سایر منابع:
سایر خبرها
نگاهی به خاطرات ماندگار تلویزیون دهه هفتاد +تصاویر
کارهای مختلف سینمایی و تلویزیونی در ذهن مردم جای گرفته است. اما جنس کارهایی که او در تلویزیون ساخته است برای بیشتر ما فراموش ناشدنی است از مجید لبندم و کوچه اقاقیا گرفته تا خانه به دوش و ترش و شیرین . اما آخرین ساخته رضا عطاران در تلویزیون برمی گردد به بزنگاه که پخش آن با بازتاب های زیادی همراه بود و بعد از آن حالا هشت سال است که خبری از ساخته های او در قاب تلویزیون نیست و مدیران سازمان ...
اعمال کامل شب و روز عرفه
اَنَّ عافِیَتَکَ اَوْسَعُ لی فَاَسْئَلُکَ یا رَبِّ بِنُورِ وَجْهِکَ الَّذی اَشْرَقَتْ لَهُ الاَْرْضُ وَ السَّمواتُ وَکُشِفَتْ بِهِ الظُّلُماتُ. به نزدیک تا با من به دشمنی برخیزد، یا به بیگانه تا با من با ترش رویی برخورد کند یا به آنان که خوارم میشمرند؟ ، و حال اینکه تو خدای من، و زمامدار کار منی. من به تو شکایت میکنم، از غربتم، و دوری خانه آخرتم، و سبکی ام نزد کسیکه اختیار کارم را ...
فروشنده ؛ تصویر اعتراض به توحش و نابرابری
خود ندارد. شخصیت نیمه روشنفکر عماد دقیقا یک روز بعد از اینکه رعنا در حمام مورد آزار و اذیت قرار گرفته، از او می خواهد به حمام رفته و دوش بگیرد، در صورتی که هر کسی با کوچک ترین آگاهی می تواند بفهمد که رفتن به آن حمام دقیقا یک روز بعد از حادثه کار درستی نیست. نمونه هایی از این دست باز هم در فیلم وجود دارد. همه این ضعف ها از یک شخصیت ناتمام و قوام نیافته حکایت دارند. یا برای مثال جاهایی که ...
امام زاده ای که مقام معظم رهبری به زیارتش رفت
علی بن محمد باقر(ع) و مدفن و اعقاب وی تردیدی وجود ندارد و از نظر علمای انساب نیز وی، از یاران و اصحاب امام جعفر صادق(ع) بوده است و اعتراف وی به حق امام زمان خود اثبات می شود. در مقام، شأن و عظمت حضرت سلطان علی بن محمد باقر(ع) همین بس که ائمه اطهار: محل دفن او را هنگام بروز بلایا و سختیها به عنوان مهد امنیت معرفی و در روایتی آن را با قم هم ردیف ساخته اند: فَعَلَیْکُمْ بِقُمَّ وَ ...
وقتی عینک و سیگار نشانه روشنفکری بود
خانه ای روی آب درباره آغاز فعالیت خود در زمینه نوشتن یادآور شد: سال سوم دبیرستان در گروه نمایش برادرم فعالیت داشتم. برادرم همیشه از ما می خواست همه حرفهای مان را بنویسیم و صحبت های شفاهی را نمی پذیرفت. از سوی دیگر در فضای روشنفکری آن دوره آن دوره اگر کتاب نمی خواندیم، طرد می شدیم. در آن زمان تعریف روشنفکری دو وجه بیرونی داشت؛ عینک و سیگار! سیگار نشان می داد که خیلی خسته ایم و بار عظیمی از جهان بر ...
یادی از سریال "خانه به دوش" در اینستاگرام مریم امیر جلالی
به گزارش خبرنگار حوزه هنرمندان در فضای مجازی گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ مریم امیر جلالی بازیگر در اینستاگرام خود عکسی نوستالژی از مجموعه طنز "خانه به دوش" در اینستاگرامش منتشر کرد و نوشت: "یادی ازسریال خوب خانه بدوش که هنوز درخاطره ها مانده ." گفتنی است: مجموعه طنز اجتماعی " خانه به دوش" به کارگردانی رضا عطاران در ماه مبارک سال 83 روی آنتن شبکه سوم سیما رفت. انتهای پیام/ ...
آب که می بینم یاد لب تشنه همسرم می افتم
زندگی را بر دوش بکشند. اینکه در این یک سال فراق چه ها گذشت بگذرد اما قصه ناله های دل هنوز بوی تازگی می دهد. 353 روز است که هر روزشان بسان 50 سال و بیشتر از آن می گذرد این را ناصر پسر حاجی بایرامعلی بخته می گوید؛ هنوز اشک ها مجال حرف زدن را به او نمی دهد صورت بارانی اش را با گوشه دست پاک می کند بغضش می ترکد از غم بزرگی می گوید که بر روی دلش سنگینی می کند اینکه می شد و می توانستند ...
آدم زیاده خواهی نیستم
او فعالیت هنری خود را از دوران دانشجویی آغاز کرده و در سال 1384 از دانشگاه سوره در رشته بازیگری فارغ التحصیل شده. او همچنین از اعضای گروه تئاتر شالیزه و نیز مدرس بدن و بیان در موسسه های بازیگری نیز بوده است. آزمایشگاه، شکلات داغ، مجنون لیلی، شاعر زباله ها، یک تکه نان، مزرعه پدری، مارمولک، پرانتز باز و سهمی برای دوست از جمله کارهای مهم کارنامه بازیگری محدث محسوب می شود. او جوایزی هم در طول دوران فعالیت بازیگری اش به دست آورده است. دریافت جایزه بازیگری دوم در نخستین جشن بازیگر برای بازی در نمایش چیستا به کارگردانی نادر برهانی مرند، دریافت جایزه اول بازیگری از دومین جشنواره نمایشنامه خوانی برای نمایش مصاحبه و نامزد دریافت جایزه بازیگری از پنجمین جشن بازیگر برای نمایش شب بخیر جناب کنت از این جمله است. با محدث درباره بازی ها و تجربیات کاری اش گفت وگویی انجام داده ایم که شما را به مطالعه آن دعوت می کنیم. بازی در سریال پرانتزباز اولین تجربه جدی شما در حوزه بازی سریال های تلویزیونی بود؟ بله، دستیار کیومرث پوراحمد با من تماس گرفت و عنوان کرد که کیومرث پوراحمد می خواهد سریالی بسازد و من را دعوت کرد که به دفتر بروم و صحبت کنم. بازی در سریال پوراحمد برای هر بازیگری جذاب و وسوسه انگیز است. در آن دوران ایشان در اوج بودند و فیلم موفق دفاع مقدسی اتوبوس شب را ساخته بود. از طرفی در کارنامه پوراحمد کارهایی مثل قصه های مجید وجود دارد که نوستالژی دوران کودکی من بود و از این که برای سریال انتخاب شدم خیلی خوشحال بودم. باتوجه به خاص بودن کاراکتر حمزه، آیا این نقش براساس ویژگی های شما نوشته شده بود؟ نه، برای این نقش چند گزینه دیگر هم وجود داشت. به نوعی نقش محوری سریال را شما و طناز طباطبایی بازی کردید؟ بله همین طور است. حمزه سریال پرانتزباز با رفتارهای عجیب و غریبش جذابیت زیادی برای مخاطب داشت؟ حمزه آدم ساده دلی بود و تلاش می کرد در موقعیت های مختلف عکس العمل های عجیب و غریبی داشته باشد. بیشتر آدم احساسی به نظر می رسید یا براساس احساساتش تصمیم می گرفت. در ضمن حمزه در عین سادگی دارای رندی و زرنگی های خاصی است و برایم تجربه جدیدی در کارنامه بازیگری ام بود و با فرصت بداهه کاری ای که داشتم، توانستم توانایی خود را در تلویزیون به طور جدی محک بزنم. کیومرث پوراحمد نیز با راهنمایی خود کمک زیادی به من کرد. همچنین احساس می کنم که در پرانتز باز نقش حمزه دارای ویژگی های درونی و بیرونی بود که برای من خیلی جذابیت داشت. در شاعر زباله ها هم نقش یک رفتگر ساده دل را خوب بازی کردید. جنس اش تفاوت های زیادی داشت. حمزه در پرانتز باز مدام دسته گل به آب می داد و خرابکاری می کرد و کمدی موقعیت هم شکل می گرفت. آیا می توانیم حمزه را شخصیتی با ویژگی های کاریکاتوری و مثل یک قهرمان انیمیشن بدانیم؟ زیاد فانتزی نبود. حمزه موقعیت های جذابی را با دستپاچگی از دست می داد و آدم های جدیدی که وارد می شدند، در مواجهه با حمزه کمدی خلق می کردند. به نظرم جنس حمزه خیلی شبیه به پینوکیو است... یک جورهایی شباهت هایی داشت. استفاده از تکیه کلام حمزه پیشنهاد شما بود یا کیومرث پوراحمد؟ در فیلمنامه وجود داشت و من یک مقدار پررنگ ترش کردم. یکی از جذابیت های سریال پرانتز باز حضور بازیگران جدید در سریال به عنوان بازیگر مهمان بود. من، طناز طباطبایی و امیر رضا وزیری بازیگران ثابت سریال بودیم که در قسمت هایی بازیگران جدیدی در کار بازی می کردند. اکبر عبدی، رضا بابک و امیر آقایی از جمله بازیگران شاخص و مهمان سریال بودند. بازی کردن در مقابل این بازیگران درجه یک و ممتاز برایم خیلی جذاب بود . با اکبر عبدی همبازی شدن باید خیلی هیجان انگیز باشد... اکبر عبدی در کار طنز بی نظیر و بی همتاست. به واسطه هوش بالایش بهترین بازی را انجام می دهد و استاد کار بداهه است. من در کنارش خیلی آموختم و حضور ایشان باعث ایجاد فضای خوب و شادی در حین کار می شد و البته بسیار بذله گو هم هستند. بازی در رسانه تلویزیون چه تفاوت هایی با بازی در سینما و تئاتر دارد؟ خوبی تلویزیون این است که هر مخاطبی تماشایش می کند و بازیگر بازی اش در سطح گسترده ای دیده می شود و سریال ارتباط خوبی با مردم برقرار کرد. الان هم خیلی ها من را با حمزه بیشتر می شناسند و تکیه کلام حمزه که مدام تاکید می کرد در هتلی در امارات رسپشن بود، مدام در دهان مردم می چرخید. در سهمی برای دوست هم نقش متفاوتی بازی کردید... کار با مسعود اطیابی به عنوان کارگردان و بازیگرانی مثل محمد رضا شریفی نیا و علی سرابی که از خوب های تئاتر است، تجربه خوبی برایم بود و کار هم ویژگی های خاص خودش را داشت، زیرا قرار بود برای تعطیلات نوروز آماده شود. بازی در مارمولک برایتان تبعات مثبت زیادی داشت؟ بله، اولین تجربه بازیگری ام بود و خیلی از مردم من را با نقشی که در مارمولک بازی کردم، می شناسند. در شاعر زباله ها که فیلم شاعرانه ای بود بازی داشتید، از این جنس کارها در کشور ما کمتر ساخته می شود... فیلمنامه شاعر زباله ها خیلی احساسی و شاعرانه بود و از همه مهم تر برایم فرصتی بود که در نقش اول بازی کنم و تلاش کردم از این موقعیت به وجود آمده کمال استفاده را داشته باشم. آدمی که وارد مساله ای می شود و پشت بندش عاشق می شود و این دلبستگی برایش چالش های زیادی را به وجود می آورد. این فیلم در چند جشنواره خارجی درخشش خوبی داشت و نظرات ستایش آمیزی پیرامونش به وجود آمد. برخی از موضوعات جهانشمول است و در هر فرهنگی رخ می دهد. بیشتر به عنوان بازیگر طنز و کمدی شناخته می شوید، آیا به این ژانر علاقه بیشتری دارید؟ نه، من نقش جدی را هم دوست د ...