سایر منابع:
سایر خبرها
نمی بیند و انسان دنیاگرا در هند و هرات فقط جنبه های تجاری و مادی سفر را می نگرد. و چنین کسانی اگر به چین و ترکستان هم بروند، فقط جنبه های منفی را می بینند و هنر و زیبایی های آن دیار در نظرشان نمی آید. چرا؟ چون به عمق مسائل نمی پردازند و فقط ظواهری را می بینند که به صورت اتفاقی از نظرشان می گذرد. در سه بیت بعد مولانا حالت همین دنیاگرایان را به گاو تشبیه می کند که از همه اشیائی دور و بر، فقط پوست ...
. آنچه ازمحصول کشاورزی – که با عرق جبین و کد یمین – به دست میآورد در راه خدا انفاق میفرمود . بامداد که برای ادای نماز به مسجد جدش رسول الله ( ص ) میرفت , پس از گزاردن فریضه , مردم گرداگردش جمع میشدند و از انوار دانش و فضیلت اوبهرهمند میگشتند . مدت بیست سال معاویه در شام و کارگزارانش در مرزهای دیگر اسلامی درواژگون جلوه دادن حقایق اسلامی – با زور و زر و تزویر و اجیر کردن عالمان خودفروخته ...
نجاری هم بلد بود... بله، اساساً انسان خودساخته ای بود و هر کاری از دستش برمی آمد. در اسالم تکه زمینی داشت و در آنجا خانه زیبایی ساخته بود که همه وسایلش کار خودش بود. یادم هست یک جور صندلی هایی درست کرده بود که پیشدستی داشت، از همان هایی که بعدها برای مدارس درست کردند. از آن میز کوچک سر صندلی می شد هم برای نوشتن و هم برای غذا خوردن استفاده کرد. در اولین برخوردی که با آل احمد ...
است در یک کلام مرتبۀ باقر العلوم مولای هفت سرور و بابای جعفر است در وصف او هر آنچه سخن هست نارساست جز اهل بیت هرچه بیان است بی بر است قرآن هر آنچه وصف اولو الامر می کند دربارۀ پیمبر و آل پیمبر است او کیست وصفش این همه توحید آور است او کیست که به گلشن ارباب مِهتر است با این همه فضایل گویای حضرتش ...