور در کنار تهیه آن، نقش اصلی داستان را به عهده خواهد گرفت. از داخل شبکه اچ بی او هم خبر می رسد که او در قالب کاراکتر مرد مرموزی ظاهر می شود که گذشته ای تاریک و پررمز و راز دارد، اما این که گذشته او چه بوده و حالا قصد انجام چه کاری را دارد، موضوعی است که باید صبر کرد و دید، تهیه کنندگان مجموعه چه اطلاعاتی در اختیار علاقه مندان قرار می دهند. شبکه اچ بی او قصد دارد در قدم اول، یک فصل 13 اپیزودی از وقت آزاد را تولید کند. در صورت موفقیت این فصل و استقبال خوب تماشاگران، تولید فصل های بعدی در دستور کار سازندگان قرار خواهد گرفت. با توجه به توصیفات اندکی که از حال و هوای مجموعه شده، به نظر می رسد استقبال تماشاگران خوب خواهد بود. اپیزود آزمایشی مجموعه که قسمت اول آن خواهد بود، تا دو ماه دیگر جلوی دوربین می رود. این اپیزود به صورت یک فیلم سینمایی 70 دقیقه ای تولید می شود. در حالی که هنوز کارگردان و فیلمنامه نویس این اپیزود آزمایشی انتخاب نشده، زمزمه هایی شنیده می شود که پل فیگ آن را کارگردانی می کند. فیگ از فیلمسازان سرشناس دنیای سینما و از دوستان نزدیک داونی جونیور است. نیک پیزولاتو در این باره می گوید: معمولا این گونه مواقع، گمانه زنی ها شروع می شود، اما یک نکته را به علاقه مندان یادآوری کنم. خود ما بیشتر از هر کس دیگری نگران مجموعه ای هستیم که می خواهیم تولید کنیم. به همین دلیل، مطمئن باشید بهترین های دنیای سینما و تلویزیون را دعوت به همکاری خواهیم کرد تا یک مجموعه سطح بالا و با کیفیت در معرض دید تماشاگران کنجکاو و نکته سنج قرار گیرد. مهبد آستانی - جام جم ...
نامه هایی برای جان اسمیت
عنوان اولین گام برای تغییرات، سالی مک براید جوان را نامزد مدیریت پروشگاه می کنند و... . دشمن عزیز، آخرین اثر جین وبستر بود. او یک سال بعد هنگام تولد فرزندش درگذشت. از داستان بابالنگ دراز چند اقتباس سینمایی ساخته شده که یکی از آنها فیلمی به همین نام محصول کره جنوبی است که سال 2005 ساخته شد. جدیدترین اقتباس نمایشی از آن نیز در برادوی سال گذشته روی صحنه رفت که یک اثر موزیکال بود. لادن بهبودی - جام جم ...
عاشق پیشه نیستم!
امیرمحمد زند در رشته سینما تحصیل کرده، یک فیلم بلند به نام یک آن اشتباه را ساخته و بازی در چند فیلم سینمایی از جمله اتوبوس شب ، تقاطع ، رخ دیوانه و سریال هایی چون ستایش ، زمین انسان ها ، سری دوم عملیات 125 ، ما چند نفر ، هزاران چشم ، او یک فرشته بود و چرخ فلک را در کارنامه دارد. با این بازیگر جوان که این روزها مشغول بازی در سریال ملکا است، گفت وگویی داریم. دوست نداشتید نقش محمود در سریال چرخ فلک ، بلندتر باشد؟ به نظرم کوتاه نبود؛ اپیزود هستی سه قسمت داشت و چند نقش اصلی که یکی از آنها نقش من بود. یک نقش خوب و چالش برانگیز، احسان عبدی پور به عنوان یک کارگردان جوان اما کاربلد و توانا بعلاوه قصه جذاب، بازیگران خوب و مواردی از این دست باعث شد که بازی در این نقش را دوست داشته باشم. ضمن این که حسن کارهای اپیزودیک این است که بازیگر خیلی درگیر نمی شود مثلا بعد از 20 روز کار تمام شده و می شود سراغ پروژه های بعدی و کارهای دیگر رفت. این روزها نقش های متعدد و متنوع را به بازی در سریال های بلند ترجیح می دهم. من نقش های اصلی سریال 26 قسمتی به دنیا بگویید بایستد را به عهده داشتم، همین طور سریال زمین انسان ها و سریال عملیات 125؛ درنتیجه برای من خیلی مهم نیست که ایفاگر نقش های طولانی و اصلی باشم؛ برایم مهم این است که نقش را خوب بازی کنم و پروژه و نقش اجازه بدهد کارهای تازه ای ارائه کنم. مثل نقش محمود که متفاوت بود؛ البته دوست داشتم متفاوت تر از چیزی می شد که دیدیم اما نشد. دوست داشتید چطور باشد؟ اگر توضیح بدهم؛ می شود گلایه کردن و من نمی خواهم این کار را بکنم. یکی از دشواری های نقش این بود که می توانست براحتی تبدیل به تیپ بشود، اما از پس کار برآمدید. من بازیگر تیپ سازی نیستم و این کار را اصلا بلد نیستم. دوست دارم به ویژگی های شخصیتی نقش نزدیک بشوم تا کلیشه های ظاهری. حتی به گریم و لباس هم خیلی تکیه نمی کنم و می کوشم به لحاظ روحی خودم را به شخصیت نزدیک کنم که توان لازم را داشته باشم. البته این نقش هم از یک زاویه به بیشتر شخصیت هایی که بازی کرده اید شباهت داشت و آن هم عاشق پیشگی است؛ نگران نیستید که در این نقش کلیشه بشوید؟ از همین بابت نقش محمود چالش برانگیزتر از نقش های دیگرم بود. نمی دانم متاسفانه یا خوشبختانه، نقش آدم های عاشق پیشه زیاد به من محول می شود! در حالی که خودم در زندگی واقعی آدم عاشق پیشه ای نیستم؛ اما چالشی که این نوع نقش ها برای من ایجاد می کند برآمده از تفاوت نگاه آدم ها به عشق است. آدم های مختلف با شخصیت های متفاوت به شکل های گوناگون عاشق می شوند. بنابراین تلاش کردم در این سریال، روی بوم کوچک این نقش، تصویری خلق کنم که عاشقی هایش با آدم های دیگر کمی متفاوت باشد. عاشقی محمود چه تفاوتی با بقیه داشت؟ سادگی و نوعی کودکی در عشق او دیده می شود. جوان هایی که معمولا خودشان را بچه های پایین خطاب می کنند، این صداقت و صمیمت و بکری را در عشق دارند. یکی مثل محمود ممکن است چک هم نقد کند، اما خیلی نگاه های محجوب و ماخوذ به حیایی دارد. کدام ویژگی او را بیشتر دوست داشتید؟ محمود آدم مسئولی بود و مسئولیت پذیری را می فهمید و عواقب کارها و انتخاب هایش را می پذیرفت. مثلا مسئولیت بیماری پدر، نگهداری مادر و خواهرش، عشقی که دچارش شده و مسئولیت کاری که با رفیقش کرده بود. از جایی که محمود ناخواسته دوستش آرش را مصدوم می کند و او را ته چند قدمی مرگ می فرستند، من سعی کردم کاراکتر را بشکنم و با این شکاندن و برون ریزی حسی نشان بدهم که جوان لات و مغروری مانند او وقتی احساس قصور و اشتباه می کند به عجز و زاری می افتد ؛ چون کسی این عجز را تجربه می کند که آدم مسئولیت پذیری باشد. شاید اگر محمود شخصیت دیگری داشت در آن لحظه که آرش به دلیل ضربه به سرش بیهوش می شود، من در ایفای این صحنه سکوت می کردم یا بهت زده می شدم یا به هر شیوه دیگری احساسات محمود را نشان می دادم اما بر اساس مسئولیت پذیری او ترجیح دادم که این طوری باشد. این واکنش ها را شما به عنوان بازیگر انتخاب می کنید یا در فیلمنامه ذکر می شود؟ جنس بازی به انتخاب بازیگری است. البته که من همیشه موارد را با کارگردان ها هماهنگ می کنم و می کوشم که ذهنیت خودم و کارگردان را به هم نزدیک کنم، اما معمولا این که دیالوگ ها چگونه بیان شود، چه حس و حالی داشته باشد و در چه فضایی ادا شود به خود بازیگر بر می گردد. برنامه ای برای آینده کاری تان دارید؟ در زمانه ای زندگی می کنیم که نمی توان برای زندگی پیش بینی یا برنامه ای داشت؛ هیچ کسی واقعا مطمئن نیست فردا قرار است چه بکند! از طرف دیگر، وقتی شغلی بدون امنیت داریم، تکلیف مان را نه خودمان می دانیم و نه دیگران. با این حساب یعنی اصلا برنامه ریزی نمی کنید؟ در کار هنری نمی توان برنامه ریزی کرد، اصلا در کار هنری هیچ هدف غایی نمی توان تعیین کرد؛ چون هنر غایت و نهایت ندارد. مثل این است که شما در حال شنا کردن در دریا باشید و بگویید من می خواهم یک متر یا ده متر جلوتر بروم! در حالی که ممکن است موجی بیاید و شما را پنج کیلومتر جلو بیندازد یا بادی بوزد و شما را پنج کیلومتر عقب ببرد، یا گردابی شما را غرق کنند یا حتی شکار کوسه بشوید. یعنی هیچ استراتژی مشخصی نمی توان داشت؟ من بعید می دانم بشود. حداقل بازیگر مستقلی مثل من که عضو هیچ دار و دسته ای نیست و همیشه از شروع کارش بر اساس توانایی خودش، کمک خدا و محبت مردم کار کرده است، نمی تواند استراتژی مشخصی داشته باشد. بازیگری می تواند استراتژی داشته باشد که رقم کلانی در یک فیلم سرمایه گذاری می کند و نقش اول آن را به عهده می گیرد. من فقط می توانم چیزی را که می دانم و می توانم و تا به حال انجام داده ام پیاده کنم و این که اجازه ندهم تبدیل به کلیشه بشوم. هیچ ژانری را در نظر نمی گیرم و در انتخاب هایم به این توجه دارم که هر نقش با نقش ...
این چرخ فلک که ما در او حیرانیم...
بعد از این در جهانِ داستان، تصویر و نمایش هرچه بگویند تکرار مکررات و بازگوکردن شنیده هاست. آنها معتقدند فقط می توان به زبان و نگاه خلاقانه خالق اثر به سوژه ای تکراری امیدوار بود، اما در مقابل این باور هنوز آثاری تولید می شوند که مثال نقض این تفکر هستند و در برهوت قصه گویی راه و رسم کار خویش را بخوبی بلدند. این آثار نوید می دهند که همچنان می توان قصه آدم هایی را گفت که زندگیشان دیدنی و شنیدنی است؛ آدم هایی از جنس این روزگار، با دغدغه هایی ملموس و افکاری مانوس که در بزنگاه حادثه، کردارشان قهرمانانه و گاه جالب و غریب است؛ و همین قرابت و غریبی توامان و جزئیات خوش آب و رنگ است که به قصه آنها عمق و جذابیت می بخشد. سریال چرخ فلک از آن دست آثار است که در محتوا حرف تازه ای برای گفتن دارد و در ساختار برای مخاطب ایرانی بدیع و تماشایی است. هر داستان از دل داستان دیگر می آید و شخصیت هایش که سوار بر چرخ فلک روزگارند، گاه از کنار یکدیگر عبور می کنند و گاه دانسته و نادانسته بر سرنوشت هم اثر می گذارند. این شیوه قصه گویی سبب می شود نویسنده به زندگی طبقات مختلف اجتماعی نقب بزند و چشم دل بیننده را به روزگار آدم هایی که احتمالا هر روز از کنارشان رد می شود روشن کند تا مخاطب خود را جزئی از این نمایش تصور کند. این قصه های تودر تو اما ساده را علیرضا طالب زاده به رشته تحریر در آورده؛ کسی که هر بار فیلمنامه ای نوشته، به یکی از آثار موفق قاب جادویی تبدیل شده است. در بخش کارگردانی نیز دو نسل متفاوت حضور دارند و همکاری این گروه سه نفره نه تنها به یکدستی مجموعه ضربه نزده بلکه به آن ضرباهنگ بهتری بخشیده است و نشان می دهد برخلاف انتظار، کار گروهی در ایران نیز نتیجه مثبتی دارد. عزیزالله حمیدنژاد کارگردان گزیده کار سینما که اشک سرما را به عنوان یک اثر به یادماندنی و موفق در کارنامه دارد یکی از اعضای این گروه سه نفره و سازنده برخی قسمت هاست. در کنار او بهرام عظیم پور کارگردان سریال بیداری نیز عهده دار کارگردانی چند اپیزود است و نیروی جوان و تازه نفسی همچون احسان عبدی پور نیز این گروه را کامل کرده است. بازی های رئال و یکدست در کنار داستان هایی سرراست و با ساختی محکم، چرخ فلک را به مجموعه ای خوش ساخت تبدیل کرده که با وجود اپیزودی بودن از پس همراه کردن مخاطب سربلند بیرون آمده است؛ به گونه ای که هر اپیزود را با کمی اغماض می توان فیلم سینمایی مستقل، با همان میزان جذابیت در نظر گرفت. این نتیجه حرفه ای حاصل کار فیلمنامه نویس و کارگردانان کاربلدی است که برای جذب مخاطب به هر کاری تن نداده و هر سخن و رخداد کم مایه را برای ایجاد هیجان و کشش دستاویز قرار نمی دهند. راویان این سریال زبان تصویر را بخوبی می شناسند و همین است که از زیاده گویی پرهیز می کنند و تا جایی که امکان دارد جای دیالوگ های پرطمطراق و طولانی را به تصاویر گویا می دهند؛ تصاویری که جزئیات، با مهارت در تار و پود آن تنیده شده است. به همین دلیل فرم کارگاه به آثار سینمایی طعنه می زند و به جای پرگویی و آدرس دقیق به مخاطب دادن، لذت کشف بسیاری از ناگفته ها را به هوش بیننده می سپارد. و مسلم است سازنده جایی خطر می کند که می داند در جذب مخاطب آنقدر موفق عمل کرده است که تماشاچی اش انگیزه و انرژی لازم را برای مداقه و پیگیری در تک تک پلان های به نمایش درآمده دارد. طالب زاده با فضاسازی واقعی در متن، طراح صحنه و لباس با شناخت واقعی شخصیت ها و ظاهر آنان در اجرا و کارگردانان با مسلط بودن به فیلمنامه و آنچه می خواهد بگوید تصویری روشن و باورپذیر از جامعه امروز نشان می دهند؛ تصویری که از پس هر قصه مقابل چشمان بیننده نقش می بندد. هر آنچه رفت مبین این نکته است که ماحصل تلاش گروه چرخ فلک به سریالی متفاوت و جذاب مبدل شده است. ممکن است به نظر بیاید ساخت چنین اثری با فرم خاص و کمتر دیده شده برای مخاطب ایرانی که انتظار دارد سریال های هر شبی طولانی را با شخصیت هایی ثابت به تماشا بنشیند ریسک باشد، اما آنچه سبب شده این پیش بینی درست از آب درنیاید عمق شخصیت های داستان و ابعاد تازه آنهاست که بدرستی و با ظرافت در فیلمنامه گنجانده شده اند. شخصیت هایی که جان دارند و به همین سبب مخاطب را پس از دو قسمت حضور در سریال ...
بفرمایید چند درجه هیجان!
نسیم روی آنتن رفته و تهیه کنندگی آن را غلامرضا بختیاری عهده دار است. برنامه ای با فضای مستند غلامرضا بختیاری، تهیه کننده چند درجه درخصوص چگونگی شکل گیری این برنامه به جام جم می گوید: ایده اولیه ساخت این برنامه در ابتدا برای ایام ماه محرم و صفر مطرح شد و شبکه به دنبال برنامه ای بود تا در این ایام بتواند به عنوان جایگزینی برای خندوانه روانه آنتن کند؛ ضمن این که رسالت شبکه مبنی ...
فیمل سارق بزرگترین سرقت تاریخ آمریکا
که از آن، به عنوان بزرگ ترین سرقت تاریخ آمریکا اسم می برند. خط محوری فیلم نامه در باره چند نفر از اهالی اوهایو است که تلاش کردند 30 میلیون دلار را از سرمایه خصوصی متعلق به ریچارد نیکسن بدزدند. این سرقت جنجال برانگیز از رئیس جمهور وقت آمریکا در سال 1972، با اخاذی و حق السکوت همراه بود و البته به نتیجه ای نرسید. به نوشته هالیوود ریپورتر، کار فیلم برداری این درام ...
رییس رسانه ملی فردا به قم سفر خواهد کرد
به گزارش جام جم آنلاین ، زیارت بارگاه کریمه اهل بیت (ع) و دیدار با تولیت آستان مقدس، بازدید از مرکز قم و همچنین دیدار با برخی از علماء از جمله برنامه های دکتر علی عسکری، رییس رسانه ملی در سفر به قم است.
هومن برق نورد: با مهران مدیری چه زوجی می شویم!
. از جمله زمانه و در مسیر زاینده رود که بابت بودن این دو مجموعه در کارنامه ام خجالت نمی کشم. برای حضور در نقش های مثبت و منفی تمایز و تفاوتی قائل هستید؟ همیشه تلاشم این است که چه در نقش منفی، چه مثبت، به شیوه ای بازی کنم که دوست داشتنی از کار دربیاید. مثلا وقتی قرار است نقش یک دزد را بازی کنم، می پرسم آیا در طول قصه وارد خانه او می شویم و او را با خانواده اش هم می بینیم؟ بعد ...
رضایتمندی مسئول ستاد اقامه نماز از برنامه های صداوسیما
به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صداوسیما، مسئول ستاد اقامه نماز کشور در همایش اندیشه های آسمانی در مشهد از برخی رضایتمندی مسئول ستاد اقامه نمازکشور ازبرنامه های صداوسیمابرنامه های شاد در صدا و سیما ابراز رضایت کرد و گفت: در این نوع برنامه ها ثابت شده مسلمان می تواند بدون گناه و با هزینه کم شاد باشند. حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی افزود: کسی که گناه کبیره می کند نمی تواند آموزه های دینی را انجام دهد زیرا ارتکاب چنین گناهی باعث از بین رفتن عدالت در انسان می شود. وی افزود: آیات و دستورات کامل و راهگشایی داریم که برای رسیدن به اوج شکوفایی کفایت می کند اما به دلیل عمل نشدن کامل این رهنمودها سیر پیشرفت به آرامی انجام می شود. حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با انتقاد از فراگیر شدن فضای مجازی گفت: ابتدا باید اسلام را فهمید تا بدانیم چگونه می شود آن را رعایت کرد و دشمن چون نمی خواهد فرد مسلمان در راستای پویایی قرار گیرد فکر جوان را مشغول این حواشی می کند. مسئول ستاد اقامه نمازکشور افزود : ساخت سلاح برای دفاع از اسلام و کشور نوعی عبادت است و خداوند در قرآن فرموده هر کاری که باعث غیض و عصبانیت دشمن شود عمل صالح است. او گفت: باید در صورت کوتاهی مسئولان به وضوح از آنها انتقاد کرد، برنامه و سنت خداوند استثنایی ندارد اگر بیانی بر حق است از گفتن آن هراسی نداشته باشید. حجت الاسلام والمسلمین قرائتی افزود: یکی از مشکلات اساسی نظام آموزشی است و پیشرفت و شکوفایی کشور تنها به صورت تدریس امکان ندارد بلکه در کنار آن تعلیم مهارت نیز در درجه اهمیت بالایی قرار دارد و با رفع این موضوع مشکلات اشتغال هم برطرف می شود. همایش اندیشه های آسمانی با حضور 500 نفر از مدیران کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور در مشهد جریان دارد. ...
خوجه ممد به شبکه دو می رود
به گزارش جام جم آنلاین فیلم داستانی پسر فیل بان به کارگردانی بن بونلوئریت، پنجشنبه 11 شهریور ماه ساعت 8 صبح از شبکه دو سیما پخش می شود. در خلاصه داستان فیلم آمده است: پدر سینک مرد میانسالی است که همراه سه فیلش در روستایی مشغول به کار چوب بری و حمل الوار است. او و همکارانش بر حسب یک اشتباه در جنگل هایی که تحت نظر یک گروه خلاف کار است، وارد می شود. خلافکاران به آنها حمله می کنند و آنها را تا خانه هایشان تعقیب می کنند. پدر سینک که زخمی شده، از سینک که پسر کوچکی است می خواهد که به همراه فیل ها به شهر رفته و مادر و خواهرش را پیدا کند. سینک بدون پول و آب و غذا راهی شهر می شود و چون آدرسی نیز از مادر و خواهرش نداشته، آواره و سرگردان خیابان ها می شود. تا اینکه ... همچنین فیلم سینمایی نبرد جبار به کارگردانی تتسو شینوهارا، پنجشنبه 11 شهریور ماه ساعت23:00 از شبکه دو سیما پخش می شود. داستان با نقش آفرینی میتسورو فوکیکوشی و یوشیکونی دوچینی درباره ایزومی کوراموتو دختری است که نامه ای را دریافت کرده است. او نمی داند که این نامه چیست فقط می فهمد که مربوط به پدربزرگش است. او یکی از هم دوره ای های پدربزرگش به نام آقای سوزوکی را پیدا می کند و از او می خواهد که ماجرا را برای او توضیح دهد. سوزوکی می گوید که تاکایوکی پدربزرگ ایزومی، یکی از فرماندهان برتر نیروی دریایی ژاپن بوده که در سال آخر جنگ جهانی دوم در جایی که همه نیروی نظامی این کشور بجز زیردریایی تحت فرماندهی تاکایوکی از بین رفته بودند این فرمانده با درایت و شجاعت خود باعث شده تا همه به او افتخار کنند. او در مبارزه رو در رو با یک کشتی آمریکایی در ابتدا به زیر دریا می رود و ... به علاوه فیلم تلویزیونی گردنه به کارگردانی سعید پورشعبانی، جمعه 12 شهریور ماه ساعت 08:00 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. در خلاصه داستان این فیلم با بازی علی اوسیوند، کیومرث ملک مطیعی و جواد انصافی آمده است: دانش آموزی به نام علی چند وقتی است هول و هراس دارد، درسش افت کرده و با همکلاسی هایش هم بازی نمی شود، در خانه اشتهایش کم شده است. پدر علی راننده ماشین سنگین است و برادرش هم به دلیل اینکه درس نخوانده است در کارواش کار می کند. پدر و مادر علی نمی خواهند پسر کوچکشان به سرنوشت برادر بزرگتر دچار شود و از او می خواهند درس بخواند ولی همه معلمان از افت تحصیلی او نگران هستند و یک موضوع معلمان را کنجکاو تر کرده است و آن موضوع این است که روزی علی به دوستش می گوید که مواظب پدرت باش که اسیر ناپدری نشوی که ... همچنین فیلم سینمایی شیلات به کارگردانی رضا میرلوحی، جمعه 12 شهریور ماه ساعت 17:30 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. در این فیلم خواهیم دید: اقدام های افشاگرانه خوجه ممد که فرزندش را در مبارزه با رؤسای شیلات از دست داده است، منجر به خودکشی رئیس شیلات می شود و ...زنده یاد داوود رشیدی، عباس قاجار، حسین شهاب، احمد قدکچیان، زنده یاد مهین شهابی، زنده یاد کیومرث ملک مطیعی در فیلم سینمایی شیلات هنرنمایی کرده اند. به علاوه فیلم سینمایی پس از جشن عروسی به کارگردانی سوزان بیر، جمعه 12 شهریور ماه ساعت 23:00 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. در خلاصه داستان این فیلم با بازی مدس میکلسن، تانیا شرما، سوئینی خارا و هیتش کوتاک آمده است: ایلش مردی خیر خواه است که در هند زندگی می کند. او در مناطق فقیر نشین هند به خدمت رسانی مشغول است. تمام سرمایه و توان خود را صرف آنها کرده است. اما پس از مدتی تصمیم می گیرد از کمک مالی یک سرمایه گذار به نام یورگن بهره گیرد. یورگن می خواهد بعد از مذاکره با ایلش قرارداد را منعقد کند. وقتی ایلش به دفتر کار او می رود؛ بنا به دلایلی مذاکرات آنها در روز اول به نتیجه نمی رسد. فردای آن روز جشن عروسی دختر یورگن است. از این رو او ایلش را دعوت می کند که در این مراسم شرکت کند. وقتی ایلش در این جشن شرکت می کند ؛ متوجه می شود که مادر عروس، همسر برادر متوفی اش می باشد که ... ...
ونیز امشب "پایتخت سینمای جهان" می شود
دو سال اخیر میزبان اولین نمایش دو فیلم برنده اسکار مرد پرنده و اسپاتلایت بوده و از این رو از اعتبار و جایگاه ممتازی در میان سینماگران سراسر جهان برخوردار است. پوستری متفاوت برای ونیز 2016 سیمونه ماسی ، هنرمند ایتالیایی که از سال 2011 تا 2015، چهار پوستر جشنواره فیلم ونیز که روی هم رفته یک داستان ادامه دار را تشکیل می دادند با الهام از فیلم های پاریس تگزاس ساخته ویم وندرس ...
سوگ عظیم رشید سینمای ایران
پیکر داود رشیدی که جمعیت زیادی از مردم مدتی پیش از ساعت 9 صبح زیر آفتاب تند در حیاط تالار وحدت جمع شده بودند، ازدحام زیاد باعث بی نظمی در برگزاری مراسم شده بود تا جاییکه در زمان برگزاری مراسم،مردم با عبور از میله هایی که برای جدا کردن جایگاه ویژه مهمانان در نظر گرفته شده بود،شلوغی و سر و صدای زیادی ایجاد کردند. مراسم ترحیم این هنرمند فقید روز سه شنبه در مسجد جامع شهرک غرب و روز جمعه ساعت ...
حمایت رسانه ملی از کاروان پارالمپیک / توقعی که از برنامه 90 هست
به گزارش جام جم آنلاین ،مدیر شبکه 3 سیما با آرزوی موفقیت برای ورزشکاران اعزامی به برزیل، گفت: کاروان 111 نفره ورزش کشورمان امروز برای حضور در مسابقات پارالمپیک 2016 راهی ریو می شود. به علاوه تیم خبری رسانه ملی هم متشکل از 28 نفر از حوزه های خبر، رادیو، تلویزیون، برون مرزی و بخش فنی با سرپرستی مدیر شبکه ورزش به برزیل اعزام خواهند شد. پورمحمدی افزود: مشکل بزرگی که وجود دارد این است که رقابت های پارالمپیک توسط کشور میزبان به طور مناسب پوشش تصویری داده نمی شود. به عبارت روشن تر در بازی های المپیک 40 خط برای دریافت تصاویر و اخبار ورزشی وجود داشت که این تعداد برای پارالمپیک به 2 خط تقلیل پیدا کرده است. این امر باعث می شود تا تیم رسانه ای ما با مشقت های بسیاری برای تهیه تصویر و خبر اقدام و به تهران ارسال کنند. رییس شورای سیاستگذاری ورزش صداوسیما با بیان اینکه مسئولیت پخش برنامه های پارالمپیک در شبکه ورزش متمرکز شده است، گفت: شبکه سوم سیما هم در کنار شبکه ورزش اما با زمان کمتری، اخبار پارالمپیک را پخش می کند. مدیرشبکه 3 سیما در ادامه به تقویت و حمایت از برنامه پرمخاطب 90 اشاره کرد و تصریح کرد: در دوره جدید برنامه ریزی های بسیار متنوع تری برای برنامه ورزشی و پرمخاطب نود طراحی و تعریف شده است که این بازتعریف برنامه ها سبب شده تا هزینه های ساخت برنامه نیز نسبت به گذشته بسیار بیشتر شود. بنابراین کمک به رشد ورزش کشور بخصوص فوتبال مهمترین توقع مدیران شبکه و مردم از برنامه 90 است. در بازی های المپیک 40 خط برای دریافت تصاویر ورزشی وجود داشت که این تعداد برای پارالمپیک به 2 خط تقلیل پیدا کرده است پورمحمدی افزود: این افزایش هزینه ها بالطبع سطح توقع مدیران رسانه را هم در کیفی تر شدن برنامه 90 افزایش خواهد داد. بنابراین به شخصه پیگیر روند هفتگی این برنامه پرمخاطب هستم تا مردم و فعالان عرصه ورزش کشور شاهد برنامه ای موفق و پرمحتوا و قوی در حوزه ورزش کشور بخصوص فوتبال باشند. رییس شورای سیاستگذاری ورزش صداوسیما با اشاره به راه اندازی برنامه 90 در سال 1378 تصریح کرد: در این مدت 17 ساله، برنامه 90 به واسطه چالشی بودن مباحث آن، فراز و نشیب ها، مخالفت ها و موافقت های بسیاری را شاهد بوده است اما همیشه تلاش داشته و دارم که به طور کامل از این برنامه حمایت و پشتیبانی کنم، چرا که برنامه ای که به سختی و زحمت زیاد تهیه می شود باید پشتیبانی مطمئن داشته باشد. مدیر شبکه سوم سیما در پایان گفت: تمام تلاش مدیران شبکه سوم سیما این است که این شبکه دوباره به روزهای اوج خود برگردد و بیشترین مخاطب و رضایتمندی را در بین شبکه های سراسری داشته باشد. محمد زندکریمخانی – جام جم آنلاین ...
اکشن کاری آکیرا در گیشه هند
به گزارش جام جم آنلاین ، این درام اکشن و دلهره آور از فردا در دو هزار سالن سینما در سراسر هند، به روی پرده می رود. آ آر موروگادوس سازنده فیلم های پرفروش گاجینی عامر خان و تعطیلات آکشی کومار، کارگردان این فیلم است. او برای ساخته تازه سینمایی خود، به سراغ دوباره سازی یک فیلم بسیار پرفروش تامیلی رفته است، که دو سال قبل اکران عمومی شد. سوناکشی سینها در اولین نقش اصلی و اکشن خود، در آکیرا در نقش دانش جویی معمولی به نام آکیرا شارما ظاهر شده است. او مجبور به رویارویی با چهار پلیس فاسد می شود، که قصد کشتن اش را دارند. یک پلیس زن (کونگانا سن شارما) به یاری او می آید. به نوشته ایندیا اف ام، سوناکشی سینها در طول فیلم برداری صحنه های اکشن فیلم، چندین بار مجروح و روانه بیمارستان شد. شاتروگان سینها پدر بازیگر که از ستارگان دهه هفتاد میلادی بالیوود بود، در حضوری کوتاه در آکیرا نقش پدر او را بازی می کند. آکشی کومار هم به عنوان بازیگر مهمان، نقش کوتاهی در فیلم دارد. اما معلوم نیست نقش او در آکیرا چیست. در ابتدای تولید فیلم، قرار بود تابو ستاره مطرح دهه نود میلادی هند، نقش اصلی را به عهده بگیرد. به دلایلی نامعلوم، او در فیلم بازی نکرد. منتقدان هندی از آکیرا به عنوان فیلمی زن محور در سینمای مردانه بالیوود اسم می برند و می گویند منتظر نوع واکنش تماشاگران هندی به آن هستند. ...
گرمای تابستانی در گیشه ها
زمینه ای برای بازگشت او باشد. در آن زمان هنوز مجموعه شهرزاد هم پخش نشده بود و اصلا حلقه اتصالش به آن سریال، همکاری با شهاب حسینی در این فیلم بود. ضمن این که با توجه به نقش متفاوتش در سایه های موازی حضور غافلگیرکننده ای هم در فیلم دارد. تاثیر فروشنده بر سایه های موازی فروشنده و سایه های موازی همزمان با هم اکران می شوند و فصل مشترکی به نام شهاب حسینی دارند. نعیمی ظاهرا از این ...
پایانی دور از باور برای پریا
. فیلمنامه پریا فیلمنامه سریال پریا با موضوعی ملتهب در خصوص بحث ایدز و نحوه برخورد با مبتلایان این بیماری و نمایش خطوط سپید زندگی این دست افراد در قدم اول یک اتفاق مبارک به قلم سعید فرهادی بود. اینکه نویسنده سریال به سراغ یک موضوع روز با نگاهی آموزشی رفته تا یک تابوی اجتماعی را با نگاهی آموزشی مورد توجه مخاطبانش قرار دهد قابل تقدیر است. به هر حال بیماری HIV در کشور ما همیشه ...
ورود حنجره طلایی ها به دنیای دوبله
مسلما دوبلورها هم مثل بقیه آدم ها شاید بر اثر یک اتفاق، حرفه و مسیر زندگی شان را برای آینده انتخاب و یک نفر صدای طلایی آنها را کشف کرده باشد. همین موضوع بهانه این گزارش شد تا خوانندگان در جریان ماجرای ورود پیشکسوتان و بزرگان به دنیای دوبله قرار گیرند. شخصیت های ماندگار وقتی نام بهرام زند شنیده می شود، مخاطبان به یاد سریال های پربیننده شرلوک هلمز، ناوارو، جنگجویان کوهستان و خیلی دیگر از آثار ماندگار می افتند. او فعالیتش را در دنیای دوبله از سال 1352 آغاز و از سال 1358 مدیر دوبلاژی را تجربه کرد. بهرام زند تا امروز در فیلم ها و سریال های متعددی به جای شخصیت های گوناگون صحبت کرده است. علاوه بر مدیریت دوبلاژ آثار خارجی، در کارنامه زند مدیریت دوبله سریال های ماندگار تلویزیون همچون امام علی(ع)، مدار صفر درجه، پهلوانان نمی میرند و روشن تر از خاموشی هم به چشم می خورد. زند در آثاری همچون پدرخوانده (جیمزکان)، شجاع دل ( مل گیبسن)، گتسبی بزرگ (بروس درن)، تسخیرناپذیران (رابرت دنیرو)، رونین (رابرت دنیرو)، قطار افسارگسیخته (جان وویت) و... صحبت کرده است. مرحوم مانی (از دوبلورها پیشکسوت) کسی بود که هنگام ورودش به حرفه دوبله، بهرام زند را راهنمایی کرده و پس از آن بوده که دوران آموزشی اش در اتاق های تاریک دوبله آغاز شده است. یعنی مدت ها به لب و دهان بزرگان نگاه کرده تا مجوز گفتن کلمات و تک جمله های کوتاه در دوبله را بگیرد. نقش پدر در دنیای دوبله ناهید امیریان سال 1338 توسط پدرش که در کار دوبله و تئاتر فعالیت داشت به این عرصه وارد شد. قبل از این که وارد این عرصه شود هم در زمینه تئاتر و پیش پرده خوانی در کنار پدرش فعالیت می کرد. زمانی که وارد هنر دوبله شد هنوز خواندن و نوشتن نیاموخته بود، به همین دلیل دیگران دیالوگ ها را می گفتند و او حفظ می کرد و می گفت، حتی از آنجا که قدش به میکروفن نمی رسید، چند قوطی فیلم زیر پایش می گذاشتند. در دوران کودکی در فیلم ها و کارتون های زیادی صحبت کرده است. دلیل این که هنوز هم با عشق و علاقه کارش را انجام می دهد این است که از کودکی در این کار بوده و ظرافت های دوبله را یاد گرفته است. امیریان از دوبلورهای پیشکسوتی است که در کارتون های سندباد (سندباد)، پسر شجاع (خرس مهربون)، هاچ زنبورعسل (هاچ)، نل (نل)، پینوکیو (جینا)، بچه های کوه آلپ (آنت)، مهاجران (لوسی می)، سنجاب کوچولو (بنر)، الیور توئیست، بامزی و خانواده دکتر ارنست (فلن) و... صحبت کرده است. تست دوبله بدون هماهنگی ناصر نظامی، سال 1346 به طور اتفاقی وارد عرصه دوبله شد؛ همان سال ها برادرش که 1110سال از او بزرگ تر بود در دوبله به کار مشغول شده بود. یکی از روزها او با برادرش قرار می گذارد همراه یکدیگر به جایی بروند. قرار آنها در استودیو پاسارگاد، یکی از پرکارترین استودیوها در آن زمان بود. وقتی او منتظر اتمام کار برادرش می شود، صاحب استودیو از ناصر نظامی هم تست صدا می گیرد. نظامی بدون آمادگی قبلی بخشی از متن یک روزنامه را می خواند. زمانی که برادران نظامی می خواهند از استودیو بیرون بروند، صاحب استودیو از ناصر می پرسد چند سال دارد و کجا مشغول به کار است. او هم پاسخ می دهد 20 سال دارد و در جایی مشغول نیست. صاحب استودیو بعد از شنیدن این جمله، خطاب به ناصر می گوید شما از فردا صبح در این استودیو استخدام هستید. از آن روز به بعد او مشغول کار دوبله می شود. نکته جالب این است که چند ماه بعد برادرش در شهرداری استخدام می شود و دوبله را رها می کند! اما نظامی به این حرفه ادامه می دهد. از آثار نظامی می توان به فیلم طلسم (آتیلا پسیانی)، المرگنتری (آرتورکندی)، مرد (ریچارد بون)، پاپیون (مرد جذامی)، دیوانه از قفس پرید (کریستوفر لوید)، سریال مرد شش میلیون دلاری ( لی میجرز)، کارتون دور دنیا در هشتاد روز (آقای فاگ)، ای کیو سان (شینسه)، افسانه دوقلوها (راوی) و... اشاره کرد. ترجمه یک شعر از شکسپیر داوود نماینده از مدیران باسابقه دوبلاژ است که سلطان مستند کمترین لقبی است که می توان به او داد. صدای او در فیلم های مستند شاخص است. نماینده صدای خاصی دارد و با توجه به گونه مستند صدایش را تغییر می دهد. مخاطب وقتی صدای او را در یک مستند حیات وحش می شنود با زمانی که در یک مستند اجتماعی حرف می زند، تفاوت زیادی احساس می کند. صدای نما ...